Etiäiset ja enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
WpwfLzpqM9srCxs
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 8:27 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja WpwfLzpqM9srCxs »

Dortmunder kirjoitti:
Ti Maalis 03, 2020 10:14 pm
Näin tässä eräänä yönä aika todentuntuisen unen. Siinä ydinpommi räjähti ja seurasin paineaaltoa jossakin pommisuojan tapaisessa paikassa. Kyseessä oli ns. maailmanloppu-uni. Ensimmäinen jonka näin. Muilla samanlaisia unia? Voi hyvinkin toteutua, ikävä kyllä- kun on tapana nähdä asioita etukäteen.
Höh, ei tuo ole mikään enneuni vaan vain flashback historiasta.

Mitä tulee ydinaseisiin, niin todellinen uhkakuva on kovasti muuttunut siitä mikä on ja elää sitkeästi ns. suuren yleisön mielissä. Suuret pommit ja räjähdykset ovat aika huonossa huudossa, mitä tulee ydinaseisiin, eikä pitkään elätelty kokonaistuhoskenaario sekään ehkä olisi kuitenkaan koskaan kestänyt sen tarkempaa reality-check arviointia. Pelotteena se tietysti toimi hyvin.

Etiäiset ja enneunet sen sijaan ovat kyllä oleellista, myös tiedustelun kannalta. Perimmältään kyse on eläimillekin ominaisesta vaaran tunteen aistimisesta, alitajunnasta ja itsesuojeluvaistosta. Toiset ovat siinä parempia kuin toiset, mutta yleisesti, ihmisillä, erityisesti äideillä on ihmeellinen kyky pelätä ennalta. Ehkä tämä auttaa lasten hoidossa, lapset kun joskus ovat tyhmänrohkeita, kun eivät vielä osaa pelätä oikeita asioita. Tyhmä tiedustelu perustuu vain faktoihin ja niistä mekaanisesti johdettaviin laskelmiin.
// Lihan kanssa ei kannata hosua //

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

WpwfLzpqM9srCxs kirjoitti:
Ke Maalis 04, 2020 7:58 am
Dortmunder kirjoitti:
Ti Maalis 03, 2020 10:14 pm
Näin tässä eräänä yönä aika todentuntuisen unen. Siinä ydinpommi räjähti ja seurasin paineaaltoa jossakin pommisuojan tapaisessa paikassa. Kyseessä oli ns. maailmanloppu-uni. Ensimmäinen jonka näin. Muilla samanlaisia unia? Voi hyvinkin toteutua, ikävä kyllä- kun on tapana nähdä asioita etukäteen.
Höh, ei tuo ole mikään enneuni vaan vain flashback historiasta.

Mitä tulee ydinaseisiin, niin todellinen uhkakuva on kovasti muuttunut siitä mikä on ja elää sitkeästi ns. suuren yleisön mielissä. Suuret pommit ja räjähdykset ovat aika huonossa huudossa, mitä tulee ydinaseisiin, eikä pitkään elätelty kokonaistuhoskenaario sekään ehkä olisi kuitenkaan koskaan kestänyt sen tarkempaa reality-check arviointia. Pelotteena se tietysti toimi hyvin.

Etiäiset ja enneunet sen sijaan ovat kyllä oleellista, myös tiedustelun kannalta. Perimmältään kyse on eläimillekin ominaisesta vaaran tunteen aistimisesta, alitajunnasta ja itsesuojeluvaistosta. Toiset ovat siinä parempia kuin toiset, mutta yleisesti, ihmisillä, erityisesti äideillä on ihmeellinen kyky pelätä ennalta. Ehkä tämä auttaa lasten hoidossa, lapset kun joskus ovat tyhmänrohkeita, kun eivät vielä osaa pelätä oikeita asioita. Tyhmä tiedustelu perustuu vain faktoihin ja niistä mekaanisesti johdettaviin laskelmiin.
En näe uniani sen mukaan mikä on muodissa - varsinkaan enneunia.

Mutta muuten puhut asiaa, naisilla on jonkinlainen herkkyys yleensä aiheeseen parempi. Ehkä olen puoliksi nainen?
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Olen elokuussa ja helmikuussa maininnut tästä epämiellyttävästä tunteesta, että maapallo alkaa menemään väärille raiteille.

Korona lähti liikkeelle joulukuun lopussa (Kiinan ilmoituksen mukaan), mutta koska siitä mainittiin ensimmäisen kerran länsimaisessa mediassa?

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Dortmunder, ei se naiseuteen liity luullakseni, vaan siihen että joillakin on henkisyys eri sfäärissä.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
Dortmunder
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2016 12:15 pm
Paikkakunta: New York

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Lassie: kiitos - hetken jo pelkäsin pahinta ;)

Joo - taitaa ne suurimmat noidat ja tietäjät kuitenkin olla meitä ukkoja. Mutta sovitaan sitten vaikka niin ettei herkkyys ota kantaa sukupuoleen.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2784
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Maura Isles kirjoitti:
Su Maalis 08, 2020 1:18 pm
Olen elokuussa ja helmikuussa maininnut tästä epämiellyttävästä tunteesta, että maapallo alkaa menemään väärille raiteille.

Korona lähti liikkeelle joulukuun lopussa (Kiinan ilmoituksen mukaan), mutta koska siitä mainittiin ensimmäisen kerran länsimaisessa mediassa?
Niin no, myöskin ja minulla se tunne, että jotain tällä pallolla on jotain tulossa ja menossa isosti viturallallei, on ollut jo vuosia, enkä usko/tunne että se olisi tämä Korona. Yleensä tulee vaan varoiteltua ihmisiä jos on se kutina , että kohta käy pipisti, mutta tämä on jotain muuta...mitä ei tunnu monikaan samalla fiiliksellä kiusattu hoksaavan.
Jätän nyt enempiä jauhamatta tässä omista etiäisistä, unista ja kokemuksista sekä muusta, ei sitä viitsisi alkaa noitumaan nälviviä trolleja rupisammakoiksi...
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Dortmunder kirjoitti:
Ma Maalis 09, 2020 7:23 pm
..

Joo - taitaa ne suurimmat noidat ja tietäjät kuitenkin olla meitä ukkoja. Mutta sovitaan sitten vaikka niin ettei herkkyys ota kantaa sukupuoleen.
En tiedä onko noinkaan. :D Siis että miehet olisivat siinä olleet parempia, naisia ainakin enempi syyllistettiin ja väheksyttiin mutta kuin pelättiin esim noitavainojen aikana nähtiin negatiivisesti/tuhottavasti noitina kun taas miesten kohdilla historiassa viitattu enemmän positiivisesti kansantietämiseen/parannukseen ja guruiluun jne.

Vähän on samaa tunnetta kuin aiemmilla. Aiheen liepeiltä.. Tietoyhteiskunta ja järkimaailman yliarvostaminen, intuitiivisen ja "ei tiedetä"- maailman tukahduttaminen: se on ollut tiedon ja tieteen aikakauden "kehittynyttä" vaihetta kuin uskomisjärjestelmää sekin.

Yleisenä positiivisena mahdollisuuksien mietintänä: jos tieteen mukaan ihminen käyttää vain n.10% aivoistaan (muistista heitän, toivottavasti ei mene ihan pieleen), niin mihin jopa eri ulottuvuuksien ja henkisten tiedostamisten, kykyjen käyttöönoton jne ääreen ihmisellä saattaisi olla tietä. Olisiko niin että periaatteessa jokaisella on tuo pankki/kanta, mutta osalla herkkyys on tullut sieltä vähän esiin.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2784
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

On jännää, että se herkkyys, vai sanotaanko ennemminkin kyky tai lahja, joksi minun emäntä tätä kutsuu, saattaakin hypätä samassa suvussa sukupolven verran ylitse ja esimerkiksi suurperheen sisaruksilla osalla on tämä tälläinen, osalla taas ei. Johtuuko tämä sitten siitä, miten jotkut hyödyntävät tietämättää aivojaan on suuri arvoitus.
Se hyvä tässä nykyajassa on kuitenkin, että kun näitä juttuja tulee mediasta jo aika paljon, niin nykyisin ihmiset puhuvat tälläisistä enemmän. Uskontojen suuntaan kun minulla on ateistinen asenne, niin se usein se ns. uskovaisten suhtautuminen jaksaa aina huvittaa, kun tälläisestä ilmiöstä tulee puhetta. Se mitä raamattuun on painettu on kuin toinen todellisuus konsanaan, mutta samaan aikaan sitten naureskellaan ja pyöritettään sitä ympyrää sormella ohimon kohdalla. No parempi kehitys se on sekin, kun eivät ala nykyisin enää lähestymään polttopuiden ja bensakannun kanssa.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Lassie »

^ Hyvin sanottu, nimenomaan.

Mulla ei nyt lisättävää aiheeseen. No ettei tule noottia uuden tuomattomuudesta ketjuun ylläpidolta tms, niin laitan linkin youtuben astraalimatkailuun virittävään 10 h unimusiikkiin. 🤩 🪐

Edit linkki: https://www.youtube.com/watch?v=HA2LTXOUMzM
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Sitä tunnetta on vaikea selittää, mutta välillä sitä vaan yksinkertaisesti näkee asioita ja tietää miten jotkut jutut tulevat olemaan. Suurin osa on arkisia ja aika merkityksettömiä juttuja. Mulle tapahtuu paljon asioita unissa ja saan viestejä nukkuessa, ja niitä olen vuosien aikana oppinut tulkitsemaan. Tiedän esimerkiksi läheisten ihmisten kuolemat etukäteen. En siis tiedä kuka kuolee, mutta tiedän, että joku kuolee. Tämä taito kammottaa kaikkia, koska se on kerta toisensa jälkeen pitänyt paikkaansa. Edellisestä kuolemannäystä on vierähtänyt 1,5 vuotta ja silloin viikatemies haki sukulaisnaisen pois, mutta juuri viime yön unessa sain tietää, että joku minun tuttavistani tulee menehtymään 1-2 kuukauden sisään. Toivottavasti ei tällä kertaa pidä paikkaansa, lähipiiri on muutenkin niin pieni, että tarkottaisi väkisinkin todella tärkeän ihmisen pois menemistä. Kerron sitten tänne kuinka kävi.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2784
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Elpram kirjoitti:
La Huhti 25, 2020 10:40 pm
Sitä tunnetta on vaikea selittää, mutta välillä sitä vaan yksinkertaisesti näkee asioita ja tietää miten jotkut jutut tulevat olemaan. Suurin osa on arkisia ja aika merkityksettömiä juttuja. Mulle tapahtuu paljon asioita unissa ja saan viestejä nukkuessa, ja niitä olen vuosien aikana oppinut tulkitsemaan. Tiedän esimerkiksi läheisten ihmisten kuolemat etukäteen. En siis tiedä kuka kuolee, mutta tiedän, että joku kuolee. Tämä taito kammottaa kaikkia, koska se on kerta toisensa jälkeen pitänyt paikkaansa. Edellisestä kuolemannäystä on vierähtänyt 1,5 vuotta ja silloin viikatemies haki sukulaisnaisen pois, mutta juuri viime yön unessa sain tietää, että joku minun tuttavistani tulee menehtymään 1-2 kuukauden sisään. Toivottavasti ei tällä kertaa pidä paikkaansa, lähipiiri on muutenkin niin pieni, että tarkottaisi väkisinkin todella tärkeän ihmisen pois menemistä. Kerron sitten tänne kuinka kävi.
Näitten etiäisten, unien ja muiden juttujen kanssa on kuules vaan pakko elää, ne ei mene pois. Multa joku nero joskus kysyi, että mistä tuon tiesit...tuumasin vaan "I see dead people" sillä elokuvan kersan kuiskaavalla äänellä...ei ole kuulunut siitä hemmosta enää kohta vuoskymmeneen mitään sen kommentin jälkeen. Yksi kertoili kerran että toi olis mukavaa ja kätevää. Tuumasin vain että ei tää kyllä hauskaa ole kun ei lottonumeroita näe, mutta välistä tuntuu että vois myydä pois eniten tarjoavalle jos vois, sillä välillä on aika raskas taakka kantaa moista kykyä ja tietää tapahtumia mitä muut ei tiedä, eikä itsekään välittäisi oikein aina tietää.
Mulla oli tuossa yksi uni, josta arvelen että joku minun musiikkia harrastavista kavereista potkaiseen tyhjää lähiaikoina...Oli lava, artisti kitaran kanssa, sitten mun eräs muutama vuosi sitten tulipalossa kuollut kaveri seuraavana kitaran kanssa, jossa se huvittava piirre että eihän se elossa ollessaaa kitaralla vaan haitaria soitti pirun hyvin...no kuitenkin sitten tuli kolmannen kitaransoittajan vuoro, jolta ääni kysyi, että kiusattiinko sinuakin kun soitit sitä sinistä viulua?
Muu on mennyt kyllä perille mistä on kysymys, eli joku musisoiva kamu on vaarassa lakata hengittämästä tai vaihtaa lopullisesti sitä estraadia....
Mutta joo....se helkkarin sininen viulu, se ei kyllä avaudu, googlenkin käänsin ympäri, ei mitään mistä sais loogisesti kiinni...
Ja kaikilta musisoivilta kamuilta, minkä kanssa olen ollut yhteyksissä, olen kysellyt vaivihkaa, että onko sulla muuten viulua tai ootko soittanut, mutta ei ole osunut. Parille jotka tietää tän mun jutun ja on nähnytkin näitä mun ennejuttuja oon kyllä sanon miksi kyselen, mutta muille ei kehtaa, tulee pian lamppuautoa pihalle ja napit selkäpuollelle, sekä kuskaavat pian huoneseen jossa ei ole akustiikka lainkaan niin huono juu...
Nää on näitä, minä voin myös kertoa myöhemmin jos jotain ilmenee, voihan se olla että oon vaan soitellut taas kotimusikanttina päin v-ttua ja se sitten tulee alitajunnan silkkana kostona moinen painajainen uniin, että pidäs sekundakanttori ne nakkisormet aisoissa, liikaa taas kakofoniaa...saas nähdä.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Mulle tuli sinisestä viulusta mieleen surulaulu tai vähän semmonen melankolinen ja mollivoittoinen sielu. Se voisi myös muotokielensä ja korkean äänensä perusteella olla naisen vertauskuva. Jäädään odottamaan mitä tuleman pitää. Nämä ovat mielenkiintoisia juttuja! Minua ei kukaan hyvä tuttu hulluna pidä, on jo niin arkipäivää nämä etiäishommat ja kaikki tottuneet siihen että tiedän juttuja ja saan viboja. Ja toisaalta, mulle on yhdentekevää jos joku ei usko tai pitää hihhulina.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2784
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Elpram kirjoitti:
Su Huhti 26, 2020 2:12 pm
Mulle tuli sinisestä viulusta mieleen surulaulu tai vähän semmonen melankolinen ja mollivoittoinen sielu. Se voisi myös muotokielensä ja korkean äänensä perusteella olla naisen vertauskuva. Jäädään odottamaan mitä tuleman pitää. Nämä ovat mielenkiintoisia juttuja! Minua ei kukaan hyvä tuttu hulluna pidä, on jo niin arkipäivää nämä etiäishommat ja kaikki tottuneet siihen että tiedän juttuja ja saan viboja. Ja toisaalta, mulle on yhdentekevää jos joku ei usko tai pitää hihhulina.
Ei mulla kaverit, ne on jo tottuneet mun hourailuihin, mutta selaiset mitä en tunne paremmin, niin ne tuppaa välillä pyörittelemään sitä etusormea ohimonsa kohdalla... :mrgreen:
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja Lassie »

^ Tulee sama mieleen kuin Elpramilla, mutta lisään vielä, että sininen viulu voisi viitata myös naiseen menneisyydestä. Psykologistyyppinen selitys voisi toisaalta olla tuon "kiusattiinko sinuakin, kun soitit sitä sinistä viulua" - jutun perusteella olla se, että alitajuntaan on siirtynyt mietintä yliluonnollisten juttujen sanomisesta ääneen ja sinisen viulun soittaminen tarkoittaisikin yliluonnollisen sfäärin soittamista. Unessa jotkut sanat ja esineet voivat mennä miten sattuu, viulusta ei heti tule mieleen sfääriin yhdistäminen mutta toisaalta, jos kaikki muu on kitaroita niin ehkä sininen viulu on eroavuudessaan muu sävellaji kuin normitaajuus.

Tämä vain mietintää, ei tiedettyjä vastauksia missään, mutta se tekee näistä asioista niin mielenkiintoisia. Mysteerisen äärellä.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2784
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Etiäiset ja enneunet

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Lassie kirjoitti:
Ma Huhti 27, 2020 5:19 pm
^ Tulee sama mieleen kuin Elpramilla, mutta lisään vielä, että sininen viulu voisi viitata myös naiseen menneisyydestä. Psykologistyyppinen selitys voisi toisaalta olla tuon "kiusattiinko sinuakin, kun soitit sitä sinistä viulua" - jutun perusteella olla se, että alitajuntaan on siirtynyt mietintä yliluonnollisten juttujen sanomisesta ääneen ja sinisen viulun soittaminen tarkoittaisikin yliluonnollisen sfäärin soittamista. Unessa jotkut sanat ja esineet voivat mennä miten sattuu, viulusta ei heti tule mieleen sfääriin yhdistäminen mutta toisaalta, jos kaikki muu on kitaroita niin ehkä sininen viulu on eroavuudessaan muu sävellaji kuin normitaajuus.

Tämä vain mietintää, ei tiedettyjä vastauksia missään, mutta se tekee näistä asioista niin mielenkiintoisia. Mysteerisen äärellä.
No ainut mikä tuosta voisi hyvin etäisesti tulla mieleen on ex ja se on kyllä riittävän kaukana, tuhansien kilometrien päässä, mikä passaa kyllä mulle, että se kärmes ei ole ihan takapihan heinokossa sihisemässä. Toivottavasti siis ainakin on ja pysyy. :mrgreen:
Se kysymys ei unessa ollut kohdistettu minulle, eikä siinä olisi mitään logiikkaa, kun olen aika paksunahkainen kaikenlaisen härnäyksen kanssa, enempi pohjimmiltaan sitä " i don't care a fuck" tyyppiä sen suhteen, mitä muut ajattelee tai on minusta ajattelematta.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Vastaa Viestiin