Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Täysin samaa mieltä nimimerkki "fangsin" kanssa.Aili Sarpion katoamistapauksesta on vuosien varrella puoliväkisin yritetty vääntää vaikka minkälaista katoamismysteeriota ja salaliittoteoriaa.Myös Hejacin puolella.En näe Ailin katoamisessa mitään ihmeellistä tai salaperäistä.Vedestä löytyy jos on löytyäkseen.

Vaikka katoamistapaukset eivät itseäni kovinkaan paljon jaksa kiinnostaa,niin niissäkin on oma hohtonsa.Hyvin merkillinen naisen katoamistapaus tapahtui Lappeen kunnassa 1959.Nuorta naista etsittiin kauan ja hartaasti,hänen epäiltiin jopa siirtyneen Ruotsin puolelle.Myöhemmin samana vuonna nainen löytyi hukkuneena kotirannasta.Aluksi tapausta pidettiin itsemurhana, myöhemmin saatiin selville, että tytön miesystävällä saattoi ehkä olla jotain tekemistä asian kanssa.Sitä en tiedä, selvisikö asia myöhemmin.

1959 oli muutenkin mystisten katoamistapauksien surullinen vuosi:Marja-Terttu Saarainen ja Veli Soukka,kemian opiskelija Esko Väisänen ja monet muutkin.Tunnetuimpina tietysti Riitta Pakkanen ja Eine Nyyssönen.Jälkimmäiset tosin löydettiin,mutta se onkin rikoshistoriaa.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Iroquis kirjoitti:Ainahan nuita vanhuksia lähtee sillon tällön harhailemaan,mutta yleensä ne vissiin on semmosia,jotka asuu jo jossain laitoksessa ja ovat dementoituneita.
No tämähän on kertakaikkisen uusi ja yllättävä tieto. Sarpion tapaus voidaan sulkea sillä ainahan vanhurskaita lähtee harhailemaan ja vissiin oli demontoitukin. Kotoaan karanneita on siis vähemmän. Kiitos parhaasta analyysistä kautta aikojen.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Iroquis
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: Ke Heinä 01, 2015 7:45 pm
Paikkakunta: Helsingistä 960 km pohjoiseen

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Iroquis »

Doctor Lecter kirjoitti:
Iroquis kirjoitti:Ainahan nuita vanhuksia lähtee sillon tällön harhailemaan,mutta yleensä ne vissiin on semmosia,jotka asuu jo jossain laitoksessa ja ovat dementoituneita.
No tämähän on kertakaikkisen uusi ja yllättävä tieto. Sarpion tapaus voidaan sulkea sillä ainahan vanhurskaita lähtee harhailemaan ja vissiin oli demontoitukin. Kotoaan karanneita on siis vähemmän. Kiitos parhaasta analyysistä kautta aikojen.
Ole hyvä vaan,sillä jos ilman mitään mielikuvitusta kaikessa yksinkertasuudessaan asiaa ajattelee,niin itse lähteny hortoilemaan,huonolla tuurilla jääny kadoksiin ja sillä selvä.
Tässä ei liene mitään salaliittoja,ufoja,eikä edes kansallisuusvähemmistöjä tarvita,vai häh?
:mrgreen:

Kateellinen
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 1:15 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Kateellinen »

Joo mutta miksi Aili ylipäätään on lähtenyt pois sairaalasta? Hänhän oli siellä vain tutkimusjaksolla, mutta pärjäsi muuten ihan normaalisti kotona. On tämä minun mielestäni kyllä TODELLA outo katoaminen. Miksi hänestä ei ollut mitään havaintoja paitsi ehkä jonkun pikkupojan havainto? Kyllähän kaikista aina jotain havaintoja on. Imovane ehkä voi aiheuttaa sekavuutta tai unissakävelyä. Mutta en jotenkin oikein usko, että pelkän lääkkeen takia olisi lähtenyt johonkin hortoilemaan ja heräämättä missään vaiheessa olisi hukkunut. Ylipäätään katoamisissa ihmetyttää se, kuinka ihmiset aina sinne veteen joutuvat? Eikö se ole ihan normaalia itsesuojeluvaistoa pysytellä kaukana pimeistä metsistä ja kylmästä vedestä.

Kateellinen
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 1:15 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Kateellinen »

Ailar kirjoitti:Näin varmaan on, kuten edellä olevat ovat kirjoittaneet. Kävin itse reumalla tutkimuksissa nuorena, jokunen aika ennen Ailia. Kuten Täysi Purentakin, olin sellaisessa kerrostalokämpän tyyppisessä majoituksessa yhden yön ennen tutkimusta. Sitä en muistanutkaan, että se oli erillistalo. En paljon muutenkaan muista itse sairaalasta muuta kuin, että istuimme jossain ankean oloisessa käytävässä odottamassa lääkärille pääsyä. Mutta sen vaan sanon, että se vanha lääkäriukkeli oli ihan täysi pervo! :mrgreen:
Millä tavalla pervo? Alkoi kiinnostaa! Tarkoitatko siis sitä lääkäriä joka oli kadonneet-jaksossakin?

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Se lääkäri oli vanha ukko, enkä enää muista hänen nimeään, jos en juuri ulkonäköäänkään. Silmälasit sillä oli ainakin.
Jouduin jalkojeni vuoksi tutkimuksiin, kun rankan urheilusuorituksen jälkeen en päässyt yli viikkoon kävelemään ja paikallinen lääkäri epäili, josko olisi reuma iskenyt.
Lääkäri riisutti minut aivan ilkosilleen. No, joskus lääkärit tekevät niin, ehkä syystäkin. Tutkimusten/vaivojeni vuoksi olisin olettanut kuitenkin, että riittäisi jos olisin ollut esim. alusvaatteisillani.
Olin nuori - teini-ikäinen, enkä oikein uskaltanut hanttiinkaan panna. Tutkimus tuntui jotenkin kiusalliselle lääppimiselle. Siinä vaiheessa, kun hän käski minun mennä tutkimuspöydälle selälleni ja kertoi suorittavansa "sisätutkimuksen", kieltäydyin ja sanoin, että jaloissa minulla vika piilee, enkä ainakaan usko, että mikään sukupuolielinten alueella oleva sellaista aiheuttaisi, kun minulla ei ollut ollut sen laatuisia vaivojakaan. Tämän jälkeen lääkäri haukkui minut pystyyn. Hän karjui, että olen turhaan tullut sairaalaan tutkimuksiin.
Mutta enhän minä itse olisi edes halunnut mennä sinne.
Koko reissu meni muutenkin aivan poskelleen. Mennessä odottelin tuntitolkulla bussia, kun sain linja-autoasemalta väärää tietoa sairaalan sijainnista. Menomatkalla jouduin mm. pienimuotoiseen bussionnettomuuteen. Lisäksi jäin tullessa puoleen väliin matkaa, kun julkisia ei enää kulkenutkaan kotipaikkakunnalle. Jouduin liftaamaan ja lopulta pääsin kotiin.
Kyllä oli paska reissu! :mrgreen:

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja skoone »

Ailar kirjoitti:... Tutkimus tuntui jotenkin kiusalliselle lääppimiselle. Siinä vaiheessa, kun hän käski minun mennä tutkimuspöydälle selälleni ja kertoi suorittavansa "sisätutkimuksen", kieltäydyin ja sanoin, että jaloissa minulla vika piilee, enkä ainakaan usko, että mikään sukupuolielinten alueella oleva sellaista aiheuttaisi, kun minulla ei ollut ollut sen laatuisia vaivojakaan. Tämän jälkeen lääkäri haukkui minut pystyyn. Hän karjui, että olen turhaan tullut sairaalaan tutkimuksiin.
...
Jospa tämä aktiivinen lääkäri oli vielä töissä siellä ja "päivysti" jonkun yöhoitajan kanssa ja Aili parka tarvitsi jotain apua ja meni ulko-ovesta ulos eikä päässyt takas sisään eikä porukat kuulleet hänen ovikellonsoittoaan...

Tämä siis vähän spekua. Olisiko Ailar ollut mahdollista, että nuoruutesi lekuri olisi voinut olla vielä työssä Ailin katoamisen aikaan? Muista, että nuorena tuntuu kolmekymppisetkin vanhoilta :D
Muista lähdekritiikki!

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Hyvinkin mahdollista, että on ollut työssä vielä 1988. Itse kävin tuolla joskus 70-80 luvun taitteessa. Mahdollisesti 1979.
Minua koko reissu kammoksutti pitkään jälkeenpäin. Onneksi minussa ei reumaa todettu, etten sinne toistamiseen joutunut. Jalkasäryn syy selvisi muutoin (eikä tarvittu gynekologista tutkimusta :mrgreen: ).

Jälkikirjoitus ja korjaus edelliseen: Kävin siellä 1980 keväällä. Muistin sen nyt eräästä toisesta asiasta.

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Kateellinen kirjoitti: Kyllähän kaikista aina jotain havaintoja on.
No ei kyllä ole.

fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja fangs »

Kateellinen kirjoitti:Joo mutta miksi Aili ylipäätään on lähtenyt pois sairaalasta? Hänhän oli siellä vain tutkimusjaksolla, mutta pärjäsi muuten ihan normaalisti kotona.
Mutta eihän Aili asunut kotonaan vaan palvelutalossa. Tai ehkä viittasit juuri siihen kodilla. Joka tapauksessa täytyy muistaa, että eihän me oikeasti tiedetä juurikaan mitään siitä millaisessa kunnossa hän on ollut.

Imovanesta on täällä jo keskusteltu paljonkin. Sen lisäksi me ei oikeasti tiedetä mitä muita lääkkeitä Aililla on saattanut olla käytössä. Hän oli reumasairaalalla tutkimuksissa kipujen takia, joten voisi olettaa, että ainakin kipulääkkeitä on voinut olla pelissä. Vahvoilla kipulääkkeillä on myös mahdollisia sivuvaikutuksia. Itse lähtisin tässä tilanteessa veikkaamaan todennäköisimmäksi vaihtoehdoksi ihan niinkin tylsää selitystä, kuin että on herännyt vieraassa paikassa heti ymmärtämättä/muistamatta missä on, ja lääkkeet (esim. unilääke ja mahdolliset kipulääkkeet, kuka tietää mitkä muut) on vain vahvistaneet tuota tokkuraa/sekavuutta. Noussut ja lähtenyt haahuilemaan, taka-ajatuksena jossain alitajunnassa vain päästä kotiin tai löytää joku. Päätynyt ulos. Voi olla että ajatukset selvenneet piankin ulospääsyn jälkeen, mutta ei ole päässyt takaisin sisään. Tai sitten on ehtinyt harhailla pitemmällekin ennen kuin on todellisuus iskenyt päälle, ja siinä vaiheessa ollut jo eksyksissä.
Kateellinen kirjoitti:Miksi hänestä ei ollut mitään havaintoja paitsi ehkä jonkun pikkupojan havainto? Kyllähän kaikista aina jotain havaintoja on.
Ehkä siksi, että reumasairaala sijaitsi siihen aikaan aika syrjässä. Nykyään se alue ei ole enää niin eristyksissä kun sinne on rakennettu, joten ei voi ihan verrata. Reumasairaalalla ei myöskään ollut päivystystä tms. toimintaa, minkä takia siellä olisi ollut liikennettä arkiyöstä.

Minä en pidä ihmeellisenä sitä, ettei Ailista ollut näköhavaintoja tuohon aikaan. Jos hän pääsi hoitajan ohi ulos, niin kukapa häntä siellä enää olisi ollut aamuyöllä näkemässä, etenkään jos hän ei käyskennellyt pitkiä matkoja teitä pitkin. Se mikä tuntuu paljon oudommalta, on se etteivät koirat saaneet Ailista mitään vainua. Ei sekään kai mahdotonta ole, kun katoamisen ja koirien paikalletulon välillä oli vähintään 7 tuntia, ja siinä välissä oli sateet huuhtoneet maastoa ja mahdollisesti kymmenet ihmiset jo rampanneet alueella. Ilmeisesti ihmisen haju säilyy maastossa muutamasta tunnista muutamaan vuorokauteen (niin että etsijäkoira kykenee sen haistamaan). Ehkä tuo seitsemän tuntia on tässä tapauksessa ja silloin vallinneissa olosuhteissa ollut jo tarpeeksi huuhtomaan merkit Ailista. :|

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Reumasairaala oli tuohon aikaan ihan erillään kaikesta asutuksesta. Edes muiden talojen valoja ei pihasta näkynyt vaikka tuskin olivat kaukana. Selvätolkkuisenkaan ei olisi ihan helppo ollut tuolloin lähteä sieltä jyrkästä mäestä heti oikeaan suuntaan, saati jos kadonnut on ollut lääkehuuruinen seniori joka ehkä on pyrkinyt "kotiin" johonkin mikä sijaitsee enää muistoissa. Ohikulkuliikennettä sairaalan ohi ei edes ollut ja ilta-aikaan teollisuusalueen ja lähimpien omakotitaloalueidenkaan liikenne ei varmasti ole ollut vilkasta. Saati jos kadonnut on toikkaroinut sydänyöstä menemään.

Reuman lääkäreistä ainoa jonka muistan oli guru Jarkko Haapasaari. Iso, kaljupäinen mies jolla oli röntgenkatse. Hän oli käsittämätön kyky tunnistamaan reumasairauksia, niiden aktiivisimpia kohtia ja tuhon laajuuksia suunnilleen koskemattakaan potilaaseensa. En ole ennen enkä jälkeen edes eläinlääketieteen puolella kohdannut niin loistokasta kortisoonin piikittäjää. (kortisooni piikitetään nivelrakoihin puuduttamatta ja toimenpide on todella kivulias jollei lääkäri ole erityisen pätevä. Parhaat piikittäjät ovat luonnollisesti eläinlääketieteen puolella, sillä urheiluhevonen tekee pitkän sairasloman piikittäjälleen jollei hän oikeasti ole osaava mikä luonnollisesti kannustaa yrittämään parhaansa. Tavallisia terveyskeskuspotilaita kohdellaan paljon kovakouraisemmin)
Haapasaaresta kertoo se, että nimi on alalla yhä tuttu vaikka äijä on varmaan jo hyvin vanha. Hänen diagnoosinsa olivat niin tarkkoja, että kun niitä on nyt 2000-luvulla modernimpien laitteistojen avulla tarkisteltu, ei niistä ole löydetty virheitä. Piti ihan googlettaa ukko. Hän on ollut Reumalla lastenosaston ylilääkärinä vuodesta 1978 ja tervaskannolla on ollut hyväksytty väitös vielä vuonna 2006.

Haapasaari lastenlääkärinä tuskin hoiti Sarpiota (tai Ailaria) mutta tutkijalääkärien joukossa on taatusti ollut persoonallista väkeä. Jotta erikoistuu sairauteen jota ei oikeastaan voida parantaa saati kummemmin hoitaakkaan, tarvitaan tiettyä luonnetta.

Ailar: reuma aiheuttaa merkillisiä muutoksia muuallekin kuin niihin kipeisiin ruumiinosiin. Esim. juuri siitä syystä reumaepäillyiltä tavataan syynätä esim. silmänpohjia todella tarkasti. Tosin gynealueen tutkimuksiin pitäisi olla ihan vissit perusteet. Esim.lonkka-akseli tutkitaan yleensä ihan ulkopuolelta.

Minulla oli joskus valokuvia sairaalasta ja piha-alueelta tuolta 80-luvun lopulta, mutta ei ole mitään mielikuvaa missä ne voisivat nykyään olla. Tahtoisin itsekin nähdä ne taas.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja skoone »

Täysi Purenta kirjoitti:... mutta tutkijalääkärien joukossa on taatusti ollut persoonallista väkeä. Jotta erikoistuu sairauteen jota ei oikeastaan voida parantaa saati kummemmin hoitaakkaan, tarvitaan tiettyä luonnetta.
...
No, tuolla filmatussa Kadonneita-osastossahan tuota Sarpiota hoitanutta lekuria (vai osaston ylilääkäriä?) on haastateltu...
Muista lähdekritiikki!

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Täysi Purenta kirjoitti:Ailar: reuma aiheuttaa merkillisiä muutoksia muuallekin kuin niihin kipeisiin ruumiinosiin. Esim. juuri siitä syystä reumaepäillyiltä tavataan syynätä esim. silmänpohjia todella tarkasti. Tosin gynealueen tutkimuksiin pitäisi olla ihan vissit perusteet. Esim.lonkka-akseli tutkitaan yleensä ihan ulkopuolelta.
Uskon kyllä, että potilasta voidaan tutkia jonkin vaivan takia hyvinkin kokonaisvaltaisesti ja olen itsekin joutunut jos jonkinmoisiin tutkimuksiin elämäni aikana. Ehkä koin tutkimuksen liiankin rankkana, koska en aiemmin ollut mokomiin joutunut. Kuitenkin sanoisin, että sen tuntee, vaistoaa, milloin se tutkimus ei ole mennyt kuten sen pitäisi.
Lääkäri esim. pani oikean käteni lapaluitteni väliin ja pyysi minua kumartamaan. Tällöin hän vasemmalla kädellään otti kiinni rinnastani, siis tissistäni. Olisin pitänyt tutkimusta normaalina, jos lääkäri olisi esim. pannut kätensä rintalastani päälle tms.
Hän myös istui tuolissaan siten, että hänen jalkansa olivat erillään. Hän veti minut lanteista eteensä jalkojensa väliin seisomaan. Tällöin hän hiveli reisiäni, myös sisäosista. Hän kysyi: Miltä tämä tuntuu? (Lähettävä lääkäri oli tehnyt minulle kokeita, joissa hän oli kosketellut molempia jalkoja sormenpäillään, kysyen, tuntuuko kosketus molemmissa jaloissa samalta.) Luulin tämän lääkärin pyrkivän samaan ja sanoin, että tunnen kosketuksen samanlaisena. Hän sanoi lujalla äänellä: En minä sitä kysynyt!
No miltä se nyt tuntuu, kun joku lääkäriukko hiplaa reisiä? Ei ainakaan hyvältä. En vastannut sitten muistaakseni mitään.
Joskus jälkeenpäin pohdin, jos olisin ollut kovin suosiollinen hänen tutkimuksilleen, olisiko hän ottanut minut sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin. :lol:
Koin tuon tutkimuksen kuitenkin sellaisena, etten pystynyt siitä edes vanhemmilleni kertomaan, en parhaalle ystävällenikään. Se oli jotenkin ---niljakasta.

Sitä kummeksun Ailin katoamisessa, että jos hän maastoon lähti tuona sateisena yönä, miten hän pääsi etenemään niillä sairaalan tossuilla, että ylipäätään pysyivät jalassa.

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Kun noita tokkuraisia laitospotilaita katoaa ja haeskellaan, hämmästytään usein sitä miten pitkälle he ovat olemattomissa varusteissaan selvinneet. Mutta kaiketi tilassa jossa todellisuus on enää muisto vain, sellaiset jutut kuten kylmä tai märkä eivät tunnu. Ei myöskään se mihin suuntaan tie vie tai onko sitä ensinkään. Mieli lentää omilla retkillään ja keho seuraa sitä kunnes fysiikan lait tulevat vastaan. Tällaisen kadonneen etsinnätkin voivat olla todella haastavia, sillä mitään logiikkaa siitä, mitä kadonnut olisi voinut tehdä ei voida käyttää.

Eteenkin nukuksista herännyt potilas voi olla todella pihalla todellisuudesta aivojen lepotilan vahvistaessa troppien vaikutusta. Ei tarvitse olla mikään loppuvaiheen dementikko ollakseen siinä tilassaan täysin poissa tolaltaan. Tiedän tapauksen jossa lääkitty seniorikansalainen oli lähtenyt kotoaan toikkaroimaan ja kulkenut aikamoisen matkan ennen tuupertumistaan. Hänet pelasti se, että hän havahtui tolkkuihinsa yöpaidassa jostakin ojasta ilmeisesti silkasta kylmän vaikutuksesta ja saattoi huutaa apua itselleen. Hän ei ollut mikään dementikko vaikka vahvoja lääkkeitä söikin, vaan ihan täysijärkinen ja hänelle oli ollut kova shokki herätä puolipukeissa ulkoa tietämättä mitä oli tapahtunut. Hän oli pitkään hyvin järkyttynyt tapahtuneesta.
Toinen vastaava ei herännyt vaan olisi paleltunut hengiltä oman talonyhtiönsä pihakuusen alaoksien alle ellei iltalenkillä käytetty koira olisi tehnyt hänestä hälyytystä. Oli kova pakkasilta ja koiran isäntä kertoi ettei vanhusta erottanut yhtään edes puun vieressä seisten. Hän ei olisi halunnut kömpiä kuusen alle tonkimaan, mutta koira oli härkäpäinen asiassaan ja vanhus saatiin ajoissa turvaan. Koira taisi saada Sankarikoiran arvonimen.

No joo, näitähän riittää. Mutta siis näissäkin jutuissa ulos hortoillut oli omillaan asuva ja vielä kuntonsa puolesta järjissään ollut ihminen. Kun on kyllin pöhnässä, ei edes oma kotipiha ole niin tuttu että sieltä selviäisi turvaan. Saati että ymmärtäisi käyttää mitään turvaranneketta vaikka sellainen olisikin.
Sarpion saamista lääkkeistä ei taida olla tietoa. Useinhan juuri massiivisimmat muutokset ja lääkekokeilut tehdään sairaalajakson aikana juuri turvallisuussyistä. Tai tehtiin tuolloin. Nykyään varmaan vaan toivotetaan hyviä jatkoja ja niitataan reseptin kylkeen aanelonen johon on listattu vaarallisimmat sivuoireet joita itse täytyy tarkkailla :?

Iroquis
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: Ke Heinä 01, 2015 7:45 pm
Paikkakunta: Helsingistä 960 km pohjoiseen

Re: Aili Sarpio katosi sairaalasta Heinolassa 1988

Viesti Kirjoittaja Iroquis »

Saattaahan tuota joku vanha höppänä lähteä hipsimään mettiä pitkin kotikonnuilleen,kauaskin ja vaikka olisivatkin joskus tunteneet maastot ja mannut,niin viimeistään dementian ansiosta suuntavaisto on ku pyryharakalla.
:mrgreen:

Vastaa Viestiin