Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Nml84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2022 10:42 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

No mut eipähän oo mitään uutista mistään kädestä tullut
Maximium
Hetty Wainthropp
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maximium »

Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:31 pm No mut eipähän oo mitään uutista mistään kädestä tullut
Tais olla huuhaa juttu vaan.Kyllä jossakin olis ollu jotakin siitä.
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1261
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Maximium kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:38 pm
Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:31 pm No mut eipähän oo mitään uutista mistään kädestä tullut
Tais olla huuhaa juttu vaan.Kyllä jossakin olis ollu jotakin siitä.
Niin varmaan onkin, kun poliisi ei minun tietämäni mukaan ainakaan ole tarkentanut, että tästä edes etsittäisiin yksikätistä nuortamiestä
mler
Harjunpää
Viestit: 301
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 1:07 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja mler »

Esther kirjoitti: To Kesä 01, 2023 9:52 pm
Sipi kirjoitti: Ke Touko 31, 2023 5:03 pm
Toimintaterapia kirjoitti: Ke Touko 31, 2023 4:28 pm Minulle tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että RT on ehkä kuskattu/muilutettu johonkin, pahoinpidelty ja jätetty elossa johonkin tienposkeen tms. Ja kun ei sitten muutamaan päivään RT:tä näkynyt niin pahoinpitelijätkin ovat saattaneet säikähtää ja ehkä tuloksetta etsineetkin sieltä mihin hänet jättivät. Tarkoitan että RT olisi ennen kuolemaansa siirtynyt johonkin toiseen paikkaan, jota ei nyt kukaan tiedä.
Tämä on hyvinkin mahdollinen tapahtumankulku. Sitähän jo aiemmin tässä ketjussa pohdittiin, saiko Rasmus mahdollisesti baaritappelussa päähän kohdistuneen iskun, joka aiheutti tajunnantason laskua tai muita neurologisia oireita hiukan viiveellä, kuten voi tapahtua. Tällainen kohtalokas isku ollaan voitu antaa toki myös muilutuksen seurauksena myöhemmin ja lopputulemana olisi sitten se, ettei oikeasti kukaan tiedä, mihin poika siinä tilassa päätyi. Jos näin on, niin raskaat syytteet ainakin heitteillejätöstä ja mahdollisesta kuolemantuottamuksesta/ törkeästä pahoinpitelystä on luvassa tekijöille etenkin, jos ruumis löytyy. En tiedä miten rikollinen mieli toimii, mutta itse tekijän asemassa kuvatunlaisessa tilanteessa pyrkisin ehkä johonkin nimettömään ilmiantoon ja vihjeeseen viimeisestä havainnosta (eli muilutuspaikka/ jättöpaikka) ihan vain siitä syystä, että epätietoisuus kalvaisi ajan myötä hengiltä. Olisi yksinkertaisesti pakko saada tietää, mitä on tapahtunut.
Sipiltä erittäin terävä huomio, jota olen pitkään itsekin pohtinut. Mikäli noista videoista näen oikein, niin poikaa isketään ainakin kertaalleen nyrkillä päähän. Aivan järkyttävää katsottavaa. Aikuinen mies/ poliisi lyö ja pahoinpitelee lasta. Jo pelkästään tuon videon perusteella Rasmuksen pahoinpitely pitäisi viedä Käräjäoikeuteen. Terveyskirjasto Duodecimin sivuilta tämä lainaus: "Päähän kohdistunut isku voi aiheuttaa kallonsisäisen verenvuodon. Autettavan oireisto riippuu sekä aivovammasta että vuodon määrästä ja paikasta. Vuodon aiheuttamat oireet saattavat ilmetä vasta muutaman tunnin kuluttua tapahtumasta." Toivon ja rukoilen silti ihmettä, että poika palaisi kotiin.
Olihan joku sellainenkin kertomus että Rasmusta olisi joku (muu kuin Härsilä) lyönyt vielä ulko-ovella ulosheiton tiimellyksessä. Ja ulkovideolla näkyy miten Lapuahovin omistaja ravistelee ja hipelöi kättään kuin olisi sen satuttanut. Toki saattoi loukata kätensä siinäkin kun Härsilä oli vauhdissa, mene ja tiedä.

Myös Valtterin eleet videolla, Rasmuksen kanssa terassin ulkopuolella ollessaan, antaa vaikutelmaa kuin hän tarkastelisi kaverin mahdollisesti saamaa osumaa. Mutta tämäkin on pelkkää spekua.

Haluan joka tapauksessa uskoa että Valtteri on kertonut kuulemisessa (oletan että poliisi on "jo" häntä puhuttanut tapahtumiin liittyen) mikäli on tuolloin nähnyt lyöntejä ja/tai merkkejä niistä, tai jos Rasmus on hänelle kertonut saaneensa kipeää.
mler
Harjunpää
Viestit: 301
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 1:07 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja mler »

sörsse kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:45 pm
Maximium kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:38 pm
Nml84 kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 9:31 pm No mut eipähän oo mitään uutista mistään kädestä tullut
Tais olla huuhaa juttu vaan.Kyllä jossakin olis ollu jotakin siitä.
Niin varmaan onkin, kun poliisi ei minun tietämäni mukaan ainakaan ole tarkentanut, että tästä edes etsittäisiin yksikätistä nuortamiestä
No keksitty juttu tai ei, niin näinköhän poliisi välittömästi ryhtyisi irtokädelle etsintäkuuluttamaan omistajaa? 😄 Eiköhän se naaraisi koko louhoksen ensin läpi ja ympäristö haravointiin myös ja sitten vasta tiedotusta asiasta, jos sittenkään ihan heti koska oletettavaa että käsi ilman kroppaa antaisi aihetta epäillä rikosta... 🤔
AAPELINEN
Remington Steele
Viestit: 243
Liittynyt: La Heinä 11, 2020 3:51 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

Henkilökohtaisesti olen tullut siihen tulokseen että katoamiseen syyllistynyt on joku/jotkut samaan aikaan lapuanhovissa istuneista... Oli siellä sitten kuskin kanssa tai ilman...
Kelohonka
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2023 3:17 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Kelohonka »

mler kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 11:12 pm
Olihan joku sellainenkin kertomus että Rasmusta olisi joku (muu kuin Härsilä) lyönyt vielä ulko-ovella ulosheiton tiimellyksessä. Ja ulkovideolla näkyy miten Lapuahovin omistaja ravistelee ja hipelöi kättään kuin olisi sen satuttanut. Toki saattoi loukata kätensä siinäkin kun Härsilä oli vauhdissa, mene ja tiedä.

Myös Valtterin eleet videolla, Rasmuksen kanssa terassin ulkopuolella ollessaan, antaa vaikutelmaa kuin hän tarkastelisi kaverin mahdollisesti saamaa osumaa. Mutta tämäkin on pelkkää spekua.

Haluan joka tapauksessa uskoa että Valtteri on kertonut kuulemisessa (oletan että poliisi on "jo" häntä puhuttanut tapahtumiin liittyen) mikäli on tuolloin nähnyt lyöntejä ja/tai merkkejä niistä, tai jos Rasmus on hänelle kertonut saaneensa kipeää.
Tuolla videollahan se näkyy miten R mäntätään tuulikaapissa just ennen ulosheittoa.
Upponalle
Poliisikoira Rex
Viestit: 256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2022 4:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Sipi kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 12:10 pm Pitää muistaa, että oli useampi kuukausi välissä, kun Rasmuksesta ei kirjoitettu juuri mitään valtakunnanmedioissa. Alkuun oli joku pieni ilmoitus, mutta asialle ei viranomaisten puolesta tehty mitään, tai reagointi oli hyvin tahmeaa. Ymmärrän siksi, että läheiset ovat halunneet rummuttaa asiaa ja pitää sitä esillä. Kukapa ei niin tekisi?

Lisäksi tilanteeseen liitty -haluttiin tai ei- poliisin osallisuus ja pahoinpitely. Myös sellainen mystiseksi tulkittavissa oleva asia, että poika häviää risteyksestä kuin ylösotettuna, ja Lapua kun ei tosiaan ole mikään Mexico City. Alun epämääräiset ja osin ristiriitaiset lausunnot pokelta ja baarinpitäjältä, sekä pisteenä iin päällä nämä kadonneet valvontanauhat. Poliisi 100% varmuudella tietää, että niiden takavarikoinnissa tai taltioinnissa ei pidä viivytellä, mutta nimenomaan niin tehtiin. Ja nyt syytä tästä vieritetään omistajan niskoille. Tutkinnanjohtaja Teivaanmäki ei taannoisessa haastattelussa edes itse osannut kommentoida, onko hän tapauksen tutkinnanjohtaja vai ei. Maastoetsinnät poliisin toimesta aloitettiin siinä vaiheessa, kun omaiset ja vapaaehtoiset ensin löivät asiaan painetta ja järjestivät tapahtuman itse. Lisäksi valtakunnan oikeusoppineiden lähes yhtenevä mielipide on kallistunut siihen suuntaan, että tutkinta pitäisi siirtää pois Lapualta ja Pohjanmaan poliisilta.

Joten itse en ihmettele lainkaan sitä, että tästä katoamisesta uutisoidaan enemmän kuin esimerkiksi sellaisista nuorista, jotka ovat toistuvasti hatkoilla laitoksista.

Lopuksi haluaisin kommentoida tuota äidin arvostelua, sitä, miten hän näyttää kuvissa liian nätiltä, miten hän onkin pubiruusu, miten koriste-esineet on aseteltu taustalla oikein, miten annetut haastattelut vaikuttavat treffi-ilmoituksilta... Hmm. mietitäänpä, minkälainen hänen pitäisi olla? Itkuinen, pöhöttynyt, turvonnut turraksi lääkitty raunio, joka makaa likaisten astioiden ja vaateröykkiöiden keskellä? Kukaan meistä ei ole siinä asemassa, että voisi arvioida toisen ihmisen surua tai sitä, mikä on asiaan oikea tapa reagoida. Hän kertoi jossain viimeaikaisessa jutussa, että saa liikunnasta voimaa. Mitäs pahaa siinä on, että hoitaa päätään sillä tavalla? Pitää itsensä kunnossa? Viinallako sitä pitäisi hoitaa? Eli jos hetkeksi pysähdytte miettimään: minkälainen tämän äidin pitäisi olla, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä? Niin, vastausta ei ole. Hän on aina jonkun ihmisen mielestä liikaa sitä tai tätä, liian vähän jotain tai ei mitään. Epäilyttävä, koska sitä ja tätä.

Tulee mieleen suuremman mittakaavan arvostelu median perusteella, kun Anneli Auerin oli pakko olla syyllinen siksi, että hän oli niin kylmä, ei itkenyt äänekkäästi ja pystyi pitämään itsensä kasassa ja mitä vielä. Miten epäilyttävää. V*tustako me tiedetään, miten kylmä hän on? Meistä vaan näyttää siltä, ja siksi siis olemme tietenkin oikeassa. Jos joku ihminen ei reagoi samoin kuin itse olettaisit reagoivasi vastaavassa tilanteessa ei tee tästä henkilöstä syyllistä yhtään mihinkään. (Ja Auerin syyllisyyteen en nyt ota kantaa, kunhan heitin esimerkin siitä, miten median välittämän kuvan perusteella ihmiset "tiesivät" ja "näkivät selkeästi" minkälainen ihminen hän on).
Mietin pitkään, miten Rasmuksen äidin ulkoiseen olemukseen ottaisin kantaa. Itse olen tyyppi, joka ei lähde lähikauppankaan ilman arkimeikkiä. Se nyt vaan on tapa, jonka "vannoin" vastineeksi homsuiselle suurperheen äidilleni. Minua kyllä otti silmään R:n äidin eka lehtikuva IP:ssa silloin melko tuoreeltaan, meikattuna, tukka ponnarilta hajotettuna donitsi ranteessa, aika harkitun näköisesti poseeraten. Tuli väistämättä mieleen, että on valinnut mieleisensä parhaan kuvakulman julkaistavaksi, "kun niin nätti oon" ja maakuntalehteen pääsen. En kyllä todellakaan olisi samassa tilanteessa jaksanut, mutta meitähän on moneen junaan.
Maximium
Hetty Wainthropp
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maximium »



Mun mielestä ihan sama miltä näyttää ulkosesti kun miettii mitä kokee henkisesti.Ja siks toisekseen mitä se asia yleensäkkään Rassen katoamiseen liittyy minkä näkönen on?

Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Jaakko Terävä
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jaakko Terävä »

Punssi kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 3:25 pm Rasmus on eniten haettu kadonnut henkilö kahteen vuoteen.
Miksi?
Äiti ja muut isäoletetut baarissa soittelevat iltapäivälehtiin.
Bissen tarjoajia löytyy...
"hei moi mä oon Rasmuksen äiti tarjootko oluen ja jallukolan"

Järkyttävää menoa.
Punssi. Nyt jätä yksi punssi ottamatta. Ei pitäisi kirjoittaa sellaista mikä on hyvin epätodennäköistä ja jota sinä et pysty todistamaan. Mielestäni hölmöillä heitoillakin on rajansa, tämä "punssittelu" meni kirkkaasti rajan yli.

Tosin onhan tämän - sinänsä mielenkiintoisen - sivuston anti muutoinkin sangen kirjavaa. Hyvää täällä on lähtökohtainen sananvapaus, huonoa se kun täällä/täältä on luettavissa/havaittavissa kielellisesti ja ajatuksellisesti turhan paljon sakeaa usvaa.
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
BlackLady
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: To Marras 27, 2014 12:38 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja BlackLady »

Minusta on todella ilkeää ja halpamaista haukkua ja moittia Rasmuksen äitiä. Hän on sievä nainen, piste eikä siitä sen enempää.

Hänen lapsensa on nyt kuitenkin kateissa ja se on kauhea tilanne kenelle tahansa äidille. Mitään kateellisten tai muiden ilkeämielisten panettelua hän ei varmastikaan nyt kaipaa.

Yritetäänkö nyt vain olla aikuisia kaikki ja tukea toisiamme tässä elämässä? ❤️ Kukaan meistä ei lienee ole täydellinen itsekään...
Upponalle
Poliisikoira Rex
Viestit: 256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2022 4:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Maximium kirjoitti: La Kesä 03, 2023 12:22 pm Mun mielestä ihan sama miltä näyttää ulkosesti kun miettii mitä kokee henkisesti.Ja siks toisekseen mitä se asia yleensäkkään Rassen katoamiseen liittyy minkä näkönen on?
Olenko niin väittänytkään, että äidin ulkoinen olemus sinänsä liittyisi mitenkään Rassen katoamiseen? Kerroin, mikä vaikutelma minulle tuli "huolissaan" olevasta äidistä. Perheessähän oli lisäksi totuttu pojan 16 vee pitkiin viikonloppuihin. Viihteellä [ehkä] ollut äitikin huolestui hitaanlaisesti, uskoen ehkä vielä haastatteluhetkelläkin, että Rasse jostain ilmestyy.

Jotta otetahan ny näyttävät kuvat samahan syssyyn, ku en mä siälä someskaa oo näytillä.

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
Jaakko Terävä
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jaakko Terävä »

ruusumaa kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 6:37 am
Punssi kirjoitti: Pe Kesä 02, 2023 5:18 am Miksi tästä Rasmuksesta on nyt tehty kaikkien kadonneiden kunkku?
Ei ole viikkoa ettei jokin nettijulkaisu haastattele jotain tahoa.

Jätkä on joessa ja tulee ehkä pintaan joskus.

Miksei kaikista kadonneista tehdä 24/7 juttuja internettiin?
Voisi auttaa löytymisessä?

Se, että Rasmuksen äiti on pubiruusu, ei luulisi olevan jutun aihe.

nimim. Karpolla on kysyn vaan...
No juuri tätä olen suuresti ihmetellyt.

Moni kadonnut vaipuu unholaan melkein heti, kun ilmoitus on julkaistu. Rasmus tulee vastaan joka puolella nettiä.
Ehkäpä moni kanssakansalaisemme aavistaa/aistii, että joku tässä keississä haisee. Eli että ihan alkujaankaan tuossa marraskuisessa illassa kaikki ei ole ollut aivan kohdallaan. Selkeät ja yksinkertaiset katoamiset/murhat pistetään äkkiä selvitettyjen kansioihin ja taputellaan -ainakin joksikin aikaa - unohduksen laatikkoon. Tässä keississä taas(en) on edelleen huikeasti erilaisia vaihtoehtoja: yksi niistä tällainen: kaksi miestä on Rasmuksen kanssa Lapuahovin takana - toinen heistä pitää Rasmusta edestä kiinni, toinen kuristaa ( Rasmusta) takaa. Rasmus kuolee, vahingossa tai tietoisesti, ja sitten Rasmuksen ruumis muilutetaan melko kauas, ja heitetään jokeen.
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen
Upponalle
Poliisikoira Rex
Viestit: 256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2022 4:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

BlackLady kirjoitti: La Kesä 03, 2023 12:34 pm Minusta on todella ilkeää ja halpamaista haukkua ja moittia Rasmuksen äitiä. Hän on sievä nainen, piste eikä siitä sen enempää.

Hänen lapsensa on nyt kuitenkin kateissa ja se on kauhea tilanne kenelle tahansa äidille. Mitään kateellisten tai muiden ilkeämielisten panettelua hän ei varmastikaan nyt kaipaa.

Yritetäänkö nyt vain olla aikuisia kaikki ja tukea toisiamme tässä elämässä? ❤️ Kukaan meistä ei lienee ole täydellinen itsekään...
Menikö sun paikallisjuna sivuraiteille?
- Sievä on
- kuka osoittanut kommentissaan kateutta
- onko panettelua kertoa mielikuvasta
- aluksi äiti huldahuolettoman oloinen/pitkät viikonloput

Hassunlainen tuo loppukaneettisi, ollaksesi minfossa. :roll:
Molo
Martin Beck
Viestit: 828
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2022 6:59 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Molo »

Siihen Rasmuksen Äidin ulkonäköön...hän on kyllä hyvin kaunis sama miten on hiuksensa kammannut saati mitä on päällä. Kyllä minäkin siistisin itseäni ja puleeraisin kotiani mikäli mun kotiin tulisi toimittajia olkoonkin ikävin mahdollinen asia kyseessä. Mitäs jos olis ollut tukka sekaisin ja kämppä levällään sälää nurkat täys olis varmasti kukkahatut soittaneet lastensuojeluun. Voi yhyren kerran! Ihan on kaunis siisti ihminen jolla varmasti surua enemmän kuin kellään koskaan pitäisi. Eikä tosiaankaan mutama kerta kuppilassa tee kenestäkään pubiruusua.
Vastaa Viestiin