Meediot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

lehtori
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 10:45 pm

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja lehtori »

Yhden ainoan kerran olen käynyt mediaalisessa tilaisuudessa ja se jää myös viimeiseksi. Minä en halua tukea ihmisten huijaamista ja rahastamista (olkoot tarkoitusperät mitkä tahansa) edes läsnäolollani.

Kirjoitan lyhyen kuvauksen istunnosta:

Saapuessani paikalle taustalla soi hempeä new age -musiikki. Keski-iän ylittänyt jakkupukuinen nainen istuu yleisön edessä silmät kiinni ja valmistautuu istuntoon. Hän on meedio. Yleisöä pyydetään sulkemaan kännykät, koska radioaallot voivat estää yhteyden henkiin. Eturivistä lähtee kiertämään rahakippo, johon saa laittaa rahaa oman kukkaronsa mukaan, koska "rahakin on energiaa ja se on luotu virtaamaan ja tekemään hyvää". Vieressäni istuva nainen sujauttaa kippoon jopa 50 euron setelin.

Aluksi meedio lukee Isä meidän -rukouksen, jonka jälkeen henkiä aletaan vastanottamaan kuin liukuhihnalta. Mielestäni on hieman kummallista miksi nämä henget antavat itsestään niin typeriä tuntomerkkejä. "Seuraavan hengen nimi alkaa V:llä ja hänellä oli kuollessaan harmaantuvat hiukset". Monta kättä nousee pystyyn. Meedio sanoo energian suuntautuvan eturivissä istuvaan naiseen, joka toteaa hengen olevan varmaankin hänen isänsä. Kaikkien henkien viestit ovat todella ympäripyöreitä. "Sinulla on juuri alkamassa kiireinen elämänvaihe, mutta kiireessä olet yleensä parhaimmillasi. Muista kuitenkin levätä". Eihän tällaisissa viesteissa mitään pahaa ole, mutta mielestäni on inhottavaa teeskennellä, että nämä sanat tulisivat oikeasti jonkun edesmenneeltä sukulaiselta. Toisaalta jokainen yleisössä oleva varmaankin on tietoinen siitä, että saattaa saada jonkunlaisen viestin. Eräs tyttö sai viestin mummoltaan, joka oudoksutti tyttöä, koska henkeen liittyvä kuvaus ei vastannut lainkaan hänen mummoaan. Meedion mukaan henki väitti kuitenkin hyvin itsepäisesti olevansa tytön mummo.

Meedioistunnot perustuvat nähdäkseni siihen, että kuvaukset hengistä ovat niin yksinkertaisia, että aina löytyy joku, joka "tunnistaa" niissä jonkun omaisensa. Istuntoihin lisäksi hakeutuvat ihmiset, jotka haluavatkin saada jonkinlaisen yhteyden johonkin. En ihmettelisi suuresti, vaikka joukossa olisi pari sellaistakin, joille on jo etukäteen ennen tilaisuuden alkua suunniteltu joku viesti, jotta tehtäisiin yleisöön vaikutus. En tarkoita, että nämä hyväntahtoisen näköiset rouvat haluaisivat välttämättä tieten tahtoen huijata ketään - he saattavat vain uskoa palvelevansa näin jotakin suurempaa hyvää asiaa. Esimerkiksi sitä, että ihmiset saisivat lohdutusta kuullessaan positiivisia "viestejä".

Kummallisinta mielestäni on, että meedioksi voi kouluttautua viikonloppukursseilla Suomen spiritualistisessa seurassa. Ilmeisesti nämä kyvyt ovat siis jokaisen hankittavissa jos vaan löytyy pätäkkää takataskusta.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Yksi Suomen "menestyksekkäimmistä" selvänäkijöistä, Sonja Maunonen - legendaarisen Tamaran tytär - ei anna kovin mairittelevaa kuvaa taidoistaan....
Hymy-lehden selvänäkijä Sonja Maunonen katsoi useiden julkkisten vuoteen 2010. Edesmenneeltä Tony Halmeelta hän näki löytyvän tahtoa selvitä arjessa.

- Paluuta terveyteen ei ole, mutta Tony ei anna sen vaivata. Häneltä löytyy tahtoa selvitä arjessa. ei viinaa, ei pillereitä, ei huumeita - näihin tahtoa tarvitaan lisää. Vakavaa rakkautta en näe 2010, mutta pientä romantiikkaa. Älä anna sekoilun tuhota sitä, Sonja Maunonen kirjoittaa lehdessä.

Entinen nyrkkeilijä ja kansanedustaja Tony Halme löydettiin kuolleena kotoaan Helsingin Herttoniemestä sunnuntaina.
http://www.voice.fi/index.php?mw=Tony%2 ... 256&cat=26
lehtori
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 10:45 pm

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja lehtori »

Sen verran haluaisin viilata pilkkua, että meedio on eri asia kuin ennustaja tai selvänäkijä. Meedio on vain kanava henkien ja tämän maailman välillä. Hän ei välttämättä osaa itse "povailla" suuntaan tai toiseen. Ennustaja sen sijaan näkee tulevaan erilaisilla menetelmillä, mm. korteilla. Selvänäkijä taas näkee ihmisen tulevaisuuden lisäksi myös hänen menneisyyteensä. Selvänäkijä ei yleensä tarvitse mitään kristallipalloja, hän vain näkee.

Mutta sanomattakin on selvää, että suurin osa alalla työskentelevistä hallitsee useita näistä taidoista, koska onhan tarjonnan oltava laaja, jotta bisnes olisi kannattavaa.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

lehtori kirjoitti:Sen verran haluaisin viilata pilkkua, että meedio on eri asia kuin ennustaja tai selvänäkijä. Meedio on vain kanava henkien ja tämän maailman välillä. Hän ei välttämättä osaa itse "povailla" suuntaan tai toiseen. Ennustaja sen sijaan näkee tulevaan erilaisilla menetelmillä, mm. korteilla. Selvänäkijä taas näkee ihmisen tulevaisuuden lisäksi myös hänen menneisyyteensä. Selvänäkijä ei yleensä tarvitse mitään kristallipalloja, hän vain näkee.
Niin, erohan on lähinnä siinä, että "selvänäkijän" tai "ennustajan" on huomattavasti vaikeampi jälkikäteen selittää pieleen menneitä "ennustuksiaan", kun taas "meedio" voi aina vedota henkien yhteistyöhaluttomuuteen, virheellisiin tulkintoihin, yhteysvaikeuksiin yms. Siten ei varmaan yllättävää, jos alan yrittäjät suosivat mieluummin juuri tuota jälkimmäistä... 8)
Mutta sanomattakin on selvää, että suurin osa alalla työskentelevistä hallitsee useita näistä taidoista, koska onhan tarjonnan oltava laaja, jotta bisnes olisi kannattavaa.
Niinpä, ja yhtä sanomattoman selvää lienee, että niin kauan kun riittää hyväuskoisia hölmöjä huijattaviksi, niin löytyy myös huijareita... :mrgreen:
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Valdovas kirjoitti:
Niinpä, ja yhtä sanomattoman selvää lienee, että niin kauan kun riittää hyväuskoisia hölmöjä huijattaviksi, niin löytyy myös huijareita... :mrgreen:
lisäisin tähän, että osa hölmöistä ei ole niinkään hyväuskoisia, mutta pohjattoman uteliaita.
Nothing is quite what it seems
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Maybrick kirjoitti: lisäisin tähän, että osa hölmöistä ei ole niinkään hyväuskoisia, mutta pohjattoman uteliaita.
No joo, mutta jos raha liikkuu, niin "meedio" pokkaa ja kiittää! 8)
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Olen katsonut monta jaksoa, rikostutkintaa yliluonnollisin keinoin, faktalta ja aikaisemmin en uskonut, että joku muka pystyy kertomaan missä esim. jonkun ruumis on. Sitten asia alkoi kiinostamaan ja luin muutaman kirjan, joissa kerrotaan niinikään näistä "näkemisistä" ja miten ihan "täyspäiset" poliisitkin ovat hakeneet apua juttuihin kun muuten ei juttu etene. Itse olen käynyt nuorena, kaverini yllyttämänä, kerran yhden ennustajan luona ja kertoi montako lasta tulen saamaan ja miten lasteni koulu tai yleensä elämä menee ja kaikki on mennyt juurikin niin kuin tämä nainen kertoi. Mutta meedioihin, niin mielessä on käynyt esim. Madden tai Haleighin katoamis jutuissa, että miksiköhän heidän etsintöihin ei ole otettu avuksi meediota? Ainahan sitäkin voisi yrittää, vaikka ei niin uskoisikaan, Madden etsintöihinkin on käytetty aivan sairaan paljon rahaa ja aikaa, niin mitä siinä nyt pari meediota sitten haittaisi ja Briteissä on muutama, ihan kuuluisakin meedio, jotka auttavat poliisia joskus?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

v-a-45 kirjoitti:Olen katsonut monta jaksoa, rikostutkintaa yliluonnollisin keinoin, faktalta ja aikaisemmin en uskonut, että joku muka pystyy kertomaan missä esim. jonkun ruumis on. Sitten asia alkoi kiinostamaan ja luin muutaman kirjan, joissa kerrotaan niinikään näistä "näkemisistä" ja miten ihan "täyspäiset" poliisitkin ovat hakeneet apua juttuihin kun muuten ei juttu etene. Itse olen käynyt nuorena, kaverini yllyttämänä, kerran yhden ennustajan luona ja kertoi montako lasta tulen saamaan ja miten lasteni koulu tai yleensä elämä menee ja kaikki on mennyt juurikin niin kuin tämä nainen kertoi. Mutta meedioihin, niin mielessä on käynyt esim. Madden tai Haleighin katoamis jutuissa, että miksiköhän heidän etsintöihin ei ole otettu avuksi meediota? Ainahan sitäkin voisi yrittää, vaikka ei niin uskoisikaan, Madden etsintöihinkin on käytetty aivan sairaan paljon rahaa ja aikaa, niin mitä siinä nyt pari meediota sitten haittaisi ja Briteissä on muutama, ihan kuuluisakin meedio, jotka auttavat poliisia joskus?
Olisikohan tässä hiukan syytä tuohon...?? 8)

A psychic detective is defined as a person who investigates crimes by using their claimed paranormal psychic abilities.

A number of people claim they have psychic abilities that have allowed them to assist police in solving kidnapping and murder cases, or locating a corpse. Many police departments claim that this never occurs.

Psychic abilities


Abilities frequently claimed by psychic detectives include postcognition (the paranormal perception of the past), psychometry (information psychically gained from objects), telepathy, and Remote Viewing. Some psychic detectives might also use tarot reading, voodoo, numerology and dowsing[weasel words]. In murder cases, psychic detectives will often claim to communicate with the spirits of the murder victims.

The Australian Sensing Murder television series features self-described psychics assisting with unsolved murder cases. Although the psychics have been able to anticipate some facts known only to the police, none of the cases have been solved, over four seasons.

Official police responses

Many police departments around the world have released official statements saying that they do not regard psychics as credible or useful on cases.

In Australia


Australian police have said that they do not accept assistance from psychics. This was in response to an Australian TV show Sensing Murder in which self-professed psychics attempt to crack unsolved murders.

Additionally, an unnamed Australian federal police officer was suspended following his seeking the aid of a clairvoyant in regards to death threats made against Prime Minister John Howard. A federal police spokesman said they do "not condone the use of psychics in security matters."

In Britain


In 2006, 28 British police forces responded to a query from the UK-Skeptics to say that they did not and have never used psychics, one force saying "We are unaware of any inquiries significantly progressed solely by information provided by a psychic medium."

In New Zealand

New Zealand police have said "spiritual communications were not considered a creditable foundation for investigation."

In the United States

A 1993 survey of police departments in the 50 largest cities in the United States revealed that a third of them had accepted predictions from psychic detectives in the past, although only seven departments treated such information any differently to information from an ordinary source. No police department reported any instances of a psychic investigator providing information that was more helpful than other information received during the course of a case.

Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Psychic_detective
kaia
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 8:27 pm

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja kaia »

Joku amerikkalainen meedio kerran väitti että olisi auttanut jotain sheriffiä selvittämään jonkin henkirikoksen, mutta kun James Randi oli kysellyt kyseiseltä lainvalvojalta asiasta niin se olikin osoittautunut valheeksi.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1164
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Yle Teemalta tuli jokunen aika sitten mielenkiintoinen 4-osainen sarja (Meitä vedätetään!/Bulls**t Detective) koskien mm. meedioita, ennustamista, ihmeparantamista, feng shuita jne. Valitettavasti ainakaan Ylen-sivuilla tämä ohjelma ei ole enää katsottavissa, mutta suosittelen asiasta kiinnostuneita katsomaan sarjan mikäli se jossain on mahdollista!

Ohjelman idea oli (nimensä mukaisesti) todistaa, kuinka meitä vedätetään. Itselleni jäi erityiseti mieleen jakso, jossa ohjelman tekijät olivat keksineet eräälle vanhalle talolle historian ja kutsuivat paikalle kolme meediota (tai vastaavaa), jotka sitten pystyivät yllättäen "aistimaan" mitä talossa oli kauan aikaisemmin tapahtunut... Jujuna oli myös se, että ohjelman tekijät olivat (muistaakseni netissä) julkaisseet tämän keksimänsä tarinan talon historiasta mutta meediot väittivät, etteivät olleet juttua nähneet vaan todellakin saivat yhteyden henkiin tms. :roll:

Minulla ei ole varsinaista omakohtaista kokemusta meedioista/ennustamisesta tai muustakaan vastaavasta. Kyseisen ohjelman nähtyäni käsitykseni em. asioista ei ainakaan muuttunut positiivisemmaksi...

(Tämä kirjoitukseni olisi ehkä ennemmin kuulunut tv-ohjelmasuosituksiin mutta sopi mielestäni tännekin...)
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Itse en ole koskaan käynyt meedion istunnossa enkä usko, että menisin. Ensinnäkin en raski laittaa euroja likoon kyseisen homman takia, ja toiseksi on pakko tunnustaa, että en uskaltaisi mennä. Olen kokeillut tavallisia ennustajia, joista yhtä poikkeusta lukuunottamatta kukaan ei tiennyt. Tämä yksi ennustaja oli sellainen, joka tiesi täsmälleen asiat niin kuin ne ovat olleet, niinkuin ne olivat sillä hetkellä ja niin kuin ne hetken päästä tulisivat olemaan. Kaikki täsmäsi. Hänen minulle antama ennustus toteutui sanasta sanaan. Me emme tunteneet toisiamme entuudestaan, en ollut koskaan nähnytkään häntä, joten hän ei voinut mitenkään tietää minusta ja asioistani mitään. Pari ystävääni ovat käyttäneet samaa ennustajaa, molemmat sanovat samaa kuin minä. Hän on kuitenkin vain ennustaja, ei meedio. Jos tunnen tarvetta niin tilaan hänet kotiin uudestaan.

Meedioiden tehtävänä on ottaa yhteyttä kuolleiden henkiin. On minultakin kuollut läheisiä ihmisiä, mm. oma lapsi, vanhempani ja itsemurhan tehnyt miesystävä. Tämä mies oli minulle hyvin rakas. Pari päivää hänen kuolemansa jälkeen näin yöllä unen, jossa hän seisoi minun eteisessä, hymyili ja sanoi :"Nyt minun on hyvä olla". Sitten näky katosi. Näen joskus enneunia ja lasken tämän unen jollakin lailla niiden unien joukkoon, jotka merkitsevät jotakin. En mene meedioiden istuntoihin kokeilemaan ottaako joku vainaja minuun yhteyttä, en halua kokea sellaista asiaa.
Gods made heavy metal.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Minulta ei ole koskaan kuollut ketään tärkeää ihmistä, vaikkakin muutamissa hautajaisissa olen ollut ja toisinaan jopa jossain määrin surrut edesmennyttä - vai jälkeenjääneitä, sittenkin?

Silti, haluaisin käydä istunnossa, mutta en kenen tahansa. Suomalaisista kelpuuttaisin Marja Pennasen, josta aiemmin en tiennyt mitään, mutta joka kuitenkin jossain määrin onnistui vakuuttamaan esiintymisellään suomalaisessa kummitussarjassa Piiri (sarja itsessään oli kauheaa sontaa). Vaikka aluksi olin Pennasta vastaan, niin myöhemmin olen tajunnut hänen kykynsä huomattavasti paremmin.

Ulkomaalaisista yksi kiinnostavimmista olisi Derek Acorah, siitäkin huolimatta, että hän lähes väistämättä näyttäisi olevan huijari. Acorahin esiintyminen on kuitenkin mielenkiintoista vähintäänkin show-mielessä ja esiintyminen varmaa. Lisäksi, ajatus henkiopas Samin käytöstä on niin erikoinen, että se voisi olla hienoa nähdä livenäkin. Samalla haluaisin nähdä Acorahin epätoivoiset yritykset saada lausuttua suomalaisia nimiä ja paikkoja, mikäli sattuisi "ottamaan yhteyttä" minun kohdallani.

Ja kolmas, jonka taitoihin luotan ja joka voisi aidosti olla meediopuolellisesti hienoa nähdä, on Lisa Williams. Harmikseni olen nähnyt vain muutaman Lisa Williams Live-jakson, mutta niiden aikana olen alkanut pitämään häntä taitavana oman alansa osaajana. Lisäksi Williams vaikuttaa ihmisenä sellaiselta tyypiltä, jonka sanaa olisi helpompi ja miellyttävempi kuunnella, kuin monen muun, etäisemmäksi jäävän meedion sanomaa.

Omia kokemuksia tai tuttavien kokemuksia meediosta ei ole. Lähitulevaisuudessa kuitenkin olen muuttamassa hetkeksi pois Suomesta, jolloin mm. tuon Lisa Williamsin ja Derek Acorahin istunnot voivat tulla ajankohtaisiksi ja mahdollisiksi kohdallani.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Maagikko

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Maagikko »

Tuttava piiriini kuuluu meedioita ja olen ollut heidän istunnoissaan, niin yleisötilaisuuksissa kuin yksityisesti.
Minulle kokemusten kautta se on jo ihan normaalia jutustelua. Olen saanut olla etuoikeutettu ja tiedän että minua ei ole huijattu, sillä en alunalkaenkaan "ruoki" meediota. Voitte käydä tuolla www.henkinenkehitys.fi lukemassa jos kiinnostaa.
tässä erään tuttavani numero 0443777567 olen kysynyt luvan antaa tuo. Hän työskentelee helsingissä ja yksityisistuntoja pitää tarvittaessa.
Itse olen jonkun kerran nähnyt vainajan hautajaisissaan, ihan niissä vaatteissa joissa kuoli.
Rebdomine
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:15 am
Paikkakunta: 7878km Columbine High Schoolista

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja Rebdomine »

Herättelen vanhaa keskustelua mutta mä tahtoisin käydä Meediolla joskus.. Onko Meedion mahdollista kertoa viestejä ihmiseltä joka ei ole tuntenut ketään sun suvusta eikä ole sukua mutta on minulle todella todella tärkeä henkilö vaikken hänen aikaansa elänytkään..?

Onko olemassa Meedioita jotka voi kertoa sulle että kuka olet ollut ennen kuin synnyit tähän kehoon? :D
“Fine, I’ll start shooting anyway!”
-Eric Harris 20.4.1999
Pätemistä Minfossa vuodesta 2011
inner circle
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Joulu 28, 2014 5:13 pm

Re: Meediot

Viesti Kirjoittaja inner circle »

Olen ollut yhden kerran puolen tunnin mittaisessa yksityisessä istunnossa. Meedio sai yhteyden kahteen henkilöön istunnon aikana. Ensimmäinen kertoi minulle, että aineenvaihduntani on liian nopea, joten vitamiinit ja hivenaineet eivät pääse kunnolla imeytymään. Kehotti hakemaan siihen asiaan muutosta terveyteni kannalta. Toinen henkilö oli isoäitini, joka näyttäytyi meediolle noin 40-50 -vuotiaana. Isoäiti kuoli 77-vuotiaana, mutta henkimaailmassa hän näyttäytyi tuon ikäisenä, koska hän kertoi sen olevan elämänsä kaikkein onnellisinta aikaa.

Isoäiti kertoi meedion välityksellä muistoja asioista, joita teimme yhdessä silloin kun olin pieni lapsi ja sanoi minun olevan hänelle hyvin rakas. Kuolinhetkestään isoäiti kertoi sellaista, että kuolemaa edeltävänä iltana hän irtautui ruumiistaan sairaalassa ja jäi leijumaan kehonsa yläpuolelle vapaana kivuista odottamaan, että fyysinen keho lakkaa hengittämästä, jotta hän pääsee eteenpäin. Kun fyysinen keho sitten lopulta kuoli, henkioppaat kuljettivat hänet rajan toiselle puolelle, jossa häntä olivat vastassa hänen aviomiehensä sekä muita kuolleita sukulaisia ja ystäviä.
Vastaa Viestiin