Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Martti
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Martti »

En tiedä miten poliisia kiinnostaa 20v vanhat ahdistelutapahtumat...vaan voihan tässä tuumata rauhassa ja miettiä.
seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Rouva Piilopoliisi kirjoitti:
kanelia kirjoitti:Hohhoijaa, jos teillä ihmiset on tosiaan noin paljon kokemuksia mahdollisesti samasta ahdisteliasta niin eikö nyt kaikkien näiden vuosien jälkeenkin olisi jo aika ilmoittaa poliisille
No hohhoijaa.
Pyysin Marttia laittamaan yksäriä. Tai voinhan minäkin laittaa hänelle. Mitä minä sen jälkeen teen - tai mitä me teemme - ei kai nyt tässä vaiheessa kuulu kenellekään.

Miksi pitää vastata ja tölväistä niin tympein sanankääntein? :shock:
Minusta ihan aiheellinen kommentti, sillä tekijä todellakin ansaitsee tulla saaduksi kiinni, vai mitä? Toki kiva, että kerroit(te) palstallakin, mutta jos näiden vihjeiden ansiosta Piian kohtalo sattuisikin selviämään, niin olisihan se vaivan arvoista. Mahdollisuus on hyvin pieni, mutta silti. Kyllähän asia vähän "meille" kuuluu, kun kerran olet(te) kokemukse(nne) kanssamme jo jakaneet. Ei siis pahalla, ihan vain viileän asiallisena toteamuksena.
"I think it was sick and weird."
Rouva Piilopoliisi
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 10:51 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Rouva Piilopoliisi »

seireeni kirjoitti:Minusta ihan aiheellinen kommentti, sillä tekijä todellakin ansaitsee tulla saaduksi kiinni, vai mitä? Toki kiva, että kerroit(te) palstallakin, mutta jos näiden vihjeiden ansiosta Piian kohtalo sattuisikin selviämään, niin olisihan se vaivan arvoista. Mahdollisuus on hyvin pieni, mutta silti. Kyllähän asia vähän "meille" kuuluu, kun kerran olet(te) kokemukse(nne) kanssamme jo jakaneet. Ei siis pahalla, ihan vain viileän asiallisena toteamuksena.
Ei se sisältö, vaan se tyyli.
Hohhoijaa.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jokos täältä päin on kuulunut jotakin uutta?
Alethes doksa meta logu
Deckarist
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: La Syys 17, 2011 1:12 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Deckarist »

Ei välttämättä mitään uutta uudempaa (koska en ole lukenut kaikki ketjun postauksia), mutta Piikkiössä liikuskeli Piian katoamisen aikaan useampikin koko kylän tuntema "pikku"tyttöjen seurailija, joista suurin osa autoin. Paikallisia "nuorukaisia", joista osa toki n. Piian ikäisiä, mutta osa kymmenisen vuotta vanhempia. En tiedä onko heistä ollut koskaan palstalla sen enempää puhetta...
Deckarist
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: La Syys 17, 2011 1:12 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Deckarist »

Lisäksi, uusi kun olen täällä:

Miten tarkkoja kuvauksia ihmisistä saa Murhainfossa kirjoittaa?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Rikoksesta epäillyt ja jo tuomitut henkilöt ovat asia erikseen, heidän suhteensa palstalla on noudatettu pitkälti median linjaa: mikäli nimi on julkaistu mediassa, on nimestä lähtien henkilöön liittyvistä yksityiskohdista voitu puhua tarkemmin täälläkin.

Mutta jos tarkoituksenasi on esittää epäilyksesi jostain potentiaalisesta syyllisestä, kehottaisin jättämään nimet, tarkemmat osoitetiedot ja työpaikat pois.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Murhainfossa on yllttävänkin tiukka linja siinä, ettei nimiä ja tietoja julkisteta. Jossain vauvapalstoilla nimet ovat vapaata riistaa ja täältä korkeintaan linkitetään sinne (esim. Tyrnävän tapaus). Jos epäilee jotakin syylliseksi, kannattaa mielumminkin olla yhteydessä poliisiin kuin täällä hirveästi revitellä.
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Deckarist kirjoitti:Lisäksi, uusi kun olen täällä:

Miten tarkkoja kuvauksia ihmisistä saa Murhainfossa kirjoittaa?
Suosittelen sellaista kirjoitustyyliä, että kerrot mitä jokin henkilö on tehnyt, mutta et kerro henkilön oikeaa henkilöllisyyttä, vaan käytät henkilöstä jotakin tekaistua nimeä, kuten esim. "Joulupukki" tai "Herra X" tai "Tuntematon mies 1" jne.

Em. henkilöiden nimeämistapa on tarpeen, jos pitää esitellä useampikin henkilö (joiden oikeaa henkilöllisyyttä ei tuoda esiin) ja joiden tekemiset pitää eritellä, kuten esim. ""Herra X" ajoi ko. iltana sinne ja sinne päin, kun taas "Herra Y" vaani pusikossa jne."

Tarkemmat nimi-, osoite- yms. tiedot kannattaa jättää täällä pääsääntöisesti pois, niitä voi tarjota tarvittaessa poliisille.
Viimeksi muokannut Kötti, To Marras 17, 2011 4:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Deckarist
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: La Syys 17, 2011 1:12 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Deckarist »

En tunne syyllisiä :cry: , enkä edes jutun epäiltyjä, mutta "tutun tutun tutun" kautta tunnen paikkakuntaa ja olen vain pitkään ihmetellyt, miten tietyt pienessä kunnassa kuitenkin monien tuntemat mieshenkilöt, jotka "jahtasivat" tuolloin tavalla tai toisella epämiellyttävästi nuorempia tyttölapsia autoineen, eivät ole tietääkseni nousseet koskaan esiin (tai edes kylällä kulkeneisiin aktiivijuoruihin) potentiaalisina Piian katoamisjuttuun liittyvinä sekaantujina. On tietysti täysin mahdollista, etteivät he siihen mitenkään liitykkään, mutta onhan se toinenkin, se ikävä, mahdollisuus olemassa niin kauan kuin katoamista ei ole selvitetty.

Ymmärtääkseni jutun tienoilta kuulusteltiin kuitenkin jonkin verran paikallisiakin ihmisiä muinoin (?)
Kötti
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: La Syys 11, 2010 2:36 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Deckarist kirjoitti:En tunne syyllisiä :cry: , enkä edes jutun epäiltyjä, mutta "tutun tutun tutun" kautta tunnen paikkakuntaa ja olen vain pitkään ihmetellyt, miten tietyt pienessä kunnassa kuitenkin monien tuntemat mieshenkilöt, jotka "jahtasivat" tuolloin tavalla tai toisella epämiellyttävästi nuorempia tyttölapsia autoineen, eivät ole tietääkseni nousseet koskaan esiin (tai edes kylällä kulkeneisiin aktiivijuoruihin) potentiaalisina Piian katoamisjuttuun liittyvinä sekaantujina. On tietysti täysin mahdollista, etteivät he siihen mitenkään liitykkään, mutta onhan se toinenkin, se ikävä, mahdollisuus olemassa niin kauan kuin katoamista ei ole selvitetty.

Ymmärtääkseni jutun tienoilta kuulusteltiin kuitenkin jonkin verran paikallisiakin ihmisiä muinoin (?)
Se ei ole rikos, jos poliisille tarjoaa vinkkiä asiasta.

Tässäkin katoamistapauksessa aika ja sen kuluminen on ongelma. Voi olla niin, että mahdollinen surmaaja asui tapahtuma-aikaan paikkakunnalla, mutta muutti myöhemmin kauas pois, jota kukaan ei enää muista ja/tai osaa yhdistää tapaukseen.
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Lundia
Nikke Knakkertton
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Marras 21, 2011 3:57 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja Lundia »

Onkohan facebookissa olevan ryhmässä R.I.P. Kalle Ristikankare, kuollut, jonka muistoa kunnioitetaan tämän Piian pikkuveli. Kovasti kyllä silloin tätä perhettä elämä koettelee...kaksi kolmesta lapsesta ei näe 30vuotissyntymäpäiväänsä.
Ja mitä facebookistakin ymmärsin kummatkin pojat ovat eronneet jehovalaisuudesta, ja vaikuttavat sellaisilta, että jos tietäisivät jotain isänsä osuudesta Piian kohtaloon, niin olisivat kyllä suoraan menneet poliisin puheille, eivätkä kirjeitä lähetelleet...
js87
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Marras 21, 2008 6:00 pm
Paikkakunta: Varkaus

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja js87 »

Voi ollakin tuo Kalle Piian veli,ihmettelen vain kun hänen nimellään on edelleen facessa profiili tai sitten se on jonkun muun saman nimisen...ikä tosin pitäisi paikkaansa...85-syntynyt.Raskasta kyllä jos samaan perheeseen sattuu kaikki ikävät asiat! :(
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Eiköhän ole sama Kalle Ristikankare, Ristikankare on sukunimenäkin jo hyvin harvinainen, 48:lla elävällä, 27:llä kuolleella ja entisenä nimenä 12:lla (http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1). Olisi hyvin epätodennäköistä että Suomessa olisi toinen ja vielä samanikäinen Kalle Ristikankare, joku kirjoitti jossain vaiheessa että Kallen ja isä-Heikin välit eivät olleet parhaat mahdolliset ja itsekin uskon, että jos Teijo ja (eläessään) Kalle olisivat varmastikin marssineet poliisille ja kertoneet jos tietäisivät isän ja/tai appiukon osuudesta Piian katoamiseen ja mahdolliseen henkirikokseen. Kallen ja Heikin huonot välit voivat johtua mistä vain, Kallehan oli 7-vuotias äidin kuollessa ja esimerkkinä (puhdasta spekulaatiota) syyttänyt isää siitä ettei saanut olla tarpeeksi tekemisissä äidin kanssa, ehkä jopa syyttänyt isää äidin ongelmista (tämä puhdasta spekulaatiota, eikä tarkoitus loukata ketään!).
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Piia Irmeli Ristikankare-katosi kotoaan Piikkiössä v. 1988

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Varmasti siskon katoaminen on poikien käyttäytymiseen jättänyt omat jälkensä. Sen sijaan, että isä on yrittänyt selittää asiaa herran tekemisien kannalta ja pojat eivät ole ymmärtäneet. Katkeroituuhan siinä, jos sisko katoaa ja herra ei autakaan. Näin varmasti itse sen kokisin, sitä joko turvautuu uskoon enemmän tai hylkää sen. Surullista. Mikähän veljen kohtaloksi kävi?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Lukittu