Spiritismi

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kid

Spiritismi

Viesti Kirjoittaja kid »

Hämmästyin ihan, ettei rakkaalla Huuhaa -osastollamme ole spiritismiin liittyvää ketjua. Keskustellaan nyt siis ihan Ouija -laudalla "pelattavasta" spiritismistä, ei uskonnosta. Onko kellään kokemuksia, ja jos on, millaisia?

Itse pelattiin joskus kakarana kerran, mutta ei saatu toimimaan. Toisaalta lautakin oli aivan vääränlainen eikä mitään ns. rituaaleja noudatettu.

Viime viikolla sitten päätettiin pitää pienehkö istunto, jonka aikana saatiin kuin saatiinkin lasi liikkumaan leivinpaperille tehdyn laudan päällä. Jäi kuitenkin arvoitukseksi, liikuttiko eräs henkilö lasia, niinkuin epäiltiin, vai oliko huoneessa todellakin henkiä. Osaan kysymyksistä saimme väärän vastauksen, osaan "läheltä piti" -vastauksen ja osaan aivan oikeankin. Mielenkiintoisinta oli saada oikeat vastaukset kysymyksiin, joihin kukaan muu kuin kysyjä itse ei olisi osannut vastata.

Mutta kertokaahan minfolaiset, mitkä ovat omat kokemuksenne spiritismistä?

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Spiritismia on tullut esimurrosiässä pelattua ja lasi liikkui vaan jos saatiin 4 hlöä pelaamaan.
Vastauksia tuli, mutta kun kysyttiin seuraavan ruotsinkokeen tuloksia, jokaiselle tuli kahta numeroa parempi ennakkoarvaus.

Tämän ouija laudan saa varmasti jokainen liikkuun.

http://www.museumoftalkingboards.com/WebOuija.html

"henki" puhuu vain englantia.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja esmes- »

meidän suvussa on mutsin puolella kuulemma kulkeutunu perintönä vanha ouija-lauta. pappa sit meni ja poltti sen uunissa, harmi, sillä ois voinu olla jotain historiallistakin arvoa. ennen laudan hävittämistä sillä oli kuitenkin perheen kesken pelattu aina uuden vuoden yönä. mutsi kertoi että pöydän alle kuikuilu ja nauraminen oli silloin kielletty ja piiskaa tuli jos sääntöjä meni rikkomaan. laudalla nurinpäin ollut lasi kuulemma liikkui ja vastaili ainoastaan aikuisten esittämiin kysymyksiin, ei lapsille vaikka hekin pöydän ääressä istuivat. en oikeen näe mitään syytä miks mutsi ois tällasta päästään keksiny ja mulle selitelly. siltä puolelta sukua on peritty myös enneunien näkeminen ja kaivonpaikan katsominen varvulla.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

kid

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja kid »

Kyllä mä ihan uskon kans, että spiritismi toimii. Skeptikot sanokoot mitä vaan :mrgreen:

esmes-, harmi, ettei lauta ole säilynyt... :/

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Maza »

kid kirjoitti:Kyllä mä ihan uskon kans, että spiritismi toimii. Skeptikot sanokoot mitä vaan :mrgreen:

esmes-, harmi, ettei lauta ole säilynyt... :/
Aikoinaan kaikki sitä kokeili, mutta ei onnistunut saamaan kontaktia henkimaailmaan. Ja jokaisella oli juttu siitä, miten joku muu oli hommassa onnistunut.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Maza kirjoitti:
kid kirjoitti:Kyllä mä ihan uskon kans, että spiritismi toimii. Skeptikot sanokoot mitä vaan :mrgreen:

esmes-, harmi, ettei lauta ole säilynyt... :/
Aikoinaan kaikki sitä kokeili, mutta ei onnistunut saamaan kontaktia henkimaailmaan. Ja jokaisella oli juttu siitä, miten joku muu oli hommassa onnistunut.
Kyllä me yksissä bileissä saatiin yhteys edesmenneeseen tätiin.

Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

kid kirjoitti:Kyllä mä ihan uskon kans, että spiritismi toimii. Skeptikot sanokoot mitä vaan :mrgreen:

esmes-, harmi, ettei lauta ole säilynyt... :/
Ouija-lauta kyllä "toimii" kun on tarpeeksi ihmisiä, mutta henget eivät ole asialla vaan ilmiöön on ihan luonnollinen selitys. Tässä Derren Brownin video aiheesta: Ouija Board revealed

PS: Tuntemani meedio varoitti käyttämästä lautaa, hänen mukaansa laudan kautta kommunikoivat pahat henget.

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Maza »

Pharaoh kirjoitti:
Maza kirjoitti:
kid kirjoitti:Kyllä mä ihan uskon kans, että spiritismi toimii. Skeptikot sanokoot mitä vaan :mrgreen:

esmes-, harmi, ettei lauta ole säilynyt... :/
Aikoinaan kaikki sitä kokeili, mutta ei onnistunut saamaan kontaktia henkimaailmaan. Ja jokaisella oli juttu siitä, miten joku muu oli hommassa onnistunut.
Kyllä me yksissä bileissä saatiin yhteys edesmenneeseen tätiin.
Oliko tädillä munat?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

En kyllä usko moiseen. Ehkä siksi, että omat kokemukseni tästä ovat lähinnä säälittäviä: Joskus teininä tuli kokeiltua "pelaamista" kavereiden kanssa yöllä, kynttilän valossa. En nyt muista tarkalleen, mitä kysyimme mutta vastaus (tai siis kirjain) oli juurikin aina jotenkin sattumalta se mitä halusimmekin. Kukaan ei tietenkään liikuttanut lasia, ja olimme varmoja, että jotain perin yliluonnollista tapahtuu...

Pahoin pelkään, ettei mielipiteeni tästä "pelistä" tulisi muuttumaan uuden kokeilun myötä.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

insomniac
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:48 pm

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja insomniac »

On tullut joskus aikoinaan kokeiltua. Ei saatu toimimaan, tosin en uskonut sen koskaan toimivankaan. Olen liian tyypillinen en-usko-ennenkuin-näen- ihminen. Tosin asia kiehtoo vieläkin, haluaisin että se toimisi. Kaverit sitten totesivat ettei toimi minun takiani koska en usko sen toimivuuteen ja olen ateisti :D Jaa-a, paha sanoa.
puhui suoraan sydämeen kadotetun

Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 652
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Indrid Cold kirjoitti:
kid kirjoitti:
PS: Tuntemani meedio varoitti käyttämästä lautaa, hänen mukaansa laudan kautta kommunikoivat pahat henget.
Hahahhaha, yön paras!!!! Huhuu, paha henki tiällä, piäsiskö kyllään? :lol:
Syntyneet räyhäämään

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

^Juu-u, pahat henget tekeytyvät kuolleiden hengiksi. Kuolleiden henget eivät maan päällä vaikuta. Tämä tuntuu katkeralta monesta kuolleen omaisensa kanssa meedion välityksellä keskustelleesta ym. mutta näin se sielunvihollinen tekee myyräntyötään.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

E Mörkö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 1:10 pm
Paikkakunta: κόσμος)

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

Nostellaas vanhaa ketjua pois pölyyntymästä.
Junnuna tuli spiritismiä kokeiltua ja toimihan se.
Kyseessä ei kylläkään ollut Ouija-lauta, ihan vaan pahvilaatikosta väsätty "pöytä" , pelikortit 8kpl, lasi, 2 kynttilää ja 4 pelaajaa. Jokaiselle jaettiin 2 korttia kuvapuoli alaspäin. Yksi korteista oli hertta ässä.
Kysyttiin, kenellä ko. kortti on ja lasi hitaasti liikkui kyseisen kortin omistajan luo.

Ennen tuota kokemusta olin aika skeptinen asian suhteen.
Kieltämättä silmät avaava kokemus.
Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Onhan tuota tullut kokeiltua. Enpä oikein sano juuta enkä jaata, liikkuihan se väline, mutta jotenkin jäi sellainen mielikuva/vaikutelma että joku meistä tiedostaen tai tiedostamattaan sitä liikutteli.

E Mörön koe olisi kannattanut toistaa vaikkapa 10 kertaa peräkkäin, nythän tuon mahdollisuus oli 1/4 eli ihan onnekas sattuma - väittäisi skeptikko.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Ammattikouluaikana asuntolassa kokeiltiin, vaan ei toiminut. Minä en oikein ollut innostunut asiasta, menin mukaan vaan kun kaikki muutkin tytöt halusivat kokeilla. En sitten viitsinyt jäädä yksin ulkopuolelle olemaan.

Vaikka uskon tietyssä määrin yliluonnollisiin asioihin ja itselläkin on joitain kokemuksia, en silti usko nimenomaan tähän lautaan. Jokin vain sanoo sisälläni, että kyseessä on huijaus. Ennemmin uskon vaikka tarot-kortteihin.
Gods made heavy metal.

Vastaa Viestiin