12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Jota
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 7:29 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Jota »

***AWA kävitkö syksyllä paikan päällä katsomassa? Mitkä fiilikset ja mitä jäi mieleen? ***
Olen yrittänyt selvittää tätä asiaa. Lyhyesti kerrottuna olen päätynyt ajatukseen, että Jari Hänninen hukkui matalaan ojaan yrittäessään ylittää sitä nykyisen Puhdistuslaitoksen paikkeilla Turengissa (kts. oheinen kartta).
Hän oli käynyt kaverin luona Kuumolassa kuten aikaisemminkin. Hän ei voinut yöpyä siellä ja lähti kotimatkalle myöhään yöllä. Kuumola on täynnä ’kummituksia’ (koska viljasiiloilla on surmattu teollisesti ihmisiä). Koulukavereilla oli YYA-sopimus: Jari vei pois ’kummituksia’ kuolukaverin luota kotiinsa. Kun isäpuoli antoi remmillä selkään, hän itse vapautui niistä! Maansiirtotehtävissä toiminut isäpuoli hukkasi 'kummituksensa' sitten työpaikalleen.
Jari ei kuitenkaan halunnut mennä kotiin tuona yönä, vaan ajatteli mennä isäpuolensa työpaikalle yöpymään jossain rakennuksessa. Isäpuoli oli kieltänyt jo aiemmin häntä tulemasta työpaikalleen puhdistuslaitokselle (siellä oli aloitettu ruumispitoisen maan huuhtelu, jota ajettiin sinne jostain lähistöltä).
Jari ei yöllä muistanut/osannut kulkea tarkkaa reittiä työpaikalle. Saavuttuaan ojalle, hän riisui kenkänsä etteivät kengät menisi pilalle joen ylityksessä. Joen pohja oli upottavan liejuinen. Jalat juuttuivat pohjamutaan. Takaisinkaan ei päässyt. Veden virtaus kaatoi väsyneen Jarin ja hän hukkui.

Linkki karttakuvaan:
https://aijaa.com/e70xgE
poliisien tekemät rikokset eivät tahdo selvitä

asdaski
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: Ma Touko 07, 2018 8:02 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja asdaski »

Kieltämättä yhtään ymmärrystä ei minulla tipu vanhemmille, jotka eivät lastensa edes etsi. Jos oma lapsi katoaisi kuin tuhka tuuleen, niin hakisin sitä varmasti loppuelämäni. Ja alkuaikoina varmaankin olisin yhteyksissä kaikkiin lehtiin, poliisiin, puskaradioon, jakaisin kuvat ilmoitustauluille ja someen, yrittäisin epätoivoisesti etsiä ihmisiä, jotka olisivat nähneet edes vilauksen ja kävelisin koko lähialueen maastot läpi. Hyi kuinka kamala ajatus. Jos äiti ja isäpuoli eivät oikeasti ole tehneet mitään lapselle niin heillä on toivottavasti oikein pätevä selitys tälle toimimattomuudelle. Itse en sellaista kyllä osaa keksiä. Paitsi tietenkin jos kyseessä on vain ilkeä juoru, etteivät olisi tehneet mitään.

Vepe
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 3:21 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Vepe »

Kyllähän häntä on aikoinaan laajalti etsitty ja äitinsä varmaan ollut kovin huollissaan. Täytyy se muistaa että vuonna 82 ei ollut internettiä ja somea missä vois laittaa katoamisesta juttua. Ja onhan tuolla alkupään keskustelussa myös syy miksi ei äiti halua antaa mitään haastatteluja tai vastaavia juttuja. Ja sekin vielä että onko äitinsä enää ollut edes elossa pitkään aikaan. Mutta pointti oli se että vuonna 1982 asioita katottiin vaan eri tavalla kuin nykyään.

Tiikerinlilja
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 12:39 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Tiikerinlilja »

Vepe kirjoitti:
La Tammi 18, 2020 1:32 am
Kyllähän häntä on aikoinaan laajalti etsitty ja äitinsä varmaan ollut kovin huollissaan. Täytyy se muistaa että vuonna 82 ei ollut internettiä ja somea missä vois laittaa katoamisesta juttua. Ja onhan tuolla alkupään keskustelussa myös syy miksi ei äiti halua antaa mitään haastatteluja tai vastaavia juttuja. Ja sekin vielä että onko äitinsä enää ollut edes elossa pitkään aikaan. Mutta pointti oli se että vuonna 1982 asioita katottiin vaan eri tavalla kuin nykyään.

Olen ymmärtänyt, että pojan etsiminen äidin toimesta loppui aikalailla, kun huhut isäpuolen osallisuudesta alkoivat.

Esim. tuo ketjukirje, mistä puhuttiin lehtijutuissa, oli täysin työkavereiden masinoima (läheinen silloin töissä tuolla).

Äiti ja isäpuoli molemmat tietääkseni elossa, ainaki pari vuotta sitten oli.

Ciccarelli
Sabrina Duncan
Viestit: 361
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 8:45 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

Jota kirjoitti:
To Tammi 16, 2020 7:29 pm
Kuumola on täynnä ’kummituksia’ (koska viljasiiloilla on surmattu teollisesti ihmisiä).
Mikä juttu tää on että tuolla on surmattu ihmisiä? Teollisesti??? :roll:
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!

elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Mua kanssa kiinnostaa mikä on ihmisten teollinen tappaminen? ;)

Jota
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 7:29 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Jota »

elli72 kirjoitti:
Ma Tammi 20, 2020 9:34 am
Mua kanssa kiinnostaa mikä on ihmisten teollinen tappaminen? ;)
No, olet varmaan kuullut että ’juutalaisista’ on tehty saippuaa? Sen käytännöllinen toteuttaminen vaatii teollista toimintaa. Esimerkiksi junaraide yhteyden raaka-aine siirtoihin ja mm. ihmissilppurin. Ihmisruumiista voidaan tehdä muutakin kuin saippuaa (esim. melassia ja ”kermaa” kermajäätelöön?; itse en koskaan syö Valion valmistamaa Pingviini jäätelöä).
Kuten aikaisemmassa viestissä jo totesin (Jota » To Heinä 18, 2019 5:25 pm), Turengissa on nämä viljasiilot, sokeritehdas, pari meijeriä, Valion jäätelötehdas ja Vapon laitos. Junaraide meni mm. viljasiiloille ja sokeritehtaaseen.
Se mitä jäi toteamatta, on tuo Tume tehdas (Turengin Metalli). Se kuulemma valmisti myös ihmisruumiiden silppuamiseen tarvittavia laitteita ja pyörivän uunin (sokeritehtaalle ja Valion jäätelötehtaalle)?
Ja juu, kyllä se koko kylä tietää tämän asian. Olivat töissä siellä näissä laitoksissa. Ja aivan, koko valtion koneisto tukee tätä ’tabua’, ja mm. TE-toimiston rahat virtaa sinne, "kehitystoimintaan". Ja Alzheimeria ja Parkinsonia yms. pukkaa siellä päälle, entisille johtajille ja teknikoille. Niin kuin luonnollista ja oikein onkin. Niin sitä makaa kuin petaa.
Ja olet oikeassa, tämän kadonneen Hänninkäisen faija ajeli näitä sokeritehtaan yms. jätekuormia kuorma-autollaan. Kuten monet muutkin (kuten vaikka kuorma-autoilija Mäkinen). Ja mm. Sääjärveen ajettiin (Haiti). Kaikki tämä on sitä ’teollista toimintaa’.

Ps
***AWA jos luet vielä foorumia, kerrotko omista kokemuksista tähän liittyen?***
poliisien tekemät rikokset eivät tahdo selvitä

Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Tovi »

No nyt on taas huimaa settiä 😀
Muutaman tarkennuksen laittaisin kuitenkin, nimittäin junaraiteiden teko tai olemassa olo, tai edes ruumisvaunujen kuljettaminen niillä, ei ole teollista tappamista.
Toisekseen, vaikka tiedän etten pysty Sinua asiasta vakuuttamaan, olen varma ettei Pingviini -jäätelöä tehdä pingviineistä. Tai edes ihmisistä.

Jota
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 7:29 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Jota »

Tovi kirjoitti:
Pe Tammi 24, 2020 9:53 pm
Muutaman tarkennuksen laittaisin kuitenkin, nimittäin junaraiteiden teko tai olemassa olo, tai edes ruumisvaunujen kuljettaminen niillä, ei ole teollista tappamista.
Toisekseen, vaikka tiedän etten pysty Sinua asiasta vakuuttamaan, olen varma ettei Pingviini -jäätelöä tehdä pingviineistä. Tai edes ihmisistä.
No hyvä, et ymmärtänyt teollista tappamista. Tuossa on Valion kermajäätelöstä https://fi.wikipedia.org/wiki/Pingviini_(tuotemerkki).
Valio kehitti ns. kuumajäätelön valmistusmenetelmän Turengissa. Aivan, kylmää jäätelöä tehtiin prosessilla, jossa pyörivässä uunissa oli 270 °C lämpötila ja työläinen vahtimassa tätä uunia ettei lämpö karkaa yli…
Kun Nestlé osti Pingviinin vuonna 2004, suuri osa jäätelötehtaan laitteista jouduttiin purkamaan pois. Nestlé valmisti jäätelöä onneksi normaalimmalla prosessilla…
poliisien tekemät rikokset eivät tahdo selvitä

Lily O.
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 3:28 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Mä olen kuullut myös paljon vastaavanlaisia tarinoita, kuin Jota. Mutta mä olen töissä psykiatrisella osastolla.
Foliohatut päähän ja menoksi.

Jota
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 7:29 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Jota »

Lily O. kirjoitti:
Pe Tammi 24, 2020 11:10 pm
Mä olen kuullut myös paljon vastaavanlaisia tarinoita, kuin Jota. Mutta mä olen töissä psykiatrisella osastolla.
Foliohatut päähän ja menoksi.
Tosiaan menoksi vaan. Turenki on siellä Janakkalan kunnassa, ja ne mainitut asiat siis siellä. Siellä ne voi tarkistaa. Myös sieltä on paljon entisiä työläisiä psykiatrisella osastolla… Ja mm. sokeritehtaan entinen pääjohtaja siellä sairastelee ansaittua Alzheimeria..
poliisien tekemät rikokset eivät tahdo selvitä

Lily O.
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 3:28 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Turenki on pintapuolisesti tuttu paikka, mitään kovin mielenkiintoista (ennen tätä) en ole sieltä koskaan löytänyt.
Alzheimerilla ei psykiatriselle pääse, mutta hienoa noin lääketieteelliseltä kannalta on se, että nähtävästi on pystytty suoraan toteamaan miksi tämä ko. henkilö on juurikin sairastunut.
Ennen tätä kun ei ole voitu perimmäistä syytä todeta.

Jota
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 7:29 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Jota »

Lily O. kirjoitti:
Pe Tammi 24, 2020 11:33 pm
Alzheimerilla ei psykiatriselle pääse, mutta hienoa noin lääketieteelliseltä kannalta on se, että nähtävästi on pystytty suoraan toteamaan miksi tämä ko. henkilö on juurikin sairastunut.
Ennen tätä kun ei ole voitu perimmäistä syytä todeta.
Ei hän tosiaan psykiatrisella olekaan, vaan asustelee sokeritehtaan omistajien hänelle palkkioksi antamassa ’luksus omakotitalossa’, yhdessä edustusvaimonsa kanssa (sokeritehtaan lähistöllä). Muita tapauksia on lisäksi riittävästi, joten sairastumisen korrelaatio tuohon työympäristöön on mielestäni kyllä selvästi näytetty. Mutta tämähän on sinulle tuttua, jos todella työskentelet psykiatrisella osastolla. Luet vain sairaskertomuksen, ihmiset kyllä avautuvat vaikeistakin asioista...
poliisien tekemät rikokset eivät tahdo selvitä

Lily O.
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 3:28 pm

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Jota kirjoitti:
Pe Tammi 24, 2020 11:45 pm
Lily O. kirjoitti:
Pe Tammi 24, 2020 11:33 pm
Alzheimerilla ei psykiatriselle pääse, mutta hienoa noin lääketieteelliseltä kannalta on se, että nähtävästi on pystytty suoraan toteamaan miksi tämä ko. henkilö on juurikin sairastunut.
Ennen tätä kun ei ole voitu perimmäistä syytä todeta.
Ei hän tosiaan psykiatrisella olekaan, vaan asustelee sokeritehtaan omistajien hänelle palkkioksi antamassa ’luksus omakotitalossa’, yhdessä edustusvaimonsa kanssa (sokeritehtaan lähistöllä). Muita tapauksia on lisäksi riittävästi, joten sairastumisen korrelaatio tuohon työympäristöön on mielestäni kyllä selvästi näytetty. Mutta tämähän on sinulle tuttua, jos todella työskentelet psykiatrisella osastolla. Luet vain sairaskertomuksen, ihmiset kyllä avautuvat vaikeistakin asioista...
Se, että on työskennellyt jossain, ei suoranaisesti anna syytä siihen, miksi amyloidisakkaumia kertyy.

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: 12-vuotiaan pojan katoaminen Turengissa vuonna 1982

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Melkoisia ajatuksia noissa aiemmissa :shock:

Ehkäpä tämän surullisen katoamisen taustalla on kuitenkin todennäköisempiä tapahtumienkulkuja.

Vastaa Viestiin