Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Spekulointia kadonneista henkilöistä.

Valvojat: Raid, Moderaattorit

tyyppi85
Matlock

Re: Timo Suikkanen katosi risteilyllä 1998

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 » To Tammi 12, 2017 12:35 am

kid kirjoitti:Niin, itsemurhaan en myöskään usko. Kuvittelisin tapauksen olleen ns. perinteinen kännissä yli laidan -tapaturma.
Kannelta ei putoa kännissä vahingossa.
pienikin hetki on arvokas

Kirsberg
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kirsberg » La Tammi 21, 2017 12:45 pm

Ymmärsinkö väärin, mutta jos mies on varannut ylimääräistä käteistä, jotta voisi tarvittaessa vipata pojalleen,mietin et miksi sain sellaisen kuvan tämän isän kuitenkin viettäneen laivalla enemmänkin yksin aikaa?

Diego
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Diego » La Tammi 21, 2017 2:01 pm

Kirsberg kirjoitti:Ymmärsinkö väärin, mutta jos mies on varannut ylimääräistä käteistä, jotta voisi tarvittaessa vipata pojalleen,mietin et miksi sain sellaisen kuvan tämän isän kuitenkin viettäneen laivalla enemmänkin yksin aikaa?
mielestäni tilanne on tyypillinen. juniorit tuppaavat haluta viettää laivalla aikaa omanikäistensä seurassa ja vanhemmilta tuleva raha kelpaa.

Rahapuu
Aloitteleva besserwisser

Viesti Kirjoittaja Rahapuu » Ma Elo 12, 2019 8:22 pm

Aikaa on vierinyt viimeisestä kommentista, mutta pakko tulla teorisoimaan ketjun lukemisen jälkeen.
Kukaan ei tunnu ajatelleen tästä ruusu-asiasta kuten itse välittömästi ajattelin sen kuultuani: Sitä yhtä (!) ruusua oltiin ostamassa jollekin laivalla tavatulle naiselle – totta kai hän sanoi poikansa ystävälle sen olevan vaimolle. Olisi hyvin hyvin tavallista ukkomiehen pitää vähän hauskaa laivalla, ja aikaa ja viinaa oli enemmän kuin riittävästi.
On mielestäni selvää että rahat ja kortti on ollut miehen taskussa muutoin kuin lompakossa, ja epäselvää taas että miten hytin ovella käynti on tiedetty, jos kerran ei ole kameroita. Juuri katsomani Kadonneet-jakso jätti paljon sanomatta.
Joka tapauksessa kuvio on mielestäni melko varmasti: rahojen 'esittely' päissään taskusta ilman lompakkoa. Nainen (syötti) alkaa iskeä ja ehdottaa treffejä tietyssä paikassa, missä ryöstö voi käydä helposti. Ryöstön/tappelun tuoksinnassa joko vahingossa tai tahallaan tapahtuu onnettomuus ja/tai heitto laidan yli.

Tampereen Tyttö
6 miljoonan dollarin mies

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö » Ti Elo 13, 2019 12:49 am

Kun luet pari sivua taaksepäin, voit todeta että joku on tosiaan ajatellut myös ns houkutuslintu vaihtoehtoa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Pahuus on hirvein mielensairaus.

Rahapuu
Aloitteleva besserwisser

Viesti Kirjoittaja Rahapuu » Ti Elo 13, 2019 11:37 am

Tampereen Tyttö kirjoitti:Kun luet pari sivua taaksepäin, voit todeta että joku on tosiaan ajatellut myös ns houkutuslintu vaihtoehtoa.
Kyllä, houkutusteoria taidettiin mainita jopa ohjelmassa, mutta yleinen ajatus ruususta tuntuu olevan oikeasti vaimoon liittyvä. Itse pitäisin outona, jos mies olisi tunnustanut ruusun olevan jollekin vieraalle.

PinkCatz
Alibin kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja PinkCatz » Ti Elo 13, 2019 1:10 pm

Itse en nyt muista miten tämä ruusuasia Kadonneet-jaksossa sanatarkasti ilmaistiin vaikka olen jakson katsonut vuosien saatossa melko monta kertaa :D

Mutta itse olen aina jotenkin mieltänyt että ruusu olisi voinut olla jollekin mahdolliselle uudelle tuttavuudelle..lähinnä siksi että olen aina miettinyt sitä että missä kunnossa ruusu olisi siinä vaiheessa kun se tuodaan kotiin. En tiedä oliko sillon noissa yksittäin myydyissä "baariruusuissa" sitä minivesisäiliötä mukana...tuskin. (En tiedä onko nytkään sikäli mikäli sellainen kulttuuri on vielä olemassa)
Olisi täytynyt viedä ruusu heti hyttiin veteen ja siltikin kun se olisi seuraavana päivänä roudattu kotiin kimpsujen ja kampsujen kanssa niin olisi ollut varmaan melko "reissussa rähjääntynyt".

En sitten tiedä onko Timo ajatellut pikku huppelissa asiaa sen pidemmälle.. Voihan olla että ruusu on ollut tarkoitettu vaimolle ja siksi kyllä varsin kultainen ajatus.
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-

phonyjoker
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja phonyjoker » La Elo 24, 2019 9:48 pm

Minulle tuli ruusu-kysymyksestä ensimmäisenä mieleen, että mies pohti itsemurhaa, mutta halusi vielä osoittaa vaimolleen välittävänsä tästä, vaikka sitten päätyisikin hylkäämään perheensä ja tekemään mitä hirvittävimmän ratkaisun. Kadonneet ohjelmassa sanottiin Timon ystäväpiirissä olleen muitakin itsemurhan tehneitä, ja että Timon vaimon mukaan tämä oli suhtautunut heidän ratkaisuunsa melkeimpä halveksivasti. Itselleni muistui tästä mieleen äskettäin lukemani keskustelu Nelasta, joka oli kirjoittanut foorumilla itsemurhan olevan tyhmä teko vain päiviä ennen katoamistaan.

phonyjoker
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja phonyjoker » La Elo 24, 2019 9:59 pm

En tiedä miksi kadonneet ohjelmassa annettiin sellainen kuva, että Timo olisi levitellyt rahojaan laivalla. Oma veikkaukseni on, ettei kovin moni ollut tietoinen hänen suuresta rahasummastaan. Paikalla tuskin oli ketään rutiköyhää ja ajatus siitä, että kukaan ryhtyisi murhaamaan muutaman tonnin takia ihmistä kuulostaa kummalliselta.

Vastaa Viestiin