Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Älkää Armania pistäkö asialle, eikös tuo vääristellyt dokumenttinsa Helsingin kodittomista. Korjatkaa, jos väärin muistelen.

Avatar
Kananugetti
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Helmi 11, 2020 11:32 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Kananugetti »

Oishan tuo etsintäoperaatio ihan mahdollinen toteuttaa esim minfolaisten omalla porukalla. Mutta se vaatisi hieman suunnittelua ja organisointia. Kesäaikaanhan ei majoitusta sinänsä tarvitsisi jos vain teltassa tai riippumatossa on kykenevä yöpymään. Kyyditykset voisi järjestää kimppakyyteinä ja muonituksen voisi järjestää retkievästyyliin että jokainen kantaisi laukussaan omat evästarpeensa päivän ajaksi ja leiripaikalla tekisi sitten yhteiskustannuksella ruoan tai jokainen sitten oman maun mukaan grillailee.

Tietoa pitäisi yrittää kerätä kasaan että miltä alueelta kannattaisi etsiä ettei ihan summassa vain lähde tökkimään. Katsella sitten etsintäaluetta kartoista ja rajata kartalle potentiaaliset etsintäpaikat ja tulostaa niistä tulosteet joista jokainen sitten näkevät aluetta. Voisihan joukkoon mahtua myös yksi tai kaksi dronea millä voisi kartoittaa sitten tiettyjä alueita ilmasta ja katsella näkyykö kuvissa mitään mikä kiinnittäisi huomiota. Myös maaperäkarttaa voisi hyödyntää että näkisi missä on lähellä maanpintaa kivikkoa tai peruskalliota ne alueet voisi sitten jättää tutkimatta.

Johkin voisi vaikka jättää lukittavan postilaatikon mihin seudun asukkaat voisivat käydä jättämässä nimettömiä vihjeitä/tietoja jos eivät muuten uskalla kertoa tiedoistaan. Tai jättää jonkun preapeid numeron mihin voi nimettömänä soittaakin tietojaan.

Sitä en tiedä kuinka vaikea olisi saada ohjelmaa tehtyä telkkariin, mutta nykyäänhän somessakin paljon vaikuttajia, mm youtubessa muutamia hyviä niin jonkun tälläisenkin voisi ottaa tekemään dokumentin asiasta.

Ruumiskoirahan olisi mahtava saada paikalle kanssa mutta sitä en tiedä saisiko sellaista järjestettyä miten etsintöihin. Metallinpaljastimia voisi kanssa käyttää mutta ne aiheuttaa paljon vääriä hälytyksiä sillä metallia tuolta Lapista kyllä löytyy. Ja ei ole varmaa onko ruumiin mukana haudattu metallista omaisuutta ollenkaan.

Sitten tietysti kaikki mitä metsästä löytyisi esim vaatteita tai vaatteen jäämiä niin valokuvat niistä koordinaatit ylös ja laittaa ne suljettavaan pussiin jos niistä joskus apua. Kyllähän tuolta aina jotain vaatteen jäämiä saattaa löytyä itsekin paljon metsissä kulkiessa paljon kaikkea nähnyt mutta suurimpaan osaan ei mitään vakavaa liity enemmänkin hukattua ja tippunutta omaisuutta.

Tässä omia ajatuksiani etsintäasiasta.

Mazufa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 6:35 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Mazufa »

Mukava nähdä että täällä on kiinnostuneita tyyppejä lähtemään etsintöihin mukaan! :) Juu siis ei tietenkään lähdetä mihinkään suinpäin etsimään, vaan kaikki pitää suunnitella hyvin etukäteen, ja lisäksi meidän ois hyvä suunnitella tätä jossakin muualla ettei epäillyt mee hävittämään todisteita.

Itsekin ajattelin tosiaan että droneja tullaan käyttämään hyödyksi näissä etsinnöissä. Droneja voisi olla useampiakin jotta saadaan mahdollisimman laaja alue tutkittua, ja niihin pitää saada sellanen kamera joka voi ruumiin havaita. Antista on korkeintaan luuranko taikka luita jäljellä, joten se tekee etsinnöistä vielä vaikeempaa. Meidän pitää jostakin saada kaikki mahdollinen kalusto jolla voimme Antin löytää. Poliisi on täysin kussu tämän homman ja sen takia me hoidetaanki tämä juttu nyt MurhaInfon porukalla! Jos Svendsenin poika erehtyy murtautumaan mökkiin niin sitä hän tulee kyllä katumaan.

Mä oon tietokoneiden kanssa tosihyvä ja sitä voin tähänkin asiaan hyödyntää. Esitutkintapöytäkirjat olisi hyvä saada mutta meidän tuskin on mahdollista niitä saaha?

Eikös Svendsen ollu käyny joidenkin etsintöjen yhteydessä ottamassa kuvat kaikista etsijöistä? Ei poliisi ilmeisesti tähänkään reagoinu mitenkään vaikka hänellä ei ollu mitään oikeutta ottaa heistä kuvia.

Kaikki halukkaat etsintöihin haluavat voivat ilmottautua mulle tähän sähköpostiin [email protected]

Heti ku ilmottautuneita tulee niin tehdään telegramiin taikka sit skypeen ryhmä, ja siellä sit suunnitellaan nämä etsinnät. Ollaan vaikka sitte kuukausi siellä mutta Antti etsitään nyt! Tähän asiaan pitää suhtautua erittäin vakavasti.

Mä oon sitä mieltä että voitais alottaa ne etsinnät Karigasniemeltä. Pitäs nyt vaan jotenki saaha niitä vihjeitä ja sitten sillä tavalla yrittää selvittää se mis se Hiace on nähty yöllä parkissa syrjäsellä tiellä.

Satelliittipuhelimia meidän pitäs tonne saaha sit kans mukaan koska normi puhelimes tuskin on kenttää joka paikas.
Terveisin
Mazufa

Mazufa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 6:35 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Mazufa »

Jäi kysymättä tos aikasemmas viestissäni että sattuuko kukaan tämän ryhmän jäsenistä olemaan poliisi? Jos joku ois poliisi ja haluais lähteä mukaan etsintöihin niin ois apua kyl paljo! :)
Terveisin
Mazufa

Ninnipieni
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Marras 06, 2019 3:54 pm
Paikkakunta: Ei ainakaan Ivalo o:)

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Ninnipieni »

Ajattelitte droneilla löytää rangan? Eiköhän se Antti ole haudattu jonnekin kuitenkin, eikä jätetty näkyville. En sano että dronet huono idea olisi muuten. Jos sattuu sopivaan ajankohtaan, niin voisin hyvin lähteä itsekin mukaan. Mutta sitten kyllä joku mieluusti kokenut johtamaan etsintöjä.

Mikäs se Antin siskon fiilis nykyään asiasta on? Muistanko väärin ettei aio enää etsintöihin osallistua?

aurinkomyrsky
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Syys 05, 2017 1:46 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja aurinkomyrsky »

Jos jokin porukka suunnittelee käyntiä tuolla päin, niin voi olla hyvä muistuttaa tästä ylilaudan langasta... https://ylilauta.org/sekalainen/105823062

Langan otsikkona "Syvälle haudattu mies", Antin kuva ja nämä koordinaatit:
69°
23'
06.0"N
25°
51'
48.0"E

Mazufa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 6:35 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Mazufa »

Ninnipieni kirjoitti:
Pe Maalis 13, 2020 10:51 pm
Ajattelitte droneilla löytää rangan? Eiköhän se Antti ole haudattu jonnekin kuitenkin, eikä jätetty näkyville. En sano että dronet huono idea olisi muuten. Jos sattuu sopivaan ajankohtaan, niin voisin hyvin lähteä itsekin mukaan. Mutta sitten kyllä joku mieluusti kokenut johtamaan etsintöjä.

Mikäs se Antin siskon fiilis nykyään asiasta on? Muistanko väärin ettei aio enää etsintöihin osallistua?

Kyllä Drone on hyvä etsintäväline ja sillä voidaan jopa löytääkkin se selkärankakin jos ei olekkaan haudattu vaan jätetty johki vaan. Tai sitten sillä voidaan löytää jotakin vaatteiden kappaleita yms. Ruumiskoiria sinne ois hyvä saada edes yksi mutta mieluiten 5-10kpl koska etsintäalue on suuri.

Jos minä sanon että etsinnät järjestetään ja Antti etsitään niin sillon minä kans etsinnät toteutan. Sen takia minä Savukosken Reinosta puhuin että hän vois kokeneena miehenä johtaa etsintöjä. Aikaa tuolle reissulle pitäs varata sit kunnolla ei riitä että vaan 1-3 päivään ollaa vana mielellään viikko tai kaks. Ellei Anttia oo upotettu johki happoon tms niin jostakihan meidän on Antti löydettävä. Olen kans noita ylilaudan keskusteluja lukenut ja siellä jotku kokoajan puhu että karigasniemi pitäs jättää rauhaan, mutta mehän muuten ei jätetä!

Tonne mun antamaan sähköpostiin voi olla halukkaat etsintöihin osallistujat yhteydessä ja ilmottautua alusavasti. Kun nähään et kuinka paljon me porukkaa saatas, ni alettais sitte porukalla suunnittelemaan noita etsintöjä. Mehän ei lähdetä sinne leikkimään vaan oikeasti etsimään Antti ja tuodaan hänet kotiin. Se Hiacen öinen olinpaikka meidän täytyy myös saaha selvitettyä.

Itse olen tällä hetkellä työttömänä ja mulla ois hyvin aikaa tätä työstää mutta yksin en lähde etsimään turvallisuussyistä. Syksyllä alkaa sitten mulla opinnot Espoossa eräässä ammattiopistos näillä näkymin. Etsijöihin on kuitenki uhkailuja kohdennettu, ja sen takia en halua ottaa mitään riskiä. Mutta jos epäillyt jotakin päättäis tehdä etsintöjen yhteydessä niin siinä he paljastavat itsensä, eli he eivät voi tehdä mitään niin etteivät jäis kiinni.

Sitten kun on riittävästi porukkaa ilmottautunu, niin kysyn tältä Antin siskolta vieleä lupaa että antaako hän meidän yrittää etsiä Anttia. Kuitenki ollaan ulkopuolisia, niin hyvä kysellä ettei tuu sit mitään sanomisia jne.

Tämä itse keissihän on jo käytännössä ainakin foorumilaisten keskuudes selvitetty. Itse olan varma että Antin omat kaverit tappoivat hänet... Mutta se miksi poliisi suojelee epäiltyjä ni sitä en käsitä.
Terveisin
Mazufa

Avatar
Kananugetti
Nikke Knakkertton
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Helmi 11, 2020 11:32 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Kananugetti »

Siitä dronesta tuossa kun mainitsin aiemmin, niin tarkoitukseni ei ollut se että sillä ruumiin löytäisi jos on haudattu. Vaan että sillä pystyy suht matalalla lentämään ja kunnon kameralla havaitsemaan paljonkin ilmasta. Voi löytää vaikka vanhan nuotion paikan niitäkin hyvä tutkia ties mitä niistä voi löytyä jos jotain yritetty hävittää. Lapissa paljon kangasmaastoa missä jäkälää niin jos sinne kuopan kaivaa niin hiekkaa sille kohtaa jää ellei hyvin peittele toki vuosien saatossa tasaantuu ja varmaan jäkälääkin voi kasvaa päälle mutta tuollaisia paikkoja voisi dronella kartoittaa. Ja näkisi sillä muutenkin millaista maastoa on. Eihän sillä dronella todellakaan kaikkea näe ja löydä mutta voisi olla oiva apukeino etsinnöissä. Tulee näkymää vähän joka perspektiivistä.

Mazufa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 6:35 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Mazufa »

Toistaseks ei oo yhtään viestejä vielä halukkailta tullu. Toukokuun puoleen väliin mennessä ku ois porukka kasassa niin sitte ehtis hyvin vielä suunnitella itse etsintöjä. Savukoskelle meinaan soittaa ensi viikolla ja kysyä että olisko hän halukas tulemaan mukaan etsintöihin. Savukoskella ois mun käsityksen mukaan kaksi ruumiskoiraakin, ja muuta kalustoa jotka etsintöjä kummasti auttaa.

Se silminnäkijä havainto Antista aamulla kello 8 on todennäkösesti vaan lavastusta, tai sitten sitä ei ole tapahtunut ollenkaan. Lokakuu on kuitenki tosi pimeetä aikaa, ja aamulla kello kahdeksan ei kyllä Lapissa ainakaan ole vielä niin valoisaa että siellä ois voitu henkilä nähdä menossa metsään.

Sit vielä ku se auto oli Antille ilmeisen tärkeä niin ei hän ois kyllä varmasti edes suutuksissaan ajanu autoa tohon kuntoon. Svendsen sekä kumppanit on vaan koittanu lavastaa tota hommaa, ja ilmeisen paskasti on kyllä lavastettu. Hitto ku oisin poliisi niin ratkaisisin tuon homman kyllä aivan varmasti. Vaikka oonki täysin sivullinen niin kyl vihaksi käy tollanen vatulointi poliisilta. Jos se auto ois tutkittu laboratorio olosuhteis ni sielt ois voinu löytyä tärkeitä todisteita. Maassa on todennäköisesti ollut kengänjälkiä ja ne ois voitu taltioida, ja omaiset ois kyl osannu sanoa et onko ne Antin kengät.

Omaisia tässä käy sääliksi itse tiedän millasta läheisen menetys on ja toi ku he ovat epätietoisuudessa, niin se ei oo ollenkaan hääviä se on sanoin kuvailematon piina!

Itse tekisin Svendsenille valheenpaljastus testin ja se antais suuntaa ainaki tutkinnalle. Omaisten pitäis vaatia erittäin voimakkaasti sitä että KRP alkais tutkia tätä tapausta. Kyllä ku sitä vaan poliisille soiteltais joka päivä niin kyl ne ajanmyötä väsyy ja myöntyyvät. Pienemmistäki asioista KRP on alkanu tapauksia tutkiin.

Toistan nyt vielä että halukkaat etsintöihin osallistujat voivat ilmottautua tähän seuraavaan sähköpostiosoitteeseen.
[email protected]
Terveisin
Mazufa

strömmingen
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

Mazufa kirjoitti:
La Maalis 14, 2020 1:17 am
Ninnipieni kirjoitti:
Pe Maalis 13, 2020 10:51 pm
Ajattelitte droneilla löytää rangan? Eiköhän se Antti ole haudattu jonnekin kuitenkin, eikä jätetty näkyville. En sano että dronet huono idea olisi muuten. Jos sattuu sopivaan ajankohtaan, niin voisin hyvin lähteä itsekin mukaan. Mutta sitten kyllä joku mieluusti kokenut johtamaan etsintöjä.

Mikäs se Antin siskon fiilis nykyään asiasta on? Muistanko väärin ettei aio enää etsintöihin osallistua?

Kyllä Drone on hyvä etsintäväline ja sillä voidaan jopa löytääkkin se selkärankakin jos ei olekkaan haudattu vaan jätetty johki vaan. Tai sitten sillä voidaan löytää jotakin vaatteiden kappaleita yms. Ruumiskoiria sinne ois hyvä saada edes yksi mutta mieluiten 5-10kpl koska etsintäalue on suuri.

Jos minä sanon että etsinnät järjestetään ja Antti etsitään niin sillon minä kans etsinnät toteutan. Sen takia minä Savukosken Reinosta puhuin että hän vois kokeneena miehenä johtaa etsintöjä. Aikaa tuolle reissulle pitäs varata sit kunnolla ei riitä että vaan 1-3 päivään ollaa vana mielellään viikko tai kaks. Ellei Anttia oo upotettu johki happoon tms niin jostakihan meidän on Antti löydettävä. Olen kans noita ylilaudan keskusteluja lukenut ja siellä jotku kokoajan puhu että karigasniemi pitäs jättää rauhaan, mutta mehän muuten ei jätetä!

Tonne mun antamaan sähköpostiin voi olla halukkaat etsintöihin osallistujat yhteydessä ja ilmottautua alusavasti. Kun nähään et kuinka paljon me porukkaa saatas, ni alettais sitte porukalla suunnittelemaan noita etsintöjä. Mehän ei lähdetä sinne leikkimään vaan oikeasti etsimään Antti ja tuodaan hänet kotiin. Se Hiacen öinen olinpaikka meidän täytyy myös saaha selvitettyä.

Itse olen tällä hetkellä työttömänä ja mulla ois hyvin aikaa tätä työstää mutta yksin en lähde etsimään turvallisuussyistä. Syksyllä alkaa sitten mulla opinnot Espoossa eräässä ammattiopistos näillä näkymin. Etsijöihin on kuitenki uhkailuja kohdennettu, ja sen takia en halua ottaa mitään riskiä. Mutta jos epäillyt jotakin päättäis tehdä etsintöjen yhteydessä niin siinä he paljastavat itsensä, eli he eivät voi tehdä mitään niin etteivät jäis kiinni.

Sitten kun on riittävästi porukkaa ilmottautunu, niin kysyn tältä Antin siskolta vieleä lupaa että antaako hän meidän yrittää etsiä Anttia. Kuitenki ollaan ulkopuolisia, niin hyvä kysellä ettei tuu sit mitään sanomisia jne.

Tämä itse keissihän on jo käytännössä ainakin foorumilaisten keskuudes selvitetty. Itse olan varma että Antin omat kaverit tappoivat hänet... Mutta se miksi poliisi suojelee epäiltyjä ni sitä en käsitä.
Jos dronella etsii 15v maastossa ollutta ruumista ja haluaa käyttää "Savukosken Reinoa" johtamassa etsintöjä, kuulostaa ajanhukalta. Kolme pikku pointtia:
1. Herra Savukoski on ikämies eikä hoida etsintöjä maastossa. Pelkästään vesistöissä.
2. Jos ruumis on ollut 15v maastossa, se ei enää näy välttämättä edes vierestä kävellen. Kertyy melkoisen paljon erilaista lehteä ja risua ja roskaa ja aluskasvillisuutta.
3. Kun eri paikoissa on 15 vuoden ajan spekuloitu muutaman miehen osallistuneen Antin eliminointiin. Nekö ei huolehtisi sitä katseilta piiloon ?

Hitunen realismia, please. Itse etsintäajatus on toki kaunis mutta ilman tarkkaa aluerajausta rennompaa jos retkeilee ihan muuten vain.

------

Joku tuolla aiemmin kyseli missä se Karigasniemen poroteurastamo on. Noilla nurkilla on, tien varressa ensin teurastamo ja siitä vähän matkaa erotusaidalle:
https://goo.gl/maps/uqVMZQS2ca9T56FD7

Jos osaa googlata, löytyy helposti juttua teurastamosta. En viitti laittaa linkkiä ettei jutussa mainittuja henkilöitä aiheetta ruveta ruotimaan tällä palstalla.

Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Sopiva summa jostain vihjepalkkioon Amerikan tyyliin ja myllytys päälle koko alueelle jaettavien julisteiden, flyereiden ja nettirummusten avulla. Painetta ja hieman lisää painetta ja katotaan kuka murtuu ensimmäisenä. Ihme, ettei juttu ole jo siirtynyt KRP:lle.

Käveli metsään. Yeah right.

Edit. Tajusin just et poromiehillä ei ole massista pulaa, mut oisko joukossa sellaisia asiasta tietäviä, kenelle raha kelpaisi? Jostain pitäisi myös saada tarpeeksi houkutteleva summa kasaan.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Poistui kirjoittaja itse viestit jossa puhuttiin koordinaateista, mökistä ja suosta? :roll:

tokkaukko
Christopher Lorenzo
Viestit: 1694
Liittynyt: Su Syys 15, 2019 1:12 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

tutkijax kirjoitti:
La Maalis 28, 2020 1:17 pm
Poistui kirjoittaja itse viestit jossa puhuttiin koordinaateista, mökistä ja suosta? :roll:
rauha hänen sielulleen.Semmosta se joillakin on että elämä on liian raskasta jatkaa.
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

tokkaukko kirjoitti:
La Maalis 28, 2020 5:14 pm
tutkijax kirjoitti:
La Maalis 28, 2020 1:17 pm
Poistui kirjoittaja itse viestit jossa puhuttiin koordinaateista, mökistä ja suosta? :roll:
rauha hänen sielulleen.Semmosta se joillakin on että elämä on liian raskasta jatkaa.
Äiti on varmasti nyt ylpeä sinusta kun pääsit pätemään, toivottavasti nyt tunnet itsesi viisaaksi. :idea:

Siis poistiko.

Avatar
LokakuunLapsi
Poliisikoira Rex
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2019 3:37 pm

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja LokakuunLapsi »

tutkijax kirjoitti:
La Maalis 28, 2020 1:17 pm
Poistui kirjoittaja itse viestit jossa puhuttiin koordinaateista, mökistä ja suosta? :roll:
Tarkoitatko tuota Aurinkomyrskyn kirjoittamaa viestiä edelliseltä sivulta? Koordinaatit sieltä ainakin löytyvät.
- Etsivä löytää -

Vastaa Viestiin