Kai-Pekka Savolainen, 40, katosi Seinäjoella 28.11.2020 - Löytyi surmattuna 6/21

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
amikuela
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2015 9:16 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja amikuela »

moi. .olen joutunut ottaan yhteys seinäjoen poliisiin...ne vihjeet mitä tänne satojen kilometrejen päähän kuulunut. .oli pakko infoo heille , mitä kuullut jne...järkyttävää..luuulen , että uhri eil löydy ikinä :(((((((((((..esim...suo on hyvä paikka kadottaa esim auto ja koko ihminen ..rukoilen , että olen väärässä :(((((...
Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 6:35 pm moi. .olen joutunut ottaan yhteys seinäjoen poliisiin...ne vihjeet mitä tänne satojen kilometrejen päähän kuulunut. .oli pakko infoo heille , mitä kuullut jne...järkyttävää..luuulen , että uhri eil löydy ikinä :(((((((((((..esim...suo on hyvä paikka kadottaa esim auto ja koko ihminen ..rukoilen , että olen väärässä :(((((...
Ei se ole kerta tai kaksi kun venkulat on sanoneet "ei löydetä ikinä", vaikka sitten löytyisikin. Suohan säilöö kroppaa hyvin kun on viileää, vaikka hajoaa se ajan myötä sieläkin. Samoin on autokin kyllä löydettävissä, jos vain yhtään on tietoa alueesta mistä etsiä. Onko tuo kuulemiesi huhujen lähde kuinka luotettava, ja onko toisen käden tietoa, vai kenties joku asiaan osallinen? Monista tapauksista huhut alkaa liikkumaan, joissakin on perää mutta joissakin ei nimeksikään. Se on hyvä, että olet kuulemastasi kertonut poliisille, jää heidän varaan tarkistaa ja tutkia.
A.Capone
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Elo 04, 2020 11:01 am

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja A.Capone »

Tuskinpa tekijät ihan Mafia tason ammattilaisia ovat olleet ja saaneet tehtyä täydellistä henkirikosta ilman kiinnijäämisen mahdollisuutta. Uskoisin että selviää ja auto/ruumis löytyy kuten tekijätkin.
Maximium
Hetty Wainthropp
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Maximium »

Neo7 kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 7:00 pm
amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 6:35 pm moi. .olen joutunut ottaan yhteys seinäjoen poliisiin...ne vihjeet mitä tänne satojen kilometrejen päähän kuulunut. .oli pakko infoo heille , mitä kuullut jne...järkyttävää..luuulen , että uhri eil löydy ikinä :(((((((((((..esim...suo on hyvä paikka kadottaa esim auto ja koko ihminen ..rukoilen , että olen väärässä :(((((...
Ei se ole kerta tai kaksi kun venkulat on sanoneet "ei löydetä ikinä", vaikka sitten löytyisikin. Suohan säilöö kroppaa hyvin kun on viileää, vaikka hajoaa se ajan myötä sieläkin. Samoin on autokin kyllä löydettävissä, jos vain yhtään on tietoa alueesta mistä etsiä. Onko tuo kuulemiesi huhujen lähde kuinka luotettava, ja onko toisen käden tietoa, vai kenties joku asiaan osallinen? Monista tapauksista huhut alkaa liikkumaan, joissakin on perää mutta joissakin ei nimeksikään. Se on hyvä, että olet kuulemastasi kertonut poliisille, jää heidän varaan tarkistaa ja tutkia.
Epäilen vähän noita huhuja.toi suo juttukin on esimerkki vaan?
NeverGiveUp
Nikke Knakkertton
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2020 12:15 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja NeverGiveUp »

amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 6:35 pm moi. .olen joutunut ottaan yhteys seinäjoen poliisiin...ne vihjeet mitä tänne satojen kilometrejen päähän kuulunut. .oli pakko infoo heille , mitä kuullut jne...järkyttävää..luuulen , että uhri eil löydy ikinä :(((((((((((..esim...suo on hyvä paikka kadottaa esim auto ja koko ihminen ..rukoilen , että olen väärässä :(((((...
Mitä huhut kertoo Kai-Pekan kohtalosta❓
amikuela
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Kesä 24, 2015 9:16 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja amikuela »

huhut on aina huhuja. .siksi olin yhteys poliisi..ja tuntien seinäjoelta jokusen. .niin tämä suo oli täysin minun oma mielipide.. ei muiden. .ja kyllä poliisi asiaa tutkii. .ei tietenkään asiasta minulle kertoneet, koska tutkinta kesken!!!!!!!ja vainaja kadonnut, kuin tuhkana tuuleen..samoin auto.. muuta en tiedä..ja ei tod poliisi kerro, mitä täs vaihheessa tietää. .koska koko vainaja kateissa!!!!!!haloo!!!! suo vain tuli mun omaan mieleen...koska polttamalla.. tulee aina jälkiä jäämään. .piste!!!!!!yhteen epäiltyyn olin yheteys...tuli vain hiljaisuus vastaan. fakta. piste. enkä tiedä onko huhu. toivon, että on.
Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 10:34 pm huhut on aina huhuja. .siksi olin yhteys poliisi..ja tuntien seinäjoelta jokusen. .niin tämä suo oli täysin minun oma mielipide.. ei muiden.
Muokkasin lyhentämällä lainausta.
Varo nyt ettet paljasta henkilöllisyyttäsi mahdollisille tekijöille, kyllä venkulatkin lukee murhainfoa. Ok, suo oli siis vain heitto, tai arvaus, onhan sitä keinoja saada ihminen hävitettyä niin ettei löydy, ja kaava taitaa olla se, että kukaan ei nähnyt ja kukaan (tekijä) ei puhu. Kyllä kai polttamisestakin jotakin yleensä jää ihmisestä jäljelle, isompia luita ainakin. Yrittihän Veteliläiset murhaajaveljeksetkin saada Jamin poltettua, mutta vielä jäi veteen upotettavaa jäljelle. Eri asia tietysti, jos on joku paikka, jossa voi polttaa vaikka kuinka kauan kenenkään ulkopuolisen tulematta paikalle. Maa ei taitanut vielä olla jäässä niillä seuduilla kun teko tapahtui, mutta jos veikata täytyy, niin veikkaan vesistöä hävityspaikaksi. Ja vesistö voi olla missä tahansa, kerran oli autokin käytössä, tämä ainakin mikäli autoporukka on syyllinen. Auto voi olla jossakin muuallakin kuin lopullisesti hävitettynä.
NosfeRafu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 1:33 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja NosfeRafu »

Neo7 kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 11:24 pm
amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 10:34 pm huhut on aina huhuja. .siksi olin yhteys poliisi..ja tuntien seinäjoelta jokusen. .niin tämä suo oli täysin minun oma mielipide.. ei muiden.
Muokkasin lyhentämällä lainausta.
Varo nyt ettet paljasta henkilöllisyyttäsi mahdollisille tekijöille, kyllä venkulatkin lukee murhainfoa. Ok, suo oli siis vain heitto, tai arvaus, onhan sitä keinoja saada ihminen hävitettyä niin ettei löydy, ja kaava taitaa olla se, että kukaan ei nähnyt ja kukaan (tekijä) ei puhu. Kyllä kai polttamisestakin jotakin yleensä jää ihmisestä jäljelle, isompia luita ainakin. Yrittihän Veteliläiset murhaajaveljeksetkin saada Jamin poltettua, mutta vielä jäi veteen upotettavaa jäljelle. Eri asia tietysti, jos on joku paikka, jossa voi polttaa vaikka kuinka kauan kenenkään ulkopuolisen tulematta paikalle. Maa ei taitanut vielä olla jäässä niillä seuduilla kun teko tapahtui, mutta jos veikata täytyy, niin veikkaan vesistöä hävityspaikaksi. Ja vesistö voi olla missä tahansa, kerran oli autokin käytössä, tämä ainakin mikäli autoporukka on syyllinen. Auto voi olla jossakin muuallakin kuin lopullisesti hävitettynä.
Ei nämä säälittävät paskat ketään ole tappamassa kertomusten takia. Näin ei käy Suomessa koskaan. Pienet aivot ja tekivät henkirikoksen josta jäävät kiinni.
Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

NosfeRafu kirjoitti: Ke Joulu 30, 2020 3:13 am
Neo7 kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 11:24 pm
amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 10:34 pm huhut on aina huhuja. .siksi olin yhteys poliisi..ja tuntien seinäjoelta jokusen. .niin tämä suo oli täysin minun oma mielipide.. ei muiden.
Ok, suo oli siis vain heitto, tai arvaus, onhan sitä keinoja saada ihminen hävitettyä niin ettei löydy, ja kaava taitaa olla se, että kukaan ei nähnyt ja kukaan (tekijä) ei puhu. Kyllä kai polttamisestakin jotakin yleensä jää ihmisestä jäljelle, isompia luita ainakin. Yrittihän Veteliläiset murhaajaveljeksetkin saada Jamin poltettua, mutta vielä jäi veteen upotettavaa jäljelle. Eri asia tietysti, jos on joku paikka, jossa voi polttaa vaikka kuinka kauan kenenkään ulkopuolisen tulematta paikalle. Maa ei taitanut vielä olla jäässä niillä seuduilla kun teko tapahtui, mutta jos veikata täytyy, niin veikkaan vesistöä hävityspaikaksi. Ja vesistö voi olla missä tahansa, kerran oli autokin käytössä, tämä ainakin mikäli autoporukka on syyllinen. Auto voi olla jossakin muuallakin kuin lopullisesti hävitettynä.
Ei nämä säälittävät paskat ketään ole tappamassa kertomusten takia. Näin ei käy Suomessa koskaan. Pienet aivot ja tekivät henkirikoksen josta jäävät kiinni.
Niin no, näin ehkä useimmiten. Tuossa Jami-Petterin melko tuoreessa tapauksessa, josta mainitsin, pökkyrävenkulat otti Jamin hengiltä luullun vasikoinnin perusteella. Myöhemmin kävi ilmi, ettei se ollut niitä luusereita vasikoinut. Että joskus käy niinkin, kun tekijät on tarpeeksi idiootteja ja sekaisin. Mikään ei ole niin vaarallinen yhdistelmä kuin sekaisin oleva idiootti.

Tämän tapauksen epäillystä ei ole hajuakaan, joten en osaa arvioida kuinka reagoisivat, mutta menköön yleisenä muistutuksena.
NosfeRafu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 1:33 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020

Viesti Kirjoittaja NosfeRafu »

amikuela kirjoitti: Ti Joulu 22, 2020 7:03 pm hei..tää palsta.. nyt ihan itseeni askarruttaa.. en edes asu siellä suunnassa. .huhuja on hyvin paljon. .tullut silti mun korviini. .onko tämä kadonnut omistanut esim.. mustan mersun??? ja onko hänellä ollut paljon rahaa käytössä??? en ota yheteyspoliisi, koska huhut voivat olla myös aivan vääriä. .ketä ollut pidätetty saati muuta.. toiv joku ihan järkevä osaa asiaan vastaa , joka asuu siellä suunnalla??????
Tunnut olevan ainoa tällä palstalla jolla vähääkään tietoa tapauksesta. Kuten Neo tuossa järkevästi sanoi, täällä kannattaa pitää kiinni anonymiteetista, ihan muuten vaan. Tämä mielessä pitäen, onko sinulla tietoa tästä ”kasperin kolmikosta”? Jotain uhrin ystäväpiiriä vai muita? Miltään huumeidenkäyttäjältä uhri ei vaikuta. Oliko tosiaan saanut perinnön tms.? Pankkiautomaatista nyt ei loputtoman suuria summia saa kerralla ulos.
tupasvilla
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2020 10:39 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja tupasvilla »

Tässä viimeisin Ilkka-Pohjalaisen juttu:
Julkaistu 29.12.2020 12:20 (Päivitetty 29.12.2020 15:45)

Pian selviää, miten kolme miestä ja tumma Mercedes liittyivät Kai-Pekka Savolaisen katoamiseen – poliisi kuulustellut epäiltyjä

SEINÄJOKI

Seinäjoelta kadonneesta Kai-Pekka Savolaisesta on tullut poliisille lukuisia vihjeitä. Vihjeiden tarkistaminen on edelleen kesken, mutta poliisi on kuulustellut henkilöitä epäiltynä rikoksesta. Poliisi uskoo Savolaisen joutuneen henkirikoksen uhriksi.

Kai-Pekka Savolainen nähtiin viimeksi illalla 28. marraskuuta Seinäjoen Kasperissa. Maanantaina 28. joulukuuta poliisi pyysi havaintoja Savolaisesta sekä hänen seurassaan liikkuneesta parrakkaasta miehestä. Tällä tietoa kyseinen henkilö on viimeinen, jonka seurassa Savolainen on nähty.

Poliisin mukaan on hyvin pieni todennäköisyys, että Savolainen olisi kadonnut omasta tahdostaan tai joutunut onnettomuuteen. Siksi tapausta tutkitaan nyt henkirikoksena.

Savolaista ei ole löydetty. Poliisilla ei myöskään ole epäiltyjä kiinniotettuina. Sen sijaan poliisi on kuulustellut henkilöitä epäiltynä rikoksesta.

– On liian vahvasti kuitenkin sanottu, että meillä olisi epäilty henkirikoksen tekijä, tutkinnanjohtaja Juha Järvelin sanoo.

– Poliisi on kuulustellut tapauksessa useita eri henkilöitä. Heitä voidaan kuulla asianomistajina, todistajina tai epäiltyinä. Jos henkilöitä ei voi yksiselitteisesti kuulla asianomistajina tai todistajina, epäilty on ainoa vaihtoehto.

Maanantaista lähtien poliisi on saanut useita vihjeitä, joiden tarkistus on edelleen kesken.

Poliisi ei tutkinnallisista syistä kerro, onko Savolaisen parrakkaan seuralaisen henkilöllisyys poliisin tiedossa. Poliisi ei myöskään paljasta tarkkaa paikkaa, missä heidät on nähty.

Liittyykö R-kioskin pihassa seissyt Mersu tapaukseen?

Maanantain yleisövihjepyynnössä poliisi pyysi havaintoja myös tummasta Mersun farmariautosta, joka nähtiin Kasperin R-kioskin läheisyydessä Savolaisen katoamisiltana. Poliisin saamien tietojen mukaan autoon nostettiin maasta kyseisenä iltana mies. Nostajana oli kolme muuta miestä.

– Näiden tapahtumien yhteys Savolaisen katoamiseen selviää vielä tämän vuoden puolella, Järvelin sanoo.

Hän ei tutkinnallisiin syihin vedoten kommentoi myöskään sitä, onko tapahtumista valvontakameratallenteita.

Poliisi toivoo edelleen yleisövihjeitä Savolaisesta ja hänen liikkeistään sähköpostilla vihjeet.pohjanmaa(a)poliisi.fi numeroon 0295447325. Kai-Pekka Savolainen on 40-vuotias, noin 170 senttiä pitkä, vankkarakenteinen, siilitukkainen, parrakas ja hän käyttää silmälaseja. Savolaisella on ollut päällään musta takki ja jalassaan mustat tuulihousut.

Savolaisen seurassa 28. marraskuuta nähdyllä keski-ikäisellä miehellä oli jalassaan lenkkarit ja harmaat college-housut. Hänellä oli päällään musta takki ja maastokuvioinen lippalakki. Mies on parrakas ja noin 170–175 cm pitkä.
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Neo7 kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 11:24 pm
amikuela kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 10:34 pm huhut on aina huhuja. .siksi olin yhteys poliisi..ja tuntien seinäjoelta jokusen. .niin tämä suo oli täysin minun oma mielipide.. ei muiden.
Muokkasin lyhentämällä lainausta.
Varo nyt ettet paljasta henkilöllisyyttäsi mahdollisille tekijöille, kyllä venkulatkin lukee murhainfoa.
Onneksi kaikki nuo piripellet ei osaa edes lukea.
A.Capone
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Elo 04, 2020 11:01 am

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja A.Capone »

Eivät osaa lukea eikä näiden kostoretket ulotu kerrostaloläävän naapurirappua paljoakaan kauemmaksi...kovin huolissaan ei ole tarvetta olla mikäli ei asu tällästen pirinistien lähietäisyydellä. Eikä aina silloinkaan😂
Jenner
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 9:10 pm

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Jenner »

Maximium kirjoitti: Ti Joulu 29, 2020 2:23 pm Pakko kysyä että onko tapauksessa tehty vapaaehtoista etsimistä yhtään?
Vapepa lähtee etsimään vain poliisin pyynnöstä. Ja poliisi pyytää Vapepan apua vain, jos tiedetään mistä etsiä. Muusta vapaaehtoisesta etsimisestä en osaa sanoa, mutta tuntuu vähän turhalta lähteä etsimään ympäri Kasperia/Seinäjokea, jos ja kun ei ole mitään havaintoja suunnasta. Toki Sjokisten kannattaa pitää silmät auki, jos löytyisi jostakin lähistöltä. Jos asuisin tuolla suunnalla, niin lenkkeilisin koiran kanssa eri reiteillä ja vähän reittienkin sivussa.
A.Capone
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Elo 04, 2020 11:01 am

Re: 40-vuotias Kai-Pekka Savolainen kadonnut Seinäjoella 28.11.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja A.Capone »

Mielenkiintoista nähdä tiedottaako poliisi mustan farmari mersun ym.kuvioista pikapuoliin kun tiedotteessa kertoivat että selviää vielä tämän vuoden puolella..
Vastaa Viestiin