Ruumiista irtautuminen

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Pah ihan sama, ruumiista irtautuminen konkreettisesti ja muualle matkustaminen sillä perusteella on täyttä puppua 99.9999999999999% todennäköisyydellä.
I am an African!
sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Herkkis kirjoitti:Pah ihan sama, ruumiista irtautuminen konkreettisesti ja muualle matkustaminen sillä perusteella on täyttä puppua 99.9999999999999% todennäköisyydellä.
Aika kova arvio. Ymmärtäen todennäköisyyksien voiman mikään ei ole puppua tolla todennäköisyydellä. :wink: . Hekilökohtaisesti arvioisin Totta 15%-85% puppua. Siinä on mukana perus Suomalainen varovaisuus "mähän en usko mitään ennen kun nään"....
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Sepä se on vähän hassua kun itse on niin varma asioista. Ja sitten kuulee kauheeta "skeidaa" kaikenmailman ihmisiltä ja ne on myös tosi vakuuttuneita omasta kannastaan ja on mukamas kokemuksia ja todisteita. Mutta kun miettii maalaisjärjellä ja peruskoulun käyneenä niin aika selvää pitäisi olla minusta että ei ole mahdollista mitkään konkreettiset ruumiistairtautumiset. Ja sitten kun vielä osa näistä "uskiksista" on oppineita ihmisiä.

Mutta onneksi tiedän että on paljon enemmän ihmisiä ja tiedemiehiä minun kannallani kuin "uskisten" kannalla.
I am an African!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mä taas olen hemmetin kiinnostunut näistä asioista. On totta, että näissä porukoissa liikkuu tosi paljon höyrähtäneitä tai sitten huijareita. Kuitenkin olen sen verti saanut tutustua ihan järkeviin ja asiallisiin ihmisiin, joilla ei näytä olevan minkäänlaista motivaatiota huijaukseen.

Suhtaudun asiaan suurella mielenkiinnolla ja gonzo-journalismin hengessä. Ei pidä uskoa mihinkään, mutta jääräpäinen kieltäminen ja torjuminen ennen asioihin tutustumista on myös mielestäni hölmöä.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

EuroJR kirjoitti:Ei pidä uskoa mihinkään, mutta jääräpäinen kieltäminen ja torjuminen ennen asioihin tutustumista on myös mielestäni hölmöä.
Jep jep nyt tarvitaan siis todisteita!
I am an African!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Herkkis kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Ei pidä uskoa mihinkään, mutta jääräpäinen kieltäminen ja torjuminen ennen asioihin tutustumista on myös mielestäni hölmöä.
Jep jep nyt tarvitaan siis todisteita!
Juu juu, niitä tässä ollaan jollain tapaa etsimässäkin. Minä suhtaudun toiveikkaasti siihen ja sitten Herra Hoo :D varsin skeptisesti. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä, ettei uskota mitään ilman todisteita.

Todistustaakka on myös väitteen esittäjällä, se pitää muistaa.
sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

EuroJR kirjoitti:Juu juu, niitä tässä ollaan jollain tapaa etsimässäkin. Minä suhtaudun toiveikkaasti siihen ja sitten Herra Hoo :D varsin skeptisesti. Siinä ollaan varmaan samaa mieltä, ettei uskota mitään ilman todisteita.

Todistustaakka on myös väitteen esittäjällä, se pitää muistaa.
Sitä mä oon vähän ihmetellyt näissä todistus asioissa, että se taakka on aina sillä kuka yrittää todistaa jotain skeptikoille. Musta se on ihan yhtälailla sillä joka väittää, että jokin ei ole mahdollista. Eli kyllähän sen pitäisi toimia molempiin suuntiin.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Niin netissä ei voi nimimerkin suojissa ainakaan heitellä mitään todisteita eikä nimiä.

Eräs ystäväni, nainen ikää oli kertomishetkellä yli 62 v. Ei sairauksia, eikä lääkityksiä kertoi seuraavan tarinan;


"Mitä vanhemmaksi äitini tuli, sen höperömmäksi hän muuttui. Äitini kertoi että jutteli öisin pienien poikien kanssa, jotka tulivat sängynlaidalle istumaan.
Lopulta äiti meni jaloistaan niin huonoksi, ettei pääsyt enää rappuja omakotitalomme yläkertaan, jossa hänellä oli huone ja keittiö. Hänet laitettiin palvelutaloon. Äiti ei ymmärtänyt tapahtuman lopullisuutta vaan joka kerta kun menimme häntä katsomaan äiti oli lähdössä kanssamme kotiin.
Sanoimme hänelle, että hän ei selviytyisi enää kotona, sillä rappuset on jyrkät. Äiti meni ovelan näköiseksi ja sanoi:"Miepäs meenkin lentämällä". Tätä samaa lausetta hän oli toistanut joskus ennenkin, vaan kukaan ei kysellyt, mitä hän sillä mahtoi tarkoittaa. Laskimme vanhuuden tiliin kaikki oudot jutut.

Eräänä päivänä laitoimme mummon tavarat vintiin ja poikani siirsi omat tavaransa yläkertaamme, pieneen yksiöön. Poikani mietti, että mitähän mummo sanoo tähän. Sovimme ettei mummolle kerrota mitään asiasta.

Kesken muuton yläkertaan tuli outo haju. Kävelin pienen kammarin poikki ja ihan kuin keskellä olisi ollut jonkinlainen hajukupla, joka sen jälkeen kun kävelin sen läpi, ikään kuin levisi koko huoneistoon ja häipyi vähitellen. Haju muistutti jotakin lääkettä.

Seuraavan kerran kun menimme mummoa katsomaan palvelutaloon, tunnistin huoneessa saman hajun. Mummo oli alkanut saada jotain mikstuura-lääkettä vatsan toimintaan. Mummo makasi kasvot seinään päin ja oli kiukkuisen näköinen.
Hetken kuluttua kiukun syy selvisi, kun hän kääntyi ja kysyi: "Minkäs takia työ miun tavarat sinne vinttiin laitoitta?"
Kukaan muu sukulainen ei tiennyt tavaroiden muuttamisesta vinttiin mitään, sillä teimme sen ihan pikaisen päätöksen perusteella."
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
C-Bane
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 3:31 pm

Viesti Kirjoittaja C-Bane »

Lydia07 kirjoitti:Olen leikkauksen jälkikipuihin saanut kahta eri särkylääkettä, joiden yhdistelmä sai minut roikkumaan ilmassa kehoni ulkopuolella, kuin ilmapallo. Tunsin silti olevani kehossani ja hengitin, mutta silmät katselivat kehoani metrin korkeammalta. Se ei ollut peloittavaa, mutta heti kun lääkitys lakkasi vaikuttamasta, kieltäydyin ottamasta lisää. Tiedä vaikka olisi ollut hengenlähtö lähellä.

Miksi se ruumiistairtautuminen ei joltakulta onnistuisi ilmankin lääkkeitä, jos kerran lääkeidenkin avulla? Ainakin unessa hyppään korkealta ja leijailen ilmassa.
Varmaankin on ollut kyseessä Ketamiini?

"Amerikkalaiset sotilaat käyttivät ketamiinia ensimmäisen kerran Vietnamin sodassa, mutta nykyään sen käyttöä lääketieteessä vältetään, koska se voi aiheuttaa epämiellyttäviä kehostapoistumiskokemuksia. Sen käyttö on rajoittunut tuntemattomien potilaiden (esim. onnettomuusuhrien) nukuttamiseen, pieniin kirurgisiin operaatioihin ja joskus migreenin hoitoon. Ketamiinia löydetään myös useista huumausaineista jatkeaineina.

Karl Jansen on tutkinut ketamiinin yhteyttä kuolemanrajakokemuksiin."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketamiini
Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

C-Bane kirjoitti: Varmaankin on ollut kyseessä Ketamiini?
Aika todennäköisesti juuri se. Monet käyttävät sitä ihan sellaisenaan, koska sen aiheuttama dissosiatiivinen kokemus on aika mielenkiintoinen. Yksi ihmeellinen piirre on just toi Lydian kuvaama, ei tunne pelkoa vaikka tilanne olisi kuinka kummallinen.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Osaan tuon taidon

Viesti Kirjoittaja Ailar »

No minä taas tuumin että kukaan ei oikeasti voi irrottautua ruumiistaan, mutta kaikki voivat kuvitella tekevänsä niin. Siis eli tarkoitan että ei voi konkreettisesti irtautua ruumiistaan, mutta monethan kokevat tämäntyylisiä, mikä taas on kuvittelua. Ja kyllä, näköhavainnothan syntyvät aivoissa ja ilman silmiäkin voi siellä olla toimintaa, mutta mitä näkee ilman silmiä ei oikeasti tapahdu.
_________________
Osaan ihan oikeasti irtautua ruumiistani, eli jos makaan sängyllä selälläni (jotenkin se on niin helpompaa), pystyn irtautumaan itsestäni joskus. Aina se ei onnistu ja vaatii jonkinmoista rentoutumistilaa. En koe sitä mitenkään yliluonnollisena, pikemminkin ällöttävänä. Johtuu siitä, että minulla on usein irtautumisen aikana ja sen jälkeen huono olo.

En ole leijunut katselemaan muita ulottuvuuksia. Olen nähnyt vain itseni makaamassa sängyssä - mitäpä iloa tuosta sitten on. Koko homma ei ole todellakaan minkään arvoista. Minulle tavallista. En edes halua sitä, mutta näin tapahtuu muutaman kerran vuodessa tahtomattani. Joskus tosin olen tehnyt sen piruuttani...(vaikka tuleekin kurja olo).
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Tuo alkuosa siis lainattua

Viesti Kirjoittaja Ailar »

toiselta kirjoittajalta
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

ööö

No kuitenkin ruumiista voi irtautua siis vain mielessään eikä konkreettisesti niin kuin on jo sanottu. Voihan sitä kuvitella melkein mitä vaan ja nähdä untakin. Tää koko juttu on varmaa siks nii puhuttu ku ei oo niitä yleisimpiä kuvitelmia ja sit on et "WTF mitä tapahtu" kun tommosen hallusinaation kokee.
I am an African!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Uskotteko levitaatioon?
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

EI!!1 :D Uskotko sinä?
I am an African!
Vastaa Viestiin