Ihmeelliset sattumat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3090
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Vedin töissä TIG-karvia 316 LSi langalla.
Kun pääsin kotiin, niin sivusilmällä huomasin naapurin puolelle ilmestyneen ihkauusia kukkaistutuksia.
Miten sattuikin?
it's my car !

Köpekman
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: To Marras 28, 2013 2:35 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Köpekman »

Helkkarin outo juttu tapahtui tänään.

Laitoin eilen illalla puhelimesta herätyksen päälle, sen olisi kuulunut soida klo 07.30, koska mulla oli aamulla yo-koe. Paikalla piti olla klo 8.10, matkaan menee n. 15-20min eli suunnittelin lähteväni kotoa kello 7.50.

Aamulla heräsin siihen kun äiti soitteli toivottaakseen onnea kokeeseen. Selvisi, että kello oli 7.30, en ensin uskonut, kun puhelimeni kello näytti aikaa 7.10. Tarkistin vielä toisestakin puhelimestani ja sekin näytti samaa aikaa. Avasin tokkuraisena tietokoneen joka sitten näytti oikeaa aikaa eli 7.30.

Sattuma on siis siinä, että jos äiti ei olisi soittanut - mitä hän harvemmin aamuisin tekee - olisin herännyt vasta silloin kun minun olisi pitänyt lähteä kirjoituspaikkaa kohti. Toisin sanoen olisi jäänyt aamutoimet tekemättä ja kova kiire jottei koe olisi jäänyt tekemättä.

Ihmeellinen asia taas on siinä, että kuinka helvetissä molemmat puhelimet oli tismalleen 20 minuuttia jäljessä? Edellisenä iltana molemmat näytti oikeaa aikaa, tarkistin useaan otteeseen niinkun mulla on tapana, jos seuraavana aamuna on jotain tärkeää menoa. Toinen puhelin on vielä sen verran vanha, ettei se tajua kesä- tai talviaikojakaan, niin kuinka ihmeessä se olisi itsestään voinut muuttaa kellon aikaa? Ja vielä se minkä sanoin, että saman tempun teki molemmat kapulat saman yön aikana. En tietääkseni harrasta unissa seikkailua ja vaikka harrastaisinkin, niin vaikea ymmärtää miksi säätelisin aika-asetuksia unissani? En tosin keksi mitään muutakaan järkevää selitystä. Kissallanikaan tuskin on mitään intressejä moiseen, saatika osaamista. :lol:

Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Köpekman kirjoitti:Ihmeellinen asia taas on siinä, että kuinka helvetissä molemmat puhelimet oli tismalleen 20 minuuttia jäljessä? Edellisenä iltana molemmat näytti oikeaa aikaa, tarkistin useaan otteeseen niinkun mulla on tapana, jos seuraavana aamuna on jotain tärkeää menoa. Toinen puhelin on vielä sen verran vanha, ettei se tajua kesä- tai talviaikojakaan, niin kuinka ihmeessä se olisi itsestään voinut muuttaa kellon aikaa? Ja vielä se minkä sanoin, että saman tempun teki molemmat kapulat saman yön aikana.
Onko molemmissa saman operaattorin liittymä? Onko puhelimissa päällä kellonajan automaattinen päivitys gsm-verkosta? Sonerallahan on ainakin ollut kaikenlaista häröä verkossaan viime aikoina, en ihmettelisi vaikka johtuisi moisesta.

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja TooToo »

CharlesBronson kirjoitti:Vedin töissä TIG-karvia 316 LSi langalla.
Kun pääsin kotiin, niin sivusilmällä huomasin naapurin puolelle ilmestyneen ihkauusia kukkaistutuksia.
Miten sattuikin?
Jännittävää. Oletko kuullut, että hitsareilla saattaa toisinaan kempin suikka kiristää ohimoita oravanpyörässä ja siitä tulee hallusinaatioita?

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

tämä on mulla jäänyt tuonne mielen syövereihin.Tapahtui viimeks tänään kun otettiin veljien kanssa kuppia.Pelattiin korttia,seiskaa. wiki sanoo,että lastenpeli,no mikä jottei :D https://fi.wikipedia.org/wiki/Seiska_%28korttipeli%29 pelailtiin vissiin 2-3 tuntia lähestulkoon putkeen.Joku mensan immeinen vois laskee paljonko on todennäköisyys saada perskele jokainen 3 kpl jätkiä ja yhdestä pakasta.Oikeestaan tuo jätkä rupesi toistumaan liikaa,vaihdettiin jatsiin.Ei parantunut 4 numeroo laittoi lähestulkoon jokahetki kaikille.pellailtiin 2kpl erinopilla ja rehellistä pelaamista. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yatzy vieläkiin ihmetyttää.Toinen asia sitten mistä voisin tuonne toiseen ketjuun krjottaa.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Avatar
Crystal
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 5:09 pm
Paikkakunta: Korvessa

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Crystal »

Priita kirjoitti:
TooToo kirjoitti:
Crystal kirjoitti: Huono uutinen oli, että hänen isotätinsä oli kuollut. Hyvä uutinen oli, että kyseinen rikas täti oli testamentannut koko omaisuutensa ystävälleni. Mä suorastaan pelotan muita joskus näitten aavistusteni kanssa. :twisted:
Ihan uskottava tarina, ei siinä mitään, mutta outoa että ruumis ei ollut vielä ilmeisesti edes kylmä, niin perunkirjoitukset testamentteineen jo tehty :D
Ottamatta sinänsä kantaa tarinan todenperäisyyteen, isotäti on sen verran kaukainen sukulainen, että tieto kuolemasta voi hyvinkin tulla vasta perunkirjoituksen jälkeen (tai joka tapauksessa kun perintöasiat on jo tiedossa). Eihän Crystal sanonut mitään tädin kuolinajasta. :)
En tiedä paljonkaan kaverini isotädistä, kun en ole kysellyt. Hän asui yksin Ranskassa, että ehkö siksi hieman kesti saada mitään tietoa kuolemasta. En tosin sitäkään kaveriltani kysynyt, että milloin isotäti oli kuollut.
Teki niin tai näin, aina väärinpäin.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Puolisollani on projektorikello, joka osoittaa kellonajan kattoon tai seinälle. Kun menen itse lähellekään tuota kelloa, se menee väärään aikaan!
Väärä aika tulee, kun olen pyyhkinyt kellosta tai yöpöydältä pölyä, joskus niin, etten ole koskenutkaan kelloon, vaan käynyt vain pöydän luona.
Jopa niin on käynyt, että olen imuroinut yöpöydän ympäristön ja niinpä kello on taas väärässä ajassa. Tarkistin jo kerran kellon johdotkin.
Sanoin tästä miehelle ja ilmoitin, että hänen on syytä itse pyyhkiä välillä kello puhtaaksi. Hän ihmetteli, mikä siinä voi olla. Itse kun hän otti kellon rohkeasti käteensä, käänteli ja väänteli sitä, eikä kello ollut moksiskaan. Hän näytti napin, josta projektorin aikaa saa vaihdettua, mutta mitäs tuosta, eihän minun tarvitse kelloon koskeakaan, kun se rupeaa sassaroimaan.

Toinen juttu eri kellon kanssa tapahtui hiljattain. Ostin miehelle lahjaksi seinäkellon mökille vietäväksi. Kello ei ollut ihan halpa ja mies siitä tykkäsikin.
Hän pani mökillä pariston kelloon, se kävi hetken, mutta stoppasi. Hän ei saanut sitä millään käymään, vaikka vaihtoi paristoa pariinkin kertaan. Minua harmitti, olihan kello minun hankkimani. Otin kellon eteeni pöydälleni. En tehnyt paristolle mitään, kunhan vain katselin kelloa ja ajattelin, että "lähde nyt prkl käymään!"
Yhtäkkiä kello käynnistyi ja se onkin pysynyt aivan ajassaan.
Ei siis ole kuin mustalaisten kauppaama kello, joka "käy joutuin".

Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Tovi »

Ailar kirjoitti:
Ei siis ole kuin mustalaisten kauppaama kello, joka "käy joutuin".
Tai on ajassa kaksi kertaa vuorokaudessa... :lol:

Rehti
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Loka 16, 2015 9:26 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Rehti »

Tässäpä omista kokemuksistani yksi "mystinen".

Halusimme ostaa talon eräältä asuinalueelta. Aloin katsella Google Mapsin avulla aluetta tarkemmin - sinne oli pitkä matka, joten ei tullut lähdettyä paikan päälle.

Lopulta alkoi hahmottua, mikä olisi alueen paras paikka asua luonnon ja erilaisten palvelujen puolesta. Laitoinpa vielä satelliittinäkymänkin päälle ja vitsailin kumppanilleni, että varaanpa tuosta tuon meille sopivimman tontin ja talon. Katsoin myös sen osoitteen ja kirjoitin lapulle ylös.

Laitoin sitten nettiin ilmoituksen ostetaan talo -ko. kunnasta ja laitoin ilmoitukseen viisi kunnan eri aluetta, mitkä eniten kiinnostivat.

Seuraavana päivänä tuli yksi ilmoitus juuri siltä alueelta, mikä eniten kiinnosti - soittaja omisti juuri sen talon ja tontin, jonka etukäteen leikilläni meille varasin. Kun hän kertoi osoitteen, niin olin aivan h.moilasena ja tarkistin vielä osoitteen - epäuskoisena tietenkin.

Aika erikoinen juttu, eikä erikoisuudet loppuneet siihen - talossa oli muitakin asioita, joita olimme toivoneet, joten ostimme talon. :)

Harvoin elämässä on noin hyvää tuuria, mutta onneksi sentään joskus. Visualisointi kannattaa! :)

Avatar
Lumipanda
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Loka 14, 2015 4:32 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Lumipanda »

On käynyt monta kertaa sillä tavalla, että olen halunnut tekstata parhaalle ystävälleni - ja hän tekstaakin mulle ensin!
Mulla on itseäni 7 vuotta vanhempi isoveli, ja ollaan alettu huomata melko hämmentäviä asioita viimeaikoina. Esimerkiksi, kun katsomme jotain sarjaa yhdessä, hän sanoo jonkun kommentin, jonka itse olin sanomassa, minua ennen! 8) Hieman creepympi fakta tässä on se, että huomasimme kerran, että meillä oli täysin sama puhelimen lukituskoodi... :shock:
Kerran mietin, että mitenköhän eräällä tutullani menee. Satuin kääntämään katseeni pois suunnasta, johon olin menossa ja siellä hän olikin! 8)
Yes, my lord.
-Sebastian Michaelis

Avatar
Lapiomatruusi
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 11:06 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Lapiomatruusi »

Jollain foorumilla muinoin oli muitakin, joille sattui sitä, että sama katulamppu sammuu aina kohdalle sattuessa. Aina välillä jonkin vakiintuneen reitin varrella on yksi katuvalo, joka sammuu, joka jumalan kerta kun kuljet ohi. Täysin satunnaisiin kellonaikoihin. Koko muu rivi pysyy kyllä päällä, vain se yksi sammuu. Viime syksynä kokeilin kulkea vähän eri reittiä, mutta kuitenkin niin, että näen sen lampun kauempaa. Sammuihan se, saman tien kun katsoin sitä. Sittemmin lamppu paloi kokonaan ja vaihdettiin uuteen, eikä se enää sammu kohdatessamme. :D

Kyllähän tälle on varmasti joku hyvin looginen selitys, mutta tuntuu se aika ihmeelliseltä sattumalta, että moinen toistuu useamman kuukauden ajan minun kohdalla, mutta ei esimerkiksi ystäväni kohdalla kertaakaan, vaikka hän kulkee reittiä päivittäin.

Monesti on käynyt sitäkin, että ääneen toteaa, että eipä ole henkilöstä x aikoihin kuulunut, ja samantien alkaa puhelin soida.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Tämä tapahtui noin vuosi sitten:
Kaupan kassalla oli minua ennen nuori mies. Kassa sanoi hänelle ostosten summan ja mies antoi kassalle panttilapun. Kassa sanoi tämän jälkeen: maksettavaa jää 12 euroa ja 45 centtiä.
Mies naurahti ja sanoi: "Sain niistä panteista 12,45 ja nyt jäi maksettavaa 12,45.
Tuli minun vuoroni ja kassa sanoi summan: 12,45.
Sitten hän vilkaisi kassaansa ja sanoi, että on se totta. Summa on jälleen 12,45. Kassa lisäsi, että jos takanani olevan asiakkaan summakin on 12,45, niin hän lähtee kotiin (takana tulevalla oli kärry täynnä).
Takana tuleva nainen sanoi: Kyllä nämä varmaan enemmän tekee, mutta kas vain, kello on 12.45.

Tracker
Theo Kojak
Viestit: 1192
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 9:13 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Tracker »

Henkimaailma ilmoittaa olemassaolostaan moninaisilla tavoilla. Ihmisen itsensä "käsissä" on miten hän henkimaailmaan suhtautuu, jättääkö huomiot sikseen vai ryhtyykö ottamaan selvää mistä oikein on kysymys.

JustBlack
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Su Elo 21, 2016 5:32 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja JustBlack »

JPa kirjoitti:Mä nään vähän liian usein kellon kun siinä lukee 12:34. Tätä on tapahtunut jo vuosia.
Mulla "kummittelee" myös numeron 1907 ja 456 ja ne tuntuu vaihtelevan. :shock: Siis niin, että on kausia jolloin trömään joka paikassa numeroon 1907 ja sitten se loppuu ja näen joka paikassa 456. Kelloissa, randomien talojen numerot, auton matkamittari, joku youtube-video on numeron mittainen jne. :roll:

Vato
Poliisikoira Rex
Viestit: 284
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 10:10 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Vato »

Mulla taas nro 144 on pop, aloin kiinnittää asiaan huomiota muutama vuosi sitten kun voitin arvonnassa kausikortin lätkäpeleihin ja paikka oli 144. Työpaikan pukukaappi 144 (sain kaapin randomina kun aloitin työt), faija asui aikanaan huoneistossa 144 ja viime kesänä hotellihuoneen nro oli tietty se.. Sattumaa? Luultavasti

Vastaa Viestiin