Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Leiffi
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Touko 10, 2021 3:53 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Leiffi »

Karpaasi4223 kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 4:11 pm
Lukekaa ketjua taaksepäin niin ehkä fiksut lukijat hoksaavat. Kun uskonto tuli selville alkoi heti ihme pohdinnat ja spekulaatiot olettamuksilla VL perheistä yms. "Musta lammas" "perhe hylännyt" jne.
Itseasiassa spekuloin uudella alulla ennen kuin VL-tausta tuli esille, joten ei se spekulaatio ihan tuossa kronologiassa ole edennyt. Lisäksi on selvää, että tuo uskonto on aihepiiri joka herättää ihmisissä tunteita ja nimenomaan näissä muissa kuin valtauskontojen piireissä, joten ei se spekulaatio sinänsä tuulesta ole temmattu.

Jos ei ole kyse uskonasioista, niin mielestäni tuo vain ohjaa enemmän MT-ongelmien eskaloitumisen suuntaan. Toki on edelleen mahdollista, että Minja on jossain toisella paikkakunnalla vähän lomalla. Nyt on ollut niin kylmä, että missään taivasalla hän tuskin on.

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Minä ihmettelen kovasti sitä, kun täällä on pidetty hylkäämisenä sitä, jos vanhemmat tai sisarukset eivät ole olleet viikkoon yhteydessä aikuiseen lapseen. Sellainen 3-4 viikkoa on minusta ihan normaalia, vaikka olisi läheiset välit. Minä olen itse suuresta, uskonnollisesta perheestä ja olemme läheisiä, mutta kyllä sitä aikuisena ihmisenä on silti se oma elämä ja omat menot jokaisella perheenjäsenellä, eikä kukaan ihmettele, vaikka joku perheenjäsen olisi muutaman viikon ilman kontaktia muihin. En ole myöskään koskaan tsekkaillut, koska vanhempani tai sisarukseni ovat viimeksi olleet paikalla whatsappissa tai messengerissä. Tietenkin jos jollain perheenjäsenellä on vakavia mielenterveysongelmia, tiivistä yhteydenpitoa pidetään varmaan tärkeämpänä (ellei toinen nimenomaan kaipaa etäisyyttä), mutta siltikään en vetäisi tästä yhtään mitään johtopäätöksiä. Luin jostain, että tässä olisi ollut kyse yhdestä viikosta, että sellainen hylkääminen se :roll:

Uskonnollisuudesta sanoisin, että harvoin sitä varmaan itsemurhaan päädytään uskonnollisesta yhteisöstä irtautumisen takia, varsinkaan, jos kyse on yhteisöstä, jonka jäsenet eivät pistä uskosta luopumisen jälkeen välejä kokonaan poikki. Toki tiukka uskonnollisuus monesti tuo lisää painolastia elämään varsinkin, jos ihmisellä on muutenkin mielenterveysongelmia. Tässä tapauksessa ei edes ole tietoa, mikä on ollut Minjan suhde lapsuutensa uskontoon, onko ollut edelleen siinä mukana ja jos on ollut, onko se tuonut turvaa vai ahdistusta hänen elämäänsä. Jotenkin tosi varmoina esitetään taas puhtaita olettamuksia ja spekulaatiot muuttuvat totuuksiksi.

Lopputulosta pidän jokseenkin varmana eli sinä perinteisenä ja surullisena tässä tapauksessa.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Syskon S kirjoitti:
Ma Joulu 13, 2021 10:22 pm
Minä ihmettelen kovasti sitä, kun täällä on pidetty hylkäämisenä sitä, jos vanhemmat tai sisarukset eivät ole olleet viikkoon yhteydessä aikuiseen lapseen. Sellainen 3-4 viikkoa on minusta ihan normaalia, vaikka olisi läheiset välit. Minä olen itse suuresta, uskonnollisesta perheestä ja olemme läheisiä, mutta kyllä sitä aikuisena ihmisenä on silti se oma elämä ja omat menot jokaisella perheenjäsenellä, eikä kukaan ihmettele, vaikka joku perheenjäsen olisi muutaman viikon ilman kontaktia muihin. En ole myöskään koskaan tsekkaillut, koska vanhempani tai sisarukseni ovat viimeksi olleet paikalla whatsappissa tai messengerissä. Tietenkin jos jollain perheenjäsenellä on vakavia mielenterveysongelmia, tiivistä yhteydenpitoa pidetään varmaan tärkeämpänä (ellei toinen nimenomaan kaipaa etäisyyttä), mutta siltikään en vetäisi tästä yhtään mitään johtopäätöksiä. Luin jostain, että tässä olisi ollut kyse yhdestä viikosta, että sellainen hylkääminen se :roll:

Uskonnollisuudesta sanoisin, että harvoin sitä varmaan itsemurhaan päädytään uskonnollisesta yhteisöstä irtautumisen takia, varsinkaan, jos kyse on yhteisöstä, jonka jäsenet eivät pistä uskosta luopumisen jälkeen välejä kokonaan poikki. Toki tiukka uskonnollisuus monesti tuo lisää painolastia elämään varsinkin, jos ihmisellä on muutenkin mielenterveysongelmia. Tässä tapauksessa ei edes ole tietoa, mikä on ollut Minjan suhde lapsuutensa uskontoon, onko ollut edelleen siinä mukana ja jos on ollut, onko se tuonut turvaa vai ahdistusta hänen elämäänsä. Jotenkin tosi varmoina esitetään taas puhtaita olettamuksia ja spekulaatiot muuttuvat totuuksiksi.

Lopputulosta pidän jokseenkin varmana eli sinä perinteisenä ja surullisena tässä tapauksessa.
Kyllä tästä ketjusta käy ilmi, että Minja on eronnut siitä uskosta.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: 32-vuotias nainen kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Karpaasi4223 kirjoitti:
La Joulu 04, 2021 10:35 pm
Piti ihan tunnukset tehdä, kun alkoi ärsyttämään ihmisten viestittely ja spekulointi uskonnosta tällä palstalla... Minjan jotenkin tunteneena, voin vahvistaa, että teidän ahdasmieliset mietteenne ei taida oikein osua kohdalleen. Ollut suht aktiivisesti hyvillä mielin viikoittain tekemisissä uskonyhteisönsä kanssa ja pari päivää ennen katoamistaan myös. Eli nämä teidän ahdasmieliset uskosta eroamispohtimisenne ei kyllä nyt taida osua kohdalle.
Täällä liikkuu nyt kahdenlaista totuutta, joten tämä uskontoasia on kyllä ihan auki.

Se, että Minja asui vähän kauempana vanhemmistaan toivottavasti antoi vähän henkistä liikkumatilaa, että pystyi vapaammin päättämään itse ollako vai eikö olla. Ainahan se uskonnollinen lapsuus ja uskonnollinen suku vaikuttaa taustalla pitkälle aikuisuuteen ja seurakunnasta erotessa vielä senkin jälkeen, jos ei onnistu tekemään selkeää pesäeroa.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Minja on ollut kohta kuukauden kateisssa, pahalta näyttää että ei kotiin elävänä enää tule.
"If you aim for a king, you better not miss"

Karpaasi4223
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2021 5:28 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Karpaasi4223 »

Syskon s et ilmeisesti Henk. Koht tunne Minjaa? Itse olen ollut hänen kanssaan tekemisissäkin syksyllä ja voin vahvistaa, että ollut viikoittain uskonyhteisön jäsenten kanssa hyvissä väleissä tekemisissä ja vielä muutama päivä ennen katoamistaan.

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Karpaasi4223 kirjoitti:
Ti Joulu 14, 2021 10:38 pm
Syskon s et ilmeisesti Henk. Koht tunne Minjaa? Itse olen ollut hänen kanssaan tekemisissäkin syksyllä ja voin vahvistaa, että ollut viikoittain uskonyhteisön jäsenten kanssa hyvissä väleissä tekemisissä ja vielä muutama päivä ennen katoamistaan.
En tunne Minjaa, enkä tunne sinuakaan. Pidän kyllä sinun kertomaasi hyvinkin todennäköisenä, mutta tällaisella anonyymissä keskustelussa ei täysin sinisilmäinen kannata kuitenkaan olla.

Tällä palstalla tyypillisesti syyllistetään lähiomaiset ilman parempaa tietoa ja se on minusta ikävää.

MotherOfMisery
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 12, 2018 11:55 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja MotherOfMisery »

Karpaasi4223 kirjoitti:
Ti Joulu 14, 2021 10:38 pm
Syskon s et ilmeisesti Henk. Koht tunne Minjaa? Itse olen ollut hänen kanssaan tekemisissäkin syksyllä ja voin vahvistaa, että ollut viikoittain uskonyhteisön jäsenten kanssa hyvissä väleissä tekemisissä ja vielä muutama päivä ennen katoamistaan.
Onko Karpaasilla omia mietteitä mitä on mahdollisesti tapahtunut? Kaikki ei todellakaan ole ollut hyvin, vaikka muuta olisi antanut ymmärtää. Ellei nyt sitten ole epäonnen kautta päätynyt jonkin tuntemattoman uhriksi (mitä en usko)

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Monet asiat viittaa siihen kuin kaikki olisi tapahtunut lopulta hyvin lyhyellä aikaviiveellä. Tämän foorumin ja muihin tietoihin viitaten, niin kyseessä on ollut todennäköisesti samana päivänä, ehkä jopa tuntien aikana tehty päätös. Ulkopuolisten liittyminen tähän tapaukseen vaikuttaisi oudolta, joten siihen en usko.

Epäilisin poliisilla olevan jonkun käsityksen, että mitä on tapahtunut. Mutta ei ole tullut mitään varmaa vihjettä löytymisestä, niin eivät osaa sanoa tarkemmin.

Karpaasi4223
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2021 5:28 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja Karpaasi4223 »

Samaa mietin kuin Holmesin haamu. Mielenterveysongelmat arvelen olevan vahvin syy katoamiseen. Jos on psykoosi (joita välillä ollut) iskenyt päälle, niin käytännössä kaikki mahdollista mihin mennyt tai mitä tehnyt. Siinä tilassa voi käytännössä "lähteä tappajaa pakoon", "luulla olevansa täysin eri ihminen ja aloittaa NS. Uuden elämän" ja mitä näitä kaikkia nyt on.

sarah6719
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 3:48 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

Nyt katoaa ihmisiä tiuhaan. En tiedä tuntuuko vaan ..

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Karpaasi4223 kirjoitti:
To Joulu 16, 2021 3:41 am
Samaa mietin kuin Holmesin haamu. Mielenterveysongelmat arvelen olevan vahvin syy katoamiseen. Jos on psykoosi (joita välillä ollut) iskenyt päälle, niin käytännössä kaikki mahdollista mihin mennyt tai mitä tehnyt. Siinä tilassa voi käytännössä "lähteä tappajaa pakoon", "luulla olevansa täysin eri ihminen ja aloittaa NS. Uuden elämän" ja mitä näitä kaikkia nyt on.
No jos hänellä on taipumus psykooseihin, on voinut tehdä ihan mitä vaan.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Tää juttu lienee jämähtänyt kokonaan? :roll:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

MotherOfMisery
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Loka 12, 2018 11:55 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja MotherOfMisery »

Niin tuntuu olevan... Ikävää, ettei tämä tapaus ole herättänyt enempää keskustelua, vaan tuntuu painuvan unholaan.

sarah6719
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 3:48 pm

Re: Minja Savola, 32, kadonnut Joensuun Rantakylästä 16.11.2021

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

Jos se Lea esim löytyi vasta nyt niin ..... ilm tässä ei ole toivoa elävänä löytymisestä.

Vastaa Viestiin