Spiritismi

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Ninmari
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:12 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Ninmari »

On tätä tullut nuorena kokeiltua useammankin kerran. Ja toiminut on..jopa niin hyvin, että mikään ei saisi minua enää istumaan tuon pelilaudan ääreen. Mehän nuorisoporukassa kans alussa syytettiin toisiamme lasin liikuttelusta. Kyseltiin asioita, joita ei kenenkään ringissä mukana olleen pitäisi tietää. Kun siltikin vielä epäiltiin, päätettiin sitten kysyä asioita vuorollaan omissa ajatuksissa. Siis ei sanottu ääneen. Esim. kysyin mielessäni mikä on äitini toinen nimi (kukaan paikalla olijoista ei sitä siis kuullut) ja sain oikean vastauksen kirjain kirjaimelta. :roll: Siinä vaiheessa alkoi olla pakko uskoa, että joku siellä vastaa. Selväksi kyllä tuli, että mikään "hyvä" henki tää ei ollut vaan melkoinen kieroilija ja valehtelija..vastasi yleensä sen, mitä sillä hetkellä halusikin kuulla. Eli tuleva puoliso oli juuri sen aikainen poikaystävä jne. Mitkä asiat ei sitten kyllä onneksi tapahtuneet. :lol:

Usein "vastailija" halusi ihan välttämättä peliin mukaan mun parhaan kaverin, joka yritti aina jättäytyä pois. Kun kysytiin syytä, niin vastaus oli "noan malma". edelleenkään en tiedä mitä se tarkoittaa. Pelilaudan sai myös sekoamaan, jos jonkun kaulassa oli rippiristi tai jos pelin ulkopuolella olevat alkoivat kovaan ääneen rukoilla vaikka "Isä meidän" tai lukea Herran siunausta. Mitään uskovaisia ei oltu eikä ole tultu, normaaleja rippikouluikäisiä nuoria.
Aikuisiälläkin aikoja sitten tätä joskus koetettiin ja toimi se silloinkin. Aina melkein "vastaamassa" oli joku, joka on tehnyt itsemurhan. Melko ahdistavaa.. :?

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Kyllähän tuon kanssa tuli pelleiltyä paljon joskus teininä. Enää minua ei saisi mistään hinnasta spiritismiä edes kokeilemaan, vaikka en ihan varma olekaan, uskonko siihen vai en. Sen verran karmivia juttuja siitä on jäänyt mieleen, ja kun henkimaailmaan kuitenkin uskon, niin ei viitsi lähteä "leikkimään tulella" kyllä yhtään. Silloin olin ihan satavarma, että joku henki sitä lasia liikutteli. Välillä se lasi pyöri jopa ympyrää niin lujaa, että ihme kun se ei lentänyt siitä voimasta seinään..

Muistan, että omassa huoneessani alkoi tapahtumaan outoja asioita tuon spiritismin aloittamisen jälkeen. Tiedän, että moni voi olla ihan sattumaa/niihin on luonnollinen selitys/mielikuvitusta, mutta kyllä se jätti teinityttöön sellaiset traumat, että hirvittää vielä tänäkin päivänä.

Eräs karmivimmista jutuista oli sellainen, että perus teinityyliin koko huoneeni oli vuorattu erinäisten 90-luvun hittibändien/näyttelijöiden pärstöillä, "vapaata" tilaa seinillä ei ollut lähes ollenkaan. No, eräänä iltana nukkumaan käydessäni yksi juliste tipahti lattialle, no, ei siinä mitään, sinitarra joskus pettää ja kyllähän noita aina tasaisin väliajoin tippui muutenkin lattialle. En siis välittänyt siitä ollenkaan, vaan yritin jatkaa unia. Yhtäkkiä julisteet alkoivatkin tippumaan jokainen yksitellen lattialle, siis kaikki, yhtään ei jäänyt seinille! :shock: Sitä ei voi oikein mitenkään selittää, vielä edes tänä päivänä en tajua, miten ihmeessä ne tippui kaikki lattialle lähestulkoon yhtä aikaa..
Tuosta vielä seuraavana yönä lemmikkilintuni löytyi kuolleena lattialta, vaikka siihen voi hyvinkin olla ihan luonnollinen selitys. Mutta silloin se ei siltä tuntunut.

En tiedä, mutta noiden tapahtumien jälkeen en enää kyseiseen leikkiin lähtenyt, enkä tosiaan lähtisi enää tänäpäivänä mistään hinnasta!
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Olen itsekin pelannut joskus spiritismiä enkä toista kertaa pelaa. Oli niin pelottava kokemus ja jätti traumat.

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Tietääkö joku, mitä tuo 'noan malma' tarkoittaa? Olen yrittänyt etsiä sitä ja kääntää monelle kielelle, mutta en ole saanut selville.

suxu
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 1:14 am

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja suxu »

^Aina yhtä luotettava google kääntäjä tarjoaa "no an mal ma" latinaksi "ole huono tai paha".
välilyönneillä ja latinaa en itse osaa sanaakaan ja googleen en luota ollenkaan, mutta jos tuosta nyt jotain jatkotutkimuksia haluat tehdä. :lol:

Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

^ Kiitos suxu. Hyi hemmetti :shock: tuo kertoikin kaiken tarvittavan. Ei kannata olla liian kiinnostunut pimeyden puolen touhuista, ne möllit kyllä tulee jos kutsutaan.

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Olen lukenut jostakin, että spiritismiä pelatessa sekä tajunta että alitajunta ovat aktivoituneina, joka on vaarallista mielenterveydelle. Alitajunnassa "jäävuoren pinnan alla" on hautautuneina hirveitä muistoja, jotka voivat juuri tämän "pelin" avulla nousta tajunnan puolelle. Ehkä tämä selittää spiritismistä ihmisille aiheutuneet mielenterveysongelmat. Pelin aikana pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että oletko todella saanut otettua yhteyden tuonpuoleisesta tulleeseen henkiolentoon vai vastaileeko sinulle oma alitajuntasi.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Nemesia kirjoitti:Tietääkö joku, mitä tuo 'noan malma' tarkoittaa? Olen yrittänyt etsiä sitä ja kääntää monelle kielelle, mutta en ole saanut selville.
No, tähän voisi löytyä selitys mustasta raamatusta, mutta minullakaan sitä ei satu olemaan.
Gods made heavy metal.

Veriviemäri
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Su Kesä 16, 2013 4:40 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Veriviemäri »

Kyllä toi on vanhaa kirkkoslaavia, ja tarkoittaa: NÄEN SINUT.

kid

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja kid »

Veriviemäri kirjoitti:Kyllä toi on vanhaa kirkkoslaavia, ja tarkoittaa: NÄEN SINUT.
Lähde, kiitos.

gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja gettiz »

On tullut joskus kokeiltua, eipä tehnyt keneenkään pelaajaan vaikutusta.

Miksi sanotaan että sieltä vastailee vain pahantahtoiset henget? Missä ne hyväntahtoiset on?

Ja kun oli tuosta verenseisauttamisesta puhe, niin suvussa sanotaan niitä olleen useita. Silti mä joudun ihan miltei päivittäin työssäni paikkailemaan haavoja esim. liimalla tai ompeleilla.
Kyä näi o!

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Miksi melkeimpä jokaiseen asiaan,mm spiritismi eri muotoineen täytyisi olla ns."järkevä"todiste?Ihmisaivojen käyttö kapasiteetti on erittäin pieni.Minnekkä loppu jää..Sain aikoinaan tätiini yhteyden ja suljin kaikki asiat pois.Istunnon tein vielä itsestäni,ja ei se hetkessä tapahdu..vaikea sanoa voiko sielu tekeytyä toiseksi.Siihempä en ota kantaa.Toisen kerran tein saman istunnon,ystävien kesken,mutta itsestään.Melkeimpä kaiken tärkein on olla vakavana,ilman nauramista,vittuilua ja tämmöstä.On onnistunut.Useammankin kerran.En yhtään ihmettele jos teininä,miksi ei vanhemmalakin iällä leivo nuppi tyhjäksi,jos ei tiedä mitä tekee.Huvittavaa tuo,että jokaiselle asialle pitää olla satavarma professorin tieteellinen tutkimus..mitenkähän paljon meille nauretaan vaikkapa 100 vuoden päästä. :roll: uskoo ken tahtoo.Minä uskon.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Minä en ole koskaan kokeillut... ei ole kukaan tuttu koskaan järjestänyt mitään istuntoa... kiinnostaisi kyllä. :|
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja rokka »

Mielenkiintoista! Ite aina vaan yrittäny hengailla ns. hyvien henkien kans, joten onneks ei tullu tätä kokeiltuu. Varmaan olis pälli levinny=) Onhan tuo jo aika laajentunu muutenkin, mutta joku roti=)
-Heittämällä läpi-

Tracker
Theo Kojak
Viestit: 1192
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 9:13 am

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Tracker »

5-6 vuotiaana näin kun aikuiset pelasivat "aakkoslaudalla" spiritismiä. Tunnelmassa, jonka aistin oli jotakin pelottavaa, sellaista etten nuorukaisena suostunut hyvien ystävien mukanakaan spiritisti-istuntoon, taaskin seurasin sivusta, enkä pitänyt tunnelmasta.
En usko olevan "järkevää" ottaa yhteyttä voimiin joita ei tunne.

Vastaa Viestiin