White Noise

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: White Noise

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

joey kirjoitti:Tuo White Noise on kauhuleffoista varmaan yksi eniten unettomuutta allekirjoittaneelle aiheuttanut.
Sinä onnekas. Eilen katoin filkan telkusta ja vaikka kyttäsin dramaturgisia elementtejä,pätkä jäi alitajuntaan ja yöllä näinkin karmeaa painajaista siit et mun piti saada kolme ruumisarkkua Ranskaan huomiota herättämättä (ruumiit olivat Ludvig XV:n,Marie Antoinetten ja jonkun kolmannen). Poliisi olis tuskin nielly selitystä siit että mulla on ihan sattumalta kotona 200 vuotta vanhoja kalmoja jotka oli muka just delanneet. :D onneksi heräsin.

Mut ilmiönä tuo kuulostaa kiinnostavalta. Itse uskon tuonpuoleiseen ja paranormaalit ilmiöt kauhistuttaa ja kiehtoo. En teilaa tuota ilmiötä ainakaan tutustumatta aiheeseen. Aikeissa on lainata kirjastosta aiheeseen liittyvä kirja.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: White Noise

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Crishelle kirjoitti:
joey kirjoitti:Tuo White Noise on kauhuleffoista varmaan yksi eniten unettomuutta allekirjoittaneelle aiheuttanut.
Sinä onnekas. Eilen katoin filkan telkusta ja vaikka kyttäsin dramaturgisia elementtejä,pätkä jäi alitajuntaan ja yöllä näinkin karmeaa painajaista siit et mun piti saada kolme ruumisarkkua Ranskaan huomiota herättämättä (ruumiit olivat Ludvig XV:n,Marie Antoinetten ja jonkun kolmannen). Poliisi olis tuskin nielly selitystä siit että mulla on ihan sattumalta kotona 200 vuotta vanhoja kalmoja jotka oli muka just delanneet. :D onneksi heräsin.

Mut ilmiönä tuo kuulostaa kiinnostavalta. Itse uskon tuonpuoleiseen ja paranormaalit ilmiöt kauhistuttaa ja kiehtoo. En teilaa tuota ilmiötä ainakaan tutustumatta aiheeseen. Aikeissa on lainata kirjastosta aiheeseen liittyvä kirja.
Siitä vaan, mutta niin tässä kuin muissakin tuonpuoleisjutuissa niin uskonnollisesti "oikeaoppisissa" kuin muissakin minua on aina ihmetyttänyt yksi pikku ongelma. Jos ihmisellä (ja mahdollisesti muillakin eläimillä?) on joku "sielu", joka pystyy jatkamaan jonkinlaista identifoitavaa ja ilmeisesti jopa tietoista olemassaoloaan irrallaan ruumiista ja jopa tämän kuoleman jälkeen, niin mistä se sitten ylipäätään ilmestyy ja syntyy. Mikäli se syntyy vasta ruumiin syntyessä, niin tuntuu aika epäloogiselta, että se tällöin pystyisi "elämään" tai olemaan ruumiista erillään, ja taas jos se on jo valmiiksi jossain jemmassa ja ainoastaan "kiinnittyy" ruumiiseen tämän syntyessä, herää aikamoinen määrä kysymyksiä kuten esim. se, onko noita sieluja täsmällisen tarkka määrä eikä uusia enää "valmisteta" vai onko niitä periaatteessa loputtomiin ja mikä määrää mikä sielu kiinnittyy sitten mihinkin ruumiiseen vai onko kyseessä jonkinlainen kosminen jonotussysteemi jne. Itämaiset sielunvaellusopit yrittävät tietysti antaa jonkin vastauksen ongelmaan, mutta aika lailla epäloogisuuksia sielläkin on. Oma mielenkiintoinen kysymyskenttänsä on tietysti sitten se, mistä moiset käsitykset ylipäätään ovat syntyneet ja miksi ne ovat niin kovin suosittuja läpi kaikenlaisten kulttuurien, mutta jätän sen ainakin tässä vaiheessa itse kunkin pohdittavaksi... :)
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: White Noise

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Erittäin kiinnostavaa pohdintaa. Kristinuskon mukaan on se taivas ja helvetti ja kysymys siitä mihin sielu pääsee kuoleman jälkeen. Kenties voitaisiin kysyä,kummasta paikasta yhteydet otetaan jos sielu osaa puhua,vai lähettävätkö ne sittenkin omanlaisensa merkin joka voidaan tulkita puheeksi?
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Vastaa Viestiin