Selvännäkijät?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

viola riviniana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2014 11:20 am

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja viola riviniana »

On aika hassua, kun monet näistä "näkijöistä" ilmoittavat lehdessä: "Selvännäkijä se ja se" jne. Eivät edes tiedä, että oikea sanamuoto on selvänäkijä. Enpä todellakaan luottaisi moiseen näkijään.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Pakko huomauttaa, että mielestäni kielitoimisto mokasi aikoinaan määritellessään wiralliset muodot sanoille selvänäkijä ja elämäkerta. Oma kielipääni sanoo edelleen, että oikeat muodot ovat selvännäkijä ja elämänkerta, ts. siis "henkilö, joka näkee selvän", ei selvästi tai selvänä; ja elämäntarina joka kerrotaan, siis elämänkertomus eli -kerta, ei mikään "elämä, joka tapahtui kerran". Eli siis mielestäni sanojen merkitys muuttui, kun uudet muodot otettiin käyttöön. Nyt tietysti uudet sukupolvet ovat jo tottuneet uusiin muotoihin ja me wanhat saamme tuskailla keskenämme, mutta tietäkäätten, että niiden käyttöönotto oli aikanaan suuri vääryys ja tyhmyyden ylistys. :?
Every ship must sail a world.

reimareipas
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 11:28 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/i ... edia=40853

Olin kerran tilaisuudessa, jossa esiintyi "meedio". Ihmettelin vähän niiden viestien tyhjänpäiväisyyttä mitä edesmenneillä muka oli kertoa. Linkittämäni hillitön sketsi kuvaa aika hyvin "kommunikaation" tasoa.

TV1:ssä pyörii parhaillaan sarja Kaikuja tuonpuoleisesta. On mielenkiintoista kuulla ihmisten omakohtaisia kokemuksia. Mutta heti kun rahastajat pääsee mukaan (ohjelmassa tähän mennessä haastateltu yhtä) juttujen kiinnostavuus laskee.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.

rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja rokka »

Olen käynyt henk.koht paikalla, sekä saanut s-postitulkintoja selvänäkijöiltä. Kirjo on laaja. Kukaan tähän asti kokeilemistani ei ole nähnyt kokonaisuudessaan mitään todellista. Minusta onkin sanottu, että minulle hyvin vaikea nähdä. Johtunee itsepäisyydestäni. Mutta aina joku jotain pientä osaa oikein sanoa. Uskon silti, että on ns. oikeitakin näkijöitä jotka pystyy näkemään ne asiat ihmisen elämässä jotka tulee tapahtumaan tahtoi tai ei, eli ns. elämänsopimukseen liittyen. Mutta, koska meillä on vapaa tahto ei kaikkea VOI etukäteen tietää, näin ajattelen. Mutta, koska nykyään kaikki on niin hektistä, eikä ihmiset ole valmiita odottamaan sekuntiakaan, niin varmaan moni "ennustus" menee vituilleen senkin vuoksi, kun ei malteta odottaa sitä 5-10v ennenkö ne asiat tapahtuu mitä nähty. Ja minä varmaankin yks noista :D
-Heittämällä läpi-

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja TooToo »

rokka kirjoitti: kun ei malteta odottaa sitä 5-10v ennenkö ne asiat tapahtuu mitä nähty. Ja minä varmaankin yks noista :D
Ei selvännäkijöiden ennustukset ihan noin kauas asti mene, mutta parin vuoden päähän kuitenkin :D Ja että viestissä olisi jotain painoarvoakin mutuilun sijaan niin olen ollut selvännäkijöihin yhteydessä ja hyvin kyllä näki tulevaisuuden.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

On olemassa huijareita ja ihmisiä, joilla todella on selvänäkemisen lahja. Kaikenlaisiin minuuttimaksuhuijareihin ei minusta kyllä kannata kenenkään rahojaan pistää, edes viihdemielessä. Sen sijaan parhaat vinkit todellisiin selvänäkijöihin, jotka eivät lehdissä ilmoittele, saa puskaradion kautta. Ja toisin kuin tuolla aiemmin väitti joku, jolla ilmeisesti ei asiasta ole mitään omakohtaista kokemusta, niin todellisille selvänäkijöille ei tarvtse kertoa ennalta itsestään yhtään mitään (minkä perusteella näkijä sitten muka "päättelisi" asioita).

Parapsykologiasta kinasteleminen on yhtä turhaa kuin kiistely vaikkapa uskonnosta. Jokainen uskoo tai on uskomatta. Eihän kaikilla ole kaikista asioista edes mielipidettä tai edes kiinnostustakaan, mikä on sekin ihan ok. Sitä pidän itse kuitenkin surkean kapeakatseisena elämänkatsomuksena, että jotain ei ole olemassa vain siksi, että siitä ei ole omakohtaista kokemusta.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Tottapa Kissankello puhut.Olen itse luonteeltani sellainen,että en usko mihinkään,ellen omaisi henkilökohtaisia,yli kaiken ymmärryksen meneviä kokemuksia.Yksi kerta voi vielä mennä sattuman piikkiin,mutta kun niitä tulee kymmeniä,niin vaikeaa on hangoitella vastaan.

Yhdyn myös täysin Rokan,TooToon,Reiman jo monien muiden näkemyksiin.

Olin 1980- ja 90-luvuilla paljonkin tekemisisssä selvänäkijöiden kanssa.Kaikki kirjeet ja puhekasetit ovat tallessa.Omaan siis empiiristä tietoa.Olen voinut tarkistaa asioiden toteutumisen jälkeenpäin.Osa imaisia,osa maksullisia.Voin sanoa,että ilmaiseksi ennustaneet eivät onnistuneet yhtään maksullisia paremmin.Yleisesti sanoen,kaikki tiesivät jotain(luonne,taipumukset,mielenkiinnot,ulkonäkö..),sen sijaan esim.tulevista tapahtumista kukaan ei tiennyt YHTÄÄN MITÄÄN.Varokaa siis etsimästä vaikkapa tulevaa puolisoa tätä kautta.On olemassa suuri vaara,että joudutte pettymään!

Tiedämme myös hyvin sen,että yksikään suomalainen henkirikos ei ole ratkennut selvänäkijöiden "ilmoitusten"välityksellä,unennäkijöistä puhumattakaan.

ELÄMÄ ON ITSE ELETTÄVÄ!

Aivan tarpeeksi harhainen kirjoitus:

http://selvanakija.blogspot.fi/2013/03/ ... hattu.html
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Ei selvännäkijä, mutta "auran" näkijästä semmoinen kokemus vuosia sitten kun olin menossa erääseen juottolaan ja vastaan tullut tuntematon nainen tuijotti minua pitkään, johon tietysti vastasin tuijotuksella ja jollain kysymyksellä, jolloin hän esitteli itsensä ja sanoi minun olevan huolissaan jostain, jota todellakin olin, sillä viikkoa aikaisemmin sain rosiksesta lapun käräjien ajankohdasta jossa myös maininta että syyttäjä hakee ehdotonta 1,5v tuomiota. Kysyin, että saanko esittää kysymyksen? (olisin kysynyt kutsuuko linna) johon hän vastasi että et sinä vankilaan joudu, olet hyvä ihminen. Voin sanoa että promillet tippui noin sekunnissa kahdesta yhteen :D

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Aika mielenkiintoinen juttu,olen omassa elämässäni kohdannut jokseenkin samantyyppisen tilanteen.Saanko olla utelias,oletko koskaan myöhemmin tavannut kyseistä naista?Arvelisin,että et.Vastaavia tapauksia on aika paljon raportoitu Suomestakin.Emme ole ihan ainoita tämän asian kokeneita.Nainenkin voi olla enkeli :D
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Itse asiassa juttu jatkui niin että änkytin jotain hänen ajatuksenluvun jälkeen ja pyysin kanssani ottamaan oluen pikaisesti. Hän suostui, mutta katosi baarin hälinästä kuin tuhka tuuleen. Asia on vaivannut joskus mieltäni, tai askarruttanut ennemminkin, mutta on paljon asioita joita ei vaan voi selittää millään järjellisellä:) Eikä tämä tapaus ainakaan vähentänyt uskoa siihen, että joillain on lahja nähdä asioita mitä muut eivät näe.

En ole nähnyt ja hieno olisi tavata uudelleen.

Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kyky aistia/selvänähdä/tunnistaa jonkun ihmisen osalta asioita on olemassa.

En ole koskaan miettinyt, olisiko itselläni tuollaista lahjaa. Omien lasteni osalta minulla on hyvin vahva telepaattinen side ja olen aina pystynyt tunnistamaan, milloin asiat eivät ole kunnossa, eli ovat tehneet jotain tyhmää parinkin sadan kilometrin päässä minusta. Lisäksi olen nähnyt unia, jotka ennakoivat esimerkiksi seuraavana päivänä tietooni tulevia asioita. Olen saanut "kallokaverin", joka on auttanut minut monista vaarallisista tilanteista turvaan elämäni aikana. Olen nostanut puhelimen kuulokkeen (lankapuhelinaikaan) soittaakseni jollekulle ja linja on ollut jo auki ja se ihminen on siellä toisessa päässä ollut aivan äimänä, ettei puhelimeni ehtinyt hälyttää vielä kertaakaan, kun jo hänelle vastasin. Olen saanut etukäteen unessa tiedon, kun joku läheinen kuolee. Joistakin aivan tuntemattomista henkilöistä olen heidän kadottuaan osannut kertoa miehelleni, millaisessa paikassa tuo kadonnut on. Joskus näin unta kirkon palosta ja aamulla luulinkin, että kotipaikkani kirkko on palanut, mutta tuo palanut kirkko olikin Helsingin suunnalla (joku oli tuhopolttoaikeissa saanut syttymään jonkin sisäänkulkusysteemin). Mummullani on ollut näitä samoja taipumuksia. Mutta selvänäkö; sitä en ole koskaan uskaltanut edes ajatella. Voisi olla pelottavaa kertoa ihmiselle hänen tulevasta elämästään... jos en näkisi mitään, mutta kuvittelisin näkeväni ja tekisin tuolle ihmiselle hallaa.

En millään voi uskoa, että joku oikeasti selvänäkökyvyn omaava ihminen istuisi rahastamassa puhelimen äärellä. Kaikki se, mihin ihminen pystyy (käsillä parantaminen, näkeminen yms.) pitää tehdä veloituksetta. Ne ovat asioita, jotka on lahjaksi saatu ja lahjana pitää antaa eteenpäin.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

jukuripää kirjoitti: En millään voi uskoa, että joku oikeasti selvänäkökyvyn omaava ihminen istuisi rahastamassa puhelimen äärellä. Kaikki se, mihin ihminen pystyy (käsillä parantaminen, näkeminen yms.) pitää tehdä veloituksetta. Ne ovat asioita, jotka on lahjaksi saatu ja lahjana pitää antaa eteenpäin.
Minä olen tuosta eri mieltä... Vaikka (mikä tahansa) lahja olisikin lahjana saatu (nyt puhun siis todellisista selvänäkijöistä, joilla tämä lahja on, en huuhaa-rahastajista, joilla koko liiketoimi perustuu vain huijaamiseen ja rahastamiseen), niin on hiukan kohtuutonta ajatella, että ihminen, joka tekee useamman luennan päivässä tai illassa, tekisi sen ihan ilmaiseksi. Käsi sydämelle: jos kuvittelee itsensä tilanteeseen niin voi miettiä, olisiko itse valmis käyttämään lahjansa hyödyntämiseen useita tunteja päivässä/illassa puhtaasti hyväntekeväisyytenä? Eikö itsekin haluaisi saada edes jonkinlaisen nimellisen korvauksen menetetystä ajasta ja tehdystä työstä (jossa saatua lahjaa on käytetty)? Vai pitäisikö parturi-kampaajienkin leikata ihmisten hiukset ilmaiseksi vain siksi, koska heillä taito siihen on? Tai hierojien? Hekin ovat käsillä parantajia. Kovin hiljaista on ilmaisten auttajien saralla nykyään, oli kyseessä sitten mikä taito hyvänsä... Kulut juoksevat kaikilla, oli toiminta sitten mitä hyvänsä, ja elää pitää jokaisen. Itse ainakin kykenen erottamaan todelliset selvänäkijät, jotka pyytävät nykyrahassa aivan olemattoman pienen maksun (esim. parikymppiä) tunnin luennasta, vs. nämä 5 euroa/minuutti -"näkijät".
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Kissankello, en tarkoittanut työnä tehtäviä asioita. Siis ansiotyönä.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

jukuripää kirjoitti:Kissankello, en tarkoittanut työnä tehtäviä asioita. Siis ansiotyönä.
Jukuripää, ymmärsin kyllä - venyttelin vain vähän tuota asiaa ja haastoin tavallaan hiukan vertailemaan eri palveluita, joilla ihmisiä autetaan... Sinäkin varmaan ymmärsit minun pointtini siitä, onko kohtuullista olettaa, että edes lahjana saatua kykyä saisi "hyödyntää" vain hyväntekeväisyytenä, ilmaiseksi. Itse ajattelen, että minusta kuuluu jo hyviin tapoihin arvostaa toisen ihmisen aikaa sen verran, että saamastaan "palvelusta" hiukan maksaa. (Minä en ainakaan edes kehtaisi mennä jonnekin, ottaa palvelua vastaan ilmaiseksi, ja lähteä. Mutta ihmiset ovat erilaisia, sellaisiakin ihmisiä on, jotka ottavat mielellään ilmaiseksi kaiken minkä vain saavat, eivätkä haluaisi maksaa oikeastaan yhtään mistään...) Mutta eipä kukaan ilmaiseksi aikaansa nykyään anna, olipa sitten mistä hyvänsä palvelusta kyse, joten minusta tuollaisesta ajatuksesta ei voi edes lähteä. Ja tosiaan vielä, kuten sanoin, todellisilla selvänäkijöillä (jotka eivät oman kokemukseni mukaan ilmoittele missään, vaan sana heistä kulkee ns. suusta suuhun), jotka ottavat tulkintasessiosta esim. pari kymppiä, ja näillä hurjia summia rahastavilla huuhaa-tietäjillä on vissi ero.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Selvännäkijät?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Tunsin joskus vanhemman rouvan, joka oli ollut selvännäkijä, mutta joka myöhemmin elämässään päätti lopettaa tuon taidon käytön. Aika mielenkiintoisia keskusteluja kävimme aiheesta.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Vastaa Viestiin