Poliisi haluaa tappaa koirani!

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Marnie
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2015 2:38 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Todella ilkeämielistä suhtautumista, varsinkin agalla.

Koiria karkailee jatkuvasti ilman että se olisi millään tavoin omistajan syytä. Usein karkaava koira on jollain tapaa pelokas, mutta on myös muita syitä. Erikoisin tapaus, josta itse olen kuullut on koira, joka joutui mehiläisyhteisön hyökkäyksen kohteeksi ja karkasi.

Etsijäkoiraliiton ohjeita tässä: http://www.etsijakoiraliitto.fi/tiedotteet

Tämä koira, josta linkissä on ollut puhe, ei olekaan se Repovedellä ollut koira. Eläinoikeusfoorumilla kerrotaan, että luultavasti jonkun mökkiläisen koira! Metsähallitus on menetellyt tosi tökerösti tuon asian suhteen.

Tohis: minkä rescueyhdistyksen kautta sun koirat on tulleet? RR ei ainakaan ole kuuluisa vastuullisuudestaan.
tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja tohis »

Marnie kirjoitti:
Tohis: minkä rescueyhdistyksen kautta sun koirat on tulleet? RR ei ainakaan ole kuuluisa vastuullisuudestaan.
No se rescueyhdistys, jonka kautta mun koirat on Suomeen tullut ei kuulu tähän lainkaan. Sen voin sanoa ettei ole RR. Mutta taatusti vastuullisempi kuin Ektorinon tänne kuskanneet.
P_V
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Elo 17, 2013 11:32 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja P_V »

gunvald74 kirjoitti:Minkä perkeleen takia tollasia ihmisten kanssa elämään sopimattomia rakkeja pitää ylipäänsä tänne kuskata? Hoitaisi ongelman pois jo siellä kotimaassaan. Saatana kyllä menee vihervasemmistolaisuus taas uusiin sfääreihin
Pakolaiskoira?
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Marnie kirjoitti:Tämä koira, josta linkissä on ollut puhe, ei olekaan se Repovedellä ollut koira. Eläinoikeusfoorumilla kerrotaan, että luultavasti jonkun mökkiläisen koira! Metsähallitus on menetellyt tosi tökerösti tuon asian suhteen.
Asia ei ole vielä aivan varma, mutta todennäköinen. Henkilö joka varmana tietona kaverilleni asiasta kertoi, ei suostu kertomaan yksityiskohtia. Metsähallituksen fanclubiin tuntuu hänkin kuuluvan.

Merkille pantavaa on, että sillä hetkellä kun selvisi että kyse ei olekaan pakolaiskoirasta, lakkasi vainokin sitä kohtaan. Vaikka kuvan perusteella koira näyttää laikalta, joka on metsästyskoira, se ei nyt enää sitten ole "luontoihmisten" mielestä aiheuttanut vahinkoa luonnolle.

Kävin Repovedellä toistamiseen ihan etsimässä tätä koiraa, sen jälkeenkin kun tiesin että ei ole Ektorino. En uskaltanut tiedottaa siitä Metsähallitukseen, josta käsin mua oli painostettu. Luulin että koiralla ei ole omistajaa ja se ammuttaisiin, jos julkistaisin asian. Sen jälkeen kun laitoin silminnäkijältä saamani kuvan nettiin, tuli tuo yksi ainoa yhteydenotto.

Mitä tulee tuohon Tohiksen arvosteluun, Ektorinolla oli Kreetalla 3 mahdollisuutta. Joko tulla lopetetuksi, joutua huonolle koiratarhalle tai päästä pois maasta. - Olisin toki ottanut Rinon itse hoitoon, mutta vuokrasopimuksessamme luki että lemmikkejä ei saa ottaa lisää. Olin varautunut ottamaan Rinon sen jälkeen kun vanhin koiramme olisi kuollut, mikä tapahtui 3 viikkoa Rinon katoamisen jälkeen.
Viimeksi muokannut Kassinen, Su Heinä 26, 2015 8:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Olen kuullut metsästäjistä niin paljon juttua tämän tapauksen tiimoilta, että olen laatinut adressin: http://www.adressit.com/poliisilta_ja_m ... irtokoiria

Teksti:
Poliisi soitti minulle viime maanantaina antaen ymmärtää, että Lappeenrannasta karannut Ektorino-koira tullaan ampumaan hetimiten. RIkosylikonstaapeli Mikko Kiuru Kouvolan poliisista sanoi esittelevänsä asian esimiehelleen seuraavana päivänä. Puhuin myös toisen poliisin kanssa. Häneltä kuulin samat jutut. Poliisit ovat puhuneet myös toisen henkilön kanssa, ja hän siis voi toimia todistajana mikäli joku haluaa tästä asiasta käräjöidä.

Kukaan ei kertonut minulle nimeä Kai Korpi, mutta pystyin hyvin pian parista jutusta päättelemään, että hänellä on näppinsä tässä asiassa. Korpi oli vedättänyt minua lyöttäytyen Ektorinon etsintäporukkaan. Tosiasiassa hän tehokkaasti esti Rinon loukutusyritykset. Silminnäkijä oli luvannut loukuttaa sen metsässä, jossa oli sen nähnyt, muta Korpi viivytti asiaa valehtelemalla luvista joita muka tarvitaan poliisilta. - Tästä tarkemmin blogissani

http://lizthecat.blogspot.fi/2015/07/po ... rinon.html

Korpi käytti poliisejakin hankkeessaan hyväksi. Hän osaa puhua vakuuttavasti ja vaikuttaa oikein miellyttävältä . Mahtaa poliisejakin harmittaa kun ovat joutuneet mukaan vedätykseen.

Pyysin Yle Kymenlaaksoa tekemään jutun Ektorinosta. Toimittaja tekikin jutusta Korven haastattelun.
Ylen juttu ehti levitä jo ainakin Etelä-Saimaaseen, Kouvolan Sanomiin ja Itä-Savoon. Hurjin otsikko oli "Sutta muistuttava villiintynyt koira liikkuu Repovedellä". Pyysin lehtiä julkaisemaan vastineeni, jonka ne tekivätkin. Itä-Savo teki jopa erillisen jutun Karanneiden koirien kiinniottoon toivotaan tarkkuutta (11.07).

Yle Kymenlaakso oli ainoa, joka ei katsonut vastineen olevan tarpeellinen. Toimittaja oli vastauksensa mukaan "kuullut kaikkia osapuolia" ja valitsi sitten - todisteista huolimatta - julkistaa Kai Korven näkemyksiä.

Löysin netistä jutun Riistakeskus haluaa päättää villikoirien kaatoluvista. Jutussa kerrotaan, että Kaakkois-Suomessa ollaan eri linjoilla.
"- Miksi tuollaisten eläinten tappamiseen tarvittaisiin erillinen lupa? Poliisin antaman määräyksen tai ilmoituksen poliisille pitäisi riittää, sanoo Kaakkois-Suomen riistapäällikkö Erkki Kiukas."


ja lisää: "Viime syksynä villikoiralauma kylvi kauhua Imatralla Salo-Issakan ja Räikkölän alueella. Ne jättivät jälkeensä kaksi kuollutta lammasta, kaksi kuollutta kissaa ja yksitoista kuollutta kania."

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa!

Soitin Kiukakselle ja sanoin, että eihän Suomessa edes villikoiria ole. Hän vastasi näin: Venäjällä on datshoilla koiria, jotka jätetään syksyisin kuin kesäkissat. Nämä sitten villiintyvät ja sudet oppivat, että nämä ovat helppoa saalista. Sen jälkeen sudet tulevat Suomen puolelle syömään koiria.

Ne koirat, joita sudet syövät, ovat nimenomaan metsästyskoiria! Mitkä muut koirat juoksevat yksin pitkin metsiä? Paitsi ehkä muutama karkuri.


Kaakkoissuomalaiset riistamiehet ovat nyt antaneet ajattelustaan ja moraalistaan sellaisen todistuksen, että tuota Riistakeskuksen hanketta täytyy ehdottomasti tukea.

Nettipalstoilla on esitetty näkemyksiä, jonka mukaan Ektorinosta ja muistakaan pitkään karkuteillä olevista koirista ei enää saisi kotikoiraa. Karkurit-sivuston ylläpitäjä Maija Ankkuri kertoo Itä-Savon jutussa: "Koirat palautuvat ennalleen vuodenkin karkumatkan jälkeen päästessään kotiin".

Korpi kertoo Ylen haastattelussa, että "koiraa on jahdattu yli puoli vuotta - ei millään jää kiinni. Erittäin poikkeuksellista". Korven osuus jahtiin on se, että hän on osallistunut kahdella kommentilla facebook-ryhmän keskusteluun ja että hän on yrittänyt saada poliisin ampumaan koiran.

Muut eivät ole "jahdanneet" Ektorinoa vaan etsintäporukka on vienyt loukun Lappeenrantaan ja riistakameran Iitiälle. Sen jälkeen Rinosta ei ole ollut näköhavaintoja yhdessä paikassa kuin yhtenä päivänä kerrallaan. Kunnes se saapui Valkealaan ja Korpi pilasi etsintäryhmän yritykset.

Viimeiset näköhavainnot (useamman päivän ajalta). ovat Repoveden riistanhoitoalueelta. Havainnoista en saanut kuulla ennen kuin Rino mitä todennäköisimmin oli taas siirtynyt muualle. Silminnäkijä, joka on myös ottanut agendakseen Rinon tappamisen, väittää että poliisi ei ole halunnut Rinoa hengiltä vaan Metsähallitus.

Metsähallitus on iso, kasvoton organisaatio. Olen puhunut useamman työntekijän kanssa- Kukaan ei myönnä tienneensä asiasta muuta kuin että jokunen silminnäkijähavainto "Repoveden työntekijöiden" välittämänä on tullut. Näillä työntekijöillekään ei kuitenkaan löydy nimeä. Taitaa olla tuo patikoija heidän ainoa tietolähteensä.

Jutussa Riistakeskus haluaa päättää villikoirien kaatoluvista todetaan:
"Villikoirien ampumiseen tarvitaan tällä hetkellä poliisin lupa. Suomen riistakeskus haluaa kaatoluvan myöntämisen itselleen."
"Riistakeskus esittää sudenhoitosuunnitelmassaan, että metsästyslakia pitäisi muuttaa koirasusien ja villikoirien osalta. Epäillyt koirasudet pitäisi varmistaa DNA-analyyseillä ennen kuin riistakeskus voisi myöntää tappoluvan."

Tämän kaiken jälkeen ei voi muuta kuin lämpimästi kannattaa Riistakeskuksen hanketta.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Facebookin koirat-ryhmä repesi kun kerroin siellä mielipiteeni metsästäjistä. Postasin siis tuon adressin sinne. Se on suuri ryhmä, lähes 17 000 jäsentä. Että ei voi yleistää. Mutta kivenkolosta ryömi parikymmentä tyyppiä, joilla tuntuu olevan jotain mua vastaan. En tunne juuri ketään heistä, mutta kaikilla tuntui olevan varma tieto mun "tekemisistä".

Olen kirjoittanut ihan oman blogin (Raivotautiset koiraihmiset) tästä. Yksi minfolainenkin siellä tuntuu olevan mukana: ""Murha.infon muut rikokset osiossa se itkee sitä kun hänen koiransa meinataan tappaa. Tosin siellä on kyseenalaistettu koiran omistajuus sekä koirien tuonnin vastuullisuuskin. Tosin ne ei ole päätyneet blogiin kun henkilöllisyys on pimennossa."

Mä en kyllä muista, että täällä olisi kyseenalaistettu Ektorinon omistajuutta. Mun oppaana Revovedellä toiminut silminnäkijä (joka ei läheltäkään nähnyt että koirat ei edes muistuta toisiaan) on siitä kirjoitellut pitkin nettiä. Hän siis käsitti väärin lausahdukseni "eihän mulla konkreettisesti Rinosta ole kuin lemmikkipassi" muodossa: "koira ei ole mun, mutta koen sen omakseni". :x
tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja tohis »

Ai minfolainen ihan. Tätäkin osiota pystyy lukemaan ihan rekisteröitymättä foorumille lainkaan :) ja jos tota sun blogias tai nimeäs googlettaa niin murha.infoa löytyy hakutuloksista ihan kiitettävästi. Ei siis kannata enää bannin toivossa spekuloida henkilöllisyyksistä
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

tohis kirjoitti:Ai minfolainen ihan. Tätäkin osiota pystyy lukemaan ihan rekisteröitymättä foorumille lainkaan :) ja jos tota sun blogias tai nimeäs googlettaa niin murha.infoa löytyy hakutuloksista ihan kiitettävästi. Ei siis kannata enää bannin toivossa spekuloida henkilöllisyyksistä
Melko todennäköisesti minfolainen on. Mikä sua ahdistaa siinä henkilöllisyyden selviämisessä? Sulla on selvästikin jotain henk.koht. kaunaa mua kohtaan. Mutta, kuten sanoin, nuokin koirat-ryhmässä kirjoittaneet on pari lukuun ottamatta täysin tuntemattomia mulle. En todellakaan usko että me tunnetaan; mulla ei ole tuttavapiirissä noin tunnekylmiä ihmisiä.
tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja tohis »

Henkilöllisyyden selviämisessä? Kenen henkilöllisyyden? Kuule, ei siinä tartte mitään henkilökohtaista kaunaa olla jos vaan ei ymmärrä sun toimintatapoja. Sun tuttavapiirissä ei taida kauheesti edes olla ihmisiä. Mä en pidä noita tunnekylminä vaan ihan järjellä ajattelevina olentoina. Sitä järjenkäyttöä sunkin kannattais välillä kokeilla ja lopettaa tuo uhriutuminen, jonka saat ihan itse aikaan nettipaskaa blogiisi kirjoittamalla. Jos hommat ei mene niinkuin Kissa-Öberg haluaa niin blogista löytyy kuvien kera nettipaskaa ja mutua haistatteluiden kera koska Kissa-Öberg on AINA oikeessa ja kaikki muut väärässä.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

En viitsiny tuohon eilen vastata, kun odotin että viesti poistettaisiin. Pyysin sitä ylläpidolta.

Musta tuntuu, että sä todella oot hermoloman tarpeessa. Tuo sun kyyneleinen tunteenpurkaus on aivan suhteeton asiaan nähden. Varsinkin koska me ei tunneta toisiamme (sun henkilöllisyys on selvinnyt mulle, mutta en siitä täällä tietenkään enempää vihjaa).
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

tohis kirjoitti:Tjaa... Elisa ei osaa erottaa ihmisiin tottunutta ja ihmisiin tottumatonta koiraa toisistaan. Jos joku koiran kiinni saa, niin toivottavasti ei ota Elisaan yhteyttä. Ihan koiran parasta ajattelen.
Sulla on kauhea tarve esiintyä asiantuntijana tässäkin asiassa. Olen nähnyt tällaisia tapauksia ennenkin ja tiedän, että niistä tulee kotikoiria kun ne saa kiinni.

Mun mielestä sun ihan oikeesti pitäisi hakea apua.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Tänään tuli viesti, että Ektorino olisi nähty vielä viime viikolla Repovedellä. Laitoin nyt menemään kuvan tuosta toisesta koirasta, koska uskon että on ollut se. Ei siis vielä keskiviikkonakaan ollut kotonaan. Juhannuksena nähty ekan kerran siellä vapaana. Ja Metsähallitus ei yritäkään selvittää kenen koira on vaatiakseen esim. korvauksia. Sehän oli sen yhden "luonnonsuojelijan" mukaan "tuhonnut kymmeniä kaakkurin pesiä". Kuulemma siellä ei edes niin paljon kaakkureita pesi.
Roy Orbison
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2015 5:47 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Roy Orbison »

On selvää että villiintynyt metsässä asuva koira tuhoaa linnunpesiä.Minkä nälkiintynyt koira voi jos ruokaa on harvassa?Kiinni tämä koira pitää saada ennenkuin villiintyy niin ettei siitä ole enään ihmisen kanssa olemaan.Syksy kolkuttaa jo ovelle.Nyt se pitäis jo löytyä.Ei kukaan halua sen paleltuvan ensi talvena metsään.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Aivan. Mutta tämä koira siis luultavasti on kotikoira. Jos Ektorino vielä on elossa, ei se mihinkään jäädy, mutta totta kai haluttais se saada kiinni. Pitää nyt taas vain odottaa havaintoja.
Vastaa Viestiin