Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

JustBlack
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Su Elo 21, 2016 5:32 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja JustBlack »

TooToo kirjoitti:
JustBlack kirjoitti:No nyt on Ghost Box hommattu, samoin emf-mittari ja digisanelin. :mrgreen: Boxia en vielä ole päässyt testaamaan, mutta emf-mittari kyllä on saanut jo mielenkiintoni heräämään.
Hienoa :) Laitahan raporttia boxista, että millaista tarinaa tullut.
Jep! Kunhan jossain vaiheessa ehdin testaamaan jossain otollisessa paikassa. :)

chachi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja chachi »

JustBlack kirjoitti:No nyt on Ghost Box hommattu, samoin emf-mittari ja digisanelin. :mrgreen: Boxia en vielä ole päässyt testaamaan, mutta emf-mittari kyllä on saanut jo mielenkiintoni heräämään.
Olivatkos kalliitakin vempeleitä?
"How will I laugh tomorrow when I can't even smile today?"

Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Olen kattonu noita aavedatavideoita.Huomion olen kiinnittäny siihen,että kun he kyselee,että onko x tai joku muu täällä tai paikalla ,jne.Vastaus tulee ja välillä ei.Mutta kun laitteenhan voi valmistaa myös niin,että se poimii sanomastasi lauseesta jonkun/joitain sanoja,ja toistaa ne jonkin tietyn äänteen jälkeen,tai muulla järjestelyllä. Yliluonnollista toisille,luonnollista toisille-asioita on.Itellä on usiampikin kokemus,joissa on ollu eri henkilöt paikalla kokemassa ja kuulemassa samat "omituisuudet".Ikääntymisen myötä ei edes pelota enää.-Joskus arveluttaa,kun ei ymmärrä sen tarkotusta. Mutta jos ihan oikeita henkiääniä sais nauhalle,niin olishan se hurjaa.Mutta kuinka paljon meissä on sitä sisäistä kieltäytymistä uskomaan ja kuulemaan (ja näkemään)henkiä uskonpuhdistuksen takia-on erkaannuttu omista ajatuksista ja syvistä tuntemuksista.Lapsille jo sanotaan,että oot nähny unta tai että kuvittelet(-lapsella on herkkyys vielä).Tilalle on tyrkätty usko jumalaan ja tsiisukseen,eikä ole luonto-oppia,tms,joka antais mahollisuuden jatkaa vaikka näkyjen näkemistä ja neuvojen kuulemista.Sillä erolla tietenkin,että skitsofrenia myös aiheuttaa ja jotkut lääkkeet ja huumeet.Skitsofrenia on siittä mielenkiintonen,että tietynlaine herkkyys joissain tapauksis luokittuu skitsofreniaks- ku tohtoreilla harvemmin on aikaa keskittyä elämään ja hiljentyä ja syventyä luonnon keskelä tarpeeks kauan avoimin mielin vastaanottaan jos jotain tulee.Iliman herkistysjuomaa.Ilman ennakko-odotusta.Eikä sitä tuu ku sillon vaan ku on tullakseen. Mutta ku joku tollanen epäuskonen uskonoppinu tms olis johonaki aaveboxin kans ja siihen tallentuis jottai ---tultaisko koskaan tietään? Laittaisko paholaisen tekoseksi sen ?

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja TooToo »

JustBlack kirjoitti:
TooToo kirjoitti:
JustBlack kirjoitti:No nyt on Ghost Box hommattu, samoin emf-mittari ja digisanelin. :mrgreen: Boxia en vielä ole päässyt testaamaan, mutta emf-mittari kyllä on saanut jo mielenkiintoni heräämään.
Hienoa :) Laitahan raporttia boxista, että millaista tarinaa tullut.
Jep! Kunhan jossain vaiheessa ehdin testaamaan jossain otollisessa paikassa. :)

No? Joko kuuluu mitään? Itselleni tuli niin selkeä viesti ihan normi kännykällä, että hohhoijjaa..Jos olisin skeptikko niin paskoisin housuun, mutta olen sinut näiden hommien kanssa onneksi ja lähinnä hymyilytti tallenteeni "sieltä jostain".

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

https://www.youtube.com/watch?v=h89g9KgyFyI tuommosesta kannattaa alottaa.video nyt on mitä on.Tuossa keskellä ei yhtikäs mitään saatiin kaverin kännykällä 3 kpl lause:painukaa vittuun.Ääni oli vastaavanlaista jos nuori tyttö "vikisisi"ja desibelit meni koko ajan matalemmalle mistä ei saatu enää selvää-Vissiin räyhähenki kyseessä ja vittumainen :) kun alko samantien seinät ja katto koputtelemaan aika tiuhaan tahtiin ohessa.Oliskohan lähimpään naapuri pitäjään reippaat 10-15 km ja aika harva tietää kyseisen mökin.
Koitin tehdä istuntoa päivä sen jälkeen ja just kynttilöitten sytyttämisessä,jokin puhalti samantien liekin pois.Kerta toisen jälkeen..Ilmatiivis kaikinpuolin,niinkin wanhaksi mökiksi.Ymmärsin sanoman.Saunatilakin oli,mutta tuntu,että sinne ei ollut sillä hetkellä asiaa.Ehkä joku toinen kerta.Ja edelleen mulle yks ja kaks hailee mitä muut ajattelee,pääasia on,että näkee ja todistaa nuita hirveitä perkeleitä ihan henk.koht.Moni aave,sielu,henki ei tarkoita pahaa,niinkun elokuvissa,ellet välttämättä niin halua.se oliskin asia erikseen.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Ei ole omia laitteita, toimin tunneälyn ja aistien puolella, Aavedata on tuttu porukka.
Jos joillakin on aikomusta murhatutkintaan, niin on syytä muistaa hautarauha ja muut pykälät. Eikä myöskään kannata mennä levittelemään saatuja nimiä tai tietoja, jos eivät pidä paikkansa kuitenkaan.
Oma moraali on korkealla tasolla ja näissä hommissa on pidettävä aina ykkösenä oma ja toisten terveys ja turvallisuus, niin mielenterveys kuin fyysinen terveys.
Ikäviä esimerkkejä löytyy tällä alalla valitettavasti. Hyvä sääntö on; älä aloita sellaista mistä ei ole paluuta.
Jättäisin Ouija-lauta pelit väliin, niissä on aina se mahdollisuus, et jokin menee vikaan tai teet virheitä.

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Ghostbusters oli kyllä aikas kiva elokuva aikoinaan...silloin vielä vähän jännitti löytyykö noita kummituksia...nykyään riittää kun katsoo peiliin niin säikähtää enemmän :mrgreen:
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Aavedatalle ei taida olla täällä omaa keskustelua, mutta olen useita vuosia seuraillut ko. tiimin tutkimuksia. Tämä kadonneiden etsintä on uusi mielenkiintoinen laajennus vanhojen rakennusten tutkinnan ulkopuolelle.

Mitä mieltä olette aavedatan toiminnasta - hyvä vai huono asia? Onhan tuo hiukan sirkusmainen formaatti jossa vastuu jää kuulijalle.

chachi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja chachi »

Pari tuollaista julkaisua löytyisi, mutta eipä nyt taida ehkä suorilta aaveiden ääniä sisältää:

https://www.discogs.com/master/2038129- ... 2017-Vol-1

https://www.discogs.com/release/1246626 ... -1905-2007
"How will I laugh tomorrow when I can't even smile today?"

sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

:evil: Nyt jos olis joku tallennusväline, todennäköisesti siitä kuuluisi epämääräistä kihinää kirskuntaa. :D :D

Avatar
DearPrudence
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2021 1:45 pm
Paikkakunta: Hell

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja DearPrudence »

Itse äänitin usein aaveiden ääniä riistakameralla. Sellaisia äänellisiä. Huomasin kuitenkin, että tyttäreni barbi nukke kamera toimi aivan yhtä hyvin ja sai aavekohinat talteen täydellisesti. Ei se laatu vaan se käyttö :lol:
I m Killer women

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja ABC »

Aikamoisen määrän olen itsekin näitä katsonut. Nyt ei enää oikein jaksa kiinnostaa. Minua häiritsee tämä yleinen aaveäänitutkimusten formaatti: huudetaan ja mesotaan oletetuille aaveille kovalla äänellä, puhutaan epäkunnioittavasti, oletetaan historiallisten henkilöiden kommunikoivan aina suomeksi ja moderniin tyyliin, kysytään aina samat kysymykset ja kuullaan lähes aina samat vastaukset. Toivoisin aaveenmetsästäjiltä kunnioittavampaa asennetta tutkimuskohteisiinsa.

Toisaalta ei ole mitään syytä olettaa, että vastaileva henki olisi se joka väittää olevansa. Tämä ohitetaan useimmiten aika sujuvasti.

Lisäksi: miksi helkutissa kukaan normaalin, suht koht hyvän elämän elänyt henkilö jäisi kuoleman jälkeen hengaamaan entisille asuinpaikoilleen saati haudalleen? Väkivaltaisesti ja äkillisesti kuolleiden tapauksessa tässä sentään on vielä joku logiikka, ts. voi ajatella, ettei henki tajua olevansa kuollut.

Vanhat kartanot, rauniolinnat, sotatantereet, rikos- ja onnettomuuspaikat - siinä sellaisia paikkoja, joihin aavejahti kannattaa kohdistaa. Sen sijaan en näe mitään järkeä siinä, että mennään vaikka Runebergin kotitaloon ja kuvitellaan siellä juteltavan itse kansallisrunoilijan kanssa.
Every ship must sail a world.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Hermione »

ABC kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 3:34 am

Toisaalta ei ole mitään syytä olettaa, että vastaileva henki olisi se joka väittää olevansa. Tämä ohitetaan useimmiten aika sujuvasti.
Tätä olen itsekin ihmetellyt.

Lisäksi: miksi helkutissa kukaan normaalin, suht koht hyvän elämän elänyt henkilö jäisi kuoleman jälkeen hengaamaan entisille asuinpaikoilleen saati haudalleen? Väkivaltaisesti ja äkillisesti kuolleiden tapauksessa tässä sentään on vielä joku logiikka, ts. voi ajatella, ettei henki tajua olevansa kuollut.
ABC kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 3:34 am
Vanhat kartanot, rauniolinnat, sotatantereet, rikos- ja onnettomuuspaikat - siinä sellaisia paikkoja, joihin aavejahti kannattaa kohdistaa. Sen sijaan en näe mitään järkeä siinä, että mennään vaikka Runebergin kotitaloon ja kuvitellaan siellä juteltavan itse kansallisrunoilijan kanssa.
Mulla tuli sama mieleen kun katsoin jakson Vanajanlinnasta. Joo, sen paikan emännällä on ollut surullinen elämäntilanne kun lapsiin ei annettu pitää yhteyttä, mutta tuskin nyt kukaan jää sellaisen vuoksi mihinkään kummittelemaan :lol:

Raatteentien jakso oli hyvä, samoin pysähdyttävä oli se Sörkan vankilan jakso. Niissä tietty surumielisyys puski läpi.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1529
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Huvittaa kyllä nuo aavejuttujen rätinät ja ulinat heh,nykyaikana on NIIN paljon kaikenmoista langatonta laitetta ja kaikenmoisia signaaleja sun muita naksahduksia sekä sähköpuolella että ihan voi tallentua joku epämääräinen signaali mille vaan tallentimelle kun se häiriintyy jostain.
Jo -70 luvun lopulla itte nauhottelin kaikenmoisia sähköhäiriöitä joita sai ihan itte tehtyä, heh hieno piiiiuuu tuli kun sammutti mankan vieressä olevan väirtelkan ja nauhotti sen äänen radion joltain ulkomaan taajuudelta,tuo yksi joka mieleen jääny.
Siksipä en usko noihin mitä tuolla näyttävät koska voivat olla ihan mistä vaan peräisin,itse en kyllä enää kuule niin tarkasti että jää kyllä puolet jo kuulematta liian heikoista äänistäkin ja tinnitys tekee oman kivan efektin!

Avatar
Yavanna
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 1:16 pm

Re: Aaveiden ääniä talteen äänittämällä

Viesti Kirjoittaja Yavanna »

Mä taas tykkään aikalailla Aavedatasta, he hoitavat mun mielestä asiat rauhallisesti, asiallisesti ja kunnioittavasti. Toki sielläkin on välillä pieniä ylilyöntejä ja selvää innostuneisuutta ja joskus ehkä vähän esittämistäkin, mutta mitään järjetöntä riekkumista, tms hölmöilyä ei ole, eikä karkuun juosta kirkuen, jos jostakin kuuluukin jotakin erikoista tms. Eli minun mielestäni asiallista jalat maassa meininkiä, järki on mukana, samoin logiikka.
Ainakin jos vertaa joihinkin muihin ja nimenomaan ulkomailla toimiviin vastaavanlaisiin henilöihin ja ryhmiin. Erityisesti jenkkilässä on näillä aaveenmetsästäjillä kauhee showmeininki ja häslääminen, älinä ja mölinä päällä ja aina on mukamas jossain demoneita tms. Puhumattakaan siitä, että jotkut tällaset tiimit suoraansanottuna huijaa katsojia.

Mä en oo sellasia viboja saanu Aavedatasta. He eivät hihku joka rapsahduksesta että se on varmaan kummitus, eikä jokainen lentävä asia joka kameraan osuu, ole kummitus taikka orbi, vaan ihan reilusti huomioivat, että se voi olla ja todellisuudessa useimmiten onkin pölyä tai ötökkä tai ulkona vaikka tuulen mukana leijaileva lehti tms kasvin osa tai talvella, lunta.
Okei, en mäkään ihan täysillä usko kaikkeen mitä he tekevät tai heidän laitteisiin, mutta kyllä heidän juttujaan katsoo mielellään, tulee puolivahingossa opittua historiaakin. Eli jotain positiivistakin. Ja huvittaa Matti, joka tuntuu aina olevan mukana kuvioissa, kun käyttävät sitä ghostboxia. :D
Ja vaikkei uskoisikaan elämään tuonpuoleisessa, niin onhan Aavedatan ohjelma silti aika viihdyttävää.

Ja mä siis myöskin kattelen välillä Nuke's top 5 videoita ja niissä vasta onkin naurettavia ja suorastaan täysiä feikkipätkiä milloin mistäkin ölliäisistä ja aaveista ja osassa on oikeesti kauhee älämölö, muttei haamujen takia, vaan kuvaajan takia. Mä en ymmärrä miksi mennä yksin kuvaamaan autioon rakennukseen, varsinkin tutkimatta sitä ensin, ettei siellä ole ketään ja että sinne on turvallista mennä. Vanhat lahot rakennukset voivat olla kuoleman loukku. Ja ylipäätään mikä järki lähteä kuvaamaan ns haamuja, jos heti säikähtää sellaisen nähdessään ja pakenee paikalta pää kolmantena jalkana. Jos ei pysty olemaan pelkäämättä(eikä se tarvi olla ees kummituksien pelkoa, jos paikka itsessään pelottaa muutenkin), niin sitten on parempi keksiä joku muu harrastus kuin kummituksien jahtaaminen.
Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Vastaa Viestiin