Hypnoosi

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Chefile »

En löytänyt nopealla silmäyksellä aiheesta mitään ja en ole edes varma kuuluuko se "huu haa"-ketjun alle.

Mutta onko kokemusta hypnoosista? Sitä kun on nykyään tarjolla myös näissä jättiläisissä (Terveystalo ja Mehiläinen) ja oon tässä miettinyt, että yks asia pitäisi päästä käymään läpi menneisyydestä. Ja jos se toimii, niin miksi ei myös tupakointiin apua. Tässä on vaan se, että en halua menettää kontrolliani kenenkään muun käsiin, joten se ei silloin liene toimi, jos näin..?

Kaikki kokemukset ja kummien ja kaimojen tarinat kelpaa, kiitos.
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Joskus vuosia sitten kävin hypnoterapeutilla, utelias kun olen. Ei siinä hallintaa menetä, eikä toinen hallitse sinua. Itse itseäsi hallitset ja menet niin pitkälle, kun itse haluat ja olet valmis.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Destiny kirjoitti:Joskus vuosia sitten kävin hypnoterapeutilla, utelias kun olen. Ei siinä hallintaa menetä, eikä toinen hallitse sinua. Itse itseäsi hallitset ja menet niin pitkälle, kun itse haluat ja olet valmis.
Ok, sitten mulla on ollut totaalisen väärä käsitys asiasta.

No mutta, jos sinulla oli uteliaisuuden lisäksi joku muukin syy käydä siellä, niin auttoiko?
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Sekopaatti
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Elo 31, 2016 1:17 pm

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Sekopaatti »

Mä kävin hypnotisoitavana kaksi kertaa jokin aika sitten. Tarkoitus olisi ollut palauttaa muistiin yksityiskohtia yhdestä ikävästä jutusta mikä tuli koettua.

Ei ollut minkäänlaista vaikutusta muhun. Turhautti lähinnä maata tunti siinä ja kuunnella sen tädin höpinöitä.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Tuttuni kävi muutama vuosi sitten ja tarkoituksena saada 30-vuotinen röökin poltto loppumaan ja niinhän siinä kävi, että se loppui, eikä voi sietää edes tupakan savua enää.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Selasin vanhaa paperi-IS:ää ja siellä oli tämä juttu, etsin löytyisikö nettiversiota ja löytyi! Tulee mieleen, että kannattaisikohan hypnoterapiaa hyödyntää erilaisissa asioissa enemmänkin... vähän menetettävää, paljon voitettavaa?

***
Ilta-Sanomat
Yleisurheilu

Julkaistu: 3.9. 7:35

Hypnoterapia pelasti Jenni Kankaan keihäsuran – ”Tajusin, etten selviä enää yksin”

Kuva

Loistokauden heittänyt Jenni Kangas otti radikaalit keinot käyttöön päästäkseen murhaavasta kilpailujännityksestä.

– Eihän tästä tule tyttö mitään! Nyt täytyy keksiä jotakin.

Juuri 22 vuotta täyttäneen Jenni Kankaan äiti Piia Kangas lohdutti tytärtään Kuortaneen urheilukentällä 13. heinäkuuta 2014. Nuori keihäänheittäjä oli ollut heittopaikalla taas aivan tolaltaan jännityksestä, unohtanut taas kaikki ”oikean tekemisen mallit ja jäänyt kuudenneksi vaatimattomalla tuloksella 52,63. Hänen perässään 7:nneksi heitti Heidi Nokelainen, 49,13.

– Olin ihan toivoton jännittäjä. Silloin Kuortaneella meinasin jo pyörtyä heittopaikalla ja tajusin, etten selviä enää yksin, Jenni Kangas muistelee runsas kaksi vuotta myöhemmin.

Kankaat hakeutuivat seinäjokiselle hypnoterapeutille Kari Tuomaalalle, jonka vastaanotolla urheilija kävi puolenkymmentä kertaa ja sai mukaansa omaharjoitteita.

– Hän sai minut rentoon tilaan, jäsenet tuntuivat raskailta kuin lyijy. Urheilusta ei paljon puhuttu. Olen käyttänyt näitä tekniikoita sen jälkeen paljon. Ne ovat toimineet minulle.

Kuva

Hypnoterapia oli vain yksi osa heittäjän henkistä kasvua, josta päättyvä kausi antoi komean todisteen. Kangas heitti kesken Rio de Janeiron olympiakisojen 60,70. Kun edellä mainittu Nokelainen heitti peräti 62,13, oli selvää, että Riossa Suomea edustanut Sanni Utriainen oli korkeintaan maan kolmanneksi paras heittäjä. Hän antoi kuitenkin olympianäytön silloin kuin piti.

Nyt nähtiin ensimmäisen kerran yhdeksään vuoteen sellainen ihme, että kaksi suomalaisnaista heitti yli 60 metrin. Vuonna 2007 siihen pystyivät SE-nainen Paula Tarvainen ja moninkertainen arvokisamitalisti Mikaela Ingberg.

Lauantaina Ruotsia vastaan heittävä Kangas lähti tähän kauteen ennätyksenään 56,56. Nyt ennätys on yli neljä metriä parempi ja perustasoa paremmin mittaava uran 10:n parhaan keskiarvo jo 58,57.

– Olen paneutunut nyt henkiseen puoleen niin paljon, että isä ihmettelee joskus avautumisteni kanssa, mitä kaikkea naisen päässä voi liikkua, Kangas naurahtaa.

Kuva

Isä on Tero Pitkämäen maailman huipulle koulinut, tunnettu valmentaja Hannu Kangas, jonka nimi ja maine kävivät joskus tyttärelle jopa rasitteeksi.

– Se oli silloin teini-iässä, mutta siitä on kasvettu yli. Silloiselle tiuskimiselleni ja yhteenotoillemme pystymme isän kanssa nyt jo nauramaan. Terolta en kadehdi mitään, mutta hänen kilpailupäätään olen aina ihaillut.

Kangas sai arvokisadebyyttinsä Amsterdamin EM-kisoissa heinäkuussa ja pystyi ankaralla foorumilla heittämään 9. sijan ja karsinnassa silloisen ennätyksensä 59,48. Onnistumisen merkitys oli vielä hauraalle psyykelle.

Kauan odotetun kehityksen taustalla on myös levon ja rasituksen järkevä annostelu. Kangas on lähes valmis tekstiilialan insinööri nykyisen kotikaupunkinsa Lahden ammattikorkeakoulusta. Kurssien suorittaminen yhtä tahtia ei-urheilevien koulukaverien kanssa osoittautui kuitenkin urheilu-uralle liian kovaksi paketiksi.

– Menin pitkien koulupäivien jälkeen äkkiä kotiin syömään, sieltä Pajulahteen treenaamaan kello 19–21 ja sitten yritin kotona tehdä koulutehtäviä. Tuli sellainen olo, ettei treeni tartu. Tämä harjoituskausi mentiin ihan urheilu edellä, 14-vuotiaana systemaattisen harjoittelun aloittanut Kangas kertoo.

Kuva

Hän myöntää, että hidas ja junnaava kehitys on monesti mietityttänyt, kun ikätoverit ovat kouluttautuneet ja siirtyneet työelämään.

– Olen monta kertaa miettinyt, onko tässä mitään suuntaa. Joku hulluushan siinäkin on.

Perheessä hurjaa vilskettä

Jenni Kangas on kasvanut viisilapsisen perheen esikoisena miljöössä, josta ei ole vauhtia puuttunut. Ikäeroa perheen kuopukseen, 10-vuotiaaseen Joannaan on peräti 14 vuotta.

Perheen lapsista yleisurheilua harrastavat edellä mainittujen lisäksi 15-vuotias Emilia ja 22-vuotias Eetu, joka sijoittui Oulun Kalevan kisojen 10-ottelussa päättyneenä kesänä viidenneksi. Häntä Hannu Kangas ei enää valmenna.

Emilia ja Joanna harrastavat keihään- ja kiekonheittoa sekä kuulantyöntöä. Jenniltä löytyy nuorten SM-mitali jopa 7-ottelusta. Hän aikoo keihäskauden jälkeen kilpailla joissakin ottelulajeissa.

– Pikkusisko Jutta on 19-vuotias ja sai lakin Kaustisen musiikkilukiosta, eli hän on meistä ainoa ei-yleisurheilija. Kyllä isä on saanut meidän ja muiden valmennettavien kanssa revetä joka suuntaan ja elää kauheassa kiireessä ja paineessa, äidin osuutta unohtamatta, Jenni Kangas sanoo.

Kun Hannu Kangas lopetti Urheiluliiton lajivalmentajan työn 2011, lapsikatraan esikoinen oli helpottunut.

– Kyllä isä on sen jälkeen ollut huomattavasti terveemmän näköinen mies päällekin päin.

Pekka Holopainen
http://www.iltasanomat.fi/yleisurheilu/ ... 53209.html
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Vissiinkiin tuossa on aika paljon yksilöistä kiinni.Ei ole mitään tilastoja,parit kertaa sivusta katsonut.Siinä saa kyllä toisen loppumetreillä pomppimaan vaikka kolmiota."Mielellään"jos toinen ei siitä vielä tiedä.vissii menis tuonne huuhaan puolelle 8) Kaveri lopetti röökinpolton kun seinään.En antaisi kenenkään hypnotisoida itseäni.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Chefile kirjoitti:
Destiny kirjoitti:Joskus vuosia sitten kävin hypnoterapeutilla, utelias kun olen. Ei siinä hallintaa menetä, eikä toinen hallitse sinua. Itse itseäsi hallitset ja menet niin pitkälle, kun itse haluat ja olet valmis.
Ok, sitten mulla on ollut totaalisen väärä käsitys asiasta.

No mutta, jos sinulla oli uteliaisuuden lisäksi joku muukin syy käydä siellä, niin auttoiko?
No ei. Olen ehkä liian skeptinen ja pidättyväinen persoona tuollaiseen.Ehkä asiaan pitää heittäytyä, jos haluaa esim tunnelukkoja auki. Rentouttavaa se oli, samalla tavalla, kuin esim.meditointi tai rentoutusmusiikin kuuntelu.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Vastaa Viestiin