Ihmeelliset sattumat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Heräsin tänä aamuna armottomaan päänsärkyyn. Ihmettelin, mistä ihmeestä se oikein johtuu, kun muutoin voin aivan hyvin; mitä nyt tietysti netissä roikkunut. Sitten oivalsin: olen muutamana viime päivänä lukenut toisten valituksia krapulasta ja hangoverista. Tämän tajuttuani päänsärkyni katosi kuin tuhka tuuleen...

Ihmeellinen sattuma vai oman mielen kepponen, "sitä saa mitä tilaa"? On niin helppo ratkaisu napsia päänsärkyyn nappi tai pilleri. Sen sijaan, että pysähtyisi kuuntelemaan omaa kehoaan ja mieltään.

Pohdinkin usein sitä, kuinka ihmiset, jotka työkseen joutuvat kohtaamaan kaikkea pahaa ja ikävää, oikein jaksavat pitemmän päälle ammatissaan, oman mielenterveytensä riskeeraten. Poliisit, ensihoitajat, sosiaalityöntekijät, toimittajat ynnä muut. Minfolaiset... Musta huumori on varmaan yksi tepsivimmistä keinoista. Kenties meditaatio. Pienten ilon aiheiden huomioiminen. Luonto ihmeineen.

Oho, ihmeellinen sattuma: Hesarin Kanavalla D9 sivutaan vähän samaa aihetta. Kukaan ei ole yksin näine ajatuksineen, näemmä.
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Näin "keskellä päivää" unta, että olin Sandra Bullock. Unessa minulle sanottiin, että kaikki tiet vievät Sandra Bullockiin. En herättyäni ymmärtänyt siitä yhtään mitään, mutta minulla oli aivan kauhea jano. Oli pakko juoda litrakaupalla vettä. Myöhemmin näin sitten raudallisen, ei kun raidallisen unen, jossa minulla oli päälläni raitapaita. Paidassa oli jotain tuttuakin tutumpaa, mutta nykyään minulta löytyy vain hiusten sävyyn sävytetty versio, joten jotain ihmeellistä oli täytynyt tapahtua sillä välin. Itse asiassa tunnistin kaksikin paitaa ja tämä oli jo kolmas. Sitten näin vielä deja vuna unessa sellaista, että en ollutkaan enää itse päähenkilö vaan seurasin siinä metana toisten esittämää näytelmää. Viimeisenä unikuvana aloin nähdä lapsuuteni painajaista, jossa pakenen labyrintissa tietynväristä pointtia. No, olipa sekava unisikermä. Ihmeellinen sattuma oli se värien sekametelisoppa. Jäi hämmentävä olo.
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Tapahtui viikko sitten.

Lähdin työkeikalle.
Tosin helpottaakseni matkustamista ja ajamista menin ensin kesämökillemme ja nukuin siellä yhden yön. Minulla oli mukana tuikitavallinen, pari kuukautta sitten S-Marketista ostettu tosi perus herätyskello. Kännykässä tietenkin herätys ja mukana oli vielä vanha, mutta toimiva rannekello, johon olin viime syksynä vaihtanut paristot.

Mökillä heräsin aamulla normaalisti kännykän herätykseen ja parin minuutin kuluttua soi herätyskello. Homma ok tähän asti. Mulla on siis tapana laittaa nuo kaksi herättämään parin minuutin välein.

Samana iltana työpäivän jälkeen nukkumaan kun olin menossa, laitoin herätyskellon herättämään aamulla ja samoin kännykän. Tässä vaiheessa olin jo tosi väsynyt. Ihmettelin että mitä kellonaikaa se kännykkä nyt näyttää. Ajattelin, että automaattinen ajansiirto on päällä (mitä se ei ollut) ja olisi vaihtanut Ruotsin aikaan. Käänsin tässä vaiheessa tunnilla taaksepäin. En tiedä miksi tein näin, olin kai Tosi väsynyt.

Aamulla heräsin kännykän herätykseen, nappasin herätyskellon pois päältä ja nousin. Herätyskello ei siis ehtinyt vielä soida.
Tein tavalliset aamutoimet ja työpisteelle kun menin, sain kuulla olevani tunnin myöhässä.
No, se selittyy tuolla kännykän säätämisellä.

Samaisena iltana kaveri kysyi kelloa ja katsoin sen rannekellosta. Kaveri sanoi että ei se voi olla 22.45. Kaveri tarkisti sen sitten omasta kellostaan, ja kello oli oikeasti 23.30 (tai jotain tuohon suuntaan).

Okei, ajattelin, että rannekello jätättää. Mitä vieläkin ihmettelen, koska paristo on suhteellisen uusi ja vieläkin muistan, koska kävin sen vaihtamassa. Ja tällä hetkellä rannekello näyttää tismalleen oikeaa aikaa, eikä ole jätättänyt yhtään.

Edelleen samaisena iltana kun laitoin kännykän herätyksen JA herätyskellon herätyksen, totesin että herätyskello on TUNNIN MYÖHÄSSÄ. Ja voin vaikka vannoa, etten ollut siirtänyt herätyskellosta aikaa. Ainoastaan sitä herätysviisaria.

Summa summarum:
Kaikki kellot toimivat ja näyttävät oikeaa aikaa.
Kännykkä mahdollisesti siirtää itse itsensä, johon minä menen sekoilemaan väliin ja saan sen näyttämään silti väärää aikaa (koska mahdollisesti olen katsonut ajan viereisestä herätyskellosta, joka sekin on "mennyt" väärän aikaan).
Rannekello jätättää vajaan tunnin, eikä ole sen jälkeen jätättänyt.
Herätyskello on siirtänyt itse itsensä (en myönnä, että olisin sitä siirtänyt, koska en näe mitään järkevää syytä, miksi olisin sen tehnyt).
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Kuuhuurre
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 31, 2011 11:56 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Kuuhuurre »

Meitä on neljä sisarusta. Syntymäpäivät menevät seuraavasti: x.yy. ja yy.x ja molemmilla pareilla on seitsemän vuoden ikäero ( l. 12.4. ja 4.12. jne.).

Olin reissaamassa euroopassa puolisentoista kuukautta, tapasin erään heppulin ensimmäisellä viikolla, juteltiin niitä näitä eikä sen kummemmin sovittu yhteydenpidosta. Lensin pohjoismaisen ison kaupungin kautta takaisin, myöhästyin jatkoyhteydestäni ja jouduin yöpymään ko. kaupungissa. Leukani lämähti lattiaan, kun tuo samainen mies käveli resepsuunissa viereeni ja kysäisi notta kuinkas loppureissu sujui? Kaupungissa oli vielä iso rock-konsertti ja hostelli, missä yövyin oli seitsemäs mihin soitin ja heilläkin vain yksi punkka vapaana. Jaa miten niin pieni maailma?

Aloitin uudessa työssä hiljan, yhden kollegan kanssa synkkasi erinomaisen hyvin. Hetken aikaa rupateltuamme todettiin, että omat lapsuudenystäväni olivat hänen hyviä lukiokavereitaan toisella puolen Suomea ja että hyvä lukiokaverini taas hänen parhaita opiskelutovereitaan. Kaikkiin siis tutustuttu aivan eri paikkakunnilla eri aikoihin. Vielä hiukan myöhemmin ilmeni, että hän asuu kadun toisella puolella minusta muutettuaan samalle paikkakunnalle. Yhteensattumien summa on melkoinen!
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Olipas ihmeellinen yhteensattuma, että huomasin vastaavanlaisen syntymäpäiväkiemuran juuri tänään. Jo ennen kuin tulin tänne minfoon lukemaan tuota yllä olevaa postia. Olen varmaan ajatustenlukija tai telepatiahyökkäyksen uhri, hehe...
sima
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Kesä 28, 2012 2:17 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja sima »

Oon huomannut useinkin, että kun istuu auton kyydissä niin radiosta tulee joku biisi, jonka muistaa ennenkin tulleen siinä samassa kohdassa. Esimerkiksi mökkimatkalla tätä sattuu usein. Kun tullaan kotiinpäin, niin jossain kohdassa alkaa soimaan joku biisi, jonka muistan tulomatkalla soineen samassa kohdin. Sitten eräästä biisistä mulle tulee mieleen eräs tietty paikka, on kauan tullut. No, kerran kun me oltiin juuri autolla ajamassa siinä kohin, mihin liitän ajatuksissani sen biisin, niin se biisi alkoi soimaan radiosta.

Kerran eräälle foorumille, minne mulla oli tunnukset, oli rekisteröitynyt saman niminen käyttäjä ku mun salasana oli ja numero perässäkin oli sama kuin salasanassa. Se salasana oli vielä sellanen, että se ei tarkoittanut mitään varsinaisesti, vaikka siinä eräs sana olikin. Se oli tyyliin samaa maata ku joku tyynyli7.

Näitä kummallisia juttuja olisi vaikka kuinka paljon, jos vaan tulis mieleen..
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Muutamia outoja sattumia tältä kesältä:

Yritin muutaman minuutin sisällä soittaa kahdelle ystävälleni (eivät varsinaisesti tunne toisiaan), joista kumpikaan ei vastannut/puhelu ei yhdistynyt. Myöhemmin sain kuulla, että nämä henkilöt olivat juuri silloin tavanneet sattumalta, molemmille melko erikoisessa paikassa.

Näin unta (päivällä), että olin yhden tuttavani kanssa eräässä kaupungissa. Tuo kaupunki on minulle täysin vieras, eikä minulla ole sinne mitään yhteyksiä. Unessa tuo paikka oli jotenkin korostuneesti esillä, sillä kyselin monesti "missä olemme?" Jokin aika tämän jälkeen sain kuulla, että kyseinen tuttuni oli juuri tuolloin, unennäkemiseni aikoihin käynyt sattumalta asioilla tuossa kyseisessä kaupungissa!
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kuuhuurteen Euroopan matkan erikoisesta 'satunnaiseen' henkilöön uudelleen törmäämisestä yllättäin ja odottamatta 'ihan toisaalla' tuli mieleen vastaava tapaus jostain muinaisuudesta.

Olin aikanaan ollut ryhmämatkalla eräässä Karibian meren saarivaltiossa. Ei siinä sen kummempia. Ihastuin maahan, sen luontoon, ihmisiin keitä tapasin, heidän musiikkiinsa, kieleen, jota en silloin osannut. Otin sitten sivuaineeksi tuon kielen. Seuraavana talvena oli Helsingissä konsertti, jossa esiintyi muusikkoryhmä tuosta maasta. Tyypit kävivät tauolla salissa ottamassa pienet, juttelivat ihmisten kanssa, pöydässä jossa istuin oli joitan heidän suomalaisia muusikkotuttujaan. Osasin kieltä vain hiukan.. Mutta se kenen kanssa itse muutaman sanan vaihdoin, jäi mieleen. Ei siinä sen kummempia. Ostin heidän LP:n, katsoin sen kannesta kaverin nimen, että jaaha.

Jatkoin kielen opiskelua ja ykskaks yllättäin seuraavana vuonna sain tarjouksen työpaikasta tuon maan suurlähetystöstä, vuodeksi, mutta kuitenkin, ja eikös se kaveri ilmaantunut kohta vastaanottoon tiskin taakse. - Ollaankos me nähty jossain? Sí, te conocí en el concierto de ustedes en el invierno hace dos años. Joo teidän konsertissa pari vuotta sitten. Ei siinä sen kummempia. Matkustin toisen kerran samaan maahan seuraavana vuonna. Ja eikö tuon sama muusikkoporukan kaveri noussut koneeseen Kööpenhaminassa ja istuutunut viereeni. - Hola, sinä taas! Juu, minä. Juteltiin kaikenmoista. Herrasmies, täytyy sanoa.

Kun kolmannen kerran lensin tuohon maahan (100% ihan muissa asioissa kuin tätä kaveria ajatellen), seuraavana talvena, niin kukas käveleekään minua vastaan kadulla ensimmäisenä aamuna! Tämä sama muusikko! Moikattiin. Tuossa kaupungissa on sentään yli kaksi miljoonaa asukasta..Ei siinä sen kummempia...

tuolla se näyttäisi vielä olevan.. osa tyypeistä näyttää 'nuorentuneen', muut harmaantuneen..mutta enpäs sanokaan kuka se noista on.. :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=hSojmryk ... re=related
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
kid

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja kid »

Kävi samanlainen yhteensattuma matkatuttujen kanssa. Eli odottelin kaveria Kuala Lumpurin kentällä, ja in walks a guy joka kysyy et tiedänkö miten pääsen toiselle kentälle. Vastasin etten tiedä, ja juteltiin hetki jotain. Muutama päivä myöhemmin Perhentian saarella, kaaaukana KL:stä sama mies kävelee vastaan rannalla. Istuttiin hetki hietikolla katselemassa auringonlaskua ja juteltiin. Jos vielä törmään, niin yllätyn...
Luz
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Elo 08, 2011 9:24 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Luz »

Pakko itsekin kertoa oma pieni sattumani, kun näin hauskan ketjun löysin :)
Olen rekisteröitynyt jo aikoja sitten, mutten tähän mennessä ole tullut kirjoittaneeksi muistaakseni kertaakaan koko minfoon, lueskellut vain!

Tämä sattuma ei ole mikään ihmeellinen, mutta mielestäni hauska. Äitini odottaessa minua ei vielä ollut mahdollista saada arviota sikiön sukupuolesta. Vanhemmillani vain sattui olemaan tunne, sellainen kuin nyt usein odottavilla vanhemmilla on, että syntyvä lapsi on varmasti poika. Niinpä alkoivat nimittämään minua tekonimellä Mikko.
Laskettu aika, 13.9. tuli ja meni. Ja kun aikaa oli kulunut jo verrattain paljon, äiti otettiin sairaalaan ja synnytystä käynnisteltiin. Mitään ei tapahtunut ja käynnistystoimenpiteitä piti tehdä jo useampaan otteeseen, kunnes lopulta synnyin 29.9. Mikon päivänä :)

Mikkoa minusta ei silti tullut, koska en ollutkaan poika.
Paikallinen Rutku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 3:02 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Rutku »

Tapasin eräänä päivänä, tänä vuonna henkilön kenestä en erityisemmin pidä. Juteltiin siinä jotain, ja hän sanoi minulle että nähdäänkö huomenna? Nähdään jos näkö säilyy, vastasin. Kuulin seuraavana päivänä että hänellä oli niin kipeä silmä ettei se edes auennut, eikä sillä pysty näkemään. Sitä en tiedä sitten että parantuiko silmä. Minulla on varmaan jotain yliluonnollisia, vihamielisiä kykyjä.... :D
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta

- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
LongJohn
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 12, 2012 7:53 am
Paikkakunta: 7th Heaven

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja LongJohn »

Yhtäläisyyksiä kahden edesmenneen ameriikkalaisen resitentin tarinoissa. Sattumaako, vaiko eikö.?! Olisin laittanut linkin, mut en prkl osannu sitä mobiilista linkata. Kuukkelilla löytyy..,


Abraham Lincoln valittiin USA:n kongressiin 1846.
John F. Kennedy valittiin USA:n kongressiin 1946.

Abraham Lincoln valittiin USA:n presidentiksi 1860.
John F. Kennedy valittiin USA:n presidentiksi 1960.

Nimet Lincoln ja Kennedy sisältävät kumpikin seitsemän kirjainta.

Kumpikin presidentti keskittyi erityisesti kansalaisoikeuksiin.

Kummankin puoliso sai keskenmenon asuessaan Valkoisessa talossa.

Kumpikin presidentti ammuttiin perjantaina.

Kumpaakin presidenttiä ammuttiin päähän.

Lincolnin sihteerin sukunimi oli Kennedy.
Kennedyn sihteerin sukunimi oli Lincoln.

Kummankin presidentin salamurhasi etelävaltiolainen.

Kumpikin valittiin presidentiksi etelävaltioiden ansiosta.

Kummankin seuraaja oli nimeltään Johnson.

Andrew Johnson, Lincolnin seuraaja syntyi 1808.
Lyndon Johnson, Kennedyn seuraaja syntyi 1908.

John Wilkes Booth, joka ampui Lincolnin, syntyi 1839.
Lee Harvey Oswald, joka ampui Kennedyn, syntyi 1939.

Kummankin salamurhaajan tunnettu nimi on kolmiosainen.

Kummankin salamurhaajan nimi sisältää viisitoista kirjainta.

Lincoln ammuttiin teatterissa nimeltä "Kennedy".
Kennedy ammuttiin autossa, jonka merkki oli "Lincoln".

Booth pakeni teatterista ja jäi kiinni tavaratalossa.
Oswald pakeni tavaratalosta ja jäi kiinni teatterissa.

Sekä Booth että Oswald murhattiin ennen oikeudenkäyntiään.
The game of chess is like a swordfight,
you must think first, before you move
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

Paitsi ettei Oswald paennu tavaratalosta.
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

BlackFriday kirjoitti:Paitsi ettei Oswald paennu tavaratalosta.
Ja muistaakseni tuossa on monta muutakin kohtaa, mitkä on voitu todistaa urbaanilegendoiksi.

[EDIT]

Pikasella tutkinnalla ainakin seuraavat:

Booth syntyi 10.5.1838
Lincoln ammuttiin Ford Theaterissa
Muistaakseni myös nuo sihteerien nimet on todistettu vääriksi.
Kennedy ainakin aloitti kongressissa 1947 - voi toki olla että valittiin vuonna 1946?
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

^Booth ammuttiin ladossa. Joten eipä tuossa valossa mikään muukaan tuossa touhussa oikein osu kohdilleen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin