Atila Sahin katosi Espoossa v. 2007

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

villivadelma kirjoitti:Jos olisi joutunut jätepuristimeen, olisi hänestä jotakin löytynyt etsinnöissä. Näin uskon.

Ei ole joutunut puristimeen, vaan on omasta tahdosta halunnut kadota.
Syy siihen voi olla vaikka epämielekäs työ...
Jätepuristin puristaa, ei silppua. Atila mätänee Ämmässuolla, veikkaan minä. Suomessa on tehty itsemurha kirveellä päähän lyömällä, miksei myös jätepuristimeen hyppäämällä. Jos on mies ollut niin tumpelo että vahingossa on joutunut puristimeen, riittää yksi sana: Luonnonvalinta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Maidog kirjoitti:Jääkö puristimeen jotain jälkiä mistä voisi päätellä, että onko ihminen sinne litistynyt (huomaa etten tiedä puristimen toimintaperiaatetta) ?
No en minäkään tiedä kuin suht normaalikokoisen puristimen periaatteen, en tiedä, mutta luulisin, että jos kauheella painolla koko vartalolle tulee hirveä puristusvoima, niin kai siinä jo joku paikka litistyykin? :shock: Tai sitten en osaa ajatella tätä järkevästi ja oon kattonut liikaa piirrettyjä, sekin mahdollista :oops: Luulisi kuitenkin, että kun katoaminen on huomattu, niin puristin on pystytty jotenkin tutkimaan, kai sinne jotain jälkiä olisi luullut jäävän?
En ymmärrä miten valvontakameroiden matskut loppuvat siihen kohtaan, kun mies menee huoneeseen :o Miksi? Ja onko työpaikalla ollut muita siihen aikaan? Vai loppuuko nauha edes, onko se vain viimeinen havainto tästä miehestä nauhalla? Ei ymmärrä, ei.. :roll:

X-tine
Jack Bauer
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 2:30 pm
Paikkakunta: Länsi-S

Asianosaista tuntematta

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Doctor Lecter kirjoitti:Onkohan tämä omaehtoinen katoaminen mitenkä varteenotettava vaihtoehto?

Voisi tavallaan aloittaa kaiken alusta, koska epäillään kuolleeksi.
Periaatteessa omaehtoinen katoaminen voisi olla joskus hyvinkin järkevä juttu. Kenties on mahdollisuus vaihtaa identiteettiä. Uudella identiteetillä uudessa maassa on uusi tulevaisuus edessä.
En tiedä asianosaisesta riittävästi enkä hänen taustaansa. Olisiko hänellä ollut motiivia tällaiseen?
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Asianosaista tuntematta

Viesti Kirjoittaja joey »

X-tine kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:Onkohan tämä omaehtoinen katoaminen mitenkä varteenotettava vaihtoehto?

Voisi tavallaan aloittaa kaiken alusta, koska epäillään kuolleeksi.
Periaatteessa omaehtoinen katoaminen voisi olla joskus hyvinkin järkevä juttu. Kenties on mahdollisuus vaihtaa identiteettiä. Uudella identiteetillä uudessa maassa on uusi tulevaisuus edessä.
En tiedä asianosaisesta riittävästi enkä hänen taustaansa. Olisiko hänellä ollut motiivia tällaiseen?
Arvon Tohtori taisi hakea sitä, että onko tuo omaehtoinen katoaminen tässä tapauksessa ollut ylipäätään mahdollista toteuttaa. En itse usko olevan moisesta kyse, mutta mikäettei, jos kaveri olisi kaiken oikein hyvin suunnitellut.. Ei vain taida poliisinkaan tutkintalinjoihin kuulua tuo tarkoituksellinen katoaminen, joten voitaneen olettaa, ettei sellainen tule kyseeseen.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Aariel kirjoitti:
Maidog kirjoitti:Jääkö puristimeen jotain jälkiä mistä voisi päätellä, että onko ihminen sinne litistynyt (huomaa etten tiedä puristimen toimintaperiaatetta) ?
No en minäkään tiedä kuin suht normaalikokoisen puristimen periaatteen, en tiedä, mutta luulisin, että jos kauheella painolla koko vartalolle tulee hirveä puristusvoima, niin kai siinä jo joku paikka litistyykin? :shock: Tai sitten en osaa ajatella tätä järkevästi ja oon kattonut liikaa piirrettyjä, sekin mahdollista :oops: Luulisi kuitenkin, että kun katoaminen on huomattu, niin puristin on pystytty jotenkin tutkimaan, kai sinne jotain jälkiä olisi luullut jäävän?
En ymmärrä miten valvontakameroiden matskut loppuvat siihen kohtaan, kun mies menee huoneeseen :o Miksi? Ja onko työpaikalla ollut muita siihen aikaan? Vai loppuuko nauha edes, onko se vain viimeinen havainto tästä miehestä nauhalla? Ei ymmärrä, ei.. :roll:
Avomurtumien kautta lienee verta voisi valua. Todennäköisesti tuossa kuolemansyynä on tukehtuminen ynnä sisäiset verenvuodot. Ikäänkuin lumivyöryn uhriksi jääneellä. Ikävä tapa kuolla mutta varmasti nopeampi ja miellyttävämpi kuin esimerkiksi elävältä polttaminen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Minäkään en tiedä jätepuristimista juurikaan, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että sinne kipataan ensin jätteitä, pahvia tms. ja sitten käynnistetään napista huomattavasti kauempaa. Miten tämä kaveri muka olisi saanut itsensä puristettua?
"I think it was sick and weird."

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

´Mahdollisuus piilisi kai siinä, että ensin heittää masiinaan jotakin, joka juuttuu ja sitten alkaa tutkia asiaa vähän lähemmin...
Se on mahdollista ja olen sellaisen tapauksen nähnytkin, onneksi ei käynyt kuinkaan.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Iltasanomat:
Kaatopaikalta etsitystä ei yhtään vihjettä
13.2.2008 07:10

Ämmänsuon kaatopaikalta etsitystä turkkilaissyntyisestä miehestä ei ole kaivausten päättymisen jälkeen saatu minkäänlaista vihjettä.

- Muut epäilyt on nyt nostettu katoamisen rinnalle vaihtoehdoiksi, sanoi rikoskomisario Jukka Kaski IS:lle.

Suoristetut puhuttelut ja tarkistukset eivät kuitenkaan ole antaneet viitteitä siitä, että Turkin kansalainen, siivooja Atila Sahin, 36, olisi työpaikallaan tai muualla joutunut rikoksen uhriksi.

Mies katosi Espoon Kilosta joulun alla viime vuonna. Siitä lähtien juttua on tutkittu katoamisena.

Hänen epäillään joutuneen jätepuristimeen ja kulkeutuneen Ämmässuon kaatopaikalle.

Perusteelliset etsinnät ja myllerrykset lopetettiin tuleksettomina kaatopaikalla tammikuun puolivälissä.

Julkaistut etsintäkuulutukset eivät ole ainakaan toistaiseksi johtaneet Atila Sahinin löytymiseen.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1487754
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

seireeni kirjoitti:Minäkään en tiedä jätepuristimista juurikaan, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että sinne kipataan ensin jätteitä, pahvia tms. ja sitten käynnistetään napista huomattavasti kauempaa. Miten tämä kaveri muka olisi saanut itsensä puristettua?
Niin ainoa mahdollisuus olisi,että kone olisi jo ollut käynnissä ja olisi mennyt jotain poistamaan?
Mutta muistettava on,että miten hän olisi voinut vapaaehtoisesti kadota portin kautta itse jos kerran on leimattava kortti,että portti aukeaa,näin olen ymmärtänyt.Eli kuten jo aiemmin sanoin,on tietenkin mahdollista että on poistunut jonkun toisen toimesta tai avulla.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:
seireeni kirjoitti:Minäkään en tiedä jätepuristimista juurikaan, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että sinne kipataan ensin jätteitä, pahvia tms. ja sitten käynnistetään napista huomattavasti kauempaa. Miten tämä kaveri muka olisi saanut itsensä puristettua?
Niin ainoa mahdollisuus olisi,että kone olisi jo ollut käynnissä ja olisi mennyt jotain poistamaan?
Joitakin viikkoja sitten luin lehdestä tai sitten uutisissa oli juttua jätepuristimista tälläisten juttujen suhteen. Siinä oli tutkittu millaisia erilaisia puristimia on. Osa oli tosiaan tuommoisia, että käynnistettiin tyyliin huoneen toiselta puolelta napista. Osa käynnistettiin koneessa itsessään olevasta napista. Ja kolmansissa seisottiin jotenkin sen lavan päällä ja käynnistettiin se laitos sitten. Jos se puristin olisi ollut tuon kolmannen tyypin puristin, niin helpostihan sinne ukko olisi silloin humahtanut sisään sen jälkeen kun kone on päällä, kompastunut tms.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Itse olen ollut sellaisen kanssa tekemisissä, jossa on rungossa nappi, josta painetaan käyntiin, sekä hätäkatkaisija. Luukku sijaitsee näistä noin puolentoista metrin päässä. Puristin on todella suuri, siellä mahtuu helposti isokin mies seisomaan. Siellä on sellainen metallilevy, joka liikuu vaakatasossa. Jätteet laitetaan sen päälle, käynnistetään ja levy alkaa liikkua edestakaisin puristen ja murskaten jätteen alapuolella olevaan säiliöön. Kone toimii vaikka luukku olisi aukikin.
Todennäköisesti laitteeseen on joutunut jotakin tärkeää ja on yrittänyt napata talteen tai sitten vehje on jumittanut jotakin ja on mennyt sörkkimään roskia paremmin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

^Ehkä itsekin olen samanlaisen puristimen kanssa joskus ollut tekemisissä. Sen sisustasta en tosin tiedä, pysyin niin kaukana kun se nyt oli mahdollista, roskiahan sinne piti nakkoa ja äkkiä juosta karkuun :lol: Jo pelkkä ääni pelotti pimenä iltana. Tämä puristin oli pihalla nimittäin.

Mua hämää moni asia tässä jutussa.
Ehkä se on taas tämä vilkas mielikuvitus, mutta en usko vahinkoon. Surma, itsemurha tai hienosti toteutettu katoaminen, siinä mun arvailut.

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Mitään uutta ei ole tapauksen tiimoilta kuulunut pitkään aikaan.

Tämä on kyllä yksi viime aikojen mystisimpiä katoamistapauksia Suomesta. Jätteenpuristinhuoneesta viimeinen havainto ja sitten koko mies onkin kateissa. Eikä löytynyt edes kovan haravoinninkaan jälkeen.

Anna
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Loka 18, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Anna »

Mun työpaikalla on sellanen tosi iso puristin. kerran se meni tukkoon, ja joku äijä hyppäs sinne seisoon ja käski painaa nappia :shock:
No, kaveri painoi, ite en olis uskaltanut. Jos sille äijälle olis jotain sattunu, mun viaksi se olis varppiin laitettu.
No, onneks ei sattunu ainakaan sillä kertaa.
Miehet.. :roll:

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Anna kirjoitti:Mun työpaikalla on sellanen tosi iso puristin. kerran se meni tukkoon, ja joku äijä hyppäs sinne seisoon ja käski painaa nappia :shock:
No, kaveri painoi, ite en olis uskaltanut. Jos sille äijälle olis jotain sattunu, mun viaksi se olis varppiin laitettu.
No, onneks ei sattunu ainakaan sillä kertaa.
Miehet.. :roll:
Kyllähän ne korjaajat hommansa osaa, oon itekin nähnyt puristimissa hemmoja seisoskelevan.

Tämä tapaus on kyllä tosi kumma. Miksei jälkeäkään missään?

Vastaa Viestiin