Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Voisitko asua asunnossa, jossa on tapahtunut henkirikos?

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tai haluaisitko edes? Tuli mieleeni, kun menneellä viikolla iltapäivä lehdestä luin, että Lahtien talo oli saanut uudet asukkaat. Siipan kanssa sitten asiasta keskusteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että ehkä sellaisessa, missä on tapahtunut perheen sisäinen henkirikos (vrt. Björkqvist), mutta ei missään tapauksessa sellaisessa, jossa tapahtunut ulkopuolisen aiheuttama, varsinkin vielä selvittämätön henkirikos (vrt. Lahti)
Mieluiten en kyllä asuisi kummassakaan.
Mä olen sen verran kuitenkin heikkohermoinen, että jos pitäisi tuolla Lahtien talossa, esimerkkinä, asua, niin en kyllä varmaan luottaisi edes noiden viiden koiran vahtitaitoihin :oops: koko ajan tarkistelisin ovia ja ikkunoita ja varmaan nukkuisin pumppuhaulikko kainalossa. :lol:
Sitä mä mietin, että porvoon surmatalo mennyt suhteellisen nopeasti kaupaksi, vaikka pyynti oli aika kova? Vai muistanko väärin? Eikä tuo Lahtien talokaan nyt niin kauaa markkinoilla vanhennut. Halpahan se oli, ainakin mun mittapuun mukaan. Björkqvistien talo taitaa vieläkin olla kaupan?

Olen mä kyllä, itseasiassa, asunutkin asunnossa, jossa joku kundi, kultaisella seiskytluvulla laski ilmat isästään. Ja vielä meidän makuuhuoneessa, joka niihin aikoihin oli ns. Hellahuone. Mutta niihin aikoihin kyseinen talo olikin sellainen spurgumesta, että oksat pois. Sittemmin museovirasto tarttui ohjiin ja talot remontoitiin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Käsittääkseni joskus asuin asunnossa jossa oli asunut ainakin murhaaja ja huhujen mukaan myös siellä oli tapettu, tiedäppä sitten..

EDIT: Joskus asuin itse asiassa jossain entisessä lepra (tms)-sairaalassa, tajusin vasta siinä vaiheessa kun sattumalta löysin vanhat pohjapiirrustukset.
Viimeksi muokannut Bombay, Su Heinä 22, 2007 2:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

En osaa sanoa.. nyt tuntuu kyllä etten ehkä muuttaisi, onhan noita vaihtoehtoja muuttaa muuallekin. Tokikin fiilis voisi muuttua kun kävisi itse asunnossa, tuliko mitään pahaa karmaa vai ei.

Oman turvan tunteen tuo varmasti myös tutut rakkaat huonekalut joten pitempään mietittyä miksei?

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Omat tavarat tietysti loisivat sitä kodintuntua, mutta voisiko sitä kävellä vaikkapa vessaan, miettimättä, että;"tuohon kohtaan se ihminen tapettiin. Ja tuohon tapettiin toinen..."
mä ainakin etsisisin suurennuslasilla mahdollisia verijälkiä uuden maalipinnan alta...
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Kyllä, no problemo.
I am an African!

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Helposti. Kuoleehan niitä ihmisiä muutenkin koteihinsa ja asunnot vuokrataan/myydään ilman sen suurempia vaikeuksia.

Saati sairaalassa: "Haluan sellaisen sängyn johon kukaan ei ole kuollut."
Sairaanhoitaja: "Emme ole pitäneet kirjaa mutta sänkymme ovat pääosin noin 20 vuotta vanhoja. Eiköhän jokaisesta ole se lusikka nurkkaan ainakin kertaalleen heitetty."
Kuolemanpelkonen: "Ettekö voisi hakea petiä psykiatriselta puolelta? Siellä vissiin kuollaan harvemmin?"
Sairaanhoitaja:"Siellä sitä vasta kuollaankin, potilaat jemmaavat lääkkeitä yliannostusta varten, hirttäytyvät lakanoihin ja vetelevät ranteitaan auki."
Kuolemanpelkonen: "Voi minua heikottaa mutta lepään mieluummin vaikka lattialla kuin kuolemanpedissänne!"
Sairaanhoitaja: "No nukkukaa sitten. Labra tulee kohtapuoliin ottamaan viimeiset varmistavat verikokeet."
Kuolemanpelkonen: "Oliko se kello 14 kun itse abortti tehdään??"
:roll: :roll: :roll:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Mä en luultavasti vois, ainakaan jos tietäisin. Vois alkaa skitsottamaan ihan sikana, ja mä kuulisin ja näkisin kaiken sen, mistä muilla ei ois hajuakaan. Ei muuta kun suljetulle siitä sitten... :shock:
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Björkqvistien talo ei ole mennyt kaupaksi, tosin aika korkea hinta siinä mielestäni on. Lahden talo meni 145 000 €:lla, kun normaalisti sillä alueella saa tuollaisesta talosta noin 200 000 €. Harmittaa kyllä perheen puolesta jos meni nyt talouskin pilalle alihintaisen talon takia.

Mutta sitten itse kysymykseen. Voisin asua jos talo muuten olisi ihana eli hyvä sijainti, koko, piha jne. Mutta mielellään kyllä valitsisin toisen samankaltaisen talon jos löytäisin ja vasta viimeisenä vaihtoehtona ottaisin sen murhatalon.

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1847
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Ei olisi kyllä mitään probleemaa asua. Pikkusen kyllä laskisin omaa tarjoustani esim. siitä Lahden talosta, kun voisi talon ympärillä silloin tällöin käydä uteliaita pällisteliöitä.

pikkunen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: Pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

En pystyisi asumaan.
Kylmät väreet menisi turhan usein selkää pitkin kun miettii että asunnossa on joku menettänyt henkensä.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jack the Ripper: kysymyshän oli nimenomaan asunnosta jossa on tehty henkirikos. Mä ainakin näen eron siinä, onko joku kuollut luonnollisen kuoleman, vai onko tapettu. [/b]
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

No mikä nottei...Tai no sitten ei jos talo ois ihan korvessa kilometrien päässä lähinaapureista...tai sitten pitäs ainakin olla lähes ilmainen 8)
Kerrostaloasunnossa huihai samantekevää jos ei ole pahimpia verihyytymiä jäänyt :?

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Jos se ois iso, hieno ja halpa nii totta kai.
What you do... Makes you who you are.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Kylla, silla henkiroksella ei ole mitaan tekemista minun kanssani.
---------
Allekirjoitus.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

riippuu rikoksesta, jos joku ihan hirveä splätteri-murha olisi sattunut, niin en, mutta kuoleehan noita ihmisiä kotiinsa, koti on harvinaisen vaarallinen paikka.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Vastaa Viestiin