Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Carina »

Mikä tässä vilahtaa?
Torstai 15.10.2009 klo 04.00 (päivitetty klo 07.37)

Lahtelaismiehen turvakamera välitti kännykkään aavemaisen kuvasarjan.

Kuva
KUMMITUS? Viiden kuvan sarjassa ihmismäinen hahmo tulee näkyviin ja katoaa nopeasti.
- En tiedä mikä tämä hahmo on, mutta kummituksiin uskominen on nyt henkilökohtaisesti hyvin lähellä, nimettömänä pysyttelevä lahtelaismies naurahtaa.

Hänen digitaalinen murtohälyttimensä teki tempun, jolle mies ei ole toistaiseksi keksinyt selitystä.

Kaikki alkoi, kun pariskunta oli tavalliseen tapaan lähtenyt maanantaiaamuna kotoa töihin. Mies poistui rivitaloasunnosta puoli kahdeksan aikaan, vaimo noin 20 minuuttia myöhemmin. Lähtiessään ulos vaimo kytki hälyttimen päälle.

Lue torstain 15.10.2009 Iltalehdestä, miten asukas havaitsi nauhalle tallentuneen ilmiön, miten kodin turvalaitteet reagoivat sen aikana ja mitä kodin hälytyslaitteiden asiantuntija sanoo asiasta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101 ... 9_uu.shtml
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Näyttäisi olevan jonkin sortin univormu päällä. Merikapteeni vai lotta? Ja mitä se teki asunnossa? Vai kenties humanoidi? Spooky! :shock:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Olisiko jollain sitä eilistä lehteä, että kirjoittelisi sen jutun kokonaisena tai lyhenneltynä tänne?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Carina »

Minäkin haluaisin tietää mitä lehdessä asiasta sanottiin!

Aika pelottava on kyllä tuo kuva :shock:

Minä näkisin, että siinä on naishenkilö, jolla on nilkkoihin asti pitkä hame ja joka on raskaana? :shock:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Nosey
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 6:32 pm

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Nosey »

Onkohan kyseessä vanha vai uusi talo?
Olen itse asunut talossa jossa oikeasti (voiko näin sanoa) kummittelee, eli useita eri henkilöitä kuullut samansuuntaisia asioita useiden vuosien aikana. Ja uskonkin, että vanhoissa taloissa voi näitä henkiä heilua, mutta uusissa ei niinkään... no, uskon asioista ei tietenkään ole kenellekään mitään iloa... :roll:
Uteliaisuus tuo hitaasti, mutta varmasti uutta näkemystä - (Ilkka Luoma)
Kapital
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Kapital »

[quote="Carina"]Mikä tässä vilahtaa?
Torstai 15.10.2009 klo 04.00 (päivitetty klo 07.37)

Lahtelaismiehen turvakamera välitti kännykkään aavemaisen kuvasarjan.

Kuva
Tuosta kuvasta saa tiettyjä kohtia ympäröimällä ja ne "selitettynä" esiin mielestäni ainakin kaksi "haamua" lisää. Paskapuhetta koko homma taas kerran.
Esimerkiksi kuvan oikeassa yläkulmassa on parrakas "haamu" jne...
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja ABC »

Eihän tuosta pysty sanomaan mitään kun ei tiedä mitä kohdalla oikeasti on, ja pikseliresoluutio on mitä on. Taitaa olla IR-kamera?
Every ship must sail a world.
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Tuosta oli MuroBBS:ssä juttua, aiheessa oli myös animoitu gif jossa oli 5 ruutua kameran kuvaa. Niistä näkyi miten tuo usvahahmo ilmaantuu tuohon ja häviää saman tien. Taisi olla 5ms aina kahden kuvan välinen aika.
Apek
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Loka 14, 2009 6:47 pm

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Apek »

^Linkkiä?
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Eihän tässä tarvitse mitään selitellä ja selvitellä. Eikö tuo kamerasysteemi ole nimenomaan se, joka välittää kännykkään kuvaa heti kun kamerat havaitsevat jotain ja tekevät tätä myötä jonkinlaisen hälytyksen talon asukkaalle? Kyllähän siellä jotain on siinä tapauksessa tapahtunut, jos kerran kamerakin on jotain ollut nähdäkseen ja sen jälkeen lähtenyt jopa välityslinjalle jonkinlaisesta liikkeestä/tapahtumasta.

Eri juttu on niissä kuvissa, missä on otettu kuva ja myöhemmin alettu näkemään kaiken maailman kasvoja ja ihmishahmoja ja päättömiä mummoja ja muumeja niissä. Selitys niissä saa näkemään vaikka mitä, mutta tuollaisessa missä kamera itse näkee jotain, on ihan eri meininki.

Edit: Muron keskustelu on kai poistettu, mutta Paranormaaliblogi pelasti päivän heittämällä koko kuvasarjan sekä animoituna pätkänä (toistuu siis looppina koko ajan), että jonkinlaisena vastaväri/jokuhöskänä, josta hahmon näkee selvämmin:

Looppisarja: http://farm4.static.flickr.com/3535/401 ... 9897_o.gif

Erikoissysteemi: http://farm3.static.flickr.com/2555/401 ... e1c3_o.gif

Edit2: Paranormaalin kommenteissa joku sanoi hahmon ilmestyvän ns. jalka ensin, joka tosiaan näyttää loopista katsottuna todelta. Seuraavissa kommenteissa joku puhuu istuvasta miehestä, joka nousee ylös. Kun kuvia rupeaa tuijottamaan, näyttää sekin olevan mahdollista. Hahmo näyttää ikään kuin istuvan nojatuolissa, nousevan sitten seisomaan, ja katoavan. Onko tuossa kohdassa nojatuolia nykyisellä asukkaalla, vai onko se vain jonkun edellisen asukkaan nojatuolin paikka ja jäännösenergiaa? Ihan hauska tapaus kuitenkin kaikin puolin.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Carina »

Karmivan tuosta tekee juurikin se, että myös kamera havaitsi sen, eikä pelkästään ihmisen mielikuvitus.
Olisi kyllä kiva tietää enemmän tästä talosta ja asukkaiden mietteistä. Myös sen eilisen Iltalehden koko juttu olisi ollut kiva lukea.

Kiitos VoDKa linkeistä! Erikoisesti se hahmo siihen kyllä ilmestyy.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Anastasia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Kesä 10, 2009 5:54 pm

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Itse uskon että henkimaailma on olemassa joten eipä olisi ihme jos kuvassa olisi oikeasti haamu. Tuossa erikoisysteemin kuvassa haamu on kyllä mielestäni ihan toisinpäin ja erinäköinen kuin alkuperäisessä. Alkuperäisessä se on minusta hieman sivuttain ja edempänä. Erikoiskuvassa katsoo kameraan ja on käytävässä. Se on aika outoa mielestäni, en tosin tiedä miten nuo erikoisysteemit toimii. Näyttää vaatetuskin jotenkin hieman erilaiselta molemmissa kuvissa, mutta mieheltä se näyttää joka tapauksessa ja että olkapäillä on sellaiset uniformuihin kuuluvat systeemit...

Haamut on minusta kuitenkin aika pelottavia sillä ainakin uskovaiset uskovat vakaasti että ne eivät koskaan ole noiden esittämiensä hahmojen henkiä oikeasti vaan paholaisen luomia harhakuvia kuolleista ihmisistä. Siksi tämäkin tekisi kyllä mielummin mieli selittää järjellä. Jos kuva olisi tavallinen valokuva uskoisin kahden eri kuvan menneen päällekäin, mutta en tiedä miten sen tässä tapauksessa selittäisi. Jos miehen puhelimeen tuleva kuva ei koostukaan pelkästään tuon hetkisistä still-kuvista, vaan pariin kuvaan tulee päälle haamukuva jostain aiemmista kameran ottamista stilleistä...Oon aika surkea tekniikan kanssa joten en tiedä olisko se mahdollista. Aika turhaa kyllä edes pohtia epäasiantuntevan minun tämmöisiä....Ja kun kuvanmuokkaus on niin yleistä niin enpä ihmettelisi jos tuokin kuva olisi lopulta muokattu...onhan niitä mediassa ollut kaikenlaisia merestä rantautuneita muokkautuneiksi osoittautuneita otuksia ja muita, useampiakin viimevuosina ja ufokuvia tottakai... Miten tuo erikoiskuva on sitten toteutettu noin yleensäottaen? Se olisi kiva tietää.

PS. Mä näen tuossa myös naisen kasvot, lipaston kohdalla ( meikatut huulet lipaston alareunassa) Sekä lapsen kasvot naisen kasvojen vasemmassa yläreunassa (tuijottaa kuvan oikeaan reunaan tiiviisti) Sekä miehen kasvot (sohvatyynyjen kohdalla) Todistaisi lukuisien kuvien päällekäisyyttä...tai sitten vain huonon kuvanlaadun vika...
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Apek kirjoitti:^Linkkiä?
Niinkuin VoDKa totesi, Muron keskustelu aiheesta on poistunut bittien taivaaseen...
Anastasia kirjoitti:Jos miehen puhelimeen tuleva kuva ei koostukaan pelkästään tuon hetkisistä still-kuvista, vaan pariin kuvaan tulee päälle haamukuva jostain aiemmista kameran ottamista stilleistä...Oon aika surkea tekniikan kanssa joten en tiedä olisko se mahdollista.
Perinteisellä filmikameralla tämä ns. kaksoisvalotus on mahdollista mutta digitaalikameralla ei oikein.
Näytöt
Hetty Wainthropp
Viestit: 458
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 4:11 pm

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Itse kyllä sanoisin että kyseessä olisi joku siivekäs hyönteinen joka lentää kameran linssiin. Siivestä on läheltä kuvattuna sitten tullut ihmisen näköinen.
Anastasia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Kesä 10, 2009 5:54 pm

Re: Tallentuiko Lahtelaisperheen turvakameraan haamu?

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Tuota looppisarjaa kun muuten katsoo useamman kerran niin huomaa että ne kohdat mitkä muodostavat miehen kasvot sekä miehen uniformun olkakoristeen on olemassa tuolla taaimmaisessa huoneessa jo ennestään. (jotain huonekaluja kai. ) jopa miehen toinen käsi rajautuu osin taaimmaisen huoneen seinän mukaan. Eli läpinäkyvä haamukuva on siis oikeastaan loppujen lopuksi aika tasainen läntti - sittenkin sitä pölyä tai se lentävä ötökkä tai jotain roskaa joka tipahtaa kameran päältä? Ja erikoiskuva on sitten pelkkää photoshoppailua herättämään ihmisten mielikuvituksen?
Vastaa Viestiin