Joku tekee öisin salaa lumityöt

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1226
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Kuolemannaakka kirjoitti:Kuinka iso piha on kyseessä? Tästä voisi arvioida puuman habitusta, sillä kovin hento nainen tuskin jaksaisi isoa pihaa kolata. Lisäksi: onko pihalla yöllä valoja? Rajaisin yöaikaan tapahtuvan kolauksen pois, mikäli pihamaa on pimeänä, koska "en minä ainakaan", eikä "kukaan järkevä kolaaja" kolaa pilkkopimeässä.

P.S. Jukka S. Lahden kengännumero oli 41. Lattialta löytyi kuitenkin huomattavasti isompia kengänjälkiä.
Onko tuota auerpaskaa pakko tunkea tännekin?

HraTotuus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2019 10:01 pm
Paikkakunta: Stadinäijä

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja HraTotuus »

LaveallaTiellä kirjoitti:Tämän talven aikana useamman kerran on joku tehnyt lumityöt puolestani joko yön aikana tai sitten töistä palattuani. Asun omakotitalossa haja-asutusalueella verrattain kaukana lähimmistä naapureista, joten kyseessä ei oikein voi olla mikään "naapurin palvelus". Tällaista yhteistyötä kai jonkin verran tehdään esimerkiksi rivitaloissa. Sinänsä otan mielellään vastaan tämän "palveluksen", mutta olisi kiva tietää kuka tämä mystinen puuhailija on. Tänään viimeksi aamulla heräsin siihen, että portaat oli harjattu ja koko piha kolattu viimeistä piirtoa myöten. Jäljet kolaajan jäljiltä johtavat tielle jota aurataan traktorilla ja sen pinta menee niin kovaksi ettei siinä oikein jäljet näy. Kutsun tästä eteenpäin tätä mystistä vierailijaa "Kolaajaksi".

Omia havaintojani ja tutkintojani:

1. Kolaaja käyttää mitä todennäköisimmin minun lumikolaani ja katuharjaani. Ne ovat aina kuin "käytön jäljiltä".
2. Hän iskee kun olen poissa kotoa tai öisin. Hänen täytyy siis tuntea jokseenkin tarkkaan päivärytmini. Asun yksin.
3. Jalanjälki on huomattavasti pienempi kuin oman 45 numeroisen talvikenkäni jättämä. Arviolta ehkä 39-41. Kengän jättämä kuvio on muuten ehjä mutta jalkaholvin kohdalla ulkosyrjissä epäselvempi. Kengät kuluneet näiltä kohdin?
4. Tarkistin äsken vielä googlemapsilla, lähimpään naapuriin on melkein 500m. Oma arvio oli pikkaisen yli. Kai se tyhjä peltotie tekee sen.
5. Makuuhuoneeni ikkuna on yläkerrassa toisella puolella taloa. Keittiön ikkuna antaa "kolausalueelle".

Ennen riistakameran ostoa otan mielelläni vastaan vinkkejä, joilla Kolaajan voisi paljastaa. Nuo tuppaavat maksamaan kuitenkin ainakin paikallisesta liikkeestä haettuna ihan jonkin verran. Jotain auton muualle jättöä tai vastaavaa kikkaa voisin kyllä kokeilla. Jonkin verran tietenkin päivätyö rajoittaa sen mahdollisuutta.
-Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku-

HraTotuus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2019 10:01 pm
Paikkakunta: Stadinäijä

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja HraTotuus »

LaveallaTiellä kirjoitti:Tämän talven aikana useamman kerran on joku tehnyt lumityöt puolestani joko yön aikana tai sitten töistä palattuani. Asun omakotitalossa haja-asutusalueella verrattain kaukana lähimmistä naapureista, joten kyseessä ei oikein voi olla mikään "naapurin palvelus". Tällaista yhteistyötä kai jonkin verran tehdään esimerkiksi rivitaloissa. Sinänsä otan mielellään vastaan tämän "palveluksen", mutta olisi kiva tietää kuka tämä mystinen puuhailija on. Tänään viimeksi aamulla heräsin siihen, että portaat oli harjattu ja koko piha kolattu viimeistä piirtoa myöten. Jäljet kolaajan jäljiltä johtavat tielle jota aurataan traktorilla ja sen pinta menee niin kovaksi ettei siinä oikein jäljet näy. Kutsun tästä eteenpäin tätä mystistä vierailijaa "Kolaajaksi".

Omia havaintojani ja tutkintojani:

1. Kolaaja käyttää mitä todennäköisimmin minun lumikolaani ja katuharjaani. Ne ovat aina kuin "käytön jäljiltä".
2. Hän iskee kun olen poissa kotoa tai öisin. Hänen täytyy siis tuntea jokseenkin tarkkaan päivärytmini. Asun yksin.
3. Jalanjälki on huomattavasti pienempi kuin oman 45 numeroisen talvikenkäni jättämä. Arviolta ehkä 39-41. Kengän jättämä kuvio on muuten ehjä mutta jalkaholvin kohdalla ulkosyrjissä epäselvempi. Kengät kuluneet näiltä kohdin?
4. Tarkistin äsken vielä googlemapsilla, lähimpään naapuriin on melkein 500m. Oma arvio oli pikkaisen yli. Kai se tyhjä peltotie tekee sen.
5. Makuuhuoneeni ikkuna on yläkerrassa toisella puolella taloa. Keittiön ikkuna antaa "kolausalueelle".

Ennen riistakameran ostoa otan mielelläni vastaan vinkkejä, joilla Kolaajan voisi paljastaa. Nuo tuppaavat maksamaan kuitenkin ainakin paikallisesta liikkeestä haettuna ihan jonkin verran. Jotain auton muualle jättöä tai vastaavaa kikkaa voisin kyllä kokeilla. Jonkin verran tietenkin päivätyö rajoittaa sen mahdollisuutta.

Hei nimimerkki Laveallatiellä!

Minusta tuntuu, että kolaaja on joku nainen kuka on ihastunut sinuun. Kerrot, kuinka kolaaja tietää päivärytmisi ja käy poissaollessasi tai nukkuessasi kolaamassa pihasi.
Oletko miettinyt, kuka tai ketkä tietävät elämästäsi päivärytmisi verran?
Voisiko kyseessä olla joku työhösi tai harrastuksiisi liittyvä henkilö?
Entä asuuko naapurissasi tai lähettyvillä joku yksinäinen nainen?
Entäpä edelliset naisystäväsi, asuvatko he lähettyvillä?

Se, että kolaaja käyttää sinun vehkeitäsi lumen luomiseen, kertoo mielestäni siitä, että kolaaja ei halua jäädä kiinni roudaamalla mahdollisesta ajoneuvostaan lumen luomiseen tarkoitettuja työvälineitä.

Mitä sinun kannattaisi siis tehdä, että kolaajan henkilöllisyys paljastuisi sinulle.
Jos minä olisin sinun tapaasi mottitilanteessa tuntemattoman kolaajan kanssa, niin ensimmäisenä pyytäisin jonkun ystävän tai kaverin valvomaan pihaani, kun en itse ole paikalla tai olisin nukkumassa.
Ellei sinulla ole mahdollista pyytää ketään mukaan valvomaan tilannetta, niin ostaisin riistakameran.
Riistakameroita saa hyvinkin edulliseen hintaan netistä.

Toivottavasti asia selviää.

Kerro myös tänne sivustolle, mikäli kolaajan käyttäytyminen muuttuu vakavampaan suuntaan, koska monesti tuollaiset tyypit saattavat olla hyvinkin arvaamattomia.

Avatar
Irene Huss
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 1:37 am

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja Irene Huss »

Tämä on esimerkki erittäin positiivisen jäynän tekijästä.

Nuorempina olimme vähän samoilla linjoilla, mutta sillä erolla, että kävimme rakentamassa pihoile lumiukkoja. Rakennettiin aina sisäänkäynnin eteen, että ulostulija varmasti pelästyi.

Kerran rakennettiin talon toiselle puolelle ja koira nurkan takaa tullessaan pelästyi niin, että
meni aina varmuuden vuoksi karvat pystyssä nurkan taaa kattoo, onko siellä lumiukkoa, riippumatta siitä oliko kesä tai talvi. :D
Muista lapseni aina yksi asia; opi tunnistamaan susi lampaiden vaatteissa.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

Huhhuh täällähän on ihmiset heräänneet teoretisoimaan. Pahoittelut pitkästä minfo-tauosta. Työhommat venyivät loppuviikosta niin paljon, ettei ihan hirveästi jäänyt aikaa muulle. Loppuaika menikin sitten yhden toisen salapoliisiprojektin kanssa. No palataan asiaan. Kiitos ensinnäkin kaikille asiasta kiinnostuneille ja toinen toistaan mielenkiintoisemmille teorioille.

Khl: voinet poistua takavasemmalle. Tottahan minä asiaa selvennän jos suotta alat syyttelemään. Olen edelleen sillä kannalla että sivusto tarvitsee jonkinlaisen automaattisen ratkaisun tupla-accojen kitkentään, jotta noitajahdit saadaan pois sivustolta.

Kuolemannaakka: Onhan tuolla kokoa. Joskus ollut 7-8 autoakin tuossa, joten ei mikään ihan 1-2 auton "palanen". Piha on öisin jatkuvasti valaistu LED-valonheittimellä. Tai miksikä noita nyt nimitetäänkään. Toivon totisesti, että nainen on hento. Vaikkei minulla ole riuskoja naisihmisiä mitään vastaan sinänsä, sorja nainen on silmälle ilo. Mielenkiintoinen yhtymäkohta tuo kengännumero. Ehkä tämä kyseinen Kolaaja on siis "kolaillut" ulvilassakin? :O Onneksi tuon kokoisia kenkiä löytyy maastamme varmaan lukumäärältään miljoonia!

annaanna: Toivon totisesti että palvelusta ei peritä maksua rahana, saatika millään muilla keinoin. Kaupungin keskustaan ja siten tietääkseni lähimpään VOKiin on varmaan joku 15km. Lisäksi olen varsin haittamaahanmuuttovastaisen ihmisen maineessa, joten en usko että kukaan sen puolesta lähtisi huvikseen kolailemaan sieltä. Olen joskus heittänyt keikkaa postilla, kun omassa työssä oli hiljaista ja voin vakuuttaa, että posteljoonilla ei ole aikaa eikä kiinnostusta kolailla yhtään mitään. Mielenkiintoisia teorioita yhtä kaikki.

MissMallard: en ottanut loukkauksena, pois se minusta! Pahoittelut jos ymmärsit asian niin. Kirjoitustyylini on joskus vähän turhankin suora ja töksähtelevä. Ymmärrän mitä tarkoitit :) Parisen vuotta olen tässä nyt asustellut. Halusin opiskelujen päätyttyä pois opiskelija-asunnosta ja kaupungin keskusta-alueelta. Eikä halvat "lähiötkään" oikein kiinnostanut. Tarpeeksi kun viitsii ottaa etäisyyttä niin hintatasot alkavat olla kohillaan! Koira olisi kyllä varsin mukava kaveriksi. Siperian huskyt ovat jostain syystä lähellä sydäntä. Valitettavasti ei oikein sovi omaan työrytmiin, kun joutuu välillä paiskimaan poskettoman paljon ylitöitä ja reissailemaan.

CSI: Ai hitto tuo onkin hyvä. Tuossa olisi voimasähköäkin saatavilla autotallin puolelta... Paljonkohan tulisi tuomiota rosiksessa? Pystyisikö syyttäjä osoittamaan, että teko oli tuottamuksellinen. No ainakin jos minfoa lukee...

Janita: Hauska kuulla, että Kolaajia on muuallakin liikkunut. Olen joskus itsekin pahaan oloon kävellyt öisin, mutta en uskalla/halua liikkua toisten pihoilla tai autojen läheisyydessä. Taloyhtiössä tietysti kun parkkipaikka ja etupiha on yleensä yhteistä niin siinä ehkä luontevammin sitten pyyhkii niitä lumia pois vrt lähtee varta vasten kilometrien päähän kolaamaan. Onneksi sait murhafantasiat päästä pois ja olet ilmeisesti päässyt erostakin jo hyvin yli, kun pystyt asiasta puhumaan.

Silli: Valaistus mainittu, kiinteä LED-valonheitin, aina päällä. (Tai no siis hämärätunnistimella) Minulla on parikin kamerakännykällä napattua kuvaa kengänjälestä. Pituus täytyy mitata kyllä vielä, jotta saadaan tarkat lukemat! Joo harvoin aikamiehellä olen nähnyt noin pientä kenkää. Omat talvisaappaat onkin jo sitten jotain kokoa 46-47, jotta mahtuu useampaa sukkaa sisään. Armeijassa oli kyllä tupakaverina yksi viekas vietnamilainen soturi... Tietääkseni asuu toisella puolella Suomea ja viettää edelleen railakasta opiskelijaelämää. Ohoh tuollainen aktiivinen seurantamuotoinen stalkkaus kyllä veisi omat hermot kireälle. Varsinkin jos näkisi jonkun kävelevän perässä? :/ En ole oikein koskaan tehnyt pahaa kärpäsellekään, joten en usko että ketään kiinnostaisi minun psyykkeeni horjutus. Tai ylipäänsä terveyden vahingoittaminen. Mielestäni tuota "tilauspalvelu" mahdollisuutta vastaan sotii se, että tämä on ollut toistuvaa. Luulisi sen kuka palvelun ostanut jossain vaiheessa huolestuman, että missä se Kolaaja viipyy. No tiedä häntä. Myydäänhän sitä vanhuksille varsinkin ties mitä palveluita.

HraTotuus: Olen itsekin kallistunut naisihmisen puoleen. Ehkä eniten jalanjäljen koon takia, ja sen seikan jota en tainnut aloitusviestissä mainita, että Kolaaja tekee varsin tarkkaa jälkeä. En itse koskaan viitsisi tehdä noin pikkutarkkaa jälkeä kuin tämä henkilö. Käsittääkseni naisihmisille tällainen on tyypillisempää kuin miehille? Kukaan entinen naisystävä ei asu edes samassa kaupungissa. En usko että opiskeluajan säätöjä voi tähän laskea. Täytyy varmaan seuraavaksi tutkia tämä meidän muutaman kilometrin mittainen hiekkatie ja kiinteistöt tästä varrelta asukkaineen. No ystävät tietysti tietää suunnilleen missä liikkuu ja työkaverit nyt työaikojen osalta hyvinkin tarkkaan. Miesvoittoinen ala ja palkanlaskija/talousihminen on meidän puljun ainoa naaras. Olen samaa mieltä siitä, että lumikolan ja katuharjan roudaaminen herättäisi kyllä varmaan huomiota! Enimmäkseen tutut käy kyllä päivätöissä, joten sinänsä ehkä sen vaihtoehdon jättäisin pois. Lisäksi haluan itse henkilökohtaisesti narauttaa Kolaajan. Riistakamera tai joku ulkovalvontaan sopiva valvontakamera lähtee varmaan tilaukseen näinä päivinä. Olen sitä jo harkinnut muutenkin, ihan omaisuuden valvontaa silmällä pitäen.

Irene Huss: Hyi olkoon tuo on aika ilkeä källi :D Meinaan itsekin kun aamukahvit hörppää siinä liikkeelle lähtiessä vauhdissa termoksesta voisi litkut pian pärskähtää pihalle lumiukkoon törmätessä.

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

En ole nyt ihan varma, onko tuplapostaus sallittua, mutta sen teen kuitenkin koska edellinen vastausviesti venyi jo niin pitkäksi. Kuten edellisessä mainitsin oli tässä vähän taukoa minfoilusta kovien kiireiden vuoksi. Ainakin täällä meillä lunta tuli lauantaina vähän turhankin paljon taas. Aamulla tein ihan itse lumityöt tavalliseen tapaan. Lähes toivoin, että Kolaaja olisi iskenyt yön aikana, sillä tuulen puhaltamat dyynit olivat paikoitellen kohtuuttoman paksuja. Lähdin iltapäivästä käymään toimistolla ja sen jälkeen kävin syömässä ravintolassa muutaman ystäväni kanssa. Tällä aikaa lunta satoi koko ajan lisää ja palatessani oli pihaa selkeästi kolattu poissa ollessani. Pihassa oli ohuen ohut huntu lunta, joten hän oli varmaankin vastikään tätä suoritustaan tehnyt? En ole asiantuntija sademäärissä :shock:

Sain nyt vähän selkeämmät kuvat jalanjäljistä, lisäilen niitä vaikka kun muutenkin siirrän lähipäivinä kuvia koneelle. Jäljen mittaaminen tosiaan ei vielä tapahtunut, koska vastikään ketjua luin ja sen tajusin. Oma ajatus alkaa kallistumaan nyt siihen suuntaan, että sen täytyy olla joku tämän meidän tien varrella asuva, tai jotenkin muuten pääsee näkemään milloin liikun. Koska kyseessä oli kuitenkin keskellä kirkasta päivää tapahtunut muutaman tunnin poissaolo kotoa. Jos pääsen tänään ajoissa lähtemään niin käyn läpi nuo talojen numerot ja koitan niiden avulla kartoittaa asujaimistoa. Eipä tuossa montaa taloa edes ole, joten ei mikään kohtuuton homma.

khl
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1382
Liittynyt: La Syys 19, 2015 5:30 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja khl »

Tuskin siirryn taka tai etu vasemmalle :mrgreen:

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

khl kirjoitti:Tuskin siirryn taka tai etu vasemmalle :mrgreen:
No siinähän irvistelet sitten.

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Mielenkiintoinen juttu!
Kerroit, että olet asustellut talossa pari vuotta. Tiedätkö mitään talon edellisistä asukkaista? Voisiko tämä lumitöiden teko olla jokin "naapuri-/tuttavasopimus", jonka siis edelliset asukkaat olisivat voineet jonkun ulkopuolisen kanssa tehdä? Tämä Kolaaja siis putsaa pihan tietämättä, että talon omistaja on vaihtunut...


Tuli vaan mieleeni, että meillekin tuli nuohooja ihan automaattisesti, koska oli tehnyt edellisen asukkaan/talon omistajan kanssa sopimuksen tulla nuohoomaan joka talvi aina tiettyyn aikaan. Tämä nuohooja ei ainakaan tiennyt talon omistussuhteen muuttuneen.

Lisäys: Entä jos jätät lumikolaan lapun, johon kirjoitat vaikkapa, että "Kiitos taas avusta! Minulla olisi asiaa, voisitko soittaa numeroon X". Jos kyseessä on joku "luvallinen kolaaja" (kuten esimerkissäni yllä), hän varmaan soittaa sinulle.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Haluatteko kuulla riistakameroista? Semmoinen kuvaamaan ja marsmars johonkin muutamaksi tunniksi. Ei tarvitse sen enempää mysteeriä selvitellä.

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

TooToo: Sellaisen ostan heti kun vain raaskii/ehtii moisen rahan irroittaa. Sille olisi kyllä muutakin käyttöä.

Tay77: Ostin talon vanhemman puoleiselta pariskunnalta, jotka muuttivat kai kerrostaloon pienempään asuntoon. Tuostahan voisi kyllä kysäistä, edellisen omistajan numero on edelleen tallessa. Nuohoojat tekevät tuota vissiin varsin usein. Taitaa ylipäänsä pyöriä pitkälti niin, että nuohooja tietää tasan tarkkaan milloin se piippu on hoonattu. Takan käyttäjä sitten välttämättä ei. No mutta, eipä sitä kaikkea tule ajatelleeksikaan. Laminoin vaikka töissä kontaktimuovilla jonkun pahvilapun johon kirjoitan tuon tyylisen viestin. Sen sitten laittaa illalla kotiin mennessä vireeseen!

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Kiitos vastauksestasi! Kerrothan meille, mikäli juttu etenee tai selviää?


Onhan tuo toki hieman creepyä mutta mäkin voisin ottaa meille tuollaisen "Kolaajan" :wink: Täällä meillä päin lumensyvyys 60-70 cm...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

HraTotuus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2019 10:01 pm
Paikkakunta: Stadinäijä

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja HraTotuus »

Joko kolaaja on selvinnyt nimimerkki lavealla tiellä?

Nyt kun lumet sulaa ainakin täällä etelässä niin minkälainen lumitilanne sinulla on pihassasi?
Itse olen joutunut tekemään meillä lumityöt ja vaikka se on välillä suoranaisesti vituttanut, olen ottanut asian treenin kanalta.

Toivottavasti se kolaaja ei ole kolkannut sinua jos on kuumempaa sorttia oleva naisihminen.
-Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku-

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

Heippa! Sen verran kiirettä pitänyt töiden ja muiden osalta, ettei luppoaikaa juuri jäänyt ylimääräiseen koneella istumiseen. Kolaajaa ei ole nyt näkynyt. :( Meilläkin päin lumet sulivat viikonloppuna aivan käsittämättömän hurjaa vauhtia. No hanget ja penkereet ovat tietysti jäljellä, mutta itse piha on nyt vetistä loskaa. Riistakamera olisi ilmeisesti tänään tai huomenna kolahtanut asiamiespostiin. Saa nähdä tuleeko sille nyt ainakaan tämän mukaista käyttöä ollenkaan. No ainahan sen voi sitten laittaa kuvaamaan vaikka riistaeläimiä.

KalleH
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Syys 05, 2018 10:25 am

Re: Joku tekee öisin salaa lumityöt

Viesti Kirjoittaja KalleH »

Oon melko varma että kännyköihin löytyy myös sovelluksia joilla sen saisi ottamaan kuvan esimerkiksi viiden minuutin välein. RIittäisi varmasti tälläisessä tapauksessa eikä ihan liikaa kuvia tulisi yön aikana

Vastaa Viestiin