Ruumiista irtautuminen

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Ruumiista irtautuminen

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tänne vaan rohkeasti kirjoittamaan jos on kokemusta tällaisesta. Tätä kuulemma pystyy harjoittelemalla oppimaan. Olen kiinnostunut tietämään lisää, kellä millä on asiasta jonkinlaista tietämystä.

Tässä joitain linkkejä asiaan perehtymiseksi tietämättömille.

http://www.juplin.net/myytit/oudot_voim ... matkat.php
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paranormaali_ilmi%C3%B6
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehostapoistumiskokemus

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Tuo ois mukava "osata".

Jänniä nämä paranormaalit ilmiöt :)

nimi. I Want To Believe.
What you do... Makes you who you are.

Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Eräs ystäväni kertoi oman isoäitinsä kokeneen tällaisen ollessaan jossakin leikkauksessa tms. sairaalassa. Mummu oli katsellut itsensä ulkopuolelta, miten häntä oli operoitu. Hän oli nähnyt jo ihanan valon, jota kohti olisi tehnyt mieli mennä, mutta olikin palannut takaisin ruumiiseensa. Ymmärtääkseni tällaisia tapauksia on paljon.

Psykologia yrittää selittää tätä jollakin kaikille ihmisille yhteisellä tavalla reagoida hapenpuutteeseen.

Aivot ovat muutenkin jännä elin, sillä ne eivät toimikaan ihan niin loogisesti ja suoraviivaisesti kuin usein kuvitellaan. Jos kysessä on aivojen tuottama harha-aistimus, tapauksissa ihmetyttää se, että tajuton henkilö pystyy yleensä aika tarkkaankin kuvailemaan, mitä hänelle on tehty, esim. näkee, miten sydäntä käynnistetään sähköshokeilla, paljonko ihmisiä on ympärillä.

Aivojen toimintaa kuolemassa on vaikea tutkia, koska siltä tieltä on vaikea palata. Fysiologisen kuolemisen tiivitelmä löytyy vaikkapa täältä:

http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=82&vl=2005

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Miksihän kaikkia etsityimpiä rikollisia ei etsitä ruumiista irtautumalla? Tai miksi ei vakoilla toisten valtioitten salaisuuksia?
I am an African!

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Ois ihan yes irtaantua ruumiistaan esimerkiksi töissä niinä päivinä kun on oikein tylsää...Jättäs kropan sinne vaan touhuamaan kun itte tekis jotain henkevämpää :lol:
Jossain ufo-Luukkaisen kirjassa oli semmosesta kokemuksesta että kun tää kyseinen henkilö oli vienyt tyttärensä mummolaan niin oli itse käynyt henkenä katon rajassa katsomassa että mitä he puuhailee...Ja oli sitten osannut kertoa jotta mitä joululahjoja siellä oli valmistettu :roll:

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Tiina kirjoitti:Ois ihan yes irtaantua ruumiistaan esimerkiksi töissä niinä päivinä kun on oikein tylsää...Jättäs kropan sinne vaan touhuamaan kun itte tekis jotain henkevämpää :lol:
Jossain ufo-Luukkaisen kirjassa oli semmosesta kokemuksesta että kun tää kyseinen henkilö oli vienyt tyttärensä mummolaan niin oli itse käynyt henkenä katon rajassa katsomassa että mitä he puuhailee...Ja oli sitten osannut kertoa jotta mitä joululahjoja siellä oli valmistettu :roll:
Ei se ruumiista irtoaminen niin ihmeellistä ole, itse pystyin teini-ikään asti "ponnahtamaan itsestäni irti" kun halusin kunnolla levätä. Eli rentoututiin kaikki paikat kunnolla niin, että en pystynyt edes sormea liikuttamaan ja sitten "irtosin" itseni yläpuolelle niin, että näin itseni. En uskaltanut lähteä kauemmas, mutta sitten kun tulin takaisin ruumiiseeni, olin todella saanut energiaa kovasti. Luulin, että kaikki pystyvät tekemään noin. Sitten taito murrosiässä katosi.

Tapasin vuosikymmeniä myöhemmin (muissa asioissa) R-L Luukasen Rovaniemellä (hän oli Lapin lääninlääkäri silloin) ja hän kertoi, että voisin saada kykyni takaisin. Mutta en ole uskaltanut yrittää...

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Ai no ei tuota sitten voi oikein työelämässä käyttää jos vaatii täyden rentoutuksen :idea:

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

skoone kirjoitti:
Tiina kirjoitti:Ois ihan yes irtaantua ruumiistaan esimerkiksi töissä niinä päivinä kun on oikein tylsää...Jättäs kropan sinne vaan touhuamaan kun itte tekis jotain henkevämpää :lol:
Jossain ufo-Luukkaisen kirjassa oli semmosesta kokemuksesta että kun tää kyseinen henkilö oli vienyt tyttärensä mummolaan niin oli itse käynyt henkenä katon rajassa katsomassa että mitä he puuhailee...Ja oli sitten osannut kertoa jotta mitä joululahjoja siellä oli valmistettu :roll:
Ei se ruumiista irtoaminen niin ihmeellistä ole, itse pystyin teini-ikään asti "ponnahtamaan itsestäni irti" kun halusin kunnolla levätä. Eli rentoututiin kaikki paikat kunnolla niin, että en pystynyt edes sormea liikuttamaan ja sitten "irtosin" itseni yläpuolelle niin, että näin itseni. En uskaltanut lähteä kauemmas, mutta sitten kun tulin takaisin ruumiiseeni, olin todella saanut energiaa kovasti. Luulin, että kaikki pystyvät tekemään noin. Sitten taito murrosiässä katosi.
.
Kuten eräässä toisessa topicissa sanoinkin, unihalvaus minulla oli juuri tämän tapainen, katselin itseäni katosta mutta tilaan liittyi kyllä hyvin vahva kauhuntunne sekä joku outo paino rintakehän päällä, ihan kuin joku istuisi siinä.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Onhan minullekkin käynyt niin että menen makaamaan aivan paikoilleni ja rentoudun täysin. Sitten alkaa tapahtua kaikenlaista jännää ja sitten kun palaan tietoisuuteen tunnen oloni "energiseksi". Kutsun sitä nukkumiseksi :lol:

Eli uskon että kaikki ruumiistairtautumiset ovat vain unia/hallusinaatioita.
I am an African!

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Herkkis kirjoitti:Onhan minullekkin käynyt niin että menen makaamaan aivan paikoilleni ja rentoudun täysin. Sitten alkaa tapahtua kaikenlaista jännää ja sitten kun palaan tietoisuuteen tunnen oloni "energiseksi". Kutsun sitä nukkumiseksi :lol:

Eli uskon että kaikki ruumiistairtautumiset ovat vain unia/hallusinaatioita.
Miksi sinä herkkis osallistut parilla sanalla kaikkien säikeiden keskusteluun? Minä tiedän tasan tarkkaan, että en silloin nukkunut kun olin "itsestäni irti". Minua ei kiinnosta pätkääkään nuo sinun mielipiteesi. Kuten sanottu, jos et usko näihin asioihin, niin miksi ihmeessä vaivaudut näitä säikeitä lukemaan?

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

No koska minua kiinnostaa lukea mitä eri ihmiset kertovat kokeneensa ja sitten tuoda oma mielipiteeni asiasta esille. Sanotaanko että kaiken voi uskoa jos saa tarpeeksi todisteaineistoa. Yritän nyt siis selvittää voisiko kaikissa näissä huu-haa jutuissa olla totuuden siemeniä.

Kaikkihan on kovin suhteellista, nämä jutut ovat todella uskomattoman kuuloisia minusta, joistain muista selvästikkään ei. Jonkun toisen asian kohdalla saattavat osat kääntyä ympäri.

Sinä tuumit että et nukkunut ja koit jotain yliluonnollista, minä tuumin että sinä joko nukuit tai hallusinoit. Miten voi nähdä ilman silmiä, ja jos voi, niin miksi silmät on olemassa, saati sitten ruumis jos sitä ei tarvita? Eli siis koit jotain, mutta tuumin että luulet kokemaasi joksikin toisenlaiseksi tapahtumaksi. Vähän niinkuin UFO-tutkijamme selitti, että kaikilla on mukamas paranormaaleja kokemuksia mutta kaikki eivät tunnista niitä paranormaaleiksi. Olen samaa mieltä, paitsi että paranormaaleja ilmiöitä ei ole ja jotkut luulevat normaaleja kokemuksia paranormaaleiksi.

Minusta on myös kiva lukea näitä huuhaa juttuja koska ne ovat hieman huvittavia, eli ei näiden lukeminen vaivaa aiheuta. Eikö ole muka parempi että jotkut ihmiset ovat erimieltä ja keskustelevat erimielisyyksistään kuin jos he eivät keskustelisi tai jos kaikki olisivat samaa mieltä?
I am an African!

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Herkkis kirjoitti: Sinä tuumit että et nukkunut ja koit jotain yliluonnollista, ?
Enhän minä väittänyt kokeneeni mitään yliluonnollista. Luulin jopa, että kaikki voivat irtaantua ruumiistaan. Ja kyllä sinäkin pystyt näkemään asioita, vaikka sulkisit silmäsi. Itse asiassa joskus näkee sillä tavalla paremmin.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

No minä taas tuumin että kukaan ei oikeasti voi irrottautua ruumiistaan, mutta kaikki voivat kuvitella tekevänsä niin. Siis eli tarkoitan että ei voi konkreettisesti irtautua ruumiistaan, mutta monethan kokevat tämäntyylisiä, mikä taas on kuvittelua. Ja kyllä, näköhavainnothan syntyvät aivoissa ja ilman silmiäkin voi siellä olla toimintaa, mutta mitä näkee ilman silmiä ei oikeasti tapahdu.
I am an African!

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Herkkis kirjoitti:No minä taas tuumin että kukaan ei oikeasti voi irrottautua ruumiistaan, mutta kaikki voivat kuvitella tekevänsä niin. Siis eli tarkoitan että ei voi konkreettisesti irtautua ruumiistaan, mutta monethan kokevat tämäntyylisiä, mikä taas on kuvittelua. Ja kyllä, näköhavainnothan syntyvät aivoissa ja ilman silmiäkin voi siellä olla toimintaa, mutta mitä näkee ilman silmiä ei oikeasti tapahdu.
Et näköjään ole opiskellut filosofiaa niin kuin enemmän? Siis mikä on semmoinen "oikeasti tapahtuminen"? Ja mikä on "kuvittelun" ja "konkreettisen" raja? Kummassakin kuluu energiaa, siis energia muuttaa muotoaan.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

2 kurssia filosofiaa 8) ja tottahan se on että kuviteltukin tapahtui oikeasti eli aivoissa meni sähköimpulsseja sinne sun tänne ja aistihavanto syntyi.

Oikeasti tapahtunut on sitä kun se ei vain ole aivojen sähkötoimintaa vaan jotain konkreettistakin tapahtuu muualla kuin aivoissa. Kuvittelu on sitä kun aivot napsaa vaikka niin ei oikeasti käy mitä aivot väittää.

Eli näet salaman taivaalla mutta oikeasti elektronit ei liikkunutkaan taivaan halki muodostaen sitä salamaa vaan aivot ihan itsestään "näkee" vanhasta muististaan salaman, vaikka silmä ei salamaa rekisteröinytkään koksa sitä ei ollut olemassakaan.

Tai että luulet että joku löi naulan jalastasi läpi ja tunnet kivun ja näet veren mutta sekin on vaan aivojen temppuilua, eikä jalalles ole oikeasti mitään muuta tapahtunut kun ehkä on lähteny kipuaistimuksia päähän ilman mitään syytä.

Ja Filosofia on vähän hassua koska eihän sillä naista saa tai oikeastaan mitään muutakaan saavuta kuin ehkä mielenrauhan jos sitä ei jo ennestään ole.
I am an African!

Vastaa Viestiin