Unihalvaus

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Unihalvaus on yksi elämäni hirveimmistä kokemuksista. Olen kokenut sen kahdesti, peräkkäisinä öinä viime marraskuussa. Ensin luulin "heränneeni" ja että lemmikkini oli tullut vuoteen viereen katsomaan minua. Tervehdin sitä ja se ei ollutkaan lemmikkini vaan joku kamala peto. Tajusin kyllä heti mistä on kysymys ja halusin heti saada toimimattoman ruhoni liikkeelle. Heräsin kauhun vallassa enkä nukkunut loppuyönä. Selällään nukkuminen lisää unihalvauksen riskiä, välttäkäämme sitä

bob
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: La Touko 09, 2015 3:56 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja bob »

Tämäpä on kiva ketju. Usein miettinyt, missä omista kokemuksistani vois avautua, tässähän tämä nyt sitten on.

Mulla on elämäni pelottavin kokemus koskaan sellainen aikuisiällä koettu tuplahalvari, palaan siihen kohta.

Mutta ensin pohjustusta.

Mä oon lapsena nähnyt usein samaa painajaista. Mä putoan loputtomasti. Oon omassa sängyssäni, mutta putoan silti. Mikään ei auta. Tää toistui varmaan kymmeniä kertoja lapsena, ja pahimmillaan mä tunnistin unen alussa jo sen, että kohta sitä sitten taas pudotaan. Se yleensä meni niin, että mä olin menossa johonkin, joka tuntui vaarallisesta, mutta menin silti ja sitten sieltä pudottiin.

Jossain iässä mä keksin keinon herättää itseni kesken putoamisen. Mä nimittäin opettelin nipistämään itseäni. Jokainenhan tietää sen, että omaan kauhunhuutoon voi herätä, mutta mä herätin itseni tietoisesti nipistämällä. Pari kertaa herätin jo ennen sitä putoamista, koska tiedostin unen johtavan siihen kuitenkin. Joskus jopa vähän jälkikäteen kismitti, että olis ollut kuitenkin kiva nähdä mihin se johtaa. Muista eräänkin kerran kun äiti kysyi aamupalalla, että mitäs sinulle on sattunut? Mulla oli nimittäin käsivarressa ihan hirveä vekki/mustelma, olin nipistänyt silloin vähän kovempaa. Eli se oli ihan todellista se nipistys.

Joskus sitten tää ei enää oikein toiminut ja jouduin siinä painajaisessa miettimään uuden konstin. Keksin lyödä itseni hereille. Annoin siis ihan nohevan lätärin. Toimi hyvin ja heräsin aina. Kerran heräsi jopa samassa huoneessa nukkunut veli, joka omasta sängystään unisena kyseli, että mitä helvettiä siellä tapahtuu. Oli kuulemma kuulunut yön pimeydessä ihan oikein kunnon läsäys.

Unihalvauksia oon aikuisena kokenut muutamia, yhteistä näille on ollut se, että oon nukahtanut johonkin muualle kuin omaan sänkyyn, yleisimmin olkkarin sohvalla. Siinä sitten huonosti nukkuessa on joku tyyppi mukamas seisonut vieressä ja yrittänyt kuristaa tai alkanut nostamaan ja halunnut viedä mukanaan. Joskus tää olento on lipunut ikkunan läpi pelkät pahat mielessään. Näitä kokemuksia on joitain (ei montaa, mutta parikolme muistan varsin hyvin) ja parilla kertaa oon niistäkin selvinnyt antamalla ne herätyslätärit omaan poskeen. Todentuntuisia ja kamalia olleet nämäkin...

Mutta sitten siihen hirveimpään juttuun ikinä. En oo tästä juuri kellekään koskaan puhunut.

Kolmekymppisenä mä asuin hetken aikaa vieraalla paikkakunnalla. Ei ollut siis enää mistään lapsuusiän painajaisista kyse. Mun kämppä oli laitakaupungilla kerrostalon alin asuinkerros, ei siis katutaso. Parveke oli sisäpihalle päin ja siellä ei ollut mitään, miten olisi päässyt ylös kiipeämään. Edes naapurilta ei voinut mun puolelle loikata. Alue oli kuitenkin aika vauhdikasta, joten olin erityisen huolellinen sen suhteen, että joka ilta laitoin sekä parvekkeen ulomman että sisemmän oven huolellisesti kiinni ja lukkoon – olinhan ihan vieraassa kaupungissa ekaa kertaa elämässäni omillani. Vuodenaika oli tän seuraavan tapahtuman aikaan viileä, joten ovea ei senkään vuoksi voinut auki pitää.

Pienessä yksiössäni sänky oli siten, että kun pää oli tyynyllä, saatoin nähdä parvekkeen ovelle. Eräänä aamuyönä heräsin ääneen tai tunteeseen, että joku liikkuu kämpässä. Mietin, että huoltomieskö jotain säätää? Avasin silmät ja partsin ovella seisoi joku tumma hahmo. Oli aivan helvetin pelottava, en tiedä miksi, mutta uskokaa pois, oli se! Mietin jo valmiiksi sanamuodot, millä käsken häipymään ja että toivottavasti se häipyy suoraan ulos eikä ala riehumaan. Yritin huutaa, mutta mitään ei kuulunut. Yritin nousta sängyllä istumaan, jotta se älyäis mun olevan hereillä ja häipyy. En pystynyt liikahtamaankaan. Se tyyppi lipui hiljaa mua kohti, ei oikeastaan kävellyt vaan ikään kuin leijui hiljaa. Se oli parimetrinen, vähän sellainen Darth Vader –tyyppinen itse herraperkele. Ymmärsin, että tää ei ole ihminen ollenkaan vaan nyt ollaan tosi kusessa! Vallitsevin tunne mulla oli se, että mä en pysty millään sitä pysäyttämään ja se aikoo tehdä jotain tosi pahaa. Jotenkin sain itseni herätettyä lopulta ja samassa se hahmo oli poissa. Nousin sängyn laidalle istumaan, syke varmaan 200, huohotin ja hikeä valuen pohdin hetken, että johan on jumalauta.

Älysin nähneeni unta, ja hetken päästä uskalsin yrittää nukkumista uudelleen. Pienen hetken peiton alla rauhoituttuani, tuli mieleen, että onhan se hahmo nyt varmasti poissa ja ovi kiinni. Olin täysin hereillä, täysin tietoinen tilanteesta eikä ollut siis enää mitään hätää. Käännyin toiselle kyljelleni ja varmistuakseni vielä kerran katsoin sinne ovelle. Ja VITTU! Siellä se oli taas! Älysin näkeväni unta ja annoin itselleni lätärit herätäkseni. Tuttu ja toimiva konsti vuosikymmenien ajan. Löin kuitenkin ohi itsestäni. Eiku uudestaan yrittämään, ja taas ohi. Mietin jo että mitenpä vitulla mä voin lyödä ohi parikin kertaa, ainahan tää temppu on toiminut – kolmannella kerralla keskityin oikein huolella – se hahmo oli jo liukunut ihan viereen ja ajattelin, että nyt mun on pakko saada itseni hereille ja puolustautumaan, muuten menee nirri. Löin suoraan poskea kohti, mutta se tyyppi otti mua kädestä kiinni, ei fyysisesti vaan jollain fakin telepatialla. Se siis ymmärsi mun yrittävän herättää itseäni ja halusi estää sen. Ja estihän se perkele. Olin aivan jumissa, ihan kuin lukittuna siinä asennossa. Käsivarteen sattui, koska se piti siitä niin tiukkaan kiinni.

En sitten muista miten tästä mentiin eteenpäin, varmaan pyörryin kauhusta ja nukuin siis sikeästi aamuun saakka.

Tarina ei kuitenkaan vielä tähänkään päättynyt. Aamulla sitten kello herätti ja olin edelleen ihan paniikissa. Harkitsin jo hetken, että lähden suoraan kotiseudulle ajamaan, että hitot tästä kylästä ja tästä duunista, mä haluun oikeeseen kotiin, siellä ei oo kummituksia! Nousin ylös, mietin yön tapahtumia, ja sitten se ultimaattisin kamalin asia vasta iski. Mun nenän edessä parvekkeen ovet oli auki. Ei pelkästään toinen jotenkin pelkästä lukosta avattuna vaan molemmat ovet ihan sepposen selällään. Edelleen 15 vuotta myöhemmin mä olen ihan varma siitä, että ne oli illalla kiinni. Parvekkeen lasitukset oli kuitenkin kiinni ja lukittuna (kädet vapisten tarkistin), joten kukaan ihminen ei sieltä ole voinutkaan tulla sisälle asti.

Nyt tästä on tosiaan se 15 vuotta ja vieläkään mulla ei ole aavistusta, mitä helvettiä silloin tapahtui. Humanoidikohtaamisena tää menee sujuvasti, mutta todennäköisemmin unihalvaus tietty tän selittää, mutta oli aika rankka versio sellaiseksikin, sellanen megahalvari 2.0. Mä siis koin unihalvauksen, ja näinkin vain unta, mutta herättyä sekin oli unta ja kääntyi uudeksi unihalvaukseksi. Ja lopulta vielä yön aikana oli parvekkeen ovet auenneet itsestään. Koskaan ennen tai sen jälkeen en ole nähnyt mitään niin todentuntuista unta, enkä koskaan ole nähnyt unta siitä, että herään, mutta näenkin unta, josta ei sitten enää pääsekään hereille. Pisteenä iin päällä, mun käsivarsi oli ihan sairaan kipeä pari päivää. Se persreikä piti mua yöllä niin tiukkaan siitä kädestä kiinni, etten töissä pystynyt momenttiavainta oikealla kädellä käyttämään.

Onneksi näitä ei joka yö satu, ei tässä muuten uskaltais käydä enää ikinä koskaan nukkumaan. Sen tosta tapauksesta muistan, että en oo koskaan löytänyt sanoja kuvaamaan sitä kauhun määrää. Se fiilis oli jotenkin niin epätoivoisen selittämätön, aivan mieletön pakokauhu. Vielä kun se jatkui ja oikeastaan alkoi uudestaan alusta siinä vaiheessa kun sen luuli jo päättyneen, niin kovin kaukana ei ole housuihin kuseminenkaan voinut tossa tilanteessa enää olla.

kid

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja kid »

Aika HC kokemus bobilla. Lienee jäänyt elämän ainoaksi yhtä kammottavaksi unihalvaukseksi?

Avatar
LokakuunLapsi
Poliisikoira Rex
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2019 3:37 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja LokakuunLapsi »

bob kirjoitti:
Ti Kesä 08, 2021 5:37 pm
...
Jossain iässä mä keksin keinon herättää itseni kesken putoamisen. Mä nimittäin opettelin nipistämään itseäni. Jokainenhan tietää sen, että omaan kauhunhuutoon voi herätä, mutta mä herätin itseni tietoisesti nipistämällä. Pari kertaa herätin jo ennen sitä putoamista, koska tiedostin unen johtavan siihen kuitenkin. Joskus jopa vähän jälkikäteen kismitti, että olis ollut kuitenkin kiva nähdä mihin se johtaa. Muista eräänkin kerran kun äiti kysyi aamupalalla, että mitäs sinulle on sattunut? Mulla oli nimittäin käsivarressa ihan hirveä vekki/mustelma, olin nipistänyt silloin vähän kovempaa. Eli se oli ihan todellista se nipistys.
...
(Bobin lainausta lyhennetty. )

Mulla on pennusta asti ollut suurta mielenkiintoa unien maailmaa kohtaan. Jossain vaiheessa tiedon lisääntyessä monet lapsuuden nukkumiseen liittyvät ilmiöt ja ihmettelyn aiheet alkoivat saada nimiä. Näistä tärkeimpinä mainitsen selkounet (lucid dreams) ja unihalvaukset, joita kumpiakin olen kokenut lapsesta asti, aikuisiällä aktiivisimmin ikävuosina 20-30.

Pakko ihmetellä, miten nämä herätysnipistelyt ja -"lätärit" ovat toteutuneet. Kuitenkin nukkuessaan ihmisen lihakset ovat halvautuneet. Tämä suojaa ihmistä itseään, ettemme esimerkiksi nimenomaan satuttaisi itseämme unta nähdessämme ja siinä riuhtoessamme.

Unessa saattaa tulla halu lopettaa unen näkeminen välittömästi. Tämä voi jo itsessään toimia hyvänä "porttina" selkouneen ja unen kontrolloinnin harjoitteluun.
Ihminen pystyy herättämään itsensä unesta, mutta tämän herättämisen mekanismi piilee ennemminkin unessa tapahtuvassa toiminnassa, ei fyysisesti ilmenevänä tekona.

Unihalvauksen aikana ihminen kokee vahvasti, ettei pysty liikuttamaan itseään, eikä pystykään.
Vieressä seuranneet ovat kertoneet unihalvauksen kourissa olijan saattaneen pitää esim. pientä ääntä, mutta muuten tilanne voi olla vieressä olevalle vaikea tunnistaa. Unihalvauksen saisi hyvin päättymään, kun joku muu herättäisi.

Bob mainitsisi tekstissään noista herätysläpsyistä unihalvauksen aikana. Onkohan niin, että olet siinä luullut läpsineesi itseäsi ohi, vaikka todellisuudessa et ole läpsinyt fyysisesti ollenkaan. Tuo ohi läpsiminen kuulostaisi unihalvaukseen kuuluvalta panikoinnilta, kun ei voi liikkua ollenkaan.
Ja kyllä luultavasti unihalvauksesi tyyppi on unihalvauksen aikana aavistanut aikeesi, halunnut estää sinua läpsäisemästä ja tarttumalla kiinni käsivarteesi. Unihalvauksen tyyppi on sinun itsesi luomaa matskua kuitenkin :)

Unihalvauksia voi tulla putkeen, vaikka välissä käy (ainakin näennäisesti) hereillä.
Unihalvauksen jälkeen oon itse todennut parhaaksi käydä vaikka juomassa vettä, eli liikahtaa vähäsen ja todeta että okei, nyt tuli unihalvaus mutta ei siinä mitään. Sitten mennä hetken päästä takaisin petiin ja ruveta eri nukkumisasentoon, kuin äskeisen unihalvauksen tullessa. Nämä konstit voi auttaa tuohon, että unihalvauksia ei tule putkeen tai useita yhden yön aikana.

Valitettavasti unihalvaukset liittyy usein mm. voimakkaaseen stressiin ja siksi niitä saattaa esiintyy useampia kertoja lyhyen aikavälin sisällä.

Näihin parvekkeen aukinaisiin oviin ym. en ota kantaa. Unihalvaus ei ole millään lailla yliluonnollinen, eikä myöskään sairas tila, vaikka sen aikana koetut kauhun tunteet voivat ollakin todella suuria ja todentuntuisia. Kukaan ei ole tulossa hulluksi, mutta kukaan ei myöskään ole tulossa parvekkeesi ovesta. :)
- Etsivä löytää -

Ponde
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2022 3:01 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja Ponde »

Ollut kahdesti vai kolmesti, kaksi muistan varmuudella. Ekalla kerralla näin epäsymmetrisiä alieneita jotka pyörivät siinä ympärillä. Toisella kerralla nukuin naama seinää päin ja kuulin vaan miten joku laahusti huoneessa, arvasin mistä on kyse ja yritin liikkua mutta se ei onnistunut (tässä kohtaa tiesin varmaksi), olihan se hieman pelottavaa vaikka tiesin mitä tapahtuu. Ei ole suurempia traumoja jäänyt.

Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

Itse koin unihalvauksia yhteen aikaan lähes joka yö.
Kohtaukset alkoivat sillä, että kuulin lapsen kikatusta, jonka jälkeen juoksuaskeleet menivät sängyn ohi ja sitten halvaannuin ja alkoi harhat.

Myöhemmin kun aloin miettimään, niin nuo kohtaukset alkoivat samaan aikaan kuin minulla aloitettiin Singulair-niminen astmalääke, mikä aiheutti myös pelottavia hallusinaatioita. Kun lopetin astmalääkkeen, unihalvaukset ja hallusinaatiot loppuivat.
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Laitetaan nyt omatkin kokemukset ketjuun koska tää aihe on ollut meikällä osa elämää.

Olen kärsinyt noista varmaan noin 10 vuotta. Yleensä halvaukset on tulleet aamun aikana tai siinä kohtaa kun on jo herännyt mutta haluaa vielä torkuttaa. Joskus harvoin näistä olen kärsinyt myös nukahtamisvaiheessa. Itse tilahan on erittäin epämiellyttävä. Tunne on, että olen käytännössä hereillä kropassa mutta en saa raajoja liikutettua ja välillä tuntunut, että hampaat on puristettu kiinni toisiinsa. Tähän on liittynyt kova pyrkimys pystyä kääntymään tai nousemaan istualteen jolloin se on herättänyt itseni. Samoin olen pyrkinyt tuottamaan jotain ääntä jotta puolisoni on havahtunut ja tökännyt mut hereille.

Tilahan ei ole kauaa kestänyt jotain minuutteja mutta siinä tilassa se joskus kyllä tuntuu kuin ikuisuudelta. Ja heti kun unihalvauksen on selättänyt ja herää niin olo on ollut erittäin väsynyt. Monesti olen nukahtanut heti uudestaan ja unihalvaus on voinut toistua useamman kerran peräkkäin. Siksipä jossain kohti rupesin muodostamaan käyttäytymismallin missä unihalvauksesta heräämisen jälkeen käyn vessassa tai olen istualtaan pidemmän tovin jotta tätä uusiutumishässäkkää ei tulisi. Ja usein tää onkin auttanut.

Mutta sitten siihen mielenkiintoiseen asiaan. Tämä on itsellä liittynyt hyvin vahvasti päihteisiin. Olen lopettanut alkoholin noin kaksi vuotta sitten lopullisesti ja sen jälkeen en ole kertaakaan saanut halvausta. Ennen niitä tuli krapulassa mutta tuli myös silloin jos oli ollut viikon tai pari juomatta. Eli omissa kokemuksissani alkoholilla on ollut enemmän tai vähemmän osuutta siihen, että näistä olen aikoinaan kärsinyt. Ja niitä siis saattoi tulla viikottain enkä niitä enää jaksanut ihmetellä / pelätä vaan aina sama kaava jolla itsensä herätti ja sitten vain toivomaan että toista ei samaan yöhön enää iske.

dippainssi
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:05 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

Eikö unihalvaus ole sitä, että nukkuessa ufot ovat kidnapanneet sinut ja kun he palauttavat kosmisesti sinut omaan sänkyyn, niin heräät niin että sinulla on vielä niiden laittamaa nukutus / halvaannuttamislääkettä kehossa ja siitä syystä et pysty liikkumaan?
Allahia ei ole olemassa.

Avatar
LokakuunLapsi
Poliisikoira Rex
Viestit: 270
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2019 3:37 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja LokakuunLapsi »

dippainssi kirjoitti:
Ma Loka 10, 2022 4:23 pm
Eikö unihalvaus ole sitä, että nukkuessa ufot ovat kidnapanneet sinut ja kun he palauttavat kosmisesti sinut omaan sänkyyn, niin heräät niin että sinulla on vielä niiden laittamaa nukutus / halvaannuttamislääkettä kehossa ja siitä syystä et pysty liikkumaan?
Kyllä, juuri sitä se on :lol:

Ja oikeasti ne unihalvauksen hallut eivät olekaan mitään halluja, vaan niitä paikalta takavasemmalle poistuvia alieneita, jotka vielä haluavat ilkikurisesti kiusata sinua, ennen kuin päästävät otteestaan.

Laittavat vielä lähtiessään tahallaan asunnon kaiken elektroniikan päälle kuin ivaten, että hitto mitä alkeellista moskaa nämä teidän ihmisten "huippukeksinnöt" ja tekniset kapistukset ovatkaan :wink:
- Etsivä löytää -

dippainssi
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:05 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

LokakuunLapsi kirjoitti:
Ke Heinä 19, 2023 7:47 am
dippainssi kirjoitti:
Ma Loka 10, 2022 4:23 pm
Eikö unihalvaus ole sitä, että nukkuessa ufot ovat kidnapanneet sinut ja kun he palauttavat kosmisesti sinut omaan sänkyyn, niin heräät niin että sinulla on vielä niiden laittamaa nukutus / halvaannuttamislääkettä kehossa ja siitä syystä et pysty liikkumaan?
Kyllä, juuri sitä se on :lol:

Ja oikeasti ne unihalvauksen hallut eivät olekaan mitään halluja, vaan niitä paikalta takavasemmalle poistuvia alieneita, jotka vielä haluavat ilkikurisesti kiusata sinua, ennen kuin päästävät otteestaan.

Laittavat vielä lähtiessään tahallaan asunnon kaiken elektroniikan päälle kuin ivaten, että hitto mitä alkeellista moskaa nämä teidän ihmisten "huippukeksinnöt" ja tekniset kapistukset ovatkaan :wink:
No, nii i.
Kyllähän täällä joku fiksumpi sentään ymmärtää.
Allahia ei ole olemassa.

Avatar
Kaarma
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

unihalvaus kirjoitti:
Su Loka 09, 2022 1:05 am
Itse koin unihalvauksia yhteen aikaan lähes joka yö.
Kohtaukset alkoivat sillä, että kuulin lapsen kikatusta, jonka jälkeen juoksuaskeleet menivät sängyn ohi ja sitten halvaannuin ja alkoi harhat.

Myöhemmin kun aloin miettimään, niin nuo kohtaukset alkoivat samaan aikaan kuin minulla aloitettiin Singulair-niminen astmalääke, mikä aiheutti myös pelottavia hallusinaatioita. Kun lopetin astmalääkkeen, unihalvaukset ja hallusinaatiot loppuivat.
Lasten kikatusta olen kuullut myös itse.näissä on taustalla ollut tapahtuma ei lääke, täällä siis.
Kermit

Avatar
Kaarma
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

dippainssi kirjoitti:
Ma Loka 10, 2022 4:23 pm
Eikö unihalvaus ole sitä, että nukkuessa ufot ovat kidnapanneet sinut ja kun he palauttavat kosmisesti sinut omaan sänkyyn, niin heräät niin että sinulla on vielä niiden laittamaa nukutus / halvaannuttamislääkettä kehossa ja siitä syystä et pysty liikkumaan?
Olet itse Siriukselta ja lomailet kotipaikassa uniesi aikana!
Kermit

dippainssi
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:05 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

Kaarma kirjoitti:
To Heinä 20, 2023 2:22 am
dippainssi kirjoitti:
Ma Loka 10, 2022 4:23 pm
Eikö unihalvaus ole sitä, että nukkuessa ufot ovat kidnapanneet sinut ja kun he palauttavat kosmisesti sinut omaan sänkyyn, niin heräät niin että sinulla on vielä niiden laittamaa nukutus / halvaannuttamislääkettä kehossa ja siitä syystä et pysty liikkumaan?
Olet itse Siriukselta ja lomailet kotipaikassa uniesi aikana!
Perkele! Se voi olla noinkin. Ei helvetti!
Allahia ei ole olemassa.

Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

dippainssi kirjoitti:
Ma Loka 10, 2022 4:23 pm
Eikö unihalvaus ole sitä, että nukkuessa ufot ovat kidnapanneet sinut ja kun he palauttavat kosmisesti sinut omaan sänkyyn, niin heräät niin että sinulla on vielä niiden laittamaa nukutus / halvaannuttamislääkettä kehossa ja siitä syystä et pysty liikkumaan?
Silläkin riskillä, että tästä nousee joku juttu, jossa minusta leimataan hullu kerron, että minulla on kokemuksia myös näistä ufojutuista ja ne ovat ihan erilaisia ollut.
Monta vuotta noiden unihalvausten jälkeen, niin minä aloin yöllä heräilemään jostain aluksilta jne.
Ja ennen kuin kukaan alkaa naureskelemaan, että "näit varmaan selkounta ekaa kertaa", niin ennen kuin aloin näitä kokea, niin olin nähnyt jo monen vuoden ajan selkouniakin.

Nämä kokemukset siis poikkesivat täysin niin unihalvauksista kuin selkounistakin.

Mutta se on totta, että he saattavat laittaa nukutusainetta tms. kehoon, eräänkin kerran kun olin olin ollut aluksella, niin käteeni laitettiin nukutusainetta, se ei halvaannuttanut minua, nukutti vain ja kun heräsin taas omassa sängyssäni, kädessäni oli jonkun aikaa jälki siinä kohtaa mihin kohtaan se nukutusaine oli pistetty.

Ja minä muistan nämä yksityiskohtaisesti, olen jopa pitänyt niistä päiväkirjaa.
Sittemmin nämä kokemukset ovat vähentyneet, mutta yhteen aikaan näitä oli jatkuvalla syötöllä ja haluan myös huomauttaa, että koska näihin aikoihin koin voimakkaita rintakipukohtauksia ja hakeuduin lääkäriin, kerroin lääkärille näistä jutuista ja sanoin, että ystäväni epäilee minulla olevan psykoosin, niin tämä lääkäri sanoi: "Voit sanoa ystävällesi, että sinua on tänä yönä hoitanut lääkäri, joka leipätyökseen on mielenterveyspuolen lääkäri ja sinä et ole psykoosissa."
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.

dippainssi
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:05 pm

Re: Unihalvaus

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

Katos perkelettä!
Itse kirjoitin viestini puoli huumorilla, mutta ilmeisesti osuin oikeaan.
Allahia ei ole olemassa.

Vastaa Viestiin