Ihmeelliset sattumat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Enpä tiedä onko tämä nyt niin kummoinen, mutta aikoinaan olin 9. luokan työharjoittelussa eräässä halpahallissa, jossa oli työntekijöitä eri osastoilla. Niin eräs nainen oli selvästi yksinäisin ja syrjäänvetäytyvin kuin kaupan muut työntekijät. Tämä nainen työskenteli vaateosastolla ja häneltä ei koskaan tullut mitään tehtävää meille harjoittelijoille, kaupassa oli siis minä ja eräs toinen tuossa TET-harjoittelussa. Aloimmekin kutsua keskenämme tuota naista Yksinäiseksi sudeksi. Lopulta ihan kahden viikon harjoittelun viimeisinä päivinä tuo vaateosaston myyjä tuli antamaan meille tekemistä. Piti lajitella miesten alushousuja väreittäin tai malleittain, no joka tapauksessa meinasin kuolla nauruun kun hän siinä opasti ja huomasin, että niiden housujen merkki oli Lone Wolf eli englanniksi yksinäinen susi.

Tällaista tuli nyt mieleen.
Vaaka69
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 12:01 pm

Re: Ihmeellistä

Viesti Kirjoittaja Vaaka69 »

Tramontana Veggente kirjoitti:

Tiedän koska äitini soittaa. Puhelin soi varmasti aina samalla lailla, mutta minun korvissani äidin soitto kuulostaa "vaativammalta" soitolta.
Sama ilmiö itsellä monesti, tosin erona se että ajattelen yhtäkkiä jotain henkilöä ja kohta hän soittaa...hullua!
"silmä silmästä..."
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Mä nään vähän liian usein kellon kun siinä lukee 12:34. Tätä on tapahtunut jo vuosia.

Toinen sattuma on 1.8.
Mä ja mun eno oltiin tuona päivänä samaan aikaan sairaalassa. Hän kuoli(18v). Mä synnyin. No oli siinä 2 tuntia eroa.
Mun anoppi ja täti on syntyny myös elokuun ekana päivänä. Mun mummulla on silloin myös nimipäivä.

Että silleen.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Maailmassa sattuu ihmisjärjelle lukematon määrä tapahtumia.

Osa on pieniä ja osa suurempia.

Jos siinä paljoudessa ei sattuisi näennäisen outoja tapauksia tai yhteensattumia koskaan niin se vasta olisi yliluonnollista. Tilastomatematiikkaa, ystävät hyvät. :)
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Viesti Kirjoittaja karra »

Luonto jaksaa yllättää. Hauen vatsasta löytyi perkaamisen yhteydessä elävä ja hyväkuntoinen sammakko.

Erikoisen löydön teki limnologi Pentti Saukkonen Savitaipaleella Etelä-Karjalassa, kertoo Etelä-Saimaa-lehti verkkosivuillaan.

Aiemmin päivällä Saukkonen oli saanut Valkjärvestä 2,35-kiloisen hauen. Elävä sisältö oli melkoinen yllätys.

Virkeä sammakko hyppäsi samantien ilmaan ja loikkasi tiskialtaaseen.

Järviä työkseen tutkiva Saukkonen kertoo Etelä-Saimaassa, että haukien vatsoista löytyy silloin tällöin kuolleita sammakoita, rapuja ja jopa myyriä, mutta elävää sammakkoa ei tiettävästi ole tavattu.

Mitä onnekkaalle sammakolle sitten lopulta kävi? Se oli niin hyvässä kunnossa, että Saukkonen päätti päästää sen takaisin Valkjärveen.

Niin ihmeellinen on luonto :roll:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Spider »

Nostelen, jos vaikka olisi tullut lisää omituisia sattumia.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re:

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

JPa kirjoitti:Mä nään vähän liian usein kellon kun siinä lukee 12:34. Tätä on tapahtunut jo vuosia.

Tästä tuli mieleen, että mun mies havahtuu usein siihen (monta kertaa viikossa), että kello näyttää 15:12. Tätäkin on sattunut vuosia ja tää luku tulee milloin missäkin esille. Jopa kerran katsottiin jotain leffaa ja siihen lävähti ruudulle 15:12 (se oli osa sitä elokuvaa, en muista millään, mistä leffasta oli kyse).
Sen verran vielä tosta luvusta, että mun mies on syntynyt 15.12 ja hänen ex-vaimonsa myöskin samana päivänä eli 15.12. Ja jotta vieläkin menis hassuksi, niin mun paras kaveri on myöskin syntynyt 15.12.

Toinen hauska sattuma juttu on se, että tutustuin aikoinaan lukiossa todella mukavaan ihmiseen Kimberlyyn, joka oli vaihto-oppilaana jenkkilästä. Yhteystietoja ei tullut jotenkin vaihdettua ja kaveri unohtui vuosien saatossa.
Muutama vuosi sitten muutettiin itsekin ulkomaille ja lukiovuosista on jo n.15 vuotta. Ehdittiin asua täällä kolmatta vuotta, kun eräillä amerikkalaisten naisten aamukaffeella törmäsin tietämättäni Kimberlyyn. En silloin vielä tiennyt, jotenkin ajauduttiin juttelemaan ja heti synkkasi mahottoman hyvin. Aikamme juteltuamme hän kertoi olleensa Suomessa vaihto-oppilaana 90 - luvulla ja lisää juteltuamme tajuttiin, että siinähän me ollaan tavattu toisemme jo kauan aikaa sitten!
Käsittämätöntä, että tiemme törmäsivät uudelleen jossain ihan toisella puolella maailmaa.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

rosamarine kirjoitti: Tästä tuli mieleen, että mun mies havahtuu usein siihen (monta kertaa viikossa), että kello näyttää 15:12. Tätäkin on sattunut vuosia ja tää luku tulee milloin missäkin esille. Jopa kerran katsottiin jotain leffaa ja siihen lävähti ruudulle 15:12 (se oli osa sitä elokuvaa, en muista millään, mistä leffasta oli kyse).
Sen verran vielä tosta luvusta, että mun mies on syntynyt 15.12 ja hänen ex-vaimonsa myöskin samana päivänä eli 15.12. Ja jotta vieläkin menis hassuksi, niin mun paras kaveri on myöskin syntynyt 15.12.
Voisiko johtua siitä, että tuohon päivämäärään ja lukuun tai numeroon tai mikä nyt liekään, kiinnittää juuri noista mainitsemistasi syistä enemmän huomiota, eli siis juuri sen takia, että se on tuttu luku. Muihin ei sitten kiinnitäkään niin paljoa huomiota..? Itse tunnen monta ihmistä, jotka ovat syntyneet 4.4. Muutenkin noista syntymäpäivistä saa kikkailtua jos jonkinmoisia yhteensattumia ym :)

Tuohon edellä kirjoittamaani teoriaan sopii myös se, että kun meille tuli koira reilu vuosi sitten, niin tuntui alkuun, että näkeepäs tuota rotua nyt paljon. Ja toki johtuu siitäkin, että on suosittu rotu, mutta myös siitä, että siihen kiinnittää enemmän huomiota. Samoin, kun kuulee, että joku tuttu tai ystävä on raskaana, niin tuntuu, että maha pystyssä käveleviä naikkosia alkaa putkahteleen joka nurkan takaa.. :lol:

Hassu yhteensattuma viime viikolta, kun Raisan tapaus- ketjussa puhuttiin koripalloilija Damon Williamsista, niin saman päivän Tori-lehdessä oli hänestä ja jostain toisesta koripalloilijasta juttua. Ikinä ennen kuullutkaan koko tyypistä, ja sitten saman päivän aikana kaksi kertaa eri yhteyksissä.. :)
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

elisa_day kirjoitti: Voisiko johtua siitä, että tuohon päivämäärään ja lukuun tai numeroon tai mikä nyt liekään, kiinnittää juuri noista mainitsemistasi syistä enemmän huomiota, eli siis juuri sen takia, että se on tuttu luku. Muihin ei sitten kiinnitäkään niin paljoa huomiota..? Itse tunnen monta ihmistä, jotka ovat syntyneet 4.4. Muutenkin noista syntymäpäivistä saa kikkailtua jos jonkinmoisia yhteensattumia ym :)
No se on juuri näin, niinkuin sanoitkin. Miehenikin on sanonut samaa, että kun tää luku joskus jäi pyörimään päähän, se kiinnittää huomiota koko ajan. (varmaan siksi jäänyt kummittelemaan, kun ex-vaimollakin sattui olemaan sama syntymäpäivä mutta eri vuosi)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Tulipa tässä mieleen eräs sattumien sarja. Tutustuin n. 16 vuotta sitten erääseen ihmiseen, jonka kanssa vietin samantien vuoden tiiviisti yhdessä. Tykkäsin hänestä ihan helvetisti. Sitten tiet erosivat ja olimme kirjeenvaihdossa melko harvakseltaan. Kiinnitin jo silloin huomiota siihen, että meille tuntui aina olleen tapahtunut samantyyppisiä asioita. Hän kirjoitti vasta eronneensa, kun myös minä olin juuri eronnut. Kävi ilmi, että hän asui yhdessä vaiheessa aivan samanlaisessa talossa kuin minä, ja tuollaisia taloja ei ole mitenkään pilvin pimein. Itse tiesin omasta kotikaupungistani 3 edes vähän saman tyylistä. Olimme käyneet saman bändikiertueen eri keikoilla, molemmat olimme alkaneet tykkäämään ko. bändistä ja koko musiikkityylistä tahoillamme. Jne.

Tietysti oli kaikkea erilaistakin, mutta pienet yhteensattumat pistivät silmään. Sitten yhteydet katkesivat kokonaan vuosiksi, ja vasta hiljattain tapasin hänet uudelleen pitkän ajan jälkeen. Molempien hämmästykseksi hänellä oli kasvoissaan aivan samanlainen arpi kuin minullakin, aivan samassa paikassa. Kävi ilmi, että arvet myös olivat syntyneet samoihin aikoihin molempien kasvoihin. :shock:
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Muutamalla tutullani/ystävälläni on käynyt niin että seurustelevat/avioituvat useamman kerran samannimisen ihmisen kanssa. Yhden kohdalla jopa sukunimi oli toisen pitempää lopputavua myöten sama. Yksi sotkeutuu aina Heikkeihin, toinen on nainut peräjälkeen kaksi samoin ääntyvää äijää Shawn-Sean (nyt sillä on varmaan sitten John oikein walesilaisittain venytettynä) ja muitakin on sattunut. Omituista? Vaikka nimiähän ne vain ovat.
Nothing is quite what it seems
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja JPa »

Mutta se on vain tuo kellonaika 12:34. Se vaan kummittelee mulle. Tapahtuu jatkuvasti. Mikään kuvio ei siihen sovi. Se vaan tulee esille koko ajan.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

JPa kirjoitti:Mutta se on vain tuo kellonaika 12:34. Se vaan kummittelee mulle. Tapahtuu jatkuvasti. Mikään kuvio ei siihen sovi. Se vaan tulee esille koko ajan.
Ja tässä sun numerosarjassa on vieläpä perusnumerot 1, 2, 3, 4....
edit: siis ei numerosarjassa vaan kellonajassa, mutta sehän on ihan looginen lukujono myöskin :) Käydäänkö selvittelemään, saisko tosta lottonumerot 8)
Mulla oli aikoinaan(teini-iässä) myös sellanen numerosarja, mikä kummitteli päässä. Piirtelin sitä joka vihkon kanteen ja joskus pihallakin esim. hiekkaan samaan aikaan kun juttelin jonkun kanssa. Erään kerran yks puolituttu alkoi katsomaan sitä numeroa hiekassa, kun juteltiin siinä jotenkin ja kysyi, mistäs sä tän numeron keksit, että se on hänen joku tunnari johonkin (hyvin sanottu, kun en muista yhtään, mihin se numero oli, joku tunnus enivei) ja katsoi mua aika oudosti päälle. No, siihen se loppui sitten se numeron vatkaaminen, ei enää jatkunut.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja JPa »

Lottoon tota tuskin voi käyttää.
Mutta vuos sitten kun luin enemmän tshernobylin onnettomuudesta joka on aina ollu kiinnostava aihe koska on ensimmäinen asia jonka muistan lapsuudesta, löytyi seuraavaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/T%C5%A1ern ... nnettomuus
Pistä merkille kellonajat.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Mä muistan kans lapsuudestani Tsernobylin onnettomuuden. Huh, aika hyvin noi kellonajat natsaa sun lukuihin. Alkoiko tää kellonaikajuttu ennen vai jälkeen lukemasi? Jos ennen, niin johan on tosissaan sattumaa! Muutenhan sitä voisi ajatella, että ne kellonajat on jääneet lukemasta mieleen, jos taas ei ole lukenu kellon aikoineen aiemmin, voisin sanoa, että on sattumaa...
Googleta huvikses toi sun kellonaika, löytyykö sille muita tapahtumia?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Vastaa Viestiin