Totuusseerumi ja hypnoosi kuulusteluiden apuna

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Totuusseerumi ja hypnoosi kuulusteluiden apuna

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Sotavankeihin joilla on oletettu olevan tärkeämpääkin tietoa, näitä keinoja on käytetty pitkään. Itse en usko että on keksitty mitään varmaa totuusseerumia.

Hypnoosi ja suggestio on taas niin laaja aihe että mainitaan nyt vain. Mutta luulisi niidenkin sujuvan paremmin jos testihenkilö on sopivasti esilääkitty.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totuusseerumi ja hypnoosi kuulusteluiden apuna

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Väitän että jos olisi tällainen kemiallis-mentaalinen keino kuulustella, Guantanamo Bayn kaltaiset laitokset olisivat tarpeettomia. Toki jos itsetarkoitus on kiduttaa niin asia on eri.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Totuusseerumi ja hypnoosi kuulusteluiden apuna

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

MKultra ja Artichoke + muut psykologiset menetelmät ovat yhä edelleen käytössä, todisteita siitä on vaikeaa näyttää ja hankkia. Alkoholi on varma tapa saada ihminen puhumaan.
Murhahainen
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: La Helmi 11, 2023 11:01 am

Re: Totuusseerumi ja hypnoosi kuulusteluiden apuna

Viesti Kirjoittaja Murhahainen »

Afrikka kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:12 pm MKultra ja Artichoke + muut psykologiset menetelmät ovat yhä edelleen käytössä, todisteita siitä on vaikeaa näyttää ja hankkia. Alkoholi on varma tapa saada ihminen puhumaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Projekti_MK-Ultra
Minkälaisia todisteita siitä pitäisi olla lisää? Täytyy olla ihmisenä melkoisen naiivi, jos kuvittelee tämän toiminnan jostain syystä loppuneen edes Suomessa.
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Totuusseerumi ja hypnoosi kuulusteluiden apuna

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Murhahainen kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 5:12 pm
Afrikka kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 8:12 pm MKultra ja Artichoke + muut psykologiset menetelmät ovat yhä edelleen käytössä, todisteita siitä on vaikeaa näyttää ja hankkia. Alkoholi on varma tapa saada ihminen puhumaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Projekti_MK-Ultra
Minkälaisia todisteita siitä pitäisi olla lisää? Täytyy olla ihmisenä melkoisen naiivi, jos kuvittelee tämän toiminnan jostain syystä loppuneen edes Suomessa.
Viranomaisia ei kiinnosta tavallisten kansalaisten kärsimykset, ja vaikka kiinnostaisi niin eivät ymmärtäisi todisteista mitään.
Vastaa Viestiin