Poliisi haluaa tappaa koirani!

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja CPO »

Omistaja on vastuussa koirastaan ja sen tekemisistä. Mikäli hän ei luontoon karannutta koiraansa saa sieltä pois, havaintoalueella olevan paikallisen metsästysseuran/vastaavan tulee se havaitessaan hoitaa pois luonnosta ns. hyvällä tai pahalla. Paras olisi jos karhu/muu peto olisi sen jo syönyt keväällä, se on sitä luonnon kiertokulkua. Nyt siellä pitäisi olla poliisin, metsähallituksen, Pv:n virka-apuosaston ja kaikkien kynnelle kykenevien etsimässä koiraa jota ei olisi pitänyt hihnasta päästää irti alun perinkään. Se, että koira on näin pitkään pärjännyt, kertoo, että luontoon kuuluvalle eläimistölle on jo tullut ihan riittävästi tuhoa tuon yhden eläimen taholta. No jos ei kesällä kukaan koiraa saa kiinni, alkaa onneksi metsästyskausi ja tarkkaavaisia silmäpareja on metsissä moninkertaisesti, ja vielä "kiinniottovälineet" mukanaan.
En minä koiraa ehdoin tahdoin kuolleena metsästä pois tahdo, mutta johonkin se raja on vedettävä.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

CPO kirjoitti:No jos ei kesällä kukaan koiraa saa kiinni, alkaa onneksi metsästyskausi ja tarkkaavaisia silmäpareja on metsissä moninkertaisesti, ja vielä "kiinniottovälineet" mukanaan.
En minä koiraa ehdoin tahdoin kuolleena metsästä pois tahdo, mutta johonkin se raja on vedettävä.
Toivottavasti tuo porukka alkaa innoissaan ampua toisiaankin. Mua huvittaa aina suunnattomasti metsästysonnettomuudet! On siinä varmaan äijillä vaimoille kertomista kun tulevat kotiin. "Ei me saatu sitä karhua mutta saatiin Tauno" :P

Huomaa heti sun kirjoituksesta, että sä olet asianosainen tai joku sen kaveri. Kirjoitat vähän samanlaisia asioita kuin eräs kierosilmäinen, paisetautinen emakko on kirjoitellut yhdessä facebook-ryhmässä. Että mä olisin muka vaatinut muita etsimään koiraani! En ole mitään sellaista tehnyt, mutta totta kai haluan tietoja esim. riistakameran kuvista. Aika huvittavaa on, että kukaan ei tiedä missä siellä on riistakameroita ja kuka niitä hoitaa. Metsähallituksen eräpäällikkö lupasi ottaa selvää asiasta, mutta tuntuu vähän oudolta että hän muka ei jo tietäisi.

Ja totta kai kun koira karkasi Lrannassa ja siellä oli halukkaita auttajia, sain paljonkin apua ihmisltä jotka kävi tarkastamassa havaintoja. Minähän en sitä koiraa edelleenkään karkuun päästänyt vaan otin vastuun siitä, koska omistaja mitä ilmeisimmin ei ollut kykeneväinen. Omistaja oli kyllä käynyt 300 km päässä koiraa katsomassa ennenkuin päätös antaa se hänelle tehtiin. Ja hänet tavanneet sanovat, että on oikein viehättävä ihminen. Puhelimessa sain itsekin sen kuvan. Sitten vaan kun koira karkasi, hän ei pystynyt toimimaan, itki vain.

Eikö ole aivan normaalia että jos eläin katoaa kaikki auttavat sen etsimisessä? Etsitäänhän lapsiakin ja jopa dementoituneita vanhuksia, joista loppupeleissä kuitenkaan kukaan ei välitä kun heidät kerran on jätetty laitoksiin jossa eivät viihdy?
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Tuosta emakosta vielä sen verran, että en mä normaalisti joutuisi tekemisiin ihmisten kanssa, jonka ÄO on siinä 60 luokkaa. Ei mun tarvitsisi myöskään "neuvotella" valehtelevien viranomaisten tai olla missään tekemisissä metsästäjien kanssa, joita mä todella pidän neandertalilaisen tasoisena paskasakkina.

Eläinsuojelussa myös raskasta on se, että koskaan ei tiedä milloin "tilanne" tulee. Kaikki suunnitelmat kariutuu.

Tämä on vähän niinkuin tekisi jotain raskasta pelastustyötä, ilman palkkaa, ilman työaikoja, Jostain on aina rahat revittävä. - Sanoin eräpäällikölle, että ei mulla ole varaa ostaa varusteita yöpymiseen jossain ulkoilualueella, vaan odotan ilmojen lämpenemistä. Se vastasi, että niitä saa kaupasta...

Ja sitten kun virheitä tapahtuu, virheitä joita et edes itse ole tehnyt, sua syytetään niistä aina!

Joku tietysti kysyy miksi sitten teen tällaista. Ei sitä voi selittää sellaiselle, joka ei ymmärrä. Jos on hyvin karkea, itsekäs, mukavuudenhaluinen ihminen ei voi ymmärtää mun motiiveja. Ja mä en taas voi ymmärtää sellaisia ihmisiä ja vaistomaisesti teen kaikkeni että pystyn säilyttämään niihin hajuraon ns. valkoiseen roskaväkeen. Mutta kun tässä ei voi päättää siitäkään!
seikosolar
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 11, 2015 2:34 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja seikosolar »

Kova tarve on kassisella haukkua kaikkia. Luuletko tosiaan että poliiseilla, metsästysseuroilla yms. on aikaa ja resursseja juosta jonkun koiran perässä pitkin mettiä? Jos vaan laittaisit saappaat jalkaan ja raahaisit sen oman paiseisen ruhos ettimään sitä hurttaa ja antaisit ihmisten olla!
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

seikosolar kirjoitti:Kova tarve on kassisella haukkua kaikkia. Luuletko tosiaan että poliiseilla, metsästysseuroilla yms. on aikaa ja resursseja juosta jonkun koiran perässä pitkin mettiä? Jos vaan laittaisit saappaat jalkaan ja raahaisit sen oman paiseisen ruhos ettimään sitä hurttaa ja antaisit ihmisten olla!
CPO kirjoitti:No jos ei kesällä kukaan koiraa saa kiinni, alkaa onneksi metsästyskausi ja tarkkaavaisia silmäpareja on metsissä moninkertaisesti, ja vielä "kiinniottovälineet" mukanaan.
En minä koiraa ehdoin tahdoin kuolleena metsästä pois tahdo, mutta johonkin se raja on vedettävä.
Yrittäkää nyt jo päättää että onko niillä aikaa vai ei? Vai että siis tuhoamistarkoituksessa on aikaa ja auttamistarkoituksessa ei? Miten muuten tuollaisella retkeilyalueella, jossa on paljon kulkijoita, metsästys järjestetään? Huolehditaanko yleisön turvallisuudesta?

Kyllä mä oon sinne menossa, mutta ei tässä nyt jäniksen selässä olla.
CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja CPO »

Vaikuttaisi, että eläintensuojelu noin kokopäivätyönä netissä on aika hermoja kiristävää hommaa, mitä jos avaisit vaikka vähän ikkunaa. 8)

Jos luet kirjoitustani oikein tarkkaan, en ole sinua syyttänyt koiran karkaamisesta, suurin vahingon aiheuttaja on ollut se kaksijalkainen siinä remmin toisessa päässä. Tosin jos olet sen nykyinen omistaja, olet siltä osin vastuussa sen saamisesta takaisin remmiin. Tuo sinun toimintatapasi ja tapasi syyllistää kaikki sinun kanssa erimieltä olevat, ei vie asiaasi ainakaan yhtään eteenpäin. Netissä arvostelet kaikkien sanomisia ja toimia, mitä epäilemättä teet myös kasvotusten. Sinun mielipiteesi ja tekemisesi on aina oikein ja muiden väärin. Toivottavasti joskus opit käyttäytymään, etkä piiloudu ”minä teen vain hyvää eläinten vuoksi” –maskin taakse arvostelemaan muita.

Huomaa, ettei eläintensuojelija tässä tapauksessa ole luonnonsuojelija. Sinusta oikein huokuu stereotyyppinen eläintensuojelija, joka näkee esim. koirat jotenkin kaikkialle kuuluvina eläiminä. Et yksipuolisuudeltasi näe kokonaisuutta ja sitä, että luonnon kiertokulussa kaikilla on oma paikkansa, niin linnuilla, koirilla kuin ihmisillä. Koira on ihmisen aikaan saannos ja sitä kautta syytön tämän hetkiseen tilanteeseensa, mutta luonnon monimuotoisuus on paljon tärkeämpi kokonaisuus kuin lemmikki. Koira on luotu ihmisen palvelijaksi ja seuralaiseksi, esim. sudella on paikkansa luonnossa kotikoiralle ei. Minusta on ensiarvoisen tärkeää saada se koira pois luonnosta pikimmiten, on lopullinen tapa mikä vain.

Tuo puhe miten vaikeaa on olla eläintensuojelija, on kyllä ihan oikeasti oma valinta. Toiset valittaa reisiään kun ovat juosseet lenkin.

Vanhusten ja lasten etsintään käytettyjen resurssien suuruutta en lähtisi pohtimaan tässä yhteydessä ollenkaan, on kuitenkin kyse ihmisistä, ei koirista.
Kassinen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 02, 2015 2:24 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja Kassinen »

Mä ymmärrän kyllä ihan hyvin mitä sa haluat selittää, mutta sä et ymmärrä mua. Kuinka voisitkaan?

En todellakaan jaksaisi olla tekemisissä tuollaisen porukan kanssa.

Nyt on tullut mahdollinen näköhavainto muualta! Jos koira on vaihtanut paikkaa, mun ei tarvitse enää olla metsästäjien eikä muunkaan roskaväen kanssa tekemisissä. Missään en ole tavannut niin hysteeristä porukkaa kuin tuolla "luonnonsuojelijoissa", jotka tosin itse tietysti katsovat oikeudekseen tappaa kaiken mikä vastaan tulee.

Ja mitä tulee ihmisten ja eläinten eroihin; suurin osa eläimistä on niin paljon parempia ja viehättävämpiä kuin suurin osa ihmisistä. Mutta toisaalta joku on sanonut, että kahden ihmisen välinen ero on suurempi kuin ihmisen ja apinan.
tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja tohis »

Annetaanko niitä kreetalaisia katukoiria Suomessa ihmisille sen perusteella, että ihminen on viehättävä? Siinä vaiheessa kyllä mennään metsään ja pahasti. Kysyttiinkö aikaisemmasta koirakokemuksesta? Kysyttiinkö koulutuskokemuksesta? Kysyttiinkö ongelma koirakokemuksesta. Ja missä vaiheessa koira-parka luovutettiin kassiselle? Siinäkö vaiheessa kun se oli karannut vai oliko ollut karussa kuinka kauan?

Pikkasen vaikuttaa nyt amatöörien puuhastelulta, jossa on kyllä sydän mukana mutta järki on valitettavasti jäänyt matkan varrelle....
CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja CPO »

Kassinen kirjoitti:Mä ymmärrän kyllä ihan hyvin mitä sa haluat selittää, mutta sä et ymmärrä mua. Kuinka voisitkaan?

En todellakaan jaksaisi olla tekemisissä tuollaisen porukan kanssa.

Nyt on tullut mahdollinen näköhavainto muualta! Jos koira on vaihtanut paikkaa, mun ei tarvitse enää olla metsästäjien eikä muunkaan roskaväen kanssa tekemisissä. Missään en ole tavannut niin hysteeristä porukkaa kuin tuolla "luonnonsuojelijoissa", jotka tosin itse tietysti katsovat oikeudekseen tappaa kaiken mikä vastaan tulee.

Ja mitä tulee ihmisten ja eläinten eroihin; suurin osa eläimistä on niin paljon parempia ja viehättävämpiä kuin suurin osa ihmisistä. Mutta toisaalta joku on sanonut, että kahden ihmisen välinen ero on suurempi kuin ihmisen ja apinan.
Tuossa alussa lienee se sinun suurin ongelmasi, sinua ei ymmärretä. Oletko koskaan miettinyt miten asiasi esität? Täältä lukemani perusteella et. Jos tuijotat vain kuution yhtä sivua, että tule koskaan ymmärtämään, että niitä on kaikkiaan kuusi. Silloin kun kaikki tuntuu olevan sinua vastaan, on yleensä peiliin katsomisen paikka.

Eläinsuojelutyö on tärkeää ja siksi minusta on harmi, että se henkilöityy toisinaan sinun kaltaisesti käyttäytyviin henkilöihin. Tässäkin tapauksessa en ihmettele yhtään viranomaisten ja muiden asiassa sinun kanssa tekemisissä olleiden asennetta, sitä saa mitä pyytää. Oppisit käyttäytymään ja ymmärtämään muita, niin sinulla olisi oikeasti avaimia viedä tärkeää asiaasi eteenpäin.

Tohis hieman kyseenalaistikin tuota tilannetta missä koira on luovutettu, ja ennen kaikkea kenelle. Olen täysin samaa mieltä, että vastuullinen ja asiansa osaava omistaja on se lähtökohta mistä keskustelu alkaa. Tätä tapausta en sinun kertomaasi enempää tunne, mutta sen perusteella vahinko vain odotti tapahtumista. Mikäli tuo koira joudutaan lopettamaan, on siinä sille kuuluisalle peilille taas tarvetta.

En muuten ole metsästäjä, en mikään kriittinen luonnonsuojelija(jos vaellusta ei lasketa luonnonsuojeluksi) ja olen palveluskoirien kanssa tekemisissä päivittäin. Olen henkilö joka pyrkii näkemään kokonaisuuden ja hoitamaan asiat niiden vaatimalla tavalla, vaikka se aina ei mukavaa olisikaan.

Mukavaa viikonloppua ja onnea koiran etsintään. Pue lämpimästi päälle, ovat luvanneet sateita.
C.Auguste Dupin
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 9:34 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja C.Auguste Dupin »

Se on siis sun koira joka ei kuitenkaan ikinä sulla ole ollut? Eipä tuo nyt varmaan enään ole edes hengissä. Ottaen koiran iän ja taustan huomioon.

Lähde itse etsimään sitä koiraa ja katsokaa peiliin ketkä sen on karkuun päästäneet. Hemmettiäkö tohon nyt koko Kymenlaakson virkamieskatrasta koittaa mukaan saada ja heidän viaksi tätä sysäämään. Niillä on kaikilla parempaa ja huomattavasti tärkeämpääkin tekemistä. Mene itse viheltelemään naput taskussa mustiasi. Tai vielä parempi vaihtoehto on, että kuvittelet sen nyt saaneen uuden elämän Suomen luonnossa jossa sen on hyvä olla. (Hengetön se jo on). Tällaisessa angsti-tilassa ei pitäs mitään kirjoitella, kun tulee ihan sekametelisoppaa, mutta kyllä niin pistää itkettään ja naurattaa.

Heitetään nyt vielä sellainen hypoteesi, että mitä jos se "sun" mustis sieltä melkein vuoden karkumatkalta löytyisikin? Vähän pedigreetä ruokakuppiin ja siitä saa vielä hyvän koiran? Jos se hengissä on niin kotikoiraksi siitä ei varmasti enään ole. Nyt on saanut puheiden mukaan kuitenkin pitää "reviirinään" viidesosaa suomesta.

Ps. Ei tosta sun hemmetin blogista nyt ihan kaikki selviä. Liekö kun puhelimella katsoo, mutta minä en kyllä metsästävänä ja kaksi rotukoiraa omistavana evääni liikauttaisi tälle asialle jos se näin minulle esitettäisiin.
aga
Adrian Monk
Viestit: 2755
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja aga »

Huvittavaa, miten Kassinen puhui muista valkoisena roskaväkenä juuri vähän ennen kun olin ajatellut että silkkaa pahalta ja paskalta haisevaa white trashiahan tämä Kassinen näyttää olevan ja ajatellut kirjoittaakin siitä. Putkinäköisyydessään eläinsuojelu rajoittuu vain pariin eläimeen ja silloin on olevinaan kovakin eläintenystävä riehuessaan näiden puolesta ja "taistellessaan", vaikka olen varma että olen vähemmän haitaksi eläimille kuin hän vaikken yksittäisiä koiria ole metsissä etsimässäkään tai haukkumassa viranomaisia etteivät laita kaikkia työtuntejaan näin vähäpätöiseen toimintaan.

Kertakaikkisen vastenmielistä ihmiskuntaa, samaten kuin Enkeli-Elisan kirjoittaja, lasken Kassisen lukuisine nimimerkkeineen samaan kastiin. Ja voisi rajoittaa kirjoittelunsa tosiaan blogiinsa tai blogeihinsa eikä häiriköidä täällä.
gunvald74
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 7:32 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja gunvald74 »

Minkä perkeleen takia tollasia ihmisten kanssa elämään sopimattomia rakkeja pitää ylipäänsä tänne kuskata? Hoitaisi ongelman pois jo siellä kotimaassaan. Saatana kyllä menee vihervasemmistolaisuus taas uusiin sfääreihin
...
veritasluxmea
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: To Helmi 26, 2015 4:35 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja veritasluxmea »

gunvald74 kirjoitti:Saatana kyllä menee vihervasemmistolaisuus taas uusiin sfääreihin
No voi nyt vittu. Tämähän selkeästi on nyt poliittisesta suuntautumisesta kiinni..
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

veritasluxmea kirjoitti: No voi nyt vittu. Tämähän selkeästi on nyt poliittisesta suuntautumisesta kiinni..
Ymmärsitkö itsekkään mitä kirjoitit?

Aiheeseen liittyvä linkki, jossa kokoomusnuoret...eiku..
http://www.vihrealanka.fi/uutiset-kotim ... 4-paikalla
tohis
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 9:30 am

Re: Poliisi haluaa tappaa koirani!

Viesti Kirjoittaja tohis »

http://www.esaimaa.fi/m/Mielipide---San ... 286678/564
Etelä-Saimaan verkkosivuilla julkaistiin 10.7. uutinen ”Sutta muistuttava villiintynyt koira liikkuu Repovedellä”. Tämä tapaus on siinä mielessä poikkeuksellinen, että Suomessa karkaa vuosittain tuhansia koiria. Ei niitä yleensä sanota villiintyneiksi.

Mikä ihmeen hinku metsästysporukoilla on nyt jahdata tätä koiraa?

Karkurit.fi -sivustolla on ohjeet koiran etsimistä varten. Siellä sanotaan mm.: ”Kun koira saadaan karkureissulta kotiin, se palautuu henkisesti samaksi koiraksi, joka se oli lähtiessään.” Näin todella on; olen itse nähnyt kaksi tällaista tapausta. Kutsun pakenevan koiran tilaa psykoosiksi, koska koira näkee sillä hetkellä maailman aivan eri tavalla kuin yleensä. Se kokee ihmiset vihollisina.

Mikä ihmeen hinku metsästysporukoilla on nyt jahdata tätä koiraa? Luultavasti se vain vaikeuttaa koiran kiinni saamista. Yleensä koiria etsitään toisten koirien avulla. Etsijäkoiraliitolla on 16 koirakkoa ja siellä on poliisejakin mukana toiminnassa.

Olen alusta asti itse organisoinut Ektorinon etsintöjä. Olemme todellakin tehneet kaiken mitä olemme voineet. Lappeenrantaan viritettiin loukku, Iitiälle riistakamera, mutta molemmissa tapauksissa se oli myöhäistä.

Sen jälkeen saatiinkin jo riistakameran kuva Parikkalasta. Kuukausiin ei kuultu mitään, kunnes Valkealasta tuli havainto toukokuun lopulla.

Kukaan ei kertonut minulle, että koira on siirtynyt Repovedelle, vaikka jutussa haastateltu metsästäjä on koiran etsintöjä varten tehdyssä Facebook-ryhmässä.

Toivon, että jos joku näkee koiran tai kuulee sen liikkeistä, hän ottaa suoraan yhteyttä minuun . Koiran karkaamisen jälkeen se on virallisesti siirtynyt omistukseeni.

Elisa Kissa-Öberg, Koirapakolaiset ry
Tjaa... Elisa ei osaa erottaa ihmisiin tottunutta ja ihmisiin tottumatonta koiraa toisistaan. Jos joku koiran kiinni saa, niin toivottavasti ei ota Elisaan yhteyttä. Ihan koiran parasta ajattelen.
Vastaa Viestiin