Etiäiset ja enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

L'amourha kirjoitti:^ Ei se ollut Andersson, se oli Rutger Hauer.
Rauha R. Hauerinkin sielulle mutta tunsin kotimaisen julkkiksen kuolemaa tulevan ilmoitettavaksi. Ja vaikken sanonutkaan todistajien läsnäollessa sitä, oli selvää että lähtijä on mies.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta (Mandela -efekti), jossa joku kuvaili meidän elävän erilaisissa simulaatioissa ja joskus näitä tietokoneita pitää päivittää tms. ja tämä sitten vaikuttaa ihmisten muistikuviin jostain tietystä tapahtumasta.

Jälleen kerran eilen illalla tuli sellainen tietynlainen tunne. Päivä oli ollut kiva, fiilikset hyvät (normaalit) ja elämä kaikinpuolin mallillaan. Siinä käpertyessäni peiton alle tuli sellainen tunne, hyvä olo pyyhkäistiin kerrasta pois ja jäljelle jäi pieni ahdistus, epämiellyttävä, sisuksia kalvava tunne. Sellainen "jysähdys", jossa lähdettiin väärille urille. Tunne siitä, että nyt menee jokin huonosti.
Jokin tässä maailmankaikkeudessa menee nyt väärään suuntaan.

Tällaisia hetkiä tulee aina silloin tällöin, mutta en ole koskaan vaivautunut ottamaan selvää, onko se enne jostain tulevasta (ikävästä) tapahtumasta.

No aasinsilta sitten tuohon että nämä kokemani fiilikset ovat simulaatioita ylläpitävän tietokoneen yskähdyksiä.

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Jep, ei olisi ihme jos tämä homma olisi jonkun simuloima "rottakoe"....sen verran on palikat nykyään sekaisin tällä planeetalla. Muuten: sekin että alamme tutkimaan onko tämä simulaatio vai ei voi johtaa ehkä vielä pahempaan lopputulokseen: se joku joka tätä hullua simua pyörittää päättääkin vetää töpselin seinästä...koska simulaatio on huomattu se ei enää ole luotettava.
https://futurism.com/the-byte/simulatio ... n-universe

Mutta joo - ollaan siis ihan hiljaa vaan ja tutkitaan tätä täällä salassa...niin aurinko nousee ehkä vielä huomennakin.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

mr58
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Ke Syys 09, 2015 8:14 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja mr58 »

Tässä taudin kourissa nukahdin keskellä päivää ja näin niin kauhean painajaisunen etten ole uskaltanut silmiäni ummistaa sen jälkeen. Olimme koko suku lähdössä jonnekin, unissahan mennään aina jonnekin ihme paikkaan. Olin jostakin syystä myöhässä ja eivät päästäneet minua enää koneeseen. Siellä oli perheeni, veljeni vanhempani, kaikki ja minua otti päähän todella paljon. Virkailijat koittivat rauhoitella että pääsen kyllä perässä seuraavalla koneella. Jäin katselemaan koneen lähtöä. Juuri kun kone nousi ilmaan siinä räjähti pommi. Seuraavassa hetkessä olin keskellä kaaosta ja koitin etsiä perhettäni. Yhtäkkiä olinkin autolla matkalla jonnekin ja edessä oli niin paha tulva ettei siitä ollut mitään asiaa mennä läpi. Minulle jäi jotenkin sellainen kuva että olisin mennyt autolla perään minne suku oli lähtenyt lentämällä mutta juurihan kone oli tuhoutunut räjähdyksessä. No unillahan harvoin on mitään järjellistä logiikkaa. Mutta se oli niin karmaisevan todentuntuinen että herätessäni muistin kaiken selvästi. Auto ja lentokoneunia ja etenkin niitä joissa ajetaan tai pudotaan, näen todella paljon. Olen koittanut lukea mitä nämä voisivat ennustaa, mutta usein ne ovat varmaan jatkumoita vaikka Teeveen katselusta. Eilen katsoin päivällä jotain ohjelmaa Australian rajalla jossa on näitä tapauksia maahantulokieltoineen ja huumeiden metsästystä. Mutta miksi tämä toistuu niin usein minun unissani. Autounissa toistuu usein teema jossa minulla on kallis auto mutta en saa sitä kulkemaan neljääkymppiä kovempaa. Olen miettinyt onko se joku alitajunta siitä kun terveyteni on reistaillut viime vuosina paljon. Olisi halu tehdä töitä niinkuin nuorena mutta terveydentila estää sen. Se voisi olla joku tällainen merkitys.

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

^ Itse en usko, että unet kertoisivat mistään tulevasta eli ns. enneuniin en usko, vaikka muutaman kerran olen sellaisen itsekin nähnyt.
Oma näkemykseni on, että unet ovat vain jollain tavalla sekoitusta kaikesta siitä mitä ihminen on kokenut, ajattelee, nähnyt, pelkää jne. Ja paino sanalla sekoituksia! Ainakin itse näen todella usein unia, jotka pystyn kuitenkin selkeästi yhdistämään vaikkapa päivällä näkemääni ohjelmaan tai töissä tapahtuneeseen asiaan, pelkoihini tai entisiin työpaikkoihini, vaikka eivät suoraan olekaan kokemiani juttuja. Itse en usko, että unet ennustaisivat mitään tulevasta.

Minulla toistuu usein unissa sama teema, mutta uskon senkin olevan vain jokin merkki alitajunnasta, että nämä asiat ovat joskus jääneet minua vaivaamaan tai aiheuttaneet jopa stressiä.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Näen betonimurskaa, irtainta rojua, liekkejä. Haistan kerosiinin. Kuulen hälytysajoneuvojen sireenit. Ei Suomessa mutta sivistyneessä Pohjois-Euroopan maassa.

EDIT: Aloitan lähiaikoina Champix-kuurin tupakanvieroitukseen, toista kertaa elämässäni. Tällä lääkkeellähän on sivuvaikutuksina "poikkeavat unet." Omalla kohdallani vuonna 2011 se tarkoitti jatkuvaa rallin ajamista erittäin tehokkaalla autolla, kenties B-ryhmän 1986-vuosimallin ohjuksella. Se kävi työstä, ohjaamo oli ns. täynnä käsiä. Välillä heräsin hiestä märkänä vain huomatakseni nukkuneeni kaksi tuntia kun uni tuntui kestäneen kuusi tuntia. Vaihtelun vuoksi olin joinain öinä kuskina pankkiryöstökeikalla. Tuntui aina että kytkin tai vaihdelaatikko petti kun piti kiihdyttää karkuun. Onko muilla kokemuksia ko. lääkkeestä ja poikkeavista unista?
Viimeksi muokannut Jack the Ripper, Ma Syys 16, 2019 7:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja CSI »

Dortmunder kirjoitti:Jep, ei olisi ihme jos tämä homma olisi jonkun simuloima "rottakoe"....sen verran on palikat nykyään sekaisin tällä planeetalla. Muuten: sekin että alamme tutkimaan onko tämä simulaatio vai ei voi johtaa ehkä vielä pahempaan lopputulokseen: se joku joka tätä hullua simua pyörittää päättääkin vetää töpselin seinästä...koska simulaatio on huomattu se ei enää ole luotettava.
https://futurism.com/the-byte/simulatio ... n-universe

Mutta joo - ollaan siis ihan hiljaa vaan ja tutkitaan tätä täällä salassa...niin aurinko nousee ehkä vielä huomennakin.
Jos tämä on simulaatio, niin mitä väliä vaikka joku vetää töpskelin seinästä? Onko sulle? Ei ainakaan mulle....

Jos olen vain bittejä alienin kompuutterilla, niin ihan sama vaikka lakkaisin olemasta.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

CSI kirjoitti:
Ma Syys 16, 2019 7:03 pm
Jos olen vain bittejä alienin kompuutterilla, niin ihan sama vaikka lakkaisin olemasta.
Kyllä, mutta ihmisillä on tyypillisesti itsesäilytysvaisto, se on lähes yhtä kova kuin suvunjatkamishimo. Myös itsetuho on ihmislajille ominainen, muilla lajeilla ei ole tavattu tietoista itsetuhoisuutta. Japani, Suomi, entisen itäblokin maat, itsemurhatilastoissa loistamme. Helppo olisi vetää Euroopan maiden kera korrelaatio alkoholinkäyttöön mutta Irlanti voittaa Suomen kännäämisessä ja siellä kai ollaan iloisia, ei suuremmin itsemurhia.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja CSI »

Jack the Ripper kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 12:27 am
CSI kirjoitti:
Ma Syys 16, 2019 7:03 pm
Jos olen vain bittejä alienin kompuutterilla, niin ihan sama vaikka lakkaisin olemasta.
Kyllä, mutta ihmisillä on tyypillisesti itsesäilytysvaisto, se on lähes yhtä kova kuin suvunjatkamishimo. Myös itsetuho on ihmislajille ominainen, muilla lajeilla ei ole tavattu tietoista itsetuhoisuutta. Japani, Suomi, entisen itäblokin maat, itsemurhatilastoissa loistamme. Helppo olisi vetää Euroopan maiden kera korrelaatio alkoholinkäyttöön mutta Irlanti voittaa Suomen kännäämisessä ja siellä kai ollaan iloisia, ei suuremmin itsemurhia.


Itsesäilytysvaistokin on vain bittejä alienin compuutterilla. Sen jälkeen kun tajuat sen, niin lakkaa säilyminen kiinnostamasta. Tietysti jos ajattelukyky ei riitä, niin ei sitten.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

On tullut juniorin kanssa luettua kirjoja ja satuja jotka vilisevät sammakoita, hämähäkkejä, pöllöjä, metsän eläimiä ym.
Ihan vaan kiva että jos lasten sadut aiheuttavat aikuiselle tällaisia painajaisunia, niin mitä unia lapset sitten näkee?

Aika oli tämä. Helmikuu. Kuljin tontin reunalla, nurmikkoa näkyi sieltä täältä hennon lumipeitteen alta. Sitten näin valtavan kyykäärmeen olevan kerällä sellaisessa kohtaa missä näkyi nurmikkoa. Vähän matkan päässä oli kissankokoinen sammakko. Sitten olinkin yhtäkkiä vanhempien kotitalossa. Tuntui sellainen "nytkähdys", maanjäristyksen tyylinen. Sitten arvuuteltiin että nyt kun maapallo kiepahti jotenkin, niin tuleekohan meille tropiikki vai ikitalvi.

aumari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja aumari »

En tiedä kannattaako niitä unikirjoja lukea koska unisymbolit ovat jokaisella yksilöllisiä. Jos todella haluaa selvittää, mitä unet kertovat ja onko itsellä mahdollisesti enneunia tai näkeekö unessa jotain juuri sillä hetkellä tapahtuvaa, niin voi pitää unipäiväkirjaa. Muistilehtiö sängyn viereen ja heti herättyä ylöskirjaus unen tapahtumista (myös päivämäärä). Kirjauksia voi sitten verrata ilmeneviin tapauksiin ja ehkä tunnistaa toistuvista unen tapahtumista omat symbolit. Itse olen tunnistanut joitakin symboleja ja olen saanut eräältä uniennäkijältä neuvon, että unipäiväkirjan avulla "näkemistä" voi kehittää. Olen kuitenkin liian laiska kirjausten tekemiseen ja seurantaan enkä haluakaan harjaantua. Elän vain itsekseni näkemisteni kanssa.

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

CSI kirjoitti:
Su Loka 13, 2019 10:41 am
Jack the Ripper kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 12:27 am
CSI kirjoitti:
Ma Syys 16, 2019 7:03 pm
Jos olen vain bittejä alienin kompuutterilla, niin ihan sama vaikka lakkaisin olemasta.
Kyllä, mutta ihmisillä on tyypillisesti itsesäilytysvaisto, se on lähes yhtä kova kuin suvunjatkamishimo. Myös itsetuho on ihmislajille ominainen, muilla lajeilla ei ole tavattu tietoista itsetuhoisuutta. Japani, Suomi, entisen itäblokin maat, itsemurhatilastoissa loistamme. Helppo olisi vetää Euroopan maiden kera korrelaatio alkoholinkäyttöön mutta Irlanti voittaa Suomen kännäämisessä ja siellä kai ollaan iloisia, ei suuremmin itsemurhia.


Itsesäilytysvaistokin on vain bittejä alienin compuutterilla. Sen jälkeen kun tajuat sen, niin lakkaa säilyminen kiinnostamasta. Tietysti jos ajattelukyky ei riitä, niin ei sitten.
Jep. Siis sehän tästä simulaatioteoriasta tekeekin mielenkiintoisen, ettei sillä ole oikeastaan mitään väliä meidän ihmisten kannalta onko tämä simulaatiota vai täyttä totta. Se on kuitenkin meille ihan yhtä tärkeää pysytellä hengissä ettei tulisi sitä game overia. Tietysti jos ajattelukyky ei riitä niin sitten ei...
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja CSI »

Dortmunder kirjoitti:
Ke Helmi 05, 2020 9:54 pm
CSI kirjoitti:
Su Loka 13, 2019 10:41 am
Jack the Ripper kirjoitti:
Pe Loka 11, 2019 12:27 am

Kyllä, mutta ihmisillä on tyypillisesti itsesäilytysvaisto, se on lähes yhtä kova kuin suvunjatkamishimo. Myös itsetuho on ihmislajille ominainen, muilla lajeilla ei ole tavattu tietoista itsetuhoisuutta. Japani, Suomi, entisen itäblokin maat, itsemurhatilastoissa loistamme. Helppo olisi vetää Euroopan maiden kera korrelaatio alkoholinkäyttöön mutta Irlanti voittaa Suomen kännäämisessä ja siellä kai ollaan iloisia, ei suuremmin itsemurhia.


Itsesäilytysvaistokin on vain bittejä alienin compuutterilla. Sen jälkeen kun tajuat sen, niin lakkaa säilyminen kiinnostamasta. Tietysti jos ajattelukyky ei riitä, niin ei sitten.
Jep. Siis sehän tästä simulaatioteoriasta tekeekin mielenkiintoisen, ettei sillä ole oikeastaan mitään väliä meidän ihmisten kannalta onko tämä simulaatiota vai täyttä totta. Se on kuitenkin meille ihan yhtä tärkeää pysytellä hengissä ettei tulisi sitä game overia. Tietysti jos ajattelukyky ei riitä niin sitten ei...
Siinähän sätkyttelet. Vaikka kuinka "ajattelit pääsi puhki", niin Game over sinullekin tulee ennenpitkää. Niin on Yli-Alien suuressa viisaudessaan bitit koneeseen laittanut.

Loppujen lopuksi sinun itsesi tai simuloinnin kannaltakaan ei ole mitään merkitystä, missä kohtaa käskylistaa lakkaat suorittamasta.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Ööö...joo. Taisit ratkaista asian.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Näin tässä eräänä yönä aika todentuntuisen unen. Siinä ydinpommi räjähti ja seurasin paineaaltoa jossakin pommisuojan tapaisessa paikassa. Kyseessä oli ns. maailmanloppu-uni. Ensimmäinen jonka näin. Muilla samanlaisia unia? Voi hyvinkin toteutua, ikävä kyllä- kun on tapana nähdä asioita etukäteen.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Vastaa Viestiin