Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Bias »

Tänne voi kirjoitella tulkintojaan Nelan katoamiseen kahvinporojen, unien, Valtsu-sedän viiksien ja tarot-korttien tulkinnan ja muiden yliluonnollisten tai muuten vaan intuitiivisten kokemusten pohjalta. Pidetään tuo varsinainen katoamisketju niille ihan konkreettisille faktoille ja niihin perustuville spekulaatioille tarkoitettuna.

Itsekin uskon intuitioon ja jossain määrin "tietämiseen", mutta mieluummin niistä puhuu täällä erillisessä ketjussa.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
miesasiamies
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 4:07 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

Minäkin tietyin varauksin tunnustan todellisen selvänäkökykyisyyden, ennustamisen jne. lahjojen olemassaolon. Haasteena jo ihan reaalielämässäkin eli netin ulkopuolella on tunnistaa aidot näkijät ja he, jotka luulevat tai leikkivät olevansa näkijöitä. Täällä netissä tuo haaste muodostuu helposti vielä vaikeammaksi. Kuka vaan voi kirjoittaa nähneensä jonkun unen tai kääntäneensä jonkun kortin ilman, että tarvitsee koskaan vastata sanoistaan kenellekään. Tapauksesta kiinnostunut porukka alkaa väsyä uusien faktojen viipymiseen ja puuttumiseen, ja sitäkin kautta houkutus omaksua erilaisten "ennustajien" juttuja kasvaa. Siitäkin syystä tuo uusien kirjoittajien (joihin itsekin kuulun, mutta pitkään palstaa jo lukeneena), ja sitäkin kautta myös uusien "ennustajien" kansoittama Utkina-ketju muodostuu helposti varsinaiseksi höttöntööksi. Siksikin ihan hyvä ajatus erottaa kahvit ja porot toisistaan ja pyrkiä suuntaamaan näyt tänne. Ja vielä: olen kuullut ilmiömäisen hyvistä ennustajista/selvänäkijöistä. Käsitykseni mukaan he eivät pyri varta vasten tuomaan esille tai mainostamaan lahjaansa, vaan antavat sanan siitä kulkea omaa tietään, ihmiseltä toiselle. Kysymys: Kirjoittaisiko tällainen oikea ennustaja Utkinaa käsittelevälle murhainfon keskustelupalstalle? Tietysti yksittäisten unien näkeminen ei ole suoraan sama asia kuin "jatkuva" ennustaminen ja selvänäköisyys. No, katsotaan ennustaako kukaan oikein. Varmaa on, että moni "ennustaa" tai "tietää" väärin.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Itse olen näiden suhteen sitä mieltä, että miksi ei tätäkin asiaa voisi tarkistella. Joillakin on taipumusta aistia näitä asioita ja jos ei mitään käytännön läheisempää vaihtoehtoa ole enää käsillä niin miksipä ei tarkistaa myös näitä vinkkejä!
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
miesasiamies
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 4:07 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja miesasiamies »

LAWoman kirjoitti:Itse olen näiden suhteen sitä mieltä, että miksi ei tätäkin asiaa voisi tarkistella. Joillakin on taipumusta aistia näitä asioita ja jos ei mitään käytännön läheisempää vaihtoehtoa ole enää käsillä niin miksipä ei tarkistaa myös näitä vinkkejä!
Mikä ettei. Ensisijaisesti lienee vapaaehtoisten homma, poliisilla kun on näitä varten tunnetusti "oma mappinsa". Se on ihan ymmärrettävääkin juuri niiden puutaheinäänäkyjen vuoksi, joita poliisillekin tippuu. Resurssit eivät riitä jokaisen kahvinporoissa nähtyyn pikku-ukkoon perustuvan vihjeen tarkistamiseen.
Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Juuri äsken mietin että HuuHaa -osastolle voisi tehdä ketjun jonne voisi sitten lennokkaimpia ajatuksiaan ja mietteitään suoltaa. Kivahan tässä on arvaillakin, mutta nopeasti kasvavassa ja mielenkiintoisessa ketjussa unet ja mutut ovatkin yhtäkkiä puolifaktaa, kun aina ei kirjoittaja ilmaise tarkasti, kumpaa tarkoittaa.

En ole nyt ihan satavarma, mutta omasta mielestäni sen jälkeen kun porukka huomasi kuinka Nelan FB -sivun tietoja oli piilotettu, niin myöhemmin sinne oli ilmestynyt julkiseksi paljon enemmän kuvia Nelasta, tuonne profiilikuvat -kansioon. Tuollaisia ulkoilukuvia ja kasvokuvia.

Ehkä.
Avatar
kilkenny
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 10:46 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja kilkenny »

Giorgio vaatehuoneelta tässä terve...

Kuva
This week, I have been mostly eating ... PROZAC!
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

miesasiamies kirjoitti:Ja vielä: olen kuullut ilmiömäisen hyvistä ennustajista/selvänäkijöistä. Käsitykseni mukaan he eivät pyri varta vasten tuomaan esille tai mainostamaan lahjaansa, vaan antavat sanan siitä kulkea omaa tietään, ihmiseltä toiselle. Kysymys: Kirjoittaisiko tällainen oikea ennustaja Utkinaa käsittelevälle murhainfon keskustelupalstalle? Tietysti yksittäisten unien näkeminen ei ole suoraan sama asia kuin "jatkuva" ennustaminen ja selvänäköisyys. No, katsotaan ennustaako kukaan oikein. Varmaa on, että moni "ennustaa" tai "tietää" väärin.
Lasken itseni kuuluvaksi tähän joukkoon, vaikken itseäni varsinaisena selvänäkijänä pidäkään. Aikoinaan omalle nykyiselle sisäiselle tai henkiselle tielle astuessani näitä sisäisiä kykyjä (selvänäkö, selväkuulo, selvätieto, "selvänenä") avautui aika rytinällä, mutta itselläni oli vielä siihen aikaan pelkoja liittyen siihen, että että egoni tai persoonani voisi käyttää näitä taitoja itsekkäästi oman edun tavoitteluun.

Tilanne oli uutuudessaan ja outoudessaan ajoittain myös hieman kaoottinen ja oli välillä tunne, että hukun siihen informaation määrään, mitä joka puolelta virtaa. Näistä syistä pyysin tuolloin, että nämä kyvyt itseltäni suljetaan ja ne saavat avautua vain silloin jos palvelevat jonkin toisen ihmisen todellista hyvinvointia tai suurempaa kokonaisuutta tasapainoa ja hyvinvointia lisäävällä tavalla.

Siitä lähtien ne ovat auenneet ilman ennakkovaroitusta erilaisissa tilanteissa, enemmän tai vähemmän, ja itselläni on ollut rauha sisimmässäni, kun olen tiennyt, että niille on käsillä olevassa hetkessä tarvetta. Ne myös toimivat tuolloin eri tavalla; nämä ns. yliaistilliset kokemukset ovat rajattuja ja kohdistuvat spesifisesti hetkessä johonkin käsillä olevaan asiaan.

Meteliä en ole näistä asioista juuri pitänyt. Ympärilläni on kuitenkin aika iso joukko hienoja ja fiksuja ihmisiä, joilla on omakohtaista kokemusta siitä mitä teen, kuka olen ja kokemukseni on, että sille annetaan arvoa. Heidän kauttaan myös sana kulkee ja luokseni tulee säännöllisen epäsäännöllisesti uusia ihmisiä, jotka ovat sellaisessa elämänvaiheessa, että tarvitsevat kohtaamisen saadakseen selkeyttä elämäntilanteeseen ja valintoihinsa tai heillä on tarve hieman pidemmän matkaa kulkea rinnakkain, jotta oma elämäntien käsillä olevalla etappi voi lujittua hyville perustuksille. Myös muilla tavoin elämä ohjaa näitä ihmisiä luokseni. Rahallista korvausta en itse ole tästä pyytänyt vaan tehnyt sitä palveluna rakkaudesta elämään ja ihmiseen.

Käyn myös säännöllisesti hedelmällistä dialogia useamman professorin ja tutkijan kanssa, jotka ovat suhtautuneet avoimesti, kiinnostuneesti ja kunnioituksella kokemuksiini ja siihen mitä olen ja teen. Vaikka maailmankuvaani ja elämänkatsomukseeni liittyvissä asioissa on paljon sellaista, jota ei voida tieteellisesti tänä päivänä todentaa ja mitata, niin kokemuksellisesti sitä voidaan kyllä hahmottaa varsin laajasti ja jos ihminen on riittävän avaramielinen, niin yleensä on käynyt niin, että hän alkaa kyllä jossain kohtaa omaehtoisesti hahmottaa logiikkaa ja sitä, että kyse on kokonaisuudesta, jossa jokaisella osalla on paikkansa.

Tällä palstalla nämä aihepiirit näyttävät tulevan aika tavalla tyrmätyksi, mikä on sinällään ihan luonnollista. Tilannetta ei helpota se, että ne jotka todellisesti näitä asioita taitavat, tekevät harvoin itsestään numeroa, niinkuin miesasiamies yllä jo kirjoitti. Sama analogia pätee myös monessa "maallisemmassa" tekemisessä. Jos joku saavuttaa niin sanotusti mestaruuden jossain pätevyydessä, osaamisessa tai tekemisessä, niin hän ei todennäköisesti ole se, joka siitä lehtien palstoilla tai televisiossa pitää meteliä, koska tämänkaltainen osaaminen ja yhteys tai ykseys tekemiseen ei yleensä voi syntyä ilman, että ihminen voittaa prosessissa oman persoonansa (egonsa). Kun taas sen on voittanut, niin näkee itsensä yhtenä osana elämän virtausta, eikä synny mitään itsensäkorostamisen tai korottamisen tarvetta.

Julkisuudessa esiintyvien tai palveluitaan myyvien ennustajien, selvänäkijöiden, mentalistien ja parantajien joukossa on ihmisiä, jotka valitettavasti omalla toiminnallaan tahraavat näiden asioiden mainetta ja pitävät omalta osaltaan huolta siitä, että niihin suhtaudutaan huuhaana ja mieleltään järkkyneiden ihmisten puuhana. Tämä on vain rehellinen kokemukseni - varmasti siinäkin joukossa voi olla vilpittömiä ihmisiä, jotka suhtautuvat tekemisiinsä eettisesti.

Itse ajattelen kokemani valossa, että kautta aikojen on ollut ihmisiä, jotka ovat ymmärtäneet enemmän ja olleet itsensä kautta yhteydessä elämään kokonaisuutena fyysisiä aisteja laajemmalla työkalupakilla. Tieteen liki uskonnon asemaan korottanut länsimainen nykykulttuuri on yksi niitä harvoja kulttuureja, joille tämän tunnustaminen on vaikeaa. Ja ei pidä käsittää väärin; arvostan tiedettä ja eri tieteenaloja, mutta ymmärrän myös kokemuksellisesti niiden rajallisuuden todellisuuden selittäjänä ja selvittäjänä.

Myös länsimaisen kulttuurin ylivertaisuuteen on hyvä suhtautua kriittisesti; sen onnistumisesta voi tehdä päätelmiä jo vilkaisemalla ympärillleen ja tarkastelemalla maailman tilannetta laajemmin. Myös kirjoitetun historian tunnettujen tieteentekijöiden elämään ja biografioihin tarkemmin tutustumalla saa huomata, että moni merkittävistä tieteellisistä läpimurroista tunnettu henkilö on ihmisenä omannut huomattavasti sen hetkistä (ja nykyistä) tiedekäsitystä laajemman maailmankuvan ja/tai on saanut ratkaisevan ymmärryksen muuntuneessa tajunnantilassa, esimerkiksi nukahtaessa tai herätessään. Vielä tänä päivänä tuntuu, että tämä asia yleensä sivuutetaan mahdollisimman nopeasti tai aiheesta vaietaan.

Loppuun vielä sellainen ajatus, että elämme parhaillaan aikakautta, jossa itsekin omin silmin saan todistaa sitä, että jatkuvasti järkeviä, koulutettuja ja tasapainoisia ihmisiä herää siihen, että maailma ja elämä on paljon enemmän kuin mitä tiedeperusteinen todellisuuskäsitys meille opettaa. Jos lukiessasi pidät tällaisia havahtumisia edes potentiaalisesti muuna kuin mielen järkkymisenä, niin se on jo syy miksi tällaisissa katoamistapauksissa sisäisiin aistimuksiin perustuvat havainnot tulisi huomioida etsintätyössä. Poliisin työtä niillä ei pääsääntöisesti kannata kuormittaa, mutta minä näen vain viisaana, että ihmiset jakavat sisäiset tuntemuksensa ja että niitä hyödynnetään vapaaehtoisissa etsinnöissä.

Jos nämä kuitataan suoralta kädeltä huuhaana ja ne voisivat johtaa jutun ratkeamiseen, niin virhe on jo päässyt tapahtumaan. Toivon siis, että tässä ketjussa voidaan näitä kokemuksia jakaa - jälkikäteen on aikaa keskustella metodien käypäisyydestä ja miten tietoon on päästy.

Ja omien näkyjeni tai aistimuksieni oikeaanosuminen tässä katoamistapauksessa ei ole minulle merkitsevää; tärkempää on se, että tapaus ratkeaa ja asianosaisten piina epätietoisuudesta voi päättyä.

PS. Meni vähän ohi aiheenkin - pahoittelut siitä. Tuntui vaan tarpeelliselta hieman taustoittaa. Koetaan jatkaa Nelan katoamiseen liiityvien näkyjeni aiheilla...
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

Käyttäjä aktivakti postasi tuonne kadonneet-osaston Nela-ketjuun raportin etsintänsä havainnoista kartan ja löytyneen hiuspannan kuvan kanssa.

Minulle tuli välittömästi nämä nähtyäni mieleeni jotain, mitä nyt jaan.

Panta saattaa olla kadonneen, mutta vaikka ei olisi, niin koen sen ja kalmanhajun merkittävinä viesteinä. Joku tai jokin tahtoo niiden kautta viestittää jotain.

Nämä nousevat tuon pohjalta mieleeni:

1) Nelalle on tapahtunut jotain maastossa ja/tai hänet on sieltä mahdollista löytää. Itse olen vakaasti sen kannalla, että nimenomaan Nuuksion alueella. Mahdollista on, että hänet on siirretty muualle, jos on joutunut rikoksen kohteeksi, mutta tässä tapauksessa maastosta on löydettävissä jotain mikä vie jäljille. Tätä halutaan viestiä.
2) Maastoetsintöjä toivotaan jatkettavan.
3) Kalmanhajun havaitseminen samalla alueella, samassa yhteydessä (ja samalla alueella mistä kehoitin näkyni perusteella etsimään), on minulle aika selkeä viesti siitä, että kadonnut on todennäköisesti menehtynyt. Haju voi tulla jostain kuolleesta luontokappaleesta, mutta tässä kontekstissa havaittuna se voi samanaikaisesti olla pyrkimys viestiä siitä mitä kadonneelle on tapahtunut. Toivon luonnollisesti, että kadonnut olisi elossa ja kunnossa, mutta kokemani perusteella pidän tuota menehtymistä tämän jälkeen aika todennäköisenä.

Myös joku tuolla Nela-ketjussa kirjoitti unesta, jossa tapasi kadonneen jossain vieraassa maassa ja huvipuistossa, yhdisti minut intuition tasolla välittömästi kuoleman jälkeisiin välitiloihin. Huomattavaa oli myös, että tämän unen kuvauksessa kadonnut henkilö oli kovin onnellinen ja iloinen, mikä yleensä viittaa siihen, että on vapauduttu tämän fyysisen elämän kahleista (kärsimyksestä).

Esitän kokemuspohjaisesti sellaisen ajatuksen ylläkirjoittamani taustoiksi, että elämässä mikään ei tapahdu sattumanvaraisesti.

Ympäristöä, luontoa, ihmisten sanomisia ja tekemisiä sekä erilaisia tapahtumia lukemalla voi löytää merkkejä, jotka paljastavat asioita, mitä sellainen mieli, joka pitää elämää sattumanvaraisena, ei voi havaita. En puhu siitä, että ylivilkkaassa mielikuvituksessa etsitään merkityksiä sieltä missä niitä ei ole, vaan tavalla, jossa avaudutaan syvällä sisäisessä viisaudessa ymmärtämään ja lukemaan tapaa jolla fyysinen maailma on järjestäytynyt ympärillemme. Paino sanalla järjestäytynyt.

Olen opettanut monia ihmisiä itsenäisesti lukemaan näitä merkkejä ja itse löytänyt lukemattomia kertoja näin asioita, jotka ovat myöhemmin osoittautuneet tosiksi ja joita ei perinteisin metodein olisi ollut vielä mahdollista löytöhetkellä ymmärtää tai havaita. Skeptisemmille tiedoksi, että näitä on niin paljon, että todennäköisyys onnekkaisiin arvauksiin on häviävän pieni.

Toivon, että en ole näillä loukannut ketään asianosaista. Koen kuitenkin, että kun nämä kauttani tulevat, niin sille on olemassa syy ja ne auttavat jotenkin tapauksen ratkeamisessa. Voimia omaisille ja kaikille niille, joita tämä ikävä tapaus koskettaa.
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Itse en pidä itseeni selvännäkijänä, vaikka kummallisia etiäisiä saankin. Lapsesta saakka olen nähnyt enneunena (niin olen niitä kutsunut) läheisen tai ystävän poismenot. Uni toistaa itseään, joka kerta unessa on mustapukuiset miehet (jotka olen nimennyt viikatemiehiksi :-D ) he kantavat arkkua selin minuun ja lopulta lipuvat näkymättömiin. Henkilö ei paljastu unessa koskaan, vaan se selviää sitten yleensä puheluna kun kuolemasta ilmoitetaan.

Tässä muutama vuosi sitten ajelin moottoripyörälläni, edessäni oli tukkirekka ja takanani auto. Joku kehoitti minua pysähtymään, ääni oli selkeä "pysähdy" kuin komennus. Bussipysäkki oli näkyvissä, pysähdyin miettimään mitä se tarkoitti, tarkistin pyöräni, onko siinä jotain, ei ollut. Siihen aikaan vielä tupakoin, pistin tupakiksi kun kerta pysähtynyt olin. Jatkoin sitten matkaani. Ajoin 5km suunnilleen kun huomasin tukkirekan poikittain tiellä ja tukkikuorman osa tukeista levinnyt ja auto, mikä tuli takanani oli tukkirekan alla puoliksi. Siinä tuli muutama lisälyönti pumppuun. Olisin ilman pysähdystä ollut siellä rekan alla palasina. Myös hirvikolarin olen välttänyt kun on kehoitus tullut pysähtyä.

Nelasta sen verran, että minäkin näin unen viikko sitten, en sitä uskaltanut tuonne kadonnut sivulle pistää kun epäilijöitä riittää ja sitä unea sitten pohditaan osiossa turhankin ahkerasti :mrgreen:
Unessa Nelalla oli pusero päällä, takki kietastu lanteile ja Nela oli jonkun ison kallion päällä, istui kivellä ja kännykkä oli selkeesti kädessä. En tiedä ketä karkuun Nela lähti, mutta kännykkä tipahti veteen kun pinkoi pakoon miehen ääntä. Kun katselin noita kallioita tuli mieleeni ne hiidenkirnut, kuinka syviä ovat, olisiko känny tippunut sellaiseen? Unessa känny tippui siis veteen ja järvi oli näkyvissä, muttei niin lähellä, et känny olis sinne lentänyt.
Tai sitten vesi oli ihan sateesta johtuva lätäkkö kallionpäällä. Kun Nela lähti karkuun niin kännykkä tippui siinä vaiheessa. Paikka oli järven rantaa, kapeahko lahti hyvinkin, koska järven toista puolta (vastakkaista) ei näkynyt, pitkulainen järvi tai sit oli lahti (kapea kohta vesistössä).
Juostessaan pakoon nela kompastui unessa ja johonkin rotkoon tippui, kuului vaimeana huuto kun alaspäin tippui. Tarkoitus oli hypätä/astua rotkon yli, mutta juostessaan vilkaisi taakseen ja astuikin pari metriä eteenpäin railon kapeasta kohdasta, kallioiden välissä hyvin kapea railo/rotko ja tippui ikäänkuin ylihypättävän kohdasta pari metriä suoraan rotkoon. Siis väli oli sellainen, että loikalla päääsisi sen yli mutta kompastuessaan tippui alas. Hämärästi näkyi mieshenkilö joka katseli rotkon reunalla ja lähti sitten pois. Mies oli hoikka, pitkähkö ja miehellä oli lippis päässä. Kasvoja en nähnyt. Miehellä oli perusvaatetus, jotain tummaa (ei siis esim. Punaista paitaa) siis asu oli harmaata tai sinista/tummaa. Oli jo hämärää muttei ihan pimeää. Yksi mies oli unessa.
En sitten tiedä oliko uni siitä kun ketjua lukenut iltalukemisena :-D
Enkä tiedä mihin Nela putosi, oliko alhaalla perusmaastoa vaiko suota vai rantaviivaa.
Selitin ehkä monimutkaisesti, mutta uni oli niin todellinen.
Aikanaan kun Kestiä haettiin, näin unessa tytön (en tunnistanut kuka)joka lipui pinnanalle ja vajosi veteen. Unessa katselin tätä ikäänkuin ylhäältäpäin.
Kestiä sukellettiin kaksi kertaa, vannottiin ettei ole lammessa. Meni kuukausi ennenkun löytyi ko.lammesta hukkuneena.Silloin tiesin jo minkä näköinen tyttö oli, mutta uni ei kasvoja paljastanut sillai suoraan. Mökkinaapurini hukkui pilkkireissullaan, hänestä näin myös unta, että on veden varassa (tosin kesä oli unessa kun hän vajosi pinnan alle) todellisuudessa oli talvi ja jäät.
Mutta tässä omia mietteitäni. Luulen Nelan joutuneen jonkun asian takia pulaan ja siksi oli tämä mies häntä seurannut ja Nela tiesi miehestä, mutta kuvitteli olevansa turvassa vaelluksellaan/ulkoilureissullaan tuolla korvessa. Jotenkin tuli tunne, että Nela tunsi tämän miehen ennestään, aviomies se ei ollut mutta joku tyttu. Ei siis mikään satunnaisia uhreja vaaniva raiskaaja, joka hyökkää puskasta satunnaisen uhrin kimppuun.
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Eilen kun luin kalmanhajusta laaksossa niin mietin olikohan kalmanhajun lähellä (300m säteellä esim.) kallioita?
Hajuhan voi tuulen mukana kulkeutua nenään satojenkin metrien päästä jos hyvin tuulensuunta nenään osuu.
Voihan haju olla kuten Vaakalintu kirjoittikin niin jostain metsän elukasta lähtöisin.
Jotenkin näen paikan alitajunnassani/mielessäni, mutta en ole Nuuksiossa käynyt ikinä, asun 170km päässä enkä tunne yhtään seutua.
Hikipantakin (tai otsanauha) oli oudosti siihen puuhun pistetty, liittyisikö se merkinantajana jotenkin?
Voi kun asuisin lähempänä, lähtisin tutkimaan karttoja ja lähtisin katsomaan paikanpäälle, mutta oma sairauteni estää pidemmät ajot prätkällä ja autoa minulla ei ole. Kiinnostusta olisi jos Tampereen suunnalta olisi joku lähtemässä kurkkimaan Nuuksion metsiin. Autoa kyllä voisin ajella, mutta itsellä ei autoa ole(liikaa kahdet vakuutukset) :|
Punaviini
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 4:39 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Punaviini »

Minäkin näin unta tästä tapauksesta, arvatenkin johtuen siitä, että olen tätä juttua paljon seurannut. Minun unessani, pohdittiin joidenkin ihmisten (poliisien?) kanssa, aviomiehen osuutta asiaan. Hänelle viritettiin ansa, että jos tekee jonkun tietyn asian niin, hän on silloin katoamisen takana. En muista mikä asia se oli mutta sellainen, ettei hänen pitäisi sitä tietää, ellei olisi itse ollut asian kanssa tekemisissä. Unessa osuus ei kuitenkaan selvinnyt kumpaankaan suuntaan...

Jännä että uni oli tuollainen, koska itse en pidä Sergeytä mitenkään osallisena vaimonsa katoamiseen. Paitsi ehkä vain välillisesti eli et, edellisenä iltana on ollut riitaa tms. ja Nela lähtenyt sen takia.

Toivotaan että löytyy kuitenkin pian!
Vaakalintu
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: To Syys 17, 2015 5:29 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Vaakalintu »

MaAl kirjoitti: Jotenkin näen paikan alitajunnassani/mielessäni, mutta en ole Nuuksiossa käynyt ikinä, asun 170km päässä enkä tunne yhtään seutua.
Nuuksiota hallinnoivat haltiat, jotka ovat alueen luonnonhenkihierarkian huipulla, kehottavat sinua katsomaan jonkun tai joitakin Nuuksio-aiheisia videoita youtubesta, jotta voit saada konkreettisemman kosketuksen paikkaan. Jos olet näin tehnyt, niin suosittelen tekemään uudestaan. Mieli valppaana, levollisena ja vastaanottavaisena.

Jos ajatus luonnonhengistä ei tunnu täysin absurdilta, niin suosittelen myös avautumaan sydäntasolla näiden alueen kaikkea fyysistä elämää ohjaavien voimarakenteiden ohjaukseen - ne tietävät kaiken mitä alueella tapahtuu ja on tapahtunut.

Itselläni olisi myös ollut vielä vaikeampaa yhdistyä paikkaan, jollen olisi alueella lyhyesti vieraillut toissaviikonloppuna ja näitä haltioita tavannut. Sen enempää en mene tässä julkisesti niiden ominaispiirteisiin ja määrään, osin myös siksi, että ne ovat jossain määrin verhottua (salattua) luonnon esoteerista tietoa ja eivät kaikilta osin kuulu niille, jotka eivät kykene niitä itse havainnoimaan, mutta yleisesti voi sanoa, että ne aluetta hallinnoivat ja ilmentävät itseään ihmisten kautta, jotka ovat ns. sopivalla tavalla auki.

Esimerkiksi pannan löytäneen henkilön intuition kääntyä suolle koen tulleen haltioiden liikkeelle laittamana vaikutuksena. Tämä on vain oma näkemykseni asiaan ja kyseinen henkilö voi luonnollisesti olla asiasta eri mieltä.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Kannattaa teidän selvänäkijöiden muuten ilmoittaa kyvyistänne James Randille, hän on luvannut miljoonan todistetulle selvänäkijälle. Helppoa rahaa.

Tässä tietoa asiasta:
https://en.wikipedia.org/wiki/One_Milli ... _Challenge

:wink:
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Evian
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 3:38 pm

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja Evian »

Minäkin näin tästä tapahtumasta unta viime viikolla. En ole viitsinyt sitä kirjoittaa, koska en oikeastaan itse usko sen merkitsevän mitään, eikä se ei liittynyt mitenkään veteen tai metsään, eikä siinä ollut edes Nelaa. Mutta uni oli hyvin todentuntuinen ja yksityiskohtainen, ja kun näin sen, olin juuri nukahtamassa. Ehkä siksi muistankin sen niin tarkkaan. Kirjoitan sen nyt tänne, koska uni on pyörinyt mielessäni.

Unessa minua vastapäätä oli mies. Hän oli lähietäisyydellä ja katsoi suoraan minuun. Hän piteli käsissään valkoisia hanskoja, jotka unessa olivat Nelan. Mies oli komea, hänellä oli lyhyt parransänki ja tummat hiukset. Hoikka, ja oletan että aika pitkäkin. Hän sanoi jotain hanskoista mutta en muista mitä. Sitten unessa oli rakennus, ihan tavallinen; puuta, punainen, valkoiset nurkkalaudat, harjakatto. Rakennus ei kuitenkaan ollut talo vaan piharakennus tms. ja siinä oli ylhäällä seinien ja katon välissä tuuletustilaa n. 40-50 cm leveydeltä (en oikein osaa selittää, kun en tiedä oikeita termejä). Minulle tuli siitä mieleen puuvaja tai vähän isompi pukukoppi. Tuuletusvälistä näkyi liekkejä/nuotio tms. Rakennuksen lähiympäristössä oli nurmikkoa. Hahmo seisoi vähän matkan päässä rakennuksesta ja katseli liekkejä.
sine qua non

Re: Nela Saglenovan (Utkina) katoaminen, unet, näyt jne.

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Vaakalintu kirjoitti:Nuuksiota hallinnoivat haltiat, jotka ovat alueen luonnonhenkihierarkian huipulla, kehottavat sinua katsomaan jonkun tai joitakin Nuuksio-aiheisia videoita youtubesta, jotta voit saada konkreettisemman kosketuksen paikkaan. Jos olet näin tehnyt, niin suosittelen tekemään uudestaan. Mieli valppaana, levollisena ja vastaanottavaisena.
Minulla ei ole yliluonnollisia kokemuksia enkä siis tiedä luonnonhenkien tai muiden perinteisten aistien tavoittamattomissa olevien entiteettien tavoista kommunikoida tai siitä, mitä ne ymmärtävät ”tämänpuoleisesta” maailmasta. Silti täytyy myöntää, että tietämättömyyteni aihepiiristä on vielä suurempaa kuin luulinkaan. En tiennyt esimerkiksi sitä, että luonnonhenget (tässä tapauksessa Nuuksiota hallinnoivat haltiat) ovat perillä internetistä ja vieläpä tarkemmin siellä Youtubesta. Erittäin spesifejä ohjeitakin luonnonhenget näemmä antavat. Joka päivä oppii jotakin uutta.

Riippuuko luonnonhenkien perehtyneisyys ’reaalimaailman’ oloihin, siitä, missä ne vaikuttavat? Olisivatko esimerkiksi Tyynenmeren autioilla saarilla hallinnoivat luonnonhenget perillä internetistä?
Vastaa Viestiin