Martinin pirut

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Hirveetä! Miten uskallat olla tekemisissä sellaisen olennon kanssa?

Mutta oikeesti, kyllä minä ainakin haluaisin nähdä oikeita kummituskuvia, vaikka ne olis napattu muualta kuin Martinin torpan lähinaapurista tai ms. Jos jollakulla sellaisia on, tervetuloa jakamaan.
Minulla ei ole varaa mollata tai syltätä tai haukkua feikiksi, kun itselle ei ikinä tapahdu mitään "yliluonnollista".
Nothing is quite what it seems

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Kyllä usko kummituksiin on ollut aikoinaan melko vahvaa. Tarina jonka kerron on täyttä totta, mutta tämän enempää en tiedä aiheesta joten turha sen enempää kysellä. Paikkoja en mainitse henkilöllisyyteni suojaksi.

Isoisäni isä rakensi talon. Hän pääsi suhteellisen helpolla ja halvalla jos nyt ylipäätään 1800-luvun lopulla on taloa helposti saanut pystyyn. Kävi nimittäin niin että noin 35-40 kilometrin päästä oli purettu miltei uusi hirsitalo, koska kukaan ei suostunut siellä asumaan. Syy oli se että talossa kummitteli.

Jokainen joka yhtään osaa asennointua 1800-luvun lopun Suomeen voi ymmärtää että ei taloa pureta noin vain heppoisin perustein. Näin nyt vaan oli käynyt. Ja valmiit hirret sai vaarini isä melko lailla pilkkahinnalla.

Niin edullisesti itse asiassa että hirsien kuljetus kymmeinien kilometrien päästä kannatti. No hirsistä tehtiin talo ja laudasta sitten vinttikerros. Mikään eikä kukaan ole koskaan puhunut mitään että siinä talossa kummittelisi. Vaari kuoli 1975 ja mummu asui siinä talossa yksin vielä pitkään kunnes hieman yli sadan vuoden iässä keuhkokuume vei sen verran huonoon kuntoon ettei enää voinut yksinasumista ajatella. Nyt mummu on ollut vainaa jo muutaman vuoden ja taloa asustaa serkkuni perheineen.

Mutta joka tapauksessa mummu asui siinä talossa yli 25 vuotta yksin, eikä koskaan millään lailla ilmaissut että paikka pelottaisi tms. Itsekin olen varhaisteininä nukkunut talon vintillä olevassa paremmin muta vinttiä eristetyssä "kamarissa" useita öitä. Ei ollut koskaan mitään ongelmaa.

Itse asiassa jopa nin että minua nuorena poikana hiukan pelotti kun satuin tietämään että mistä talon hirret oli peräisin. Siitä huolimatta vietin siellä useita öitä todella hyvin nukkuen.

Miksi tämän kirjoitin? Siksi että tuo talo on todiste siitä miten helpolla aikoinaan kummituksiin uskottiin. Talon rakentaminen pystymetsästä on sen verran suuri urakka, että ei semmoista taloa noin vaan pureta. Varsinkin kun vuolluista hisrsistä ei saanut rahaa enemmän kuin polttopuiksi pilkotusta puusta.(edit: tässä tapauksessa) Sen verran paikalliset noita hirsiäkin kammoksuivat.

n

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Totta hemmetissä ne niitä kammoksui...olihan ne hirsipuita. :lol:

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Ymmärtänet papillon ettei siitä ollut kyse vaan siitä että taloon saatiin miltei ilmaiseksi hirret. Vinttikerros on kyllä sitten lautaa...

Mutta ihan kelvollinen tsoukki... :)

kitta
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 26, 2008 9:39 pm

Viesti Kirjoittaja kitta »

Tietääkö joku paikallinen enemmän, kun tämä Emmahan on liitetty myös samoilla seuduilla sijaitsevaan hevostalliin, mukamas kummittelisi siellä jne?

Tosin jo aikanaan liikkui kahta tarinaa ko Emmasta, toisessa juurikin kuollut tolloin nuorena ja sairaana, toisissa tarinoissa elänyt kovinkin vanhaksi ja nyt syystä x kummittelisi siellä hevostallilla. Itse kyllä luulen, että aikojen saatossa tarinat ovat sottaantuneet ja Emmasta on "tehty kummitus", tosin itsekin muistan aikoinani hänen tekosiaan monta kertaa pelänneen. :D Mutta taitanevat kuulua enemmän tuonne yliluonnollisuuksien topiciin.

Jenni
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:12 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

juuh

Viesti Kirjoittaja Jenni »

nyt on löytynyt muidenkin ihmisten jota talolla on käynyt puhelimista selviä hahmoja..yhdellä näkyy kuvassa vain käsien ja jalkojen rajat..sitten siellä on alkanut tapahtuu sellasta että sinne tulee yhteen taloon yöllä valot vaikka sähköjohdot on katki ja valo on särkynyt. ja si sellainen juttu jota ite en oo näkynyt että siellä on joku vanhanaikainen ovikello jossain ovimaton alla että pitää kaks jotai osaa laittaa yhteen jotta se soisi..eikä se soi päivällä ollenkaan, yöllä vain. siitä talosta tulee muuten siinä piiri ohjelmassa juttua. mutta kun en tiedä millon se tulee ja miltä kanavalta..ettei tää mitää mun omaa hömppää oo. :) jos kaikki niin on luullu..

NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Täyttä puppua joku kummittelu sanon minä. Ihmisten mielikuvitus se vaan on ja kuviin nyt voi tulla mitä vaan outoja juttuja. No okei uskokoon joku jos uskoo, itse olen sitä mieltä, että kun ihminen kuolee ja kuopataan niin that's it, siellä se mätänee eikä sieltä missään muodossa enää ylös nouse ellei sitten joku kaiva. 8)

eepee
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 9:28 pm

Viesti Kirjoittaja eepee »

Lähetä Jenni mulle ne äänitteet niin minäkin yritän jos saisin ne auki :P

mirgeli
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Touko 27, 2008 5:08 pm

martinin pirut

Viesti Kirjoittaja mirgeli »

tere kaikille
me haeskeltiin tota räyhätaloo jo 80-luvun lopulla.
sillon se iso kartano oli ollu tyhjillään jo monta vuotta ja sen käsityksen sain, ettei sinne halunnut kukaan muuttaa. joskus 90-luvun alussa sitä sitten alettiin rempata,ilmeisesti uudet omistajat?
tampereen pääkirjastosta löytyi ainakin vielä 90-luvulla parapsykologian osastolta tapauksen oikeuspöytäkirjoista tehty kirjanen, jossa ei pystytty syyllistä löytämään tapahtumiin.
tämä piikatyttö sai mielestäni kenkää talosta ja räyhähenget lähti mukana.
oikeuteen mentiin lopulta sen jälkeen, kun talon pieni tytär lensi talon toisessa kerroksessa olevalta parvekkeela alas ja kuoli.
vanhemmat yrittivät syyttää piikaa, mutta tapaus jäi mysteriksi. lapsi ei osannut kävellä ja silminnäkijät todistivat lapsen LENTÄNEEN!
talossa myös puukot,astiat,huonekkalut yms. lentelivät aina siihen asti kun piika otti ja lähti.
näin muistelen siis lukeneeni. talon nykyolotilasta en tiedä, vaikka lähistöllä asustelenkin. tarttis varmaan käydä kattomassa :D

Avatar
Tengu
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 1:23 pm
Paikkakunta: Rikosnimike

Re: daam

Viesti Kirjoittaja Tengu »

Jenni kirjoitti:raidi sano just että niitä äänitteitä ei saa tietokoneella auki koska ne on puhelin tiedostona.... voi perskele :(
Jos tiedostot on .AMR loppusia ni kyllä ne saa käännettyä. Omalta eeriksonilla on tullu pari kertaa kokeiltua.

Jenni
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:12 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

jees

Viesti Kirjoittaja Jenni »

joo siis siellä isossa kartanossa on tehty remonttia.. se on vaan jääny kesken..niitä yläkerran lastenhuoneita on ainaki maalattu ja sit alakerrassa on rempattu ja vaihdettu lattia..kyllä se vielä ainaki pystyssä se kartano on.. käytii taas tossa lähiaikoina siellä niin otin kartanon ulkopuolelta kuvia mutta sisältä ei saanu ku oli niin pimeetä...keittiössä oli jotku 20 vuotta vanha uuni ja jääkaappi.. joo ei siellä ole ketään asunut.. on niin perkuleen pölyinenkin koko paikka... kyllä siä ainaki se securitas käy aina korjaa ikkunoita kun joku niitä on hajoitellut.. taas oli viimeks uudet vaihdettu.. käy ihmees kattoo.. :) enkä mä niitä äänityksiä laita kun ei saa auki niitä.. ne on jotai jg tai mg loppuisia.. nokia 6131

Avatar
Tengu
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 1:23 pm
Paikkakunta: Rikosnimike

Viesti Kirjoittaja Tengu »

Hmm.. vilkasin speksejä ja ne sano..

"Nokia 6131 is equipped with a voice recorder, which makes records with a 5-minute maximum duration.
Nokia 6131 uses AMR format, a one-minute record occupies approximately 100 KB of memory.
Video Format: 3GPP formats (H.263)"

Eli kyllä sieltä pitäs nauhotukset tulla .AMR ja videot 3gp. Kaikki mikä aukee puhelimess aukee koneellaki.

Jenni
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:12 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

jio

Viesti Kirjoittaja Jenni »

vilkaisin puhelinta niin ne onkin amr- tiedostoina...eli sitten??jos voit tengu laittaa mulle sähköposti osoittees niin voisin lähettää..

Avatar
Tengu
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 1:23 pm
Paikkakunta: Rikosnimike

Viesti Kirjoittaja Tengu »

Olihan ne.. . jotai

**Update**

Tiedostot jäävät julkaisematta.

ville69
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 5:56 am
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja ville69 »

Tengu kirjoitti:Olihan ne.. . jotai

**Update**

Tiedostot jäävät julkaisematta.
Oliko edes hyvä pila, vai pelkkää tulkitsematonta sotkua?

Vastaa Viestiin