Omituisia tapahtumia tosielämästä

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Koppihoitaja
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 12:45 am
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Koppihoitaja »

Minulle nyt ei mitään oikein erikoista ole tapahtunut...Paitsi että ostin tuossa reilu vuosi sitten vanhan, alunperin joskus 1920 luvlla, rakennetun talon. Viime kevään olin remontoinneista johtuen suurimman osan ajasta sähkölämmityksellä lämmittänyt taloa. Syksyllä taas aloin käyttä takkaa enemmän. Ajoittain töitten ym. takia en ehtinyt lämmittämään ja josku kävi niin että illan aikana lämpötila nousi 15 -->25 asteeseen. Puoliltä öin kun meni nukkumaan peltien sulkemisen jälkeen saattoi herätä 3-4 aikaan paukkeeseen ja napsumiseen. Välillä kuulosti siltä että joku kävelisi jossain ja taisipa ovetkin aueta itsekseen, lähinnä vessan ovi sitä teki, kun on huono muutenkin.
- Aluksi vähä meinas säikäyttää, mutta muutaman lämmityskerran jälkeen tajusin että lämpö siirtyy vanhoihin hirsiin hyvin viiveellä ja seinän 0-kohdan lämpeneminen pistää taloon eloa.

Unia tässä on jo käsitelty aikaisemminkin ja kerron omasta kokemuksesta, eli äitini kuoli 90 luvun puolella. Vuosikaudet näin unia jossa äitini oli kotona tms. mutta aina ilman isää. Toisaalta näin unia kyllä isästänikin, mutta niissä ei ollut äiti mukana. Isäni taas kuoli muutama vuosi sitten, jonka jälkeen molemmat vanhemmat alkoivat esiintyä samoissa unissa.
- En usko että siinä mitään yliluonnollista olisi, elävät ja kuolleet eivät vaan nukkujan aivoissa mahdu samaan maailmaan...Tai jos haluaa romantisoida niin sitten ovat vanhemmat yhdessä, niin kun ovatkin, samaan hautaan isäni laskin.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Minua pidetään varmaan hörhönä, kun kerron tämän. Mutta so be it.

Eli mulla on jonkilainen outo "kyky" (en löytänyt parempaa sanaa :lol: ) että pystyn jotain pariskuntaa katsoessani tietämään tasan tarkkaan, millainen suhde heillä on - tulevatko he pysymään yhdessä, onko kriisejä, ovatko onnellisia jne.

Monet ystäväni tulevatkin esim. uuden kumppanin tavattuaan aika pian käymään kylässä, että saan "tehdä temppuni" ja kertoa sitten, millaisia fiiliksiä mulle heistä jäi, että kannattaako tuhlata aikaa vai ei :lol: .

En ole vielä tähän päivään mennessä ollut väärässä kenenkään suhteesta, tulevista eroista jne.

Mä en itse tiedä mistä tällainen johtuu, mutta tuskin mistään yliluonnollisesta on kyse. Ehkä osaan vain jotenkin lukea ihmisten ruumiinkieltä tms?
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

TheBride kirjoitti:Minua pidetään varmaan hörhönä, kun kerron tämän. Mutta so be it.

Eli mulla on jonkilainen outo "kyky" (en löytänyt parempaa sanaa :lol: ) että pystyn jotain pariskuntaa katsoessani tietämään tasan tarkkaan, millainen suhde heillä on - tulevatko he pysymään yhdessä, onko kriisejä, ovatko onnellisia jne.

Monet ystäväni tulevatkin esim. uuden kumppanin tavattuaan aika pian käymään kylässä, että saan "tehdä temppuni" ja kertoa sitten, millaisia fiiliksiä mulle heistä jäi, että kannattaako tuhlata aikaa vai ei :lol: .

En ole vielä tähän päivään mennessä ollut väärässä kenenkään suhteesta, tulevista eroista jne.

Mä en itse tiedä mistä tällainen johtuu, mutta tuskin mistään yliluonnollisesta on kyse. Ehkä osaan vain jotenkin lukea ihmisten ruumiinkieltä tms?
Itselläni vähän samaa! Jotenkin itse ajattelen niin, että nään ihmisistä onko niiden välillä kemiaa vai ei. Ja miten toinen katsoo toista ja silleen. Ja onko tämä pari ns. "samaa paria". Vaikee selittää, mutta tajusin tarkkaan, mitä tarkotit.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

TheBride kirjoitti:Minua pidetään varmaan hörhönä, kun kerron tämän. Mutta so be it.

Eli mulla on jonkilainen outo "kyky" (en löytänyt parempaa sanaa :lol: ) että pystyn jotain pariskuntaa katsoessani tietämään tasan tarkkaan, millainen suhde heillä on - tulevatko he pysymään yhdessä, onko kriisejä, ovatko onnellisia jne.

Monet ystäväni tulevatkin esim. uuden kumppanin tavattuaan aika pian käymään kylässä, että saan "tehdä temppuni" ja kertoa sitten, millaisia fiiliksiä mulle heistä jäi, että kannattaako tuhlata aikaa vai ei :lol: .

En ole vielä tähän päivään mennessä ollut väärässä kenenkään suhteesta, tulevista eroista jne.

Mä en itse tiedä mistä tällainen johtuu, mutta tuskin mistään yliluonnollisesta on kyse. Ehkä osaan vain jotenkin lukea ihmisten ruumiinkieltä tms?
En ainakaan pidä hörhönä, mutta aattelinkin kysyä siitä kun epäilit yliluonnolliseksi...
Jos osaat vain lukea ihmisten ruumiinkieltä niin tämä toistuu myös monessa muussa kohtaa. Ystävyys/vihamies suhteissa, osaat lukea vitsit ja vittuilut, havaitset hyvät ja pahat aikeet yms.
???

Itse luokittelen tuonkin sinällään kyvyksi, ihan kuten "ajatustenluku" - "parantamisen taito" - enneunet ja aavistukset... Meiltä kaikilta löytynee jokin tämän tyylinen kyky, mutta kaikki eivät tiedä sitä ja jos niihin ei usko niin usein ne suljetaan pois. Olen muutamia tapauksia nähnyt ihan omin silmin ja siksi myöskin olen niille avoin ja uskon tällaisia olevan. Niitä on usein hankala selittää, ymmärrän hyvin.

Nimim. "Parantaja/vahvat kädet" 8)
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!

kid

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja kid »

Edellämainitut elekieleen sun muihin liittyvät asiat kuuluvat kastiin tunneäly, joka ei kyllä ole mitenkään yliluonnollinen asia :mrgreen: Psykologialla selitettävissä.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Niin, en tiedä mistä on kyse, mutta tällainen "lahja" minulla kuitenkin on. Ja kaikin mokomin, ihan mielenkiintoista se on kun periaatteessa "tietää" minkälainen suhde joillakin on. Tuntuu välillä hieman tunkeilulta, ihan kun olisi kielletyllä alueella. Mutta minkäs teet, en mä voi sille mitään. 8)

Toissapäivänä sattui taas aika outo juttu. Olin käymässä kotikaupungissani (siellä missä olen viettänyt lapsuuteni, en asu enää samassa kaupungissa) ja menin käymään eräässä pizzeriassa, jossa en ole käynyt 15 vuoteen. Heti, kun menin sinne sisälle, tuli mieleen eräs vanha tuttu, sanotaan häntä vaikka Tomiksi. Heti kun olin saanut tilattua ja istuin odottelemaan pizzaa, astuu Tomi sisälle pizzeriaan. Aika outoa. Sattumaa ehkä, mutta pidän outona että miksi mulle tuli heti Tomi mieleen, kun menin sinne? En ole häntäkään nähnyt ainakaan 15 vuoteen, eikä me olla oltu missään tekemisissäkään.

En kyllä hänelle kertonut, että hei, mä JUST ajattelin sua. :lol:

Hieman omituista, mutta ehkä se oli jotenkin puhdasta sattumaa.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Nuo ovat niitä hajuaistin kautta tulevia juttuja. Harva vain oikeasti oikeasti osaa käyttää nenäänsä. Ihmisen hajuaisti ei ole huono, me vain olemme unohtaneet miten sitä käytetään. Esimerkkiinä juuri tuo edellisen jutun kohtaaminen. Et sinä sattumalta "Tomia" ajatellut, sait vain vainun hänestä. Hän oli jo kyllin lähellä jotta haistoit hänet ja alitajunta tunnisti hajun. Nykyisin tämä on helpompaa kun niin moni on luopunut tuoksuaineista ja hajuvesistä arkena. Samoin moneen kapakkahairahdukseen on syynä siellä leijuva parfyymin, dödön ja ennen tupakan lemu joka salpaa hajuaistin ja sen lähettämät vaaranmerkit. Saman hampparin kelkkaan ei raittiista ilmasta lähtisi.
Itselläni oli ennen tositarkka nenä ja oli rankka paikka kun allergisoitumisen myötä terä tylsyi. Olin pitkään ihan lamaantunut ja minun oli vaikea reagoida tunteilla yhtään mihinkään.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minua on alkanut vainota Led Zeppelinin "Kashmir". Jo monta kertaa, kun olen ajamassa tiettyä tietä toiseen kuntaan, jotakuinkin samalla reitin kohdalla radiosta alkaa kuulua tuo kappale. Ei sinänsä haittaa, koska pidän siitä kovasti. Enkä ole jaksanut selvitellä, mikä asian selittäisi. Kuuntelen kaikkia radiokanavia autossa, kuitenkin eniten puhekanavia.

muokattu: C K:ksi sanassa Kashmir
Nothing is quite what it seems

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Maybrick kirjoitti:Minua on alkanut vainota Led Zeppelinin "Kashmir". Jo monta kertaa, kun olen ajamassa tiettyä tietä toiseen kuntaan, jotakuinkin samalla reitin kohdalla radiosta alkaa kuulua tuo kappale. Ei sinänsä haittaa, koska pidän siitä kovasti. Enkä ole jaksanut selvitellä, mikä asian selittäisi. Kuuntelen kaikkia radiokanavia autossa, kuitenkin eniten puhekanavia.

muokattu: C K:ksi sanassa Kashmir
Nyt olisi korkea aika tarkistaa soiko kanavilla oikeasti tuo junnaava styge vai soiko päässä "juuri oikealla kohdalla"?

Kiva parisuhde muuten, jos "noita-akka" ennustaa : "Ei tuu mittää, hää pettääp siut het!"

- Mä en kestä sua! TöPraidi oli oikees, oot pasga!

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Noita-akka kuittaa. :lol:

Tuskin kukaan mun "ennustuksia" todesta ottaa. Se on vain jännä huomata, että olen aina oikeassa. 8)

Vai että hajuaistiin perustuu tuo "Tomi"-tapaus, are you for real? :shock: Haha, jotenkin tuntuu hullulta, mutta ihan hyvä selityshän tuo tapaukselle olisi.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Toisaalta olisi aikamoinen sattuma, jos koskaan ei näkisi tuttavaansa, jota juuri ajatteli.

Pikkusiskollani oli nuorena tosi terävä hajuaisti, lie vieläkin. Kerrankin muistan, kun tultiin jostain kotiin, hän tiesi sanoa kotimme ulko-ovella, että yläkerran "Tiia" oli käynyt oven takana häntä kysymässä. Eteisestä postilaatikon alta löytyikin saman "Tiian" kirjoittama lappunen. Siihen aikaan ei edes osattu kuvitella kännyköitä tai muita keinoja asian muutoin selville saamiseksi.

Itselläni on käynyt kaksi kertaa työpaikalla siten, että erään henkilön työhuoneessa vieraillessani radiosta on kuulunut oman kännykkäni soittoääni (ei ole mikään kovin tavallinen biisi kyseessä).

kid

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja kid »

Oon nyt viimeisen viikon aikana nähnyt ainakin kolme eri autoa rekisterinumerolla UJI-XXX. Numerot ovat aina olleet eri tietenkin. Hassua sinänsä, vietin vaihtovuoteni kaupungissa nimeltä Uji... Oisko tää joku merkki, että pitäis lähtee käväseen siellä päin?

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja Bias »

Aikanaan Porin Lidlissä tuli vastaan mies, joka sai niskavillat pystyyn. Sinänsä mies ei näyttänyt mitenkään erikoiselta ulkoisesti, mutta tuli heti sellainen tunne, että tuon kanssa ei tahtoisi pimeällä törmätä. En ole mikään erityisen säikky tyyppi, eli ajatus oli minulle poikkeuksellinen. Kun olin lähdössä parkkipaikalta, huomasin pihassa poliisien laittavan miehen rautoihin.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

HerlockSholmes
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:11 am

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja HerlockSholmes »

Sattuipa todella omituinen juttu tässä pari päivää sitten. Vaimo halusi seksiä minun kanssani.
Kaikilla on menneisyys - minun menneisyyteni on takana päin.

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Omituisia tapahtumia tosielämästä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

HerlockSholmes kirjoitti:Sattuipa todella omituinen juttu tässä pari päivää sitten. Vaimo halusi seksiä minun kanssani.
No oliks se unta?

Asiaan: Pakko myöntää. Nyt minunkin superloogiset skeptikkoaivoni, jotka eivät tee virheitä, ovat hurahtaneet aiheeseen.

Luin juurikin loppuun Klaus Elovaaran kirjan Väärää Rahaa, joka sivuaa operaatio Odessaa ja natsien punta-väärennysoperaatiota keskitysleireissä... No nyt sitten Ylen kanavilta tulee solkenaan ohjelmia ja elokuvia Odessan tiimoilta.

Ja eikös juurikin tällä minuutilla alkanut dokkari rahaväärennöksestä... Ja tätä en edes tiennyt, kun aloin tätä kirjoittaa, onpahan vaan TV auki Ykkösellä!!!

Ja tarina on tosi. Nyt huippaa...

Vastaa Viestiin