Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Kamera olisi kyllä saatava. Harmi, että perhettäni ei kiinnosta mummelin kiinnisaanti niin paljon kuin minua. Olisi mahtavaa kun minä saisin joskus isän ja veljen ja hänen ison vahtikoiransa mökille silleen, että joku jättää meidät pitkälle mökistä olevalle mökkitielle ja me kävelemme mökille ja menemme sisään ja olemme sisällä verhot ja valot kiinni seuraten kameraa. Ja jos mummeli tulee niin me päästettäisiin koira mummelin kimppuun ja yrittäisimme juosta hänet kiinni. Tuo olisi melkein ainoa tapa saada se kiinni. Mummelilla oli naaman edessä läpinäkyvä musta kangas joten kamera ei saisi taltioitua kunnolla hänen kasvojaan. Ties vaikka pitäisi sitä juuri sen takia, että hänen naamansa ei taltioituisi pihallamme mahdollisesti oleviin kameroihin? Jälleen hyvä pointti sinulta Ailar, pitääkin yrittää selvittää, että millaisia vieraita mökkinaapureillamme käy. Tämä tietää minulle lukuisia kyttäyskeikkoja :) Joo silloin kun me näimme mummelin niin me emme soittaneet poliiseja paikalle. Mutta me olemme jälkeenpäin ilmoittaneet siitä poliiseille. He ovat käskeneet meitä pitämään heidät ajantasalla, koska kaikki pienetkin vinkit voivat johtaa mummon kiinnisaantiin. Kysyin juuri isältäni, että millaiset vaatteet tuolla mummelilla oli niin hän sanoi, että ``surupuvassahan se oli``. Juuri niin. Surupuku. Kun Googlettelin niin heti ensimmäinen kuva vastaa mummelin asua. Alkoi kyllä vähän pelottamaan entistä enemmän, sillä kuka hullu väijyy metsässä vierasta perhettä surupuku päällä?

http://1.bp.blogspot.com/-mT1qVQp8r4w/U ... wZs0_f.jpg

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
Gin
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 7:48 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Gin »

Siis burkhaan tai muihin lakanoihin pukeutuva ylimittainen kaikkea pientä varasteleva ja varjoihin piiloutuva ja huomaamatta pihassa ja rakennuksissa ammattimaisesti liikuskeleva kummajainen vainoaa? :roll:

Empähän tiedä, melko villiltä tapaukselta kuulostaa. Tosin kyllähän noita kaikenmaailman kylähulluja löytyy, että sikäli. Jos tämä tapaus tosiaan on todenperäinen, niin tosiaan kyseisellä häiriköllä on jotain yhteyksiä mökkiin tai sen asukkaisiin, edellisiin tai nykyisiin. Aika outoa vaan, että pyrkii tulemaan sinne juuri silloin kun siellä on porukkaa paikalla, ei siis varmaan omista mökin avainta olettaisin. Muuten varsin epäloogista touhua harrastaa. Ellei hän sitten saa jotain kiksejä nimenomaan siitä jännityksen tunteesta, että "mitä jos ne huomaakin"..



Pakkomielteisestä riivaajasta tulee mieleen sellanen tapaus, että sisko perheineen muutti tuossa viime kesänä uudelle paikkakunnalle ja kotiseudulla vieraillessaan oli joku kutale käynet varastamassa terassilta uuden puisen terassisetin eli siis pöydän ja pari tuolia. Asiasta taloyhtiön edustajalle soittelusta selvisikin sitten, että myös edelliseltä asukkaalta oli hävinnyt/liikkunut terassilta kaikenlaista tavaraa. Samassa talossa kenellekkään muulle ei kuitenkaan mitään vastaavaa ole koskaan tapahtunut. Saman viikonlopun aikana oli myös taloyhtiön roskakatokseen joku kulettanut muovisia ulkotuoleja, eli ilmeisesti joku sankari korvasi ne siskoni kalusteilla..

Vähän siis vaikuttaa siltä, että joku näköetäisyydellä tai jopa samassa talossa asuva kyttää juuri kyseistä asuntoa ja kun huomaa auton hävinneen pitemmäksi aikaa käy tilaisuuden tullen nuuskimassa ja keräämässä mieleiset tavarat parempaan talteen. Mene ja tiedä miksi juuri kyseistä asuntoa kyttää, ehkä edellisen asukkaan kanssa jotain erimielisyyttä, tai muuten vain päästänsä vialla.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Nyt minä sain hyvän (!!!) idean. :mrgreen:
Paranoid?, rustaa sellainen taulu mökin pihalle, johon kirjoitat: "Mökki myytävänä. Näyttö pe xx.xx.xxxx klo xx.xx" tai sitten panet siihen puhelinnumeron. Näyttö olisi kyllä parempi, jos tiedät, milloin olette mökille menossa.
Ilmoitusta ei saa missään tapauksessa panna muualle kuin mökin pihaan (ei tien varteen, ei lehtiin, eikä tolppiin). Sitten vain odottelemaan, tuleeko mökkiä havitteleva tyyppi paikalle.
Jos sieltä hyvinkin loikkisi paikalle parimetrinen mummeli hameen helmat hampaissa?! Tietysti hän voisi lähettää paikalle jonkun asiamiehen, mutta yhtäkaikki - jos joku tulee, se on osoitus siitä, että hän on käynyt mökin pihassa, ei hän muuten tietäisi myynnistä.

Minä olen tainnut ottaa oikein sydämenasiakseni tämän Paranoidin mökin kummittelijan. Hitto, ei sitä nyt ihan ilmaiseksi pelotella meidän Paranoidia!

Ginin kertomassa tapauksessa "terassivarkaalla" täytyy olla ilmeisesti suora näköyhteys joko tuohon sisaren asuntoon tai ainakin hänen autoonsa.
Onko sisaren terassi sellaisessa paikassa verrattuna muiden asuntojen terasseihin, että siellä on helpompi huomaamatta käydä ja kantaa sieltä suuriakin tavaroita?
Onko kyseessä rivitalo? Toki joissakin kerrostaloissakin on alakerrassa asuvilla maantasaisia terasseja.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja skoone »

Paranoid? kirjoitti:Minun äitin ex ei ole noin isokokoinen kuin se mummu. Tuskin se nyt on 2km juossut. Näköpiiristä juoksi nopeasti pois ja loppumatkan se on varmaankin ihan kävellyt.
No vaikka se sun äitin ex jonka tiedät, on ehkä lyhyempi, mutta saattaisi olla joku toinen salainen ihailija kyseessä...

Mikä on sen mökkinne historia? Kuka on omistanut sen ennen? Keneltä se on ostettu jne?

Tyylistäsi päätellen et itse ole vielä kovinkaan vanha :) joten voihan olla asioita, joita et tiedä tai joita ei kaikkia ole sinulle kerrottu...

Kyllä varmaan itsekin ymmärrät, että jos tuollainen hahmo mökillänne pyörii, ei se 99 prosentin todennäköisyydellä ole "mummeli". Siis mistä muuten päättelet, että se olisi muuten mummelinikäinen...

Mulle tuli mieleeni tästä sun ketjusta, että onko tämä jokin kokeilu, etsit matskua johonkin kirjalliseen opinnäytetyöhön tms?
Muista lähdekritiikki!

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

skoone kirjoitti: Mulle tuli mieleeni tästä sun ketjusta, että onko tämä jokin kokeilu, etsit matskua johonkin kirjalliseen opinnäytetyöhön tms?
Heh, no siinä tapauksessa minä olen ainakin antanut kattavan setin opinnäytetyöhön ja saattaa olla, että lisääkin tulee, kunhan pohdin vielä arvoitusta. :D :D

Avatar
Gin
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Tammi 15, 2016 7:48 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Gin »

Ailar kirjoitti:
Ginin kertomassa tapauksessa "terassivarkaalla" täytyy olla ilmeisesti suora näköyhteys joko tuohon sisaren asuntoon tai ainakin hänen autoonsa.
Onko sisaren terassi sellaisessa paikassa verrattuna muiden asuntojen terasseihin, että siellä on helpompi huomaamatta käydä ja kantaa sieltä suuriakin tavaroita?
Onko kyseessä rivitalo? Toki joissakin kerrostaloissakin on alakerrassa asuvilla maantasaisia terasseja.

Kyseessä siis kerrostalo, jossa useampi asunto maantasolla. En tiedä sen tarkemmin onko minkälainen sijainti, kun en ole ehtinyt käydä itse vielä paikan päällä kyläilemässä. Kuitenkin melkein kaupungin keskustassa sijaitsee, että sinänsä melko kummallista. Paremmin ymmärtäisi jos jossain syrjässä tälläistä tapahtuisi. Mutta tietenkin toisaalta mitä enemmän porukkaa sitä enemmän mielenvikaisia joukkoon mahtuu :D

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Kieltämättä otsikko hieman hihitytti, mutta koko ketjun luettuani ei enää naurattanut. Ailarin idea mökin myynti-ilmoituksesta mökin pihalla oli loistava. Kannattaa olla varovainen noiden hiipparien suhteen. Se tarkoittaa sitä ettei kukaan teistä mene yksin mökille, ei ainakaan ilman asetta.

Jotkut mielenterveysongelmaiset ja kostonhaluiset ihmiset voivat olla hyvinkin pitkäjänteisiä, jaksavat siis häiriköidä vuosikausia pienin, lähes huomaamattomin tavoin (mehupullon, röökiaskin vienti) aiheuttaakseen ahdistusta ja pelkoa joka johtaisi teidän kohdallanne mökistä luopumiseen.

Haluatko valottaa vähän, missä päin Suomea mökkinne sijaitsee? Paikkakuntaa ei kannata kertoa mutta vaikka lääni. Kaikista oudointa on se, että kyläläisillä ei ole aavistustakaan siitä, kuka voisi aiheuttaa ym. asiat. Pikkukylillä kylähullut tiedetään, jos ei koko nimeltä niin ainakin lempinimeltä.

Tuo surupuku toi minulle mieleen 3 asiaa;
1) burkha, (kaikki tietävät ketkä näitä käyttää...) 2) valeasu, (tekojen takana mieshenkilö)
3) mielenterveysongelma (epäasiallinen vaate metsässä liikkumiseen ja ainakin minussa herättää epäilyksen tunteita muualla kuin hautajaisissa käytettynä).

Olette joutuneet soittamaan kahdesti poliisit vainoajan vuoksi. Dokumentoikaa KAIKKI siihen liittyvät teot ja äänet esim. x.x.20xx pihalta kuultu naisen ääntä klo xx-xx. Seuraavana päivänä jääkaapista hävinnyt mehupullo, joka nostettu yön aikana auton katolle.

Nämä eivät ole mitenkään naurunasioita. Tyyppi voi olla vaarallinen.

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Ailarilla oli kyllä todella hyvä idea :D Hitto miksi minä en ole tajunnut tuota aikaisemmin?! Sillä mummelilla on melko varmasti niin pahoja mielenterveysongelmia, että hän varmaankin soittaisi heti ensimmäisenä meidän mökistä :D Heh :D Nemesia, poliisi on tehnyt profiloinnin vainoajastamme ja he tulivat siihen tulokseen, että mikäli meitä vainoaa yksi ja sama henkilö niin hän on lähes varmasti meille jostakin katkeroitunut psykopaatti (juuri kuulin veljeltäni, että tämmöinen profilointi on poliisin toimesta tehty). Psykopaateilahan on tunnetusti pitkäjänteisyyttä. En viitsi sanoa missäpäin mökkimme sijaitsee mm senkin takia, ettei samalla paikkakunnalla asuvat ihmiset ala pelkäämään.

Nemesia meidän mielestä on kanssa outoa, että kukaan ei tiedä ketä tuo mummeli on. Kyllä se mummeli on ainakin vanha ihminen. Hänellä oli naaman edessä läpinäkyvä kangas, minä ja isä nähtiin, että vanhan ihmisen kasvot sillä oli. Me olemme dokumentoineen poliiseille aika hyvin mökin tapahtumia. Poliisit ovat oikeasti todella kovia ammattilaisia. Heitä ottaa päähän, että Suomen laki on niin sairas, että se ei salli ennaltaehkäisevää poliisi työtä. Eli poliisit lähtevät meidän mökille vasta sitten kun me soitamme, että pihalta kuuluu taas, että sielä on joku. Nykyään kun ei ole enään liikkuvaa poliisia niin oletettavasti poliisit olisivat soitosta vähän alle tunnin päästä paikalla. Tunnin matka on meiltä lähimpään poliisiasemaan jos ajaa rajoitusten mukaan, tai ei ehkä ihan tuntia. Jotain sit luokkaa kuitenkin.

Joo nämä ei ole kyllä naurun asioita ja tyyppi voi varmaankin olla vaarallinen. Minun motiivi kirjoittaa tämä tarina tänne oli se, että joku tarjoaisi minulle halpoja kameroita ja se, että olen vihdoin saanut kirjoitettua tämän tarinan puhtaaksi, sillä tulen tallentamaan vain omat kirjoitukseni ja lähettämään ne eräälle äidin entiselle työ kaverille ketä on joskus tehnyt yksityisetsivän ja vartijan hommia. Hän on oikein vaatinut äidiltäni, että hän saisi tutkia tätä asiaa. Nyt kun tämä tarina on kirjoitettu ylös niin minun äitini ei tarvitse kertoa yksityisetisvälle koko tarinaa vaan riittää, että yksityisetsivä lukee kirjoittamani tekstit. Ja arvasin kun kirjoitan tarinan tänne, että täällä on erittäin valveutuneita ja viisaita henkilöitä antamassa minulle neuvoja ja jakamassa ajatuksia. kiitos siitä.

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Mörköbongarin suoja-asu :wink:

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Hyvä jos äitisi tuttava haluaa tutkia asiaa. Onko ''mummelin'' toiminnasta aiheutunut teille tähän mennessä suoranaisia vaaratilanteita vai onko se ollut ''vain'' kyttäämistä ja pihalla pyörimistä? Vainoaminen on lisätty rikoslakiin v. 2014 alussa, tosin kun syyllistä ei saada kiinni niin ei voida syyttääkään. Elisa-palveluntarjoajalla on ainakin tällainen mahdollisuus saada dokumenttia mökilä tapahtuvasta toiminnasta vaikka ei olisikaan itse paikalla; http://elisa.fi/vahtilive/

Kameravalvonnasta ei kannata kertoa kyltein tms. silloin ''mummeli'' ei välttämättä uskaltaudu lähelle. Pahin (ja tehokkain) rangaistus vainoajalle on se, että hänen naama lähtee julkiseen jakeluun.

Paranoid?
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 9:57 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Paranoid? »

Mummelin toiminnasta ei ole onneksi aiheutunut meille minkäänlaisia vaaratilanteita. Olisi mahtavaa jos hän joku kerta tallentuisi ilman huntua kameraan. Some jakaa Suomessa tälläsistä tapauksista paljon kovemmat tuomiot kun Suomen oikeus. Vaikka me pystyttäisiin todistamaan, että mummeli on vainonnut meitä vuosikausia niin mummelille ei tulisi kuin muutama päiväsakko, sillä Suomen laki on yksi maailman sairaimmista. On suorastaan hämmästyttävää, ettei Suomessa ole enemmän rikollisia lepsun ja monesti rikollisen puolella olevan lainsäädännön takia. Kiitos linkistäsi Nemesia. Tuommoinen setti sopisi minun kukkarolle. Minä voisin ehkä oikeasti ostaa tuollaisen. Olisi kiva laittaa YouTubeen live streami mökiltä. Kaikki kameraan tallentuvat pääsisivät silloin varmasti julkisuuteen eikä minun tarvitsisi itse jakaa kuvia ja ottaa sakkoja siitä. Olen varma, että jos tuo mummeli jäisi kameraan ja minä jaan sen somessa niin minä tulen saamaan isommat sakot kuin tuo mummeli vuosikausien vainoamisesta, häiriköinnistä ja varastelusta!

Minua on alkanut vähän peloittamaan tänne kirjoittaminen, sillä minusta tuntuu, että tuo mummeli saattaa seurata tätä ketjua, sillä minä sain viime yönä Facebookkiini oudon viestin. Viestin lähettäjä on joko minun tuttu ketä tietää mökkimme tapahtumista tai sitten mummeli itse. Viestissä ei ole mitään mikä rikkoisi lakia joten en voi laittaa poliisiakaan selvittelemään asiaa. Eikä se kyllä auttaiskaani vaikka viesti rikkoisi lakia, sillä tuttavaani uhattiin tappaa Facebookissa niin poliisit sanoivat hänelle suoraan, että kun Facebook on Jenkkiläinen firma niin he eivät tule ikävä kyllä luovuttamaan uhkailijan profiilin tietoja Suomen poliisille. Eli jos he eivät luovuta ainakaan osan tappoukauksia tekevien henkilöiden tietoja niin he eivät varmastikkaan luovuttaisi minulle kirjoittaneen tyypin tietoja.

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Oon kyllä ihan samaa mieltä siitä, että on se kauheeta, miten on mielenterveysongelmaisia ihmisiä, joiden lääkitystä ei saada kohdilleen...
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Kissankello kirjoitti:Oon kyllä ihan samaa mieltä siitä, että on se kauheeta, miten on mielenterveysongelmaisia ihmisiä, joiden lääkitystä ei saada kohdilleen...
Tarkoittanet sitä "mummoa"?

Nyt kun tänne on alkanut tulla uutta tietoa, niin tämähän menee jo mielenkiintoiseksi. :)

Got Blood?
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: La Touko 05, 2012 1:40 pm

Re: Ainakin 2 metrinen mummeli vainoaa

Viesti Kirjoittaja Got Blood? »

Kuokkamummo :O
Take Your shot, Im standing here.
-Monroe, Ginger, Conte-

Vastaa Viestiin