Röykän sairaala *kuvia lisätty*

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Fiu
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Syys 23, 2007 9:47 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Röykän sairaala *kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Onko jollain tarkempaa tietoa tästä vanhasta psykiatrisesta sairaalasta? Huhujen ja (omien kokemustenkin?) mukaan siellä kummittelee...

Tässäpä pari ottamaani valokuvaa sieltä, kumpaakaan kuvaa ei ole käsitelty mitenkään vaan ovat siinä asussa missä ne kameralta koneelle siirsin.
- Kuva 1: Tässä kuvassa näkyy mielestäni kellertävät miehen kasvot oikeassa yläkulmassa: http://good-times.webshots.com/photo/28 ... 1778fTpMdo

- Kuva 2: Vasemmassa reunassa, aika alhaalla, näkyy outo spiraalin mallinen valoilmiö. Paikalla EI ollut vesipisaroita, kastetta, hämähäkin seittiä, tms. tai muutakaan selittävää (tarkistettu on): http://good-times.webshots.com/photo/29 ... 1778TzkcJL

Mutta esim. netissä on kuulemma jossain tarkempaakin tietoa siellä tapahtuvasta kummittelusta. Mutta itse en ole siitä tietoa löytänyt edes minkään hakukoneen avulla. Kaveri vain kertoi, että olisi löytänyt siitä tietoa, joten odotan vaan että hän laittaisi minulle sen sivun tarkan osoitteen.

Mutta mitenkäs muilla, olisikos tietoa? :wink:
Viimeksi muokannut Fiu, La Syys 29, 2007 2:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nummelan_parantola

Synkän näköinen paikka ainakin..
Fiu
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Syys 23, 2007 9:47 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Ja livenä varsin upea paikka :D
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Taatusti. Harmi kun täälläpäin ei liiemmin ole moisia, ainakaan tietääkseni.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Hohhoijaa. Valon heijastuksia ikkunassa ja likainen kameranlinssi tai sen tielle osunut pölyhiukkanen. Voi luoja, että minua ottaa päähän nuo supermystiset "orbs"it, kuten niitä netin ihmemaailmassa kutsutaan. Ne ovat minulle jonkinlainen osoitus siitä, ettei nykyajan aavemetsästäjillä taida enää olla minkäänlaista tervettä itsekritiikkiä tai skeptisyyttä jäljellä.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Nojoo, ei kyllä muakaan oikein vakuuta nuo kuvat..

Taitaa vaan ihmiset automaattisesti kuvitella että tietynlaisen historian omaavissa rakennuksissa kummittelee ja sitten näkevät kaikkea hassua. Itse asuin (asui, en ollut potilaana :D)n. 1vuoden aikoinaan entisessä parantolassa, en nähny mitään :(
Fiu
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Su Syys 23, 2007 9:47 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Jos kyse olisi esim. likaisesta kameran linssistä, niin eikös se pitäisi näkyä myös muissa kuvissa? Kun tuota "kasvokuvaa" ennen on otettu samana iltana n. 10 kuvaa ja jälkeen reilut 90 eikä niissä näy mitään vastaavaa. Ja kaikki nuo kuvat on tuolta samalta alueelta ja suurimmalti osin myös tuosta samasta rakennuksesta. Ja missään muussa kuvassa ei näy yhtään mitään erikoista.

Lisättäköön vielä, että "kasvokuvan" ikkunan takana ei ole muuta kuin tyhjä huone, jossa on valkoiset seinät ja parkettilattia. Katossa roikkuu kaksi pallovalaisinta (= plafondeja).

Kamerana on Cannon digital Ixus 70 ja käytössä käsisäädöt (herkkyys ISO200, valotus +-0, salamalla otettu). Eikä tuo ole salamakaan mikä siihen ikkunaan peilaa. Kuvan ottoaika klo 18.15.

Ja tuo valopallo vas.reunassa on myös otettu salamalla, klo 19.30. Suurennos osoittaa tuon pallon olevan rakenteeltaan spiraalimallinen, toisin kuin esim. vesipisarat (olen käyttänyt vertailukuvana sadesäällä tuolta samalta alueelta otettua kuvaa, tosin kyseinen kuva on otettu eri päivänä ja hieman myöhempään.).

Ja ei olla siis mitään "aavemetsästäjiä" vaan ollaan ihan muiden asioiden takia tuolla oltu liikkumassa ja kuvaamassa. Eli nämä kuvat ovat täysin sattumia. Alueelta meillä on olemassa kuvia yhteensä reilut 300, ja vain nämä kaksi ovat kiinnittäneet huomiomme.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Mielenkiintoisia kuvia.

Ensimmäisessä kuvassa heijastuu ilmeisesti koivun latvusto ikkunasta. Ihminen näkee esim. lehvästöissä helposti kasvonmuotoisia muotoja, ja täss tapauksessa sellainen sattuu heijastumaan ikkunasta.

Toinen kuva on teknisesti mielenkiintoisempi. Kyseessä saattaa olla pölyhiukkanen, mutta heijastuksella voi myös olla jotain tekemistä kauempana näkyvän katulampun valon kanssa.
Every ship must sail a world.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

ABC kirjoitti:Ensimmäisessä kuvassa heijastuu ilmeisesti koivun latvusto ikkunasta. Ihminen näkee esim. lehvästöissä helposti kasvonmuotoisia muotoja, ja täss tapauksessa sellainen sattuu heijastumaan ikkunasta.
Minun täytyy myöntää, että itse näen kasvoja ja muita vaikka vallan missä, kun tuijotan esimerkiksi hiekkaa tarpeeksi pitkään. Sama juttu tässä kuvassa, hahmotan ihmisen kasvot kyllä, mutta enpä usko että mitään yliluonnollista tähän liittyy.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tämähän on mielenkiintoinen juttu. Nyt heti Fiu ottamaan lisää kuvia sieltä. Katsotaan sitten tuleeko lisää noita "ylimääräisiä" vai ei.
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Tuolla ois kyllä hieno käydä. Jos viitsisit lisää kuvia laittaa, kun ei niitä tuolla wikipediassakaan ollut kuin muutama.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

ihme kuin näinkin hieno juugend-tyylinen rakennus on tyhjillään, kieltämättä vähän aavemainen sellaisena.

onko tiedossa onko talossa tapahtunut murhia, henkirikoksia tms.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kerrassaan upea paikka. Tuolla täytyy käydä fiilistelemässä. Kummitusmainen paikka, aivan kuin se Kotkan Hallassa sijainnut vanha kolmikerroksinen tiilirakennus, jonka viereisestä satama-altaasta löytyi Saastamoisen poika kellumasta luoti päässä ja painot kehossa joskus -92 tai -93.
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Ke Loka 10, 2007 5:26 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Pitikin katsoa noi kuvat näin ilalla vielä :? Tuollaiset jutut kun tuppaavat tulemaan uniinkin
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Mua taas ottaa päähän, kun en nää noissa kuvissa yhtään mörköä, vaikka kuinka zoomailen :x
Oishan se ihkuu nähdä ihka aito aave. :wink:
Vastaa Viestiin