Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Mooselein
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:17 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Mooselein »

^ Laitoin vuosi sitten Halutaan vuokrata -ilmoituksen. Yhdessä vastauksessa kerrottiin, että "koska laki määrää, minun on kerrottava, että asunnon edellinen vuokralainen kuoli henkirikoksen uhrina, vaikka ei tässä asunnossa". Höh, tuskin määrää.

Ja lähemmäksi aihetta, vaikka olenkin kova kuvittelemaan ja pelästyn helposti, olen sujuvasti yöpynyt moniaita kertoja huoneessa, jossa on tehty surkea itsemurha. En oikeastaan pitkään tullut edes ajatelleeksi asiaa...

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Prisoner kirjoitti:Itselläni kysymys olisi enemmän siitä että jos asuntoon on joku kuollut, niin kuinka kauan se on siellä maannut ennen kuin joku on löytänyt.
Jos aika on pitkä, en asuisi vaikka kuinka olisi jynssäty ja putsattu. Henkirikoksista ainakaan selvitättämättömissä en myöskään haluaisi asua juuri tuon tekijän paluun mahdollisuuden vuoksi.
Tuo kuvaa todella hyvin minun tunnettani. Ei olisi mitään ongelmaa asua kämpässä jossa joku on tapettu tai kuollut tai tehnyt itsemurhan. Enkä tiedä vaikka olisikin asunut, kun en ole kysellyt. Sen sijaan jos joku olisi oikein kuukausi kaupalla lojunut kuolleena jossain ja oikein mädäntynyt, jne., niin saattaisin miettiä kahdesti, että ostanko/vuokraanko kämppää. Ja esim. jos joku olisi paloiteltu vaikka kylpyammeeseen, niin välttämättä en kauhean mieluusti sitä sitten itse käyttäisi.

Sen sijaan kuolemiset ja tapot, jotka on huomattu tarpeeksi nopeasti, eivät olisi minulle mikään ongelma. Aika lailla yllätyin tämän ketjun vastauksista, kun lopulta luin koko höskän läpi. Aikaisemmin olen katsellut tämän aiheen seilaamista "uudet viestit" osiossa ja ajatellut aina, että ihan typerä kysymys, ketä tuollainen nyt haittaisi, paitsi ihan muutamaa neuroottista ihmistä. Aaveita en ole koskaan nähnyt/kuullut enkä moisiin edes usko. Eikä mielikuvitus haittaisi, sillä vaikka sellainen onkin, niin en käytä sitä turhaan siihen, että miettisin, että onkohan juuri tässä kohtaa kuollut joku tai onkohan joku joskus oksentanut tuohon tai onkohan joku kissa/koira/muu pissannut joskus kämppääni.

Poikkeuksen tekevät niiden mätänemistalojen lisäksi myös sellaiset keskellä ei mitään sijaitsevat talot, joissa on tapahtunut joku selvittämätön surma, joka selkeästi liittyisi nimenomaan siihen taloon ja olisi siis mahdolista, että joku tulee uudestaan sinne porukkaa listimään. Enkä kyllä muutenkaan asuisi yhtään missään talossa keskellä ei mitään. Toisaalta voisi olla mielenkiintoistakin asua jossain kuuluisan henkirikoksen tapahtumapaikassa. Vaikka pällistelijöitä saattaisi silloin tällöin ollakin, niin voisihan sitä lyödä rahoiksi sillä, että sanoo pällistelijöille, että jos maksat kympin niin pääset sisälle kattoon. :mrgreen:

Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

Mun eno ampui ittensä meidän suvun mökille. En oo ikinä siitä sen kummempaa ajatellut, välillä sitä ajattelee mutta silleen vaan surullisesti, ei peläten tai inhoten.

Avatar
Westi84
Nikke Knakkertton
Viestit: 171
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 4:01 am
Paikkakunta: Oopperakaupunki

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Westi84 »

Voisin asua kyllä mutta välillä varmasti tulisi mietittyä asioita mitä siellä on ennen tapahtunut.
Engineer: “Kimi , you are on pole”.
Kimi: Thank You

Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Maybrick kirjoitti:^ Mielenkiintoista. Sanoihan jo Agatha Christie, että on "hyviä, onnellisia" taloja ja "pahoja" taloja. Hän oli koko elämänsä kiinnostunut taloista ja asui itse monessa eri asumuksessa. Myös kuvaa taloja ja varsinkin huonoja taloja kirjoissaan.
Tuli mieleen ihmiset, jotka asuvat nyt Tähtisentiellä... ei tulisi meikäläisellä asuttua henkirikostalossa. En ole mikään pelkuri, mutta tulisi ajateltua liikaa ja siinä sitä oltaisi. :|
Onkohan tuosta aiheesta tehty tutkimuksia, että asuuko taloissa onnellinen perhe henkirikoksen jälkeen esim. Tähtisentie, Porvoo nokisutari, Jämsä Björkqvist jne.
Minua ei saisi kyllä tuollaiseen paikkaan asujaksi, ei edes halpa hinta.
Ainakin olen nähnyt oman taloni edelliset ja ainoat edeltävät asujat hengissä.
Optimum et pessimum in homine est lingua.

Avatar
tuuli
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 1:54 am
Paikkakunta: Pori

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja tuuli »

Olen miettinyt tätä joskus ja kallistun siihen, etten voisi. Tunnen itseni sen verran hyvin, että mielikuvitus lähtisi yksinäisinä öinä laukkaamaan joka tapauksessa. Ja toisekseen esim. tässä meitä lähellä on sellainen talo, jossa on kuulemma jotain hirvittävää tapahtunut (versioita on useita..) ja välillä kun talon ohi kävelen tai näen nykyisiä asukkaita, niin mietin aina, että tuolla ne vaan asuu, vaikka talossa on sellaista tapahtunut, että kuinkahan halvalla ovat talon saaneet ostettua..! Ja sama tulee mieleen varmaan joka ikinen kerta, kun talon näen. En haluaisi tällaista huomiota osakseni (vaikka kovin moni muu ei varmaan uhraisi ajatukselle hetkeäkään). Eihän sillä nyt sinällään merkitystä ole (kuka nyt ei halpaa taloa haluaisi..), mutta itselleni sellaisen talon ostaminen halvalla saattaisi merkitä, että tekisin sen oman mielenterveyteni ja yöunieni kustannuksella, joista en toki mielelläni tinkisi, jos ei pakko ole. :wink:

Eliza
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: La Touko 21, 2011 4:36 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Eliza »

Voisin. Ei se ykkösvalinta asunnoksi olisi, mutten uskoisi että sinne huppupäinen murhaaja uudelleen hyökkäisi. Jos talo olisi hyvällä sijainnilla ja edullinen niin vastaus lipsahtaisi helposti kyllän puolelle.

London
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 2:25 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja London »

En usko että itselläni oisi mitään sen kummosempaa ongelmaa asua semmosessa kämpässä, vaikka varmasti asia saattaisi välillä putkahtaa mieleen ja alkaa karmia.

MarkusV
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: La Heinä 23, 2011 9:56 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja MarkusV »

Ei varmaan tulisi ensimmäisenä mieleen ostaa semmoista taloa mihin joku on listitty, mutta toisaalta taas jos hinta on sopiva niin voisin harkita muuttamista semmoiseen taloon. Epäilen vaan että vaimo vois olla täysin eri mieltä asiasta.
Ukkini on tapettu samaan asuntoon jossa vieläkin tulee silloin tällöin käytyä ja en asiaa sen enempää edes ajattele tai muistele vaikka kyseessä oli henkirikos.
Kuolema kuittaa univelat.

mordfabrik
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 2:17 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja mordfabrik »

Henkirikoksista ei ole kokemusta mutta entisessä asunnossani edellinen asukas oli tehnyt itsemurhan ja ruumis oli virunut asunnossa yli kaksi kuukautta kunnes vuokraisäntä oli alkanut ihmettelemään missä vuokrat viipyvät,eikä ollut useista kontaktiyrityksistä saanut yhteyttä ks.henkilöön,menivät sitten poliisin kanssa yhdessä katsomaan asuntoon ja jo eteisessä vastaan tuleva haju oli kertonut että missä mennään,ja tuo oli vielä kuumaan kesä aikaan joten dunkkis on varmaan ollut infernaalinen..mutta hyvä kämppä se oli,ei siinä mitään.

Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Slugger »

Mooselein kirjoitti:^ Laitoin vuosi sitten Halutaan vuokrata -ilmoituksen. Yhdessä vastauksessa kerrottiin, että "koska laki määrää, minun on kerrottava, että asunnon edellinen vuokralainen kuoli henkirikoksen uhrina, vaikka ei tässä asunnossa". Höh, tuskin määrää.

Ja lähemmäksi aihetta, vaikka olenkin kova kuvittelemaan ja pelästyn helposti, olen sujuvasti yöpynyt moniaita kertoja huoneessa, jossa on tehty surkea itsemurha. En oikeastaan pitkään tullut edes ajatelleeksi asiaa...
Ei laki mitään tällaista määrää. Eikä moista asiaa ole tapana kertoa (jollei sitä erikseen kysytä). Useissa tapauksissa välittäjäkään ei asiaa tiedä, oli kyseessä vuokra tai myynti. :|
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -

Kaahari
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:22 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

Olen muuttamassa pikapuoliin taloon, jossa on tehty vuosien varrella useita henkirikoksia. En ole kyllä muijalle niistä puhunut. Täytyy toivoa, ettei naapurissa ikänsä asunut vanha ruotsinopettajanikaan keksi alkaa niistä tupareissa paasaamaan...

Edit: tuo siis kuulostaa huomattavasti kauhuromanttisemmalta, kuin onkaan. Kännisten nahinoita, joissa puukko on pikkusen heilunut. Tai siis vähän enemmänkin silloin tällöin. Kalmoja on siis roudailtu useina eri vuosina sieltä ulos.

Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Slugger »

Kaahari kirjoitti:Olen muuttamassa pikapuoliin taloon, jossa on tehty vuosien varrella useita henkirikoksia. En ole kyllä muijalle niistä puhunut. Täytyy toivoa, ettei naapurissa ikänsä asunut vanha ruotsinopettajanikaan keksi alkaa niistä tupareissa paasaamaan...

Edit: tuo siis kuulostaa huomattavasti kauhuromanttisemmalta, kuin onkaan. Kännisten nahinoita, joissa puukko on pikkusen heilunut. Tai siis vähän enemmänkin silloin tällöin. Kalmoja on siis roudailtu useina eri vuosina sieltä ulos.

......Ja kauppaan kuuluu kylpyamme jossa on paloiteltu ruumiita :twisted:
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -

Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Slugger »

Jokuhan aikanaan osti Jammu Siltavuoren kesämökin itselleen Vihdistä, jonka pihassa Jammu oli tytöt surmannut ja polttanut.
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -

Kaahari
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:22 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

Slugger kirjoitti:
Kaahari kirjoitti:Olen muuttamassa pikapuoliin taloon, jossa on tehty vuosien varrella useita henkirikoksia. En ole kyllä muijalle niistä puhunut. Täytyy toivoa, ettei naapurissa ikänsä asunut vanha ruotsinopettajanikaan keksi alkaa niistä tupareissa paasaamaan...

Edit: tuo siis kuulostaa huomattavasti kauhuromanttisemmalta, kuin onkaan. Kännisten nahinoita, joissa puukko on pikkusen heilunut. Tai siis vähän enemmänkin silloin tällöin. Kalmoja on siis roudailtu useina eri vuosina sieltä ulos.

......Ja kauppaan kuuluu kylpyamme jossa on paloiteltu ruumiita :twisted:
Kyllä ne oli sieltä veks roudattu. Talo oli vuosia osittain laitapuolen kulkijoiden hallussa.

Vastaa Viestiin