Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kuutar
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Touko 24, 2009 3:40 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja kuutar »

Yksinkertainen vastaus on EI MISSÄÄN NIMESSÄ!By the way kuinkahan hyvin asunnot,joissa on tapahtunut henkirikos niin menee kaupaksi?
"Elämän mittainen on äidin huoli kehto on hiljaa nyt ja keinutuoli
kuka voi tehdä äidin pikkuiselle pahaa?
"Pmmp kovemmat kädet
Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Meikäläisen mielikuvituksella ei tulisi kauppoja :)
Vuosia sitten asuimme ex-mieheni kanssa vuokralla kohtalaisen vanhassa kerrostalokolmiossa. En koskaan ottanut selvää sen asunnon historiasta, oliko siellä kuollut/surmattu joku, mutta olen aivan varma että siellä liikkui jonkun henki.
Yksi tapaus oli kun olin päivällä vauvan kanssa keittössä , kuului jostain kova kolahdus. En niinkään kiinnittänyt siihen huomiota, seinät olivat ohuet ja kaikenlaisia ääniä kuului tuon tuostakin, mutta mennessäni seuraavan kerran olohuoneeseen oli yksi paksu kirja keskellä lattiaa ja olin sata varma että se oli aikaisemmin ollut hyllyssä.
Kerroin miehellekin siitä ja hän vain tapansa mukaan kuittasi asian naurulla, enkä itsekään sen enempää silloin asiaa miettinyt.
Mutta ennen kuin muutimme sieltä pois, oli monta kertaa tunne että läsnä oli jokin "ei enää tässä maailmassa" asuva.. Sanoinkin muuttaessamme että toivottavasti kotikummituksemme ei seuraa mukana :roll:
Uudessa kodissa ei onneksi enää samaa tunnetta tullut, että taisi sinne jäädä 8)
ELÄ ja anna toisten elää
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

En kyllä pystyisi.
Exän kanssa ostettiin vanha rintamamies talo, josta kuului iltaisin Rapinaa ja kolahduksia.. Lattinan narinaa ja pauketta.
Se riitti. En tiedä mitä talossa on tapahtunut enkä halunnut sitä ottaa selvillekkään, olisin varmaan jossain kukkuulassa sen jälkeen.
innanna
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 2:39 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja innanna »

En. Hyvä että voin ylipäätään asua missään mielikuvitukseni kanssa.
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Canaris »

En todellakaan!
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
madda
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:07 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja madda »

En voisi ainakaan näillä "antureilla". Asunnossa taikka talossa olisi epämiellyttävät värähtelyt jotka kyllä aistisi. Nukkuisi huonosti tms.
Voihan sitä ihminen tietämättään ostaa sellaisen asunnon saaden tietää asiasta vasta jälkikäteen. Luulen viihtymisen sen jälkeen olevan erittäin epätodennäköistä. Pelottavaahan siinä ei sinänsä olisi kun et olisi syyllistynyt kyseiseen rikokseen. Jos ihminen tajuaisi tekonsa seuraukset moni henkirikos jäisi tekemättä. Henkisesti sairaalle tämä lienee vielä vaikeampaa. Tekijä joutuu aina vastuuseen teostaan joka tasolla. Sanonta minkä taakseen jättää jne. pitää paikkansa myös näissä asioissa.

Jokainen on varmaan kokenut miten tietyissä paikoissa on hyvä sekä seesteinen olla. Jotkut paikat taas tuntuvat epämiellyttäviltä. Eipä tarvitse kuin kävellä jonkun huonomaineisen kapakan ohi ja tuntee miten olotila muuttuu raskaaksi. Jokaisesta teosta jää jälki myös näkymättömään maailmaan.
...ON MAHDOLLISTA ETTÄ MINÄ OLEN OUTO...
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
Karhinen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 6:39 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Karhinen »

No joo ei ihan henkirikosta mutta talossa jossa asun on tehty 2 itsemurhaa.Ensimmäinen oli polttoitsari nainen siveli päälleen bensaa ja sytytti, miehensä ehti sammuttaa ennen kuin koko talo syttyi mutta nainen kuoli,olin vielä siivoamassa jälkiä tapahtuman jälkeen oli inha haju.Toinen itsari oli 10v sitten tämä kys. naisen mies veti viinaa ja pillereitä reilusti,kaatui pää edellä tiiliuunin kulmaan ja kuoli siihen. Verta oli lattialla reilusti kun jälleen olin siivoamassa jälkiä.Kyllähän joskus öisin on kuulunut kaikenlaisia ääniä ullakolla mutta kai se on vain oma mielikuvitus mikä laukkaa..Vaimo on ollut kerran näkevinään olohuoneessa vieraan hahmon.
Perry
Nikke Knakkertton
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 1:26 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Perry »

Ei suoraan liity aiheeseen mutta jos käyn suihkussa vanhan kerrostalokämpän kylpyammeessa niin aina käy väkisin mielessä että siihen ammeeseen on joku mummo joskus kuollut (=vastenmielistä)
madda
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 9:07 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja madda »

Ei tämäkään tosin kuulu aiheeseen mutta voihan se olla vaarikin joka sinne ammeeseen on kuollut tai vaikkapa lapsi.
Kaikkihan joskus kuolemme. Ajatelkaa sellaista elämää jota pitäisi elää ikuisesti. Aika ikävää.
Elämäänkin väsyy jos elää tarpeeksi pitkään. Sairas ihminen joka kärsii kivuista ja on muutenkin huonokuntoinen saattaa haluta jo pois.
Eli luonnollinen kuolema on ihan ok. siinähän ei ole mitään kammottavaa, pelättävää eikä vastenmielistä.
...ON MAHDOLLISTA ETTÄ MINÄ OLEN OUTO...
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^niinpä. ja etenkin jos puhutaan vanhoista taloista ni on enempi ku todennäköstä että siellä on joku joskus menehtynyt, luonnollisesti, omankäden kautta tai rikoksen uhrina. eipä noista ymmärtääkseni erikseen vuokrasopimusta tai talokauppoja tehtäessä mainita.
ei minua ainakaan kammota. jatkuvasti liikkuessani varmaan vanhoja hautoja tallon, multahan syntyy maatumisesta ja kaikki talojen ja teiden perustukset on jonkun luiden päälle kasattu (aikaväli tosin voi olla tuhansia vuosia).
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Bell
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Syys 23, 2009 12:52 pm
Paikkakunta: Damnpere

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Bell »

Pienen pohdinnan jälkeen tulin tulokseen, että kyllä, voisin asua asunnossa missä on tapahtunut henkirikos. Olettaisin kyllä tietenkin että paikat olisi asianmukaisesti siivottu ja mulle kerrottaisiin asiasta muuttaessa. Tuskin vaikuttaisi muuttopäätökseeni.
Toisaalta olen herkkä pelkäämään, joten en sulje pois säväreiden mahdollisuutta mitä voisin pelkoparanoiakohtauksissani saada :mrgreen:
Mutta jos kummitukset kävis leijumaan ja kuumottelemaan, luultavasti muuttaisin pois. Muutoin en näe estettä rikospaikalla asumisessa. Se voisi olla joiltain osin jopa kiehtovaakin!
artemis

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja artemis »

Voisin ja olen asunutkin. Jälkimmäinen kylläkin selvisi vasta pitkän aikaa sen jälkeen kun vuokrasopimukset oli allekirjoitettu, mutta eipä tuo juurikaan meidän elämäämme hetkauttanut. Kylillä liikkui huhuja sattuneesta, mutta sen verran mitä itse siitä tiedän/luulen tietäväni, siellä oli sattunut nk. perussuomalainen kännissä-kirveestä-päähän -surma.

Toki jos nyt olisin muuttamassa asuntoon X ja ennakkoon tietäisin asunnon historiassa olevan veritekoja, niin pistäisi se ehkä miettimään, mutta miksi ei, edellyttäen toki että entinen asukki/joku ulkopuolinen taho olisi hoitanut loppusiivouksensa kunnolla :roll:
V.V.82
Remington Steele
Viestit: 233
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 3:48 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

Kyllä voisin, kaikesta paranormaalista kiinnostuneena voisi olla mielenkiintoistakin asua semmoisessa talossa. :) (tai sitte ei)

Onkohan muuten Ulvilan surmatalon takkahuonetta remontoitu tms. Ja mahtaakohan siellä kenties kummitella.? Melko usein kuljen tuon talon ohitse ja kyllä siellä ainakin asutusta näyttäisi olevan.
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

Olen varmaan hassu, mutta SUOMESSA voisin asua murhatalossa ihan hyvin, jopa mielelläni... Mutta kun ajattelee vaikka jotain goottilaista linnaa jossain Englannissa, niin pelkäisin kyllä liikaa. Toisaalta en taitaisi linnassa muutenkaan voida asua... :roll:
Piskooppi
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Touko 24, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Piskooppi »

Kyllä! Ei täällä kummittele, vaikka talomme on hyvin vanha ja kaikenlaista on tapahtunut. Tosin ne jotka kummituksiin uskovat, väittävät tietysti muuta.
En ole puolesta tai vastaan tässä asiassa, päinvastoin.
Vastaa Viestiin