Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Toimintaterapia kirjoitti:
Su Kesä 05, 2022 3:11 pm
LexVeritas kirjoitti:
To Kesä 02, 2022 10:11 pm

Ei voi sanoa, että ihan hatusta. Luulen, että palkkiona sikäläisen "elinkeinotoiminnan jatkuvuuden turvaamisesta" monella saattaa olla pakastin täynnä ensiluokkaista, kotimaista tavaraa.
Sinänsä ihan hyvä ajatuksen kulku, ja jotain kautta se voisi liittyä myös Antti Hanhivaaran katoamiseen.

Vanha keino pysyä suojassa kaikenlaisilta lavertelijoilta on ollut osallistaa heidät laittomaan toimintaan. Etenkin haja-asutusalueella pontikankeittäjät ja hirvien salakaatajat tapasivat jakaa viinaa ja lihaa lähiseudun ihmisille. Eivätpä sitten kateuttaan tai muutenkaan laverrelleet laittomuuksista viranomaisille.
Onko paikalla porotalouden asiantuntijoita, hiio-hoi. Minä en ymmärrä asiasta mitään.

Kuvio voi ehkä olla esim. sellainen, että valtio tukee poroyrittäjän olematonta kotimaista porotaloutta, josta saatavaa poronlihaa muka poronkäristystehdas käyttää raaka-aineenaan. Huonompilaatuisempaa poronlihaa ostetaan kuitenkin pilkkahintaan esim. Venäjältä, salakuljetetaan maahan, myydään jalostettuna kotimaisena huipputuotteena. Voitoilla ostetaan etelänmatkoja ja viinaa, ehkä myös huumeita.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

kattokarpänen
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Su Elo 09, 2020 3:04 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Tämä case todennäköisimmin ratkeaisi niin, että joku miljonääri lahjoittaisi ratkaisevasta vihjeestä tuntuvan palkkion. Rahalla on hämmästyttävä voima saada ihmisiä puhumaan - ei välttämättä tarvitsisi olla edes kovin valtava palkkio. Noin muuten olen itse aika skeptinen tämän ratkeamisen suhteen. Mahdollista se toki on ja hyvä, että asia ei unohdu täälläkään.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6415
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Anteeksi mutta Lapissa on kaikki mahdollista, vanhaa kansan liiton sanontaa.

Nhveahc
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: La Huhti 06, 2019 1:07 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Nhveahc »

Joku vaan joo kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 6:17 pm
" Nyt sitten saa olla vihon viiminen kerta ko mitään ohjelmaa Antista teet,suola se kirvelee sinunki haavoja.kaikkia saatana se leipäki elättää Hyi Helvetti👹 "

Mikäs se tämä kommentti on mikä löytyy Aavedatan Facebook sivulta? Tästä Antista tehdystä jakson kommentti osiosta.
Taisi olla Antin äidin kommentti.

0uts1der
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2022 2:12 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

kattokarpänen kirjoitti:
Pe Kesä 10, 2022 7:16 pm
Tämä case todennäköisimmin ratkeaisi niin, että joku miljonääri lahjoittaisi ratkaisevasta vihjeestä tuntuvan palkkion. Rahalla on hämmästyttävä voima saada ihmisiä puhumaan - ei välttämättä tarvitsisi olla edes kovin valtava palkkio. Noin muuten olen itse aika skeptinen tämän ratkeamisen suhteen. Mahdollista se toki on ja hyvä, että asia ei unohdu täälläkään.
Samaa olen miettinyt. Jos jollakulla, jolla on rahaa kuin roskaa ja yhtä kova halu saada selville Antin kohtalo kuin vaikkapa minulla, niin varmasti selviäisi.
Toinen tapa olisi väkivalta, eli laiton.
Yhteiskunnalta näyttää olevan turha odottaa apua.
Joku ihmisoikeusjärjestö ehkä voisi auttaa, en tiedä.
Isolla rahalla saisi kyllä palkattua asianhoitajia.

Joku vaan joo
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Loka 30, 2019 4:57 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Joku vaan joo »

Kovin on hiljaista täällä tätä nykyä. Missäs kaikki aiemmat kirjoittelijat ovat?
Vai onko jo niin, ettei ole enää mitään mitä kirjoittaa.

Avatar
LokakuunLapsi
Poliisikoira Rex
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2019 3:37 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja LokakuunLapsi »

0uts1der kirjoitti:
Pe Kesä 10, 2022 9:47 pm
kattokarpänen kirjoitti:
Pe Kesä 10, 2022 7:16 pm
Tämä case todennäköisimmin ratkeaisi niin, että joku miljonääri lahjoittaisi ratkaisevasta vihjeestä tuntuvan palkkion. Rahalla on hämmästyttävä voima saada ihmisiä puhumaan - ei välttämättä tarvitsisi olla edes kovin valtava palkkio. Noin muuten olen itse aika skeptinen tämän ratkeamisen suhteen. Mahdollista se toki on ja hyvä, että asia ei unohdu täälläkään.
Samaa olen miettinyt. Jos jollakulla, jolla on rahaa kuin roskaa ja yhtä kova halu saada selville Antin kohtalo kuin vaikkapa minulla, niin varmasti selviäisi.
Toinen tapa olisi väkivalta, eli laiton.
Yhteiskunnalta näyttää olevan turha odottaa apua.
Joku ihmisoikeusjärjestö ehkä voisi auttaa, en tiedä.
Isolla rahalla saisi kyllä palkattua asianhoitajia.
Väkivalta on huonoin mahdollinen tapa yrittää saada tietoja ihmisestä ulos. Tietyissä piireissä pyörivien ihmisien ehkä tärkein ohjenuora on puhumattomuus. Päihdemaailmassa ei vasikoida, tai jos vasikoidaan, niin sen tulee jälkeenpäin tietämään ja tuntemaan nahoissaan.

Väkivallan avulla saadut "tiedot" on hyvin kyseenalaisia. Esimerkiksi kidutuksen alaisena saattaa ihminen tunnustaa jotain, mitä ei ole edes tehnyt. Ihan vaan siksi, että saisi väkivallan lakkaamaan.
Ja kuka olisi tämä urho, joka alkaisi järjestelmällisesti käymään läpi (lue: hakkaamaan) asiaan liittyviä ihmisiä? Kuka olisi niin helvetin tyhmä? Vai porukallako jotkut säälittävästi rupeaisivat haravoimaan?
Enkä jaksa edes alkaa siitä, miten sen jälkeen asia etenisi. "Urho" käppäilisi poliisilaitoksille; "moro, pieksin tuossa muutamia ihmisiä ja he kertoivat tämmöistä, rupeaisitteko tutkimaan?"
- Etsivä löytää -

0uts1der
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2022 2:12 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Tarkoitin vaan sitä, että ilman mitään poliisitoimintaa Antin kadottamisessa mukana olleista todennäköisin tietäjä otettaisiin sellaiseen kuulusteluun, että saataisiin tieto mitä Antille tapahtui ja mihin hänet "haudattiin", välittämättä kaikesta muusta mitä sen jälkeen tapahtuisi.

Mutta parempi olisi, että saataisiin kerättyä sellainen potti, että sillä rahalla laulaisi yksi jos toinenkin.

Kyllä tämä tapaus tulee selviämään.

kattokarpänen
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Su Elo 09, 2020 3:04 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

0uts1der kirjoitti:
Pe Kesä 17, 2022 7:43 pm
Kyllä tämä tapaus tulee selviämään.
Arvostan uskoa tähän. Itse yhä skeptisempi. Suunnilleen sata sivua taaksepäin taisin kirjoittaa, että tässä casessa on kaikki ainekset siihen, että tämä ei selviä. Vaikka tämä ratkaistaisiin (ellei jo ratkaistu) tällä foorumilla, se ei tarkoita että asia etenisi virallisesti yhtään mihinkään. Toki tämäkin on suhteellista: aika tekee usein tehtävänsä ja ehkä 60 vuoden päästä voi jonkun mutkan kautta selvitäkin. Tiedä sitten.

Rahallisella isolla palkkiolla voisi onnistua. Raha voi saada laulamaan hänetkin, jonka viimeisenä olisi voinut kuvitella.

Luke Skywanker
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 28, 2021 10:18 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Luke Skywanker »

Ghost hunting kirjoitti:
To Kesä 02, 2022 6:05 pm
Eivät tee rahaa, eikä ole mainoksia, mutta ymmärrän, että ahdistaa tämä kadonneiden etsintä mikä on kasvattanut suosiota rehellisten kansalaisten silmissä ja ihmisillä on aito halu auttaa omalla vapaajalallaan.
Tiedän että metsissä ja muaalla riittää etsijöitä, lisäksi kehittynyttä tekniikka on apuna, mikä on hieno asia.
Kadonneiden etsintä ei ahdista. Mutta omaisten hyväksikäyttö omassa ansaintamielessä vituttaa. Varsinkin, kun se tehdään huuhaa-metodeja käyttäen. Kuinkas monta kadonnutta Aavedata on muuten löytänyt? Ghostboxin randomina radiotaajuuksia skannamia ja sieltä kuulevinaan olleita sanoja ei lasketa.

Osakeyhtiön ensisijainen tarkoitus on tuottaa voittoa.

https://www.finder.fi/Tuotantoyhti%C3%B ... ot/3194525

eteläneteväetsivä
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Marras 19, 2021 12:29 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja eteläneteväetsivä »

Keskustelu on hieman hiipunut ja siirtynyt jopa hieman pois Antin ympäriltä. Niinpä ajattelin, että voisin taas julkaista tänne tämän kartan, jonka väsäsin joskus viime talvena. Lähteitä tässä kartassa on paljon, enkä edes muista mistä kaikkialta näitä tietoja olen saanut, mutta ainakin suurin osa on poimittu dokkareista, somesta, foorumeilta tai yksityisviesteistä, joita minulle on lähetetty.

https://maphub.net/etelanetevaetsiva/map

Samira
Theo Kojak
Viestit: 1105
Liittynyt: Pe Marras 22, 2019 1:33 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Samira »

eteläneteväetsivä kirjoitti:
La Kesä 18, 2022 6:35 pm
Keskustelu on hieman hiipunut ja siirtynyt jopa hieman pois Antin ympäriltä. Niinpä ajattelin, että voisin taas julkaista tänne tämän kartan, jonka väsäsin joskus viime talvena. Lähteitä tässä kartassa on paljon, enkä edes muista mistä kaikkialta näitä tietoja olen saanut, mutta ainakin suurin osa on poimittu dokkareista, somesta, foorumeilta tai yksityisviesteistä, joita minulle on lähetetty.

https://maphub.net/etelanetevaetsiva/map
Kiitos. Itse en tapauksen kaikkia yksityiskohtia tuntenut entuudestaan. On siinä mysteeriä kerrakseen.
Sikis:
Faktahan on kuten NATO:kin tunnustaa ettei jonkin Ukrainan haltuunottoon mene puoltatuntia kauempaa. Näin ei kuitenkaan ole näillä näkymin tapahtumassa vaikkakin länsipropagandakoneisto nyt yrittää muuta surkuhupaisasti esittää.

0uts1der
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2022 2:12 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Tässä kun lämmitän juhannussaunaa, tuli mieleen, Antinhan piti saunoa silloin perjantaina 13.10.2006 jonkun tutun luona. Ehtiköhän tuokaan toteutua vai kaapattiinko Antti sitä ennen?
16 vuotta sitten Antti vietti elämänsä viimeistä juhannusta. Olikohan silloin jo tuleva suunniteltu Antin hävittäneiden mielissä? Vai oliko jotain ratkaisevaa vielä edessäpäin.

Hyvää juhannusta heille, joita Antin kohtalo koskettaa, enemmän tai vähemmän..
Ja heille, jotka tekivät Antille mitä tekivät, ja heille, jotka tietävät mutta eivät tuo totuutta julki, soisin mahdollisimman huonon juhannuksen, koko kesän.

ristweiler
Sofia Karppi
Viestit: 423
Liittynyt: Ma Loka 19, 2015 2:29 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja ristweiler »

Millainen aika oli välissä ruumiskoiran merkkauksesta sukeltajan saapumiseen paikalle? Olisiko lammesta voitu poistaa jotain?

tuulituu
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Lähes off topiccia, mutta katoin Mitä tapahtui Per Vålnesille? -sarjan Areenasta
( https://areena.yle.fi/1-62171483 )

monissa kohdissa tuli mieleen Antin tapaus.
Ilta kaveriporukalla tai "kaveri"porukalla, hävittämiseen epäillään jotain koirien rehuksi päätymistä.
Kukaan ei juuri puhu. Huumeporukat.

Vähän surettaakin, että kuinka paljon vastaavia onkaan, mutta aina ei ole siskoa tms kaipaamassa.

Vastaa Viestiin