Selvännäkijät?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kirjuri*
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 4:31 pm

Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kirjuri* »

Onko teillä kokemuksia selvännäkijän tai meedion luona käynneistä? Mitä ajatuksia se herätti teissä? Uskotteko että joku henkilö näkee teidän menneisyyteen ja tulevaisuuteenne? Onko mielestäsi selvännäkijät rehellisiä vai huijareita? Paljonko he veloittavat per kerta?

Alex
Armas Tammelin
Viestit: 70
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 4:04 pm
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Alex »

Televisiossa esitettiin muutama vuosi sitten Darren Brownin ohjelma, jossa hän pyrki osoittamaan meediot huijareiksi. Toisaalta viime vuonna esitetyssä Murhavaisto-sarjassa, uusiseeelantilaiset meediot pystyivät riippumattomasti auttamaan poliisia selvittämään vanhoja selvittämättömiä murhatapauksia.

Kyse taitaa olla pitkälti uskosta, eli siitä, että jos siihen todella uskoo, se saattaa toimia.
...make you ready for a bit of the old ultra-violence

kirjuri*
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 4:31 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kirjuri* »

Jotenkin kokisin että rehellinen *näkijä* ei ainakaan ylihinnoittelisi näkemistään. Minulla yksi kokemus on kauan sitten puhelimessa juttelu näkijän kanssa. En oikein osaa ajatella oliko hän oikeasti näkijä, vaikkakin keskustelut/aiheet piti paikkansa vai oliko se vain mielikuvitukseni ja hyväuskoisuuteni sinisilmäistä tuotetta.

elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Minä uskon että on oikeasti ihmisiä jotka näkevät asioita. Ihan siltä pohjalta että itse näen enneunia. Jotkut ihmiset ovat vaan herkempiä kuin toiset. Mutta suurin osa näistä näkijöistä on kuitenkin huijareita. Etenkin ne jotka ottavat vastaan puhelinsoittoja korkeaan hintaan.

Ihan mielenkiinnosta olen aikoinaan soittanut selvännäkijälle. Vähän siltä pohjalta että kavereista löytyy yksi joka tällaisia palveluita käyttää säännöllisesti. Ja hän suositteli yhtä selvännäkijää. Päätinn että nyt testataan millaisesta huijauksesta on kyse. Näin jälkikäteen osa niistä tämän näkijän jutuista meni ihan oikein, mutta taisi kyllä olla ihan tuurista kyse. Alkuun kysellään niin paljon perustietoja ihmisestä, että sen pohjalta on sitten helppo antaa ennustuksia.

Alex
Armas Tammelin
Viestit: 70
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 4:04 pm
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Alex »

Alfred Hitchcockin viimeiseksi jääneessä elokuvassa Perintö on meedio-kohtaus. Tässä Hitchcockin ainoassa komediaelokuvassa meedio oli enemmän tai vähemmän huijari, ja kohtausta on vaikea katsoa nauramatta.

Darren Brown selitti selvännäkijöiden ”kykyä” sillä, että näiden toiminta perustuu psykologiaan. Selvännäkijälle asiakas tai ”uhri” on kuin avoin kirja, jota tarvitsee vain ”lukea”. Selvännäkijä kertoo sitten, mitä asiakas haluaa kuulla, ja kaikki ovat tyytyväisiä...
...make you ready for a bit of the old ultra-violence

kid

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kid »

Kävin viime kesänä Bangkokissa ennustajalla, ja hän kertoi minusta asioita joita harva tietää, sekä ennusti tietenkin tulevaa. Laitan tänne koko sepustuksen kun ehdin. Nyt vaan odottelemaan josko ennustukset kävisi toteen ;)

kirjuri*
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 4:31 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kirjuri* »

Kid laita vaan ennustus tähän tai edes osa. Mielenkiintoista lukea.

kid

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kid »

Joo, mielelläni! Yritän muistaa tällä viikolla.

kid

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kid »

Laitan tähän nyt sen minkä muistan, itse ennustus on muuton jäljiltä vielä paremmassa tallessa.

Eli Bangkokissa käytiin, kaveri tulkkasi mulle. Ennustaja kertoi, että tulevasta vuodesta (2013) tulee mulle erittäin hyvä vuosi, ja niin se on ainakin tähän mennessä ollut. Tammikuussa oli pari tosi hyvää duunikeikkaa, on matkusteltu ja pidetty hauskaa. Asiat on ikään kuin järjestynyt itsestään. Uskon tosin, että kun uskoo tarpeeksi johonkin niin se myös käy toteen ;)

Mua varoitettiin ajamasta liian kovaa, hän näki meinaan edessäni onnettomuuden. Olen saanut ajokortin tässä pari kuukautta sitten, ja muutama aika pahakin vaaranpaikka on takana... Mitään ei ole onneksi vielä sattunut.

Lisäksi hän kertoi, että tulisin muuttamaan ulkomaille. Saisin erittäin hyvän työpaikan, joka ei ole sitä mitä ajattelen sen olevan, vaan jopa parempaa. Yllätys yllätys tässä ollaan syyskuussa muuttamassa Kanadaan ja alanvaihtoa mietiskellään...

Lisäksi ennustaja kertoi perheestäni asioita, joita edes ystäväni eivät tiedä. Esim. että minulla on äiti joka sairastelee jonkin verran, mutta on tällä hetkellä terve, ja että isäni on sairas. Näinhän toki on. Hän myös totesi, että minulla on ongelmia mahan kanssa (on ollut pienestä pitäen) ja että olen syntynyt hyvin onnellisten tähtien alla :) Näinkin on ollut ainakin tähän mennessä elämää. Ei valittamista :mrgreen:

Toki hän päätti ennustaa vielä vähän rakkausjuttuja, ja totesi että menen naimisiin luultavasti melko vanhana, ja että saisin kolme lasta. Näin varmaan sitten onkin, sillä vielä tähän 22 ikävuoteen asti en ole koskaan seurustellut. Noita lapsia mä vähän kyllä epäilen :mrgreen:

Tässäpä nämä mitä muistan ulkoa, ennustus oli kuitenkin aika pitkä. Pitänee lukaista se läpi taas joskus.

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Varmasti noita selvänäkijöitä (yhdellä n:llä kröhöm) riittää, kuitenkin on varmaan yhden käden sormilla laskettavissa "varteenotettavat". Täytyykin kysyä yhdeltä tutulta hemmolta parhaimmat Aino Kassisen manttelinperijät.

Aino Kassisesta puheenollen, sain muistelmansa lahjaksi. Aikamoinen löytö kirpputorilta. Mielenkiintoista tekstiä ja olihan hällä oppilainaan mm. Pekka Siitoin ja Vesku Loiri!

Itse AK:n ennustukset kirjassa ovat menneet puolittain plörinäksi näin jälkeenpäin sanottuna. Tulee mieleen, että vaikka toisilla jotain kykyjä olisikin niin viimeistään siinä vaiheessa mennään metsään kun aletaan yrittää huuhaata kaikin laidoin ja selitetään "kosmisista yhteyksistä" tms. kaiken teorioista.

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Minäkin olen joskus ennustellut, ja vieläpä onnistuneesti. Aika paljon pystyy päättelemään jo silkalla elämänkokemuksella ja ihmisen kasvojen ja olemuksen vihjeillä. Jos pääsee koskemaan, saa osaava kraniorytmistä selville koko terveyden psyykkeen ongelmia myöten. Ja kun tietää miten taudit periytyvät, ei tarvitse kaukaa lähteä miettimään mistä mikäkin on peräisin.
Sitten jotkut jutut jotka tulevat vain vaistolla. Tunne siitä että jokin on väärin tai oikein. Tieto siitä missä kadonnut esine piileskelee. Kerran voimakas tieto siitä, että lähimmäisen nenäontelossa piileskelee syöpäkasvain.
99% on kuitenkin jos ei ihan huijausta niin ainakin ihan muulla tavalla hankitun tiedon kertomista kuin selvää näkemistä.

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Monikin pystyy tekemään tietyistä asioista pienten vihjeiden perusteella oikeita johtopäätöksiä. Mistä se tieto milloinkin tulee?

Itse tiedän yleensä puheen rytmistä puhuuko toinen totta, mutta jos toinen puhuu jotain muuta kuin äidinkieltään, asia voi vaikeutua. Joku toinen taas on herkempi eleille, varmaankin.

kid

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja kid »

Hah, aiemmin mainitsemani bangkokilainen ennustaja ennusti minulle kolaria, ja kehotti etten ajaisi liian kovaa. Arvatkaa huviksenne kuka juurikin mälläsi autonsa parkkihallin tolppaan :)

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Olen tavannut henkilökohtaisesti erään selvännäkijän, ja tästä naisesta on pakko todeta, että varmasti tietää. Itsekin suhtauduin aluksi skeptisesti juttuun, mutta mitä pitemmälle ennustus eteni, sitä varmempaa oli totta joka sana. Maksoi kyllä aika monta kymppiä, mutta ei kyllä tyhjästä tarvinnut maksaa. Hän tiesi asioita, joita ei kukaan ollut voinut hänelle minun tapauksestani kertoa ja näki asioita, jotka sitten myös toteutuivat.

Jotkut tuntemani henkilöt ovat alkaneet asioimaan hänen kanssaan, ja kaikki sanovat ihan samaa.
Gods made heavy metal.

örkki
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 10:59 am

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja örkki »

Ei kukaan voi toisen asioita tietää, ei edes selvänäkijä. On sattumaa, jos käy kuten selvänäkijä kertoo.
Selvänäkijä kertoo sen perusteella, mitä ennustettava itse kertoo ensin tälle selvänäkijälle. Selvänäkijä sitten kertoo sen tavallisimman tarinan, mikä olisi kaikkein mahdollisin tapahtua ennustettavalle. Joten rahat menee kankkulan kaivoon.

Vastaa Viestiin