Ihmeelliset sattumat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kid

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja kid »

Tulipas yksi juttu mieleen. Noin kaks vuota sitten mut lisäs meseen (...) joku henkilö, jota en tuntenut enkä koskaan hänelle puhunut. Pari kertaa taisin kysyä, että kuka hän on, mutta aina sain vastaukseksi jotain, mistä ei oikein voinut päätellä mitään.

No, eräs päivä olin juhlimassa ja juttelin yhden tytön kanssa. Loppuillasta tuli vähän kärhämää joidenkin kanssa ja päätin heittää salmarit erään henkilön naamalle. Lähdin juhlista nopeasti pois.

Seuraavana päivänä mesessä sitten päätin, että helvetti soikoon, nyt selvitetään kuka se tuntematon henkilö siellä mesessä on. Hetken juteltuamme kävi ilmi, että oltiin tavattu juuri edellisenä iltana, juteltu aika pitkään ja olin vahingossa heittänyt salmarit hänen naamalleen, vaikka olin tähdännyt aivan toiseen ihmiseen :D Naureskeltiin sitten että ei helvetti mikä sattuma, ei hän ollut vihainen eikä mitään. Jutellaan edelleen toisinaan.

Omasta mielestäni melko kummallinen sattuma, toivottavasti saitte selvää, mitä yritin selittää... :D

**

Toinen on sellainen, kun törmäsin numeroon 5 joka paikassa. Junapaikka oli vaunussa 5 käytäväpaikalla 55, kello oli 18:15, oli muistaakseni 5. päivä kesäkuuta ja vaikka mitä. Eihän tuo nyt vielä ihan vitosta täynnä ollut, mutta jännä juttu silti.

Jansku
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: La Maalis 29, 2008 1:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Luckyone kirjoitti:
ABC kirjoitti:...Kun sen jälkeen vilkaisin kelloa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan, se oli 22:22. :x
Omalla kohdalla, olen samaisen kellonajan nähnyt kymmeniä kertoja.
Monta kertaa olen sattumalta vilkaissut kelloa ja PAM! 22.22pm. Itse pidän tuota outona sattumana tai sitten vain kuvittelen. :roll:
Kerran neiti Ajalle soittaessani hän ilmoitti: "Kello on...kaksikymmentä, kaksikymmentä ja kaksikymmentä."

Hetken olin hämilläni...

kid

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja kid »

Tajusinpas muuten, että katson kelloa huomattavan usein silloin, kun se näyttää 15:06 . Syntymäpäiväni on 15.6. ja nimpparini taas 16.5. :mrgreen: Ja tänään näin auton, jonka takaosassa luki 156.

JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja JPa »

Tuo auto on varmaankin alfa romeo?
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:

kid

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja kid »

^ Kato ku mää melkein tiesinki. Hyvä jos erotan Ladaa Mersusta.

Tomberi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: La Kesä 30, 2007 8:53 pm
Paikkakunta: Liminka

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Tomberi »

Olen syntynyt samana päivänä kuin kuollut mummoni ja kihlattuni on syntynyt samana päivänä kuin kuollut pappani. Jos hieman hullumpi olisin ja uskoisin horoskooppeihin, uskaltaisi ainakin niiden valossa luottaa pitkään liittoon he kun ainakin olivat kuolemaansa saakka yhdessä.

Jani Lassila
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2007 12:15 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Jani Lassila »

Näitähän olisi vaikka muille jakaa, mutta kerrotaanpa nyt yksi tuore tapaus samalla kun mainostetaan hiukan uutta sivustoa. :D

Vähän yli viikko sitten minulle sattui eräs varsin erikoinen tapaus ja tapahtuma on sattuneesta syystä myöskin hyvin dokumentoitunut nettiin. Mieleeni tuli spontaanisti käydä Wikiassa tarkistamassa, josko sieltä löytyisi näille huuhaa-asioille (paranormaalille) omistettua wiki-tietosanakirjaa. Olin näet aiemmin pohtinut jonkin aikaa sellaisen perustamista ja päätin nyt äkkiseltään käydä varmistamassa ettei sellaista vielä ole tietämättäni perustettu. Niinpä kun käväisin parin tunnin kuluttua verkossa, menin meilit tarkistettuani Wikian sivulle, jossa on luettelo kaikista sen suomenkielisistä erityisaiheiden tietosanakirjoista. Rullasin sitä vähän alaspäin silmiini ponnahti sieltä miltei etsimättä otsikko "paranormaali". Sen kautta sitten päädyin kyseiselle selittämättömille ilmiöille ja tiedon raja-alueille omistettuun tietosanakirjaan, joka oli perustettu juuri paria tuntia aiemmin eli samoihin aikoihin kun minulle tuli tuo mielijohde käydä Wikiassa. Tämä sivusto kantaa nimeä Paranormaali Wiki. Lisäsin sinne pian tämän jälkeen ensimmäisen merkintäni, joskin ilman rekisteröitymistä, jotta käyntini olisi dokumentoitu.

Ja nyt tämän aasinsillan kautta lopuksi muutama sana kyseisestä sivustosta. Wikiaan voi kuka tahansa perustaa tietosanakirjoja erilaisilla erityisaiheille, kuten vaikkapa paranormaalille. Ja luonnollisesti eri kielillä. Paranormaali Wiki on siitä kannatettava hanke, että sinne voi lisätä sellaisiakin aiheita, jotka poistettaisiin Wikipediasta, koska siellä artikkeleilla pitää olla tiettyä yleistä merkittävyyttä - siis muutenkin kuin alanharrastajien näkökulmasta. Lisäksi Wikipediassa on havaittavissa sellaisia tendenssejä, joista asioista enemmän perillä olevat olisivat hyvinkin toista mieltä. Nämä tendenssit koskevat esimerkiksi lähdekritiikkiä, artikkelien painotuksia ja joskus myös niissä esiintyviä väittämiä.

Wikipediassa näitä Paranormaali Wikiin soveltuvia aiheita käy muokkaamassa nimittäin sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole niinkään perehtyneet näihin asioihin tai omaavat jonkinlaisen ennakkoasenteen. Tällöin käy helposti niin, että artikkeleihin muodostuu systemaattinen vääristymä, ellei Wikipediaan muodostu yhteisöä, joka on riittävän aktiivinen korjatakseen mahdolliset virheet ja systemaattisesti harhaanjohtavat painotukset tai asenteellisen lähdeiden käytön. Ja kuten näemme, monien mielestä tämä on osoittautunut Wikipedian heikkoudeksi. Eli riittävän vahvaa asiantuntijoiden yhteisöä ei ole ehkä syntynyt riittävän laadun takaamiseksi, vaikka omasta mielestäni artikkelit ovatkin pääosin oikeansuuntaisia.

Niinpä Paranormaali Wikin voi katsoa palvelevan sivustona, joka pyrkii poistamaan tällaiset systemaattiset vääristymät keräämällä joukkoonsa mahdollisimman paljon asiantuntijoita, välttäen mahdollisimman pitkälle kaikenlaisia ennakkoasenteita. Ja lisäksi - voisi sanoa jopa ennen kaikkea - se palvelee erityisaiheen Wiki-tietosanakirjana, johon voi kirjoittaa sellaisistakin aiheista, jotka eivät läpäisisi yleistietosanakirja Wikipedian niin sanottua merkittävyyskynnystä. Aiheet, jotka ovat esimerkiksi ufoharrastajille suhteellisen merkittäviäkin, eivät välttämättä kelpaisi Wikipedian puolelle tätä paljon vähäisemmän yleisen merkittävyyden takia (olkoonkin, että merkittävyyskynnystä ei ole Wikipediassa mitenkään kovin eksaktisti voitu määritellä eivätkä Wikipedian valvontatoimenpiteetkään kohdistu ensisijaisesti artikkeleiden merkittävyyden tarkkailemiseen).

Paranormaali Wiki on nyt tässä vaiheessa lähtenyt kohtuullisesti käyntiin, vaikka siitä ei ole vielä juurikaan tiedotettu. Kyseisellä Wikillä toimii jo ainakin viisi avustajaa ja sivustolle on kertynyt noin 120 artikkelia laidasta laitaan. Tähän mennessä ehkä hieman yli puolet artikkeleista on kopioitu Wikipediasta. Tämä onkin hyvä tapa näin alkuvaiheessa toimia mikäli artikkeli halutusta aiheesta Wikipedian puolelta löytyy. Näitä artikkeleita voi sitten muokata ja täydentää parhaaksi katsotulla tavalla, aivan samoin kuin niitäkin, joita ei ole poimittu Wikipediasta.

Jos et halua itse ryhtyä kirjoitustyöhön, voit kuitenkin avustaa Paranormaali Wikiä kopioimalla aihetta sivuavia artikkeleita Wikipedian puolelta. Niitä voi lähteä sitten muokkaamaan parempaan suuntaan. Siinä rinnalla Wikin valikoimaa voi samalla täydentää valikoimaa muulla aineistolla, jota ei wikipedian puolelta löydy. Itse olen esimerkiksi kopioinut artikkeleita vuonna 1998 julkaisemastani "encyclopediasta" (tähän mennessä vasta keskeiset nimikkeet A-kirjaimen kohdalta) ja samalla enemmän tai vähemmän laajentanut niitä sekä sovittanut ne teknisesti Wikin tarjoamaan ympäristöön. Joistakin aiheista olen toki kirjoittanut artikkeleita muutenkin, aloittaen suoraan nollasta.

Sivusto toimii samalla tekniikalla kuin Wikipediakin, joskaan se ei ilmeisesti tunnista joitakin uudempia suomenkieliseen ympäristöön tehtyjä Wikipedian koodeja. Esimerkiksi lähteet pitää merkitä koodilla <ref>lähde</ref> ja lähdeluettelon kohdalle sitten <references/> jotta toivotut lähteet tulevat näkyville. Jos Wikipedian sivu ei näy kunnolla Wikiassa, syy on siis todennäköisesti siinä että sen käyttämää koodia ei tunnisteta oikein ja sivun koodia pitää muokata tai jos et osaa tätä tehdä, poistaa kyseinen koodi tekstistä ja muotoilla asia ilman koodin tarjoamia välineitä (tai jos se ei toimi, voit toki jättää virheellisen koodin sikseen ja odottaa että joku muu korjaa sen).

Jokainen voi siis luoda sivustolla oman tunnuksen tai muokata sivuja ilman rekisteröitymistäkin. Sivulta sekä Wikipedian puolelta löytyy myös lisää ohjeita, niille jotka eivät ole wikiä aiemmin juurikaan käyttäneet. Mitä enemmän löytyy käsiä, siis avustajia, sitä paremmaksi tämän tietosanakirjan saamme. Rohkeasti siis vain mukaan!

Paranormaali Wiki löytyy täältä: http://fi.paranormaali.wikia.com

Wendetta
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: La Heinä 04, 2009 5:10 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Wendetta »

Isoisäni karkasi aikoinaan merille. Hänen sukunimensä oli Hyttinen. Hän vietti muutaman vuoden seilatessaan maailman meriä. Ja kuoli erikoisella tavalla. Merimies Hyttinen oli käymässä hytissään työvuoronsa aikana, kun kaksi laivaa yllättäen törmäsivät. Erikoisessa turmassa kuoli kaksi henkilöä. Isoisäni merimies Hyttinen, joka musertui hytissään toisen laivan ankkuriin ja toisen laivan toinen merimies, joka myöskin rusentui hyttiinsä. Voiko nimi siis olla enne? Tämä erikoinen tapahtuma sattui muistaakseni 60-luvulla ja siitä minulla on muistona lehtileike.
Outo voima venettäni ohjaa.
Vesi on sakeaa, ei näy veden pohjaa.
Kurkotan yli laidan, sukeltaa taidan.
Veden kirpeys kutittaa, parahin on unohtaa.
Uni tulee hiljaa.

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja esmes- »

kid kirjoitti:Toinen on sellainen, kun törmäsin numeroon 5 joka paikassa. Junapaikka oli vaunussa 5 käytäväpaikalla 55, kello oli 18:15, oli muistaakseni 5. päivä kesäkuuta ja vaikka mitä. Eihän tuo nyt vielä ihan vitosta täynnä ollut, mutta jännä juttu silti.
noista numeroista tuli mieleen.. yks mun asiakas on numerologi. se neuvoi että kannattaa kiinnittää huomiota siihen jos joku tietty luku alkaa ilmaantua silmiin muita useammin. kertoi mm. havainneensa numeroa 2 kaikkialla (autojen rekisterikilvissä, puhelinnumeroissa, osoitteissa, jne), ja pian hän tapasikin elämänsä rakkauden! numero 2 tarkoittaa siis parisuhdetta ja rakkautta.
asiakkaan kirjoittamaan kirjaan tuli 175 sivua, joka ei kirjailijalle kelvannut, koska numero 5 edusti jotain huonoa juttua, valitettavasti en nyt muista mitä. kirjaan piti lisätä sivuja, jotta päästiin eroon numerosta 5. sama henkilö mainitsi myös perustaneensa yrityksensä tiettynä päivämääränä, jotta se toisi onnea ja menestystä liiketoiminnalle.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Sessan
Harjunpää
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 12:06 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Sattumaa, kohtaloa vai mitä mutta mielenkiintoista meillä tämä:

Rakas edesmennyt äitini oli syntynyt 2.2., olen ainoa lapsi. Kaksi ja puoli vuotta äidin kuoleman jälkeen sain esikoiseni joka syntyi 2.2. klo 20.20. Kuopukseni taas syntyi 22.9., päivänä joka on enoni (äitini vanhempi veli) syntymäpäivä.

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Maza »

Olin työkeikalla Tampereella keskustassa. Keikka venyi yöhön asti ja klo 2 maissa läksin pois ja otin lennosta taksin ja ajoin hotellille. Keikka jatkui seuraavana päivänä ja taas meni pikkutunneille. Läksin taas n. klo 2 töistä ja otin lennosta taksin samalta kadulta. Pysähtynyt taksi oli täsmälleen sama ja kuski oli sama kuin edellisenä yönä. Tilanne oli niin outo, että kuskin kanssa vain mulkoilimme toisiamme peilistä puhumatta asiasta.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja joey »

Tutustuin taannoin erittäin mukavaan mieheen, josta on tullut lyhyessä ajassa minulle hyvin läheinen. Mies on suomalainen, mutta on syntynyt toisella puolen Eurooppaa ja asunut suomessaoloaikansa toisella puolen Suomea. Mies sattuu olemaan mielestäni Suomen paras valokuvaaja ja on lupautunut tulemaan kuvaajaksi tuleviin häihini. Jokin aika sitten kahvikupin ääressä miehen kanssa rupatellessani ilmeni, että mies on viettänyt paljon aikaa äitini lapsuusseudulla, eräässä pienessä pitäjäpahasessa, joka on kaukana sekä täältä että miehen Suomen kotiseudulta.

Ilmeni, että mies on pyörinyt lapsena seudulla siksi, että hänen lähisukulaisensa on ollut töissä paikallisessa kirkossa. Siis saman paikkakunnan kirkossa, jossa omat vanhempani neljäkymmentä vuotta sitten vihittiin, ja samassa nimenomaisessa kirkossa, jossa äitini kaikkine sisaruksineen on aikoinaan mm. konfirmoitu.
Maza kirjoitti:Tilanne oli niin outo, että kuskin kanssa vain mulkoilimme toisiamme peilistä puhumatta asiasta.
Tai sitten kuski on vain kummissaan pälyillyt, miksi takapenkiltä kyylätään kuin kummitusta ikään :lol:

Moser
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: La Loka 17, 2009 12:02 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Moser »

Meille selvisi mieheni kanssa noin puolen vuoden seurustelun jälkeen että olemme kaukaista sukua. Olin mummollani käymässä ja hän kysyi mieheni nimeä. "Juu kyllähän minä ne *sukunimi* tunnen, ollaan kaukaa sukuakin", hän vastasi. Kerroin miehen vanhempien nimet ja mummo sanoi mieheni vanhempien vanhempien asuneen samalla kylällä ja heidän vanha kotitalonsa on edelleen suvun omistuksessa (olin kuullut tästä "mökistä" mutten tiennyt sen olevan suvun vanha kotitalo).
Hauskaa oli vielä se että olen viettänyt lapsuuteni kesät samalla kylällä, kuten myös mieheni, sen jälkeen olemme asuneet toisessa kaupungissa samassa kaupunginosassa, kunnes molemmat tahoillaan muuttivat toiseen kaupunkiin toiselle puolelle Suomea vierekkäisiin taloihin ja tämän jälkeen samaan kaupunkiin toiseen kaupunginosaan aivan lähekkäin.. Ja sitten tapasimme tämän jälkeen toisessa kaupungissa jossa molemmat olivat vierailulla! :D
Jumala rankaisee meitä siitä, mitä emme osaa kuvitella.
-- Stephen King (Tapahtumapaikkana Duma Key)

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^ :D :!:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Moser
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: La Loka 17, 2009 12:02 pm

Re: Ihmeelliset sattumat

Viesti Kirjoittaja Moser »

Juu kyllä tälle tapahtumaketjulle on naurettu kun se selvisi.. Että noinkin kauan kun oltiin saatu välteltyä toisiamme niin pakko se oli jossain vaiheessa luovuttaa ja päätyä yhteen. :D
Jumala rankaisee meitä siitä, mitä emme osaa kuvitella.
-- Stephen King (Tapahtumapaikkana Duma Key)

Vastaa Viestiin