Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Tuotanoin, öhöm, haluaisin kovastikin asua, mutta... Ei oo minkäänlaisia kummajaiskokemuksia, mutta yksin kotona, mies yövuorossa, maalaistalo, nytkin tekee tiukkaa joskus kun ulkovalot, joissa liiketunnistin, syttyvät tai koirat alkaa haukkua hulluna jotain ja pitäis sit vielä pissattaa ne. Että siinä on jännitystä riittävästi ja jos olen kattonut jotain kaameeta just telkkaristakin... Harmittavaa, siis haluaisin, mutta pelkuri olen, eikä mitään järkevää perustelua.

Mutta tyyliin joku Ulvila-talo tai muu sellainen ihan lähivuosina tapahtunut juttu ei kuullosta pahalta, eikä kerrostalo, mutta joku vanha yksinäinen talo, jossa on joskus tapahtunut jotain....huuuu. Tai joku ihan kauhee tyyliin John Wayne Gacy, joka hautaili niitä poikia kymmenittäin sinne taloonsa ja tontille, juu ei.
JonBenét

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Ostaisitko tämän kauhujen talon?

Lauantai 28.4.2012 klo 22.17

Etuovi-verkkopalvelussa myytävänä olevan omakotitalon pihapiiristä löytyy muun muassa hautausmaa ja tutiseva varastorakennus.


Ränsistyneen talon pihalla on pieni hautausmaa. (ETUOVI.COM)

Kuva


Etuovi-verkkopalvelussa myydään Hausjärvellä sijaitsevaa omakotitaloa, joka on esittelytekstin mukaan varsinainen kauhukammari.

Talon pihapiirissä on hautausmaa ja upea maakellari. Ikkunoita peittävät vasta uusitut siniset suojamuovit ja sisäänkäynnin kruunaa lahoava portaikko. Katto vuotaa ja talon alla oleva hirsikerros on mätä. Myyjän mukaan talossa ei taatusti tarvitse kärsiä kuivasta sisäilmasta ja lämpö menee harakoille.

- Tule ja tutustu, jännistystä riittää! Koska yläkerrassa roikkuu joku, houkutellaan ilmoituksessa.

Myyjä lupaa kaupan päälle verenpunaisen bemarin sekä uudet kesärenkaat tai talvirenkaat ilman nastoja. Alueen palveluiksi luetellaan tien toisella puolella oleva kummitusbaari, jossa on kaiken aikaa happy hour.

Myyjä pyytää 40 neliön talostaan 18 500 euroa.

- Osta, jos uskallat, myyjä kehottaa.

Katso kaikki kuvat talosta ja sen pihapiiristä täältä:

Etuovi.com

Siitä sitten vaan kauppoja hieromaan. Henkirikoksesta ei tosin mainintaa, mutta hautuumaa sentään.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Blues »

Niin se sitten aloitus osui omaan nilkkaan ;)
Nimittäin nyt olisi hyvä mahdollisuus muuttaa, hyvällä paikalla sijaitsevaan, kauniiseen asuntoon MUTTA...
Osalle nämä kuvat voivat kertoa jotain:
http://www.mijasrealestate.com/property ... p?p_id=137

Mutta niille, jotka eivät asiaan ole vihkiytyneet, niin kyseessä on asunto, jossa Jenna Lepomäki surmattiin.

Hieman olen nyt kahden vaiheilla. Asunto on siisti ja kaunis, MUTTA voinko maata vaikkapa kylvyssä punkkulasin kera, ilman että mietin tapahtunutta henkirikosta?
Tai voinko kävellä koirien kanssa tuolla "oliivilehdossa" ilman, että mietin että juokseeko koira vastaan joku sormenpala suussaan?

Tai grillaanko nälkäisenä lihaa, miettimättä, notta...?

Vaikeita päätöksiä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Tatum
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:28 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Tatum »

Itse sain juuri toissapäivänä kuulla, että asunnossani on tapahtunut itsemurha. Edellisen vuokralaisen ystävä oli vetänyt itsensä asunnossani olevaan leuanvetotankoon kiikkuun. Kyllähän se hieman on muuttanut kodin tunnelmaa ja aina leuanvetotankoa katsoessani, väkisinkin tulee mieleen tämä itsemurhan tehnyt henkilö. Silti asunnostani pidän, enkä ole kokenut mitään yliluonnollista.. vielä. :D

Muutama vuosi sitten etsimme ystäväni kanssa kimppakämppää. Ystäväni löysi halvan asunnon minne olisi halunnut muuttaa. Asunnossa oli pari vuotta aikaisemmin tehty raaka henkirikos, jonka uhrinkin tiesin. Siinä vaiheessa itse laitoin pillit pussiin ja sanoin etten halua muuttaa asuntoon, jossa on tehty erityisen raaka henkirikos. En usko, että sitä paikkaa olisin pystynyt pitämään kotinani asunnon menneisyyden takia.

Eli otsikon kysymykseen vastaukseni on että ei, en luultavasti pystyisi asumaan asunnossa jossa tietäisin tapahtuneen henkirikos. Itse alan helposti liian vainoharhaiseksi yksin pimeällä ollessani ja tähän vielä lisättynä krapula niin voisi tulla jännät oltavat. :D
What would Grissom do ?
Television has brought back murder into the home - where it belongs
- Alfred Hitchcock

V.V.82
Remington Steele
Viestit: 233
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

Nätti kämppä toi Lepomäen surmapaikka, onko tietoa että missä tuolla tarkalleen Jenna kuoli.? Kyllä itse voisin asua jos talo muuten olisi hyvä. Ehkä aluksi tulisi mietittyä asiaa mutta eiköhän se ajan myötä unohtuisi... ainakin jos ei mitään paranormaalia alkaisi tapahtua. :)

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Aikoinaan lusimasta päästyäni sain asunnon,mistä kaikki naapurit olivat muuttaneet poikkeen.Noh aluksi en älynnyt kysäistä syytä ym...muttas yksi kesäpäivä huone ja keittiö(neliöitä jtn 35)muuttui vajaassa minuutissa koko asunto täysin pakkasenpuolelle,mm peili halkesi,ja en kovin montaa kertaa ole ollut todistamassa kyseistä tapahtumaa..Sain napattua kuvan wanhalla kännykällä,missä kamera.Kyllä puistatti kun kaksi ihmisenmuotoista oli yhdessä kuvassa kaikkine äärirajoineen metrin päässä.Ja kyllä vituttaa lujaa kun en osannut laittaa kuvia talteen mihinkään..edelleenkin nykyisessä asunnossani on sama sohva mikä on samasta asunnosta,missä iäkkäämpi nainen laittoi itsensä kiikkuun tippumalla sohvalta.Ja olin täysin ilman mitään huimaavia aineksia kun pääsin talosta siviiliin.Hyvinhän se asuminen meni,pieniä sivuseikkoja mm.tavaroiden häviäminen,jäätävät yöt, hönkäykset ja koputukset kesänä,jopa keskellä kesäpäivää.Vielä on mysteeri,mitenkä iäkkäämpi nainen on saanut ihmiset häviämään naapureista.itse tulin hyvin toimeen,kun sanoin,tämä on minun asuntoni.Nykyisellä asunnollani on sama sohva,että olen luultavasti asunut asunnossa,missä on jotain tapahtunut.. ja ei tee vaikeata,kunhan ei räyhähenki ole maisemissa.Että semmoista.Jopa voisin mielenkiinnolla muuttaa asuntoon missä olisi tehty mahdollisimman epäinhimillisiä tekoja.älkää kysykö miksi. :wink:
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

ZakkFakk
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 2:15 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja ZakkFakk »

Kaveriporukan kanssa mietiskelty kun Sipoolaisen yritysjohtaja Staffan Sevonin murhatalo on edelleen kaupan etuovi.com, että jos/kun meidän kimppalotto osuu niin ostetaan tila siitä ja kommuuni pystyyn. Hintapyyntö on kyllä kohdillaan, 720 000 €, mutta on tiluksetkin isot:

https://www.etuovi.com/kohde/7934334

Itse kysymykseen vastaus: Pystyisin asumaan henkirikostalossa/-asunnossa. Kokemusta ei tietääkseni ole vielä toistaiseksi.

Jokurtti
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2020 9:40 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Jokurtti »

Paha sanoa ennen kuin kokeilee pitempiaikaisesti. Olen kerran muutaman päivän viettänyt mökillä jossa kännipäissään tapettiin joku, mökin nykyinen omistaja siitä mainitsikin etukäteen mutta siellä ollessani koko asia ei edes muistunut mieleeni. Mitään kummallista ei tapahtunut, paikassa ei ollut mitään erikoisia viboja eikä pelottanut mennä yöllä huussiin. Ilmeisesti mökin omistajat viihtyvät siellä myös vallan mainiosti, ainakin viettävät siellä paljon aikaa.

Jos henkirikos olisi selvittämätön tai muuten jotenkin erityisen raaka tai poikkeuksellinen, se varmaan muuttaisi asiaa.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Voisi se olla mahdollista, jos ei siitä etukäteen tietäisi. Muuten ei.

Muistui mieleen eräs tositapaus Espanjassa. Suomalaisturisti oli perheineen majoittunut paikalliseen hotelliin, en muista kuinka pitkäksi ajaksi. Joka yö he heräsivät kammottaviin tuntemuksiin, hotellihuoneen yllä oli "painostava ilmapiiri". Niinpä he päättivät vaihtaa lomakohdetta.

Myöhemmin ilmeni, että samassa hotellihuoneessa oli tapahtunut vähän aikaisemmin henkirikos.

Tunsin ko. perheen "avaintodistajan", on kuollut vuosia sitten. Jossain vanhassa lehdessä oli haastattelu.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Viime aikoina julkisuudessa mainittua Volkan Unsalin surma asuntoa Kallvikintiellä Helsingin Vuosaaressa ei täällä ole vielä mainittu.
Pakkohan siinäkin on joidenkin asua .Ei voi kerrostalo asuntoa ,esim. muuttaa konttoriksi, kuten Kirkkonummen kolmoismurha talon kerrotaan muutetun. Itselläni ei mitään estettä olisi asua. Ja jokuhan voisi jopa hakeutua erikoisuus tai kulttimielessä, tiettyyn surma asuntoon.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Kuolema on luonnollinen osa elämää joten en koe että jossain osoitteessa tapahtunut kuoleminen, syystä mistä hyvänsä, vaikuttaisi itse asuntoon tai siinä asuviin eläviin ihmisiin.

Eniten vitutti se, kun huomasi aikoinaan joutuneensa asuntoon jossa oli asunut narkkari joka myös oli kuollut sinne, miten pitkään joutui hätistelemään ovelta ties minkä näköistä laitapuolen kulkijaa. Loppui onneksi, kun sana narkin kuolemasta lopulta tavoitti loputkin "kaveripiiristä". Vuokranantajalta ei tullut mitään tietoa edellisen asukkaan kohtalosta, tunnusti vasta kysyttäessä että edellinen asukas oli kuollut, mutta yksi naapuri tiesi kertoa että asuntoonsa se ihmispaske henkensä heitti.

Eikä ko. asunnossa tullut asuttua kovin kauaa. Naapurusto ei muutenkaan koostunut siitä yhteiskunnan parhaimmistosta, joten viihtyisyys oli kaukana.

Turilas
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Joulu 18, 2019 12:16 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Turilas »

En osaa sanoa asuisinko murhatalossa, tuskin ihan ensimmäisenä, mutta asiaa sivuten synkän menneisyyden omaavaa autoa en ainakaan haluaisi.

Esim Jammun vanha Ford Granada on ollut yllättävän pitkään liikenteessä.
viewtopic.php?t=12559&start=135

Ja jostain olen lukenut että Punavuoren kaksoissurman uhrien varastona toiminut VW Golf oli niinikään ollut käytössä aika pitkään.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006263913.html

Ja olikos sekin auto jossain liikenteessä vielä josta löytyi Jämsästä mystisesti kadonneen pariskunnan isäntä. Oli ilmeisesti ollut autossa kuolleena pidempäänkin. Itse laittaisin kyllä välittömästi paaliin tuollaiset autot joissa ruumiita on säilötty ja kuskailtu. Vähän Christie fiboja tulee tuollaisista autoista. Toisaalta, osteleehan jotkut vanhoja ruumisautojakin. Sellaisista on tehty kuulemma matkailuautojakin ja muita harrastepelejä.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Riippu että onko jäänyt viboja ja minkälaisia viboja, ei ehkä asua mutta käydä, testaus, harjoitus merkeissä voisi käydä.
Vanhaa ruumisautoa olisi jännää ajella, samaten yllä mainittuja vehkeitä.
Asunnoissa en oo käyny mutta murhapaikoissa kyllä. Siinä on iso työ kun asunto rempataan asuinkuntoon murhan jäljiltä, vahinkosaneeraus nimen alla tehdään kalman hajun poistokeikkoja.

Sivustamulkoilija
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: To Kesä 21, 2018 1:57 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija »

Kyllä voisin asua lukuunottamatta jos henkirikoksen uhri olisi ollut lapsi.
:mrgreen:

Avatar
Kalle-Ville
Axel Foley
Viestit: 2431
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

No tietysti voisin, mikäli se muuten vastaa näkemyksiäni siitä, millaisessa asunnossa ja millaisella alueella sekä millaisissa asuinolosuhteissa muutoin haluan asua. Mihinkään persaukisten slummipummien paskalähiöihin ei mieleni tee vaan arvoalueilla on tarkoitus pysyä ja asua jatkossakin. Tosin asunto, jossa on tapahtunut henkirikos on taloudellisesti usein varsin huono sijoitus, joten välttämättä en sellaiseen rahojani sijoittaisi, mutta voisin kyllä asua sellaisessa asunnossa.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.

Vastaa Viestiin