Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
phonyjoker
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 9:21 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja phonyjoker »

Itse ainakin kadonneen omaisena tutkisin puhelimesta kaiken mitä irti saa, jos se olisi jätetty saataville. Sen verran suuri tarve ihmisellä on selvittää mitä tärkeälle ihmiselle on tapahtunut. Tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että nuo tavarat on jätetty kotiin merkiksi ja omaehtoiselta katoamiselta vaikuttaa.

En usko, että Jussi on omassa Whatsappissaan ollut paikalla. Mikäli puhelin on ollut läheisten hallussa niin eivät ole ehkä älynneet pistää nettiä pois päältä, kun ovat tutkineet. Luulisi, että poliisit tämän ymmärtäisivät tehdä, mutta jos kerran Oulussa ollaan niin en mene takuuseen..
Niiskuneiti77
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 10:01 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Niiskuneiti77 »

Puhelin on kuulemma poliisin hallussa ollut alusta asti. Ei ole järjestetty mitään etsintöjä millään muotoa ja mä olen järkyttynyt siitä. Mä en tunne perheenjäseniä ollenkaan. Vain yhden ystävän ja hän ei ole yhtään viisaampi. Pelkäävät kuulemma pahinta ja toivovat asian ratkeavan pian. Mun on yksin turha lähteä haahuilemaan ympäriinsä, kun se on sama, kuin itsesi neulaa heinikosta sokeana.
Poliisit tuskin antaa mulle mitään tietoa, vaikka ovat mun viestit nähneet Jussin kanssa, ellei sitten ole tyhjentänyt puhelintaan kokonaan.
Jussin omaisetkaan eivät asu Oulussa. Mä olen siis täysin kuutamolla asian suhteen ja täysin kädetön. Mä en siis täällä Oulun päässä tiedä muita, jotka Jussia kaipaa.
phonyjoker
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2018 9:21 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja phonyjoker »

On raskas tilanne sulla niiskuneiti. En voi, kun toivottaa voimia!
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 10:05 am

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

Mrs. Mysteeri kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 6:43 pm Muutama viikko sitten näin jossain ryhmässä jonkun Jussin vanhan tutun ihmettelevän, kun kadonnut Jussi näytti olleen kyseisenä aamuna whats appissa onlinessa, vaikka katoamisesta oli jo kulunut useampi viikko. Eli ilmeisesti omaiset ovat tarkkailleet Jussin whappia katoamisen jälkeen, jos kerran kännykkäkin oli jäänyt kotiin...

Se, että kaikki tärkeät tavarat löytyivät kotoa, viittaa mielestäni siihen, että olisi päätynyt itse päättämään elonsa tässä maailmassa. Onkohan etsinnöissä muistettu katsella yläilmoihin?
Mulle sattui kerran niin, et eräällä tyypillä oli vakionumero kymmeniä vuosia ja hän vaihtoi sit prepaidiin, muttei lopettanut entistä liittymää. Niin merkillisesti hänelläkin näytti viikkoja kuin olisi ollut vanhasta numerosta watsapissa, vaikka oli prepaidilla. Luuri oli vain sama mihin kortti vaihdettu, et oisko tämmönen juttu. Kyllä tätäkin ihmeteltiin ihan porukalla.
Mortui vivos docent
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Bohemian Rhapsody kirjoitti: Su Helmi 16, 2020 5:43 pm
Mrs. Mysteeri kirjoitti: Su Helmi 09, 2020 6:43 pm Muutama viikko sitten näin jossain ryhmässä jonkun Jussin vanhan tutun ihmettelevän, kun kadonnut Jussi näytti olleen kyseisenä aamuna whats appissa onlinessa, vaikka katoamisesta oli jo kulunut useampi viikko. //
Mulle sattui kerran niin, et eräällä tyypillä oli vakionumero kymmeniä vuosia ja hän vaihtoi sit prepaidiin, muttei lopettanut entistä liittymää. Niin merkillisesti hänelläkin näytti viikkoja kuin olisi ollut vanhasta numerosta watsapissa, vaikka oli prepaidilla. Luuri oli vain sama mihin kortti vaihdettu, et oisko tämmönen juttu. Kyllä tätäkin ihmeteltiin ihan porukalla.
WA ei tarvitse toimiakseen edes sim-korttia, vaan sen saa ankkuroitua käytettyyn numeroon tarvittaessa vaikka PC:lle. Tässä tapauksessa voi olla, että poliisi operoinut jotain?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Salavalas
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Syys 17, 2015 12:44 am

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Salavalas »

Kovin vähän on kerrottu tietoja viimeisimmistä liikkumispaikoista ja vähän kummaa ettei ole mistään etsittykään. Tuira on mulle tuttua aluetta niin kiinnostaa siinäkin mielessä tämä tapaus.

Viimeinen yhteys ollut siis la-su välisenä yönä, jos oikein ymmärsin? Mitenhän alkoholin osuus, onko miehellä ollut tapana juoda? Ilmeisesti ei baarista ole kuitenkaan kadonnut, jos kamat ovat olleet kotona.

Yksi syy jättää tavarat kotiin voisi olla lenkille lähtö. Onkohan semmosta harrastuksissa? Ilmeisesti katoamishetkellä päällä olleista vaatteista ei ole tietoa myöskään.
Salavalas
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Syys 17, 2015 12:44 am

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Salavalas »

Mietin vielä mihin Tuirassa voisi kadota, eikä oikein muuta tule mieleen kuin joki ja ehkä Tuiranpuisto. Muuten on tiiviisti rakennettua ja asuttua aluetta. Jokeen ehkä saattaisi jostain kohtaa vahingossakin livetä, mutta ei sitä ihan helposti tapahdu. Puistossa voisi olla joku läiskä, josta ei heti sattuisi ohikulkijoiden silmiin. Jos lähtee Tuirasta kauemmas niin vaihtoehdot toki lisääntyy.
Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 579
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Salavalas kirjoitti: Ma Helmi 17, 2020 2:19 am Mietin vielä mihin Tuirassa voisi kadota, eikä oikein muuta tule mieleen kuin joki ja ehkä Tuiranpuisto. Muuten on tiiviisti rakennettua ja asuttua aluetta. Jokeen ehkä saattaisi jostain kohtaa vahingossakin livetä, mutta ei sitä ihan helposti tapahdu. Puistossa voisi olla joku läiskä, josta ei heti sattuisi ohikulkijoiden silmiin. Jos lähtee Tuirasta kauemmas niin vaihtoehdot toki lisääntyy.

Siis täh? Kyllähän Tuirasta voi kulkeutua vaikka merelle asti. Vesistöjen lähellä kyseinen alue on. Tuiran uimaranta, Merikoski, Ainolanpuisto kivenheiton päässä..
Salavalas
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Syys 17, 2015 12:44 am

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Salavalas »

Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 17, 2020 10:21 am Siis täh? Kyllähän Tuirasta voi kulkeutua vaikka merelle asti. Vesistöjen lähellä kyseinen alue on. Tuiran uimaranta, Merikoski, Ainolanpuisto kivenheiton päässä..
En kai ole muuta väittänytkään? Uimarannasta ja Merikoskesta päätyy molemmista jokeen, jonka tossa mainitsin. Jokeen päätymisen tapoja voi tietty olla monia.
Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 579
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Salavalas kirjoitti: Ma Helmi 17, 2020 12:57 pm
Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 17, 2020 10:21 am Siis täh? Kyllähän Tuirasta voi kulkeutua vaikka merelle asti. Vesistöjen lähellä kyseinen alue on. Tuiran uimaranta, Merikoski, Ainolanpuisto kivenheiton päässä..
En kai ole muuta väittänytkään? Uimarannasta ja Merikoskesta päätyy molemmista jokeen, jonka tossa mainitsin. Jokeen päätymisen tapoja voi tietty olla monia.
Aiemmasta kommentista vaan välittyi että mahdollisuudet Tuirassa katoamiseen vähäiset paikkojen suhteen. Mutta itsekin siellä joskus seikkaileena törmännyt moneenkin vaaran paikkaan. Jos humalassa kuljeksii siellä riittää siltoja mistä voi esim. vesistöön horjahtaa. Tähän aikaan vuodesta vesistöstäkään ei nuin vain löydetä.. Keväämmällä paremmat mahikset.
Niiskuneiti77
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 10:01 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Niiskuneiti77 »

Ei kannata tinkaamaan alkaa keskenään. Kyllä Jussi ihan tarkoituksella on kadonnut, mutta että onko tehnyt itselleen jotain, vaiko hävinnyt tietoisesti kuin tuhka sahataan, on mysteeri. Hän on siis jättänyt pankkitunnuksia myöten kaikki esille, pin-koodin jne. Lompakko, jossa henkkarit, avaimet pöydälle.
Vara-avain ilmeisesti kateissa.
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Todella itsekästä. Kadota, tai tehdä itsemurha niin että omaiset joutuvat mahdollisimman paljon kärsimään. Kosto heille jostakin?
WannabeH
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Elo 28, 2018 11:54 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja WannabeH »

On Anoi Kaa kirjoitti: Su Helmi 16, 2020 6:33 pm
WA ei tarvitse toimiakseen edes sim-korttia, vaan sen saa ankkuroitua käytettyyn numeroon tarvittaessa vaikka PC:lle. Tässä tapauksessa voi olla, että poliisi operoinut jotain?
Tätä pohdin, että voiko Jussilla olla prepaid johon laittanut "vanhan" numeronsa WA ja sieltä kautta käyttänyt? Odottanut jotain tiettyä viestiä? Ohjeita?
Toki selvästi todennäköisempää, että poliisit käyttäneet.
Olisihan se prepaidinkin kautta hankala operoida yhtään mitään kun omaisilla/poliiseilla käytössä alkuperäinen puhelin/numero, niin viestit näkyisi siinäkin. Ja helppo paikantaa se prepaid, ei ehkä olisi poika kateissa enää...
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Mukavaa olisi, jos paljastuisi miehen vain odottaneen "ohjeita", mutta nyt vaikuttaisi olevan fiksu mies, niin ei varmasti tuollaista viestintämenetelmää käyttäisi, mistä muutkin näkisivät hänen "loggautuvan". Ja takaisin dekkarin pariin...
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Niiskuneiti77
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 10:01 pm

Re: Jussi Nikula katosi Oulussa vuoden 2020 ensimmäisenä viikonloppuna

Viesti Kirjoittaja Niiskuneiti77 »

Mun mielestä tää on todella itsekästä Jussilta. Oli sitten itsemurha tai muu katoaminen. Olen monet kerrat visioinut, että jos löytyy hengissä jostain lorvimasta, niin taitaa olla ensimmäinen reaktio avari.
Perhe on sille tärkeä, joten ei kyllä kostosta voi olla kyse. Pelkästään tyhmyydestä, jos tietoisesti kiduttaa Mm äitiään ja sisaruksia.
:roll:
Tulee fiilis, että ehkä mun on viisasta olla yhteydessä poliisiin ja kertoa omat tietoni Jussiin liittyen hänen elämästään esim viimeisen puolen vuoden ajalta. Mua ihmetyttää myös se, että miksi IL uutisesta oli suljettu kommentointi. Mutta kun on seurannut muiden katoamis ilmoituksia, niin usein yleisö on saanut vapaasti kommentoida ja keskustella keskenään. Puskaradiossakaan kukaan ei tunnu tuntevan Jussia.
Vastaa Viestiin