Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Carina »

"UFOKO? kotivideon katselija järkyttyi lentävästä esineestä

Kuva

Kotivideolle tallentunut tunnistamaton lentävä esine säikäytti paltamolaisen Pertti Nikkisen perin juurin. Kauhun hetket Nikkinen koki keskiviikkona alkaessaan katsella kolmevuotiaan tyttärentyttärensä kanssa filmitallennetta viime kesän jokiristeilyltä Kiehimänjoelta.

– Ensimmäisenä minä hyppäsin ja istuin perseelleni, että herra jumala minkä minä olen muun filmannut! Että ei voi olla totta! Mikäs tuo on?

Tarkoituksena oli ollut, että Nikkinen ja lapsenlapsi kertailisivat filmiä katsellessaan edelliskesän leppoisia tunnelmia. Aluksi avautui silmien eteen kuitenkin näkymä Talvivaaran ratatyömaalta Murtomäestä toissa vuodelta.

– Olin siellä työmaalla rakentamassa rataa Maansiirto J&J Karjalaisen koneella. Siellä ammuttiin kalliota ja louhittiin perusrakenteisiin tarvittavia kerroksia. Ammunta on aina mielenkiintoinen tapahtuma, koska isoja kenttiä nousee kerralla ilmaan massiivisesti. Filmasin kännykällä tapahtumia, Nikkinen kertoo.

Sitten filmikuvan vasempaan yläkulmaan ilmaantui jotain odottamatonta.

– Säikähdin tosissani. Karvat meinasivat nousta pystyyn. Koppasin kiinni tyttärentyttärestä.
Suuri ja nopea

Filmiltä näkyviä pilviä katseleva huomaa niiden lomassa äkkiä jotain suurta ja nopeasti liikkuvaa.

– Se ei voi olla roska kamerassa. Eikä tämä ole trikkikuva. Sen näkee, että siinä on liikkuva esine.

Nikkinen ei ollut katsellut filmiä sitten sen taltioinnin vuonna 2008. Nyt hän on tarkastellut filmiä diplomi-insinööriveljensä kanssa.

– Helikopteri se ei voi olla. Ei myöskään matkustajakone. Matkustajakoneet eivät pysty liikkumaan tällä linjalla, koska kuva on otettu Venäjälle päin eli lännestä itään. Jos se olisi toisinpäin, silloin se voisi olla aamuvuorokone.

Nikkinen on myös vahvasti sitä mieltä, että hän olisi huomannut lentokoneen, jos se olisi kulkenut räjähdyksen aikaan yli.

– Sähkölinjat menevät vähän alempaa. Mutta tuo liikkuva esine, mikä se voi olla muu kuin jokin ufo.

Nikkinen kehottaa katselijaa tarkastelemaan lentävän esineen liikerataa sekunti sekunnilta suhteessa oikealla näkyvään kuuseen.

– Eli se lähtee menemään taaksepäin. Se liikerata osoittaa, että se ei voi olla kamerassa. Olen katsonut sen miljoona kertaa uudelleen.

Nikkinen kertoo kuvanneensa lukemattoman määrän filminpätkiä eri työmaistaan ja esimerkiksi vesivahingoista. Ufoja hän ei ole kuitenkaan aiemmin ikuistanut. Tämänkertainenkin tallentui vahingossa."

http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satelli ... eesta.html

Ja tässä video: http://stream.almamedia.fi/ksa/swf/ufo.swf

Dodiin...Spekulaatioita tästä tapauksesta, itselleni tuli ekana mieleen, että jokin räjäytyksestä lentävä kokkare siellä kiitää.. :roll:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Carina kirjoitti:Dodiin...Spekulaatioita tästä tapauksesta, itselleni tuli ekana mieleen, että jokin räjäytyksestä lentävä kokkare siellä kiitää.. :roll:
Samaa mietin itsekin, mutta videon nähtyäni (eikö ihmisillä oikeasti ole olemassakaan hyvälaatuista kuvaa tallentavia (kännykkä)kameroita tai videokameroita, kun näissä on aina lähes poikkeuksetta huonolaatuista kuvaa?) olen eri mieltä. Räjäytyskokkare se olisi voinut olla, mikäli olisi liikkunut suurella nopeudella ja kadonnut jo sen väläyksen aikana, mikä videossa kohdistuu siihen ensimmäisen kerran (sehän näkyy kaksi kertaa, ensin nopeammalla vilauksella ja sen jälkeen hieman pidempään). Toisella kerralla tuo näyttäisi olevan kuitenkin edelleen paikallaan ja hetken päästä vasta alkavan hitaasti nousta (vertaa puunlatvat). Olikohan kuvaaja kuvaamassa auton sisällä/suojapleksin takana? (Luulisin, että työsuojelumääräykset pakottavat lähes poikkeuksetta suojautumaan tuollaisten taakse räjäytystilanteessa.) Koska mikä minulla tulee mieleen, on jonkinlainen ötökkä, joka olisi ollut auton tuulilasissa tai pleksissä ja joka lähti sitten hiljalleen liikkumaan, eli "kohoamaan".

Ihan hauska video sinällänsä ja jokseenkin vaikuttavakin verrattuna siihen, mitä suomalaisia ufovideoita ja kummitusvideoita/kuvia on nähnyt.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

kaia
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 8:27 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja kaia »

Ei ole UFO.
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

ei vitussa ole ufo kaikki ketkä näkee ufoja ja kummituksia niin on hulluja :D :D
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

mikodeus kirjoitti:ei vitussa ole ufo kaikki ketkä näkee ufoja ja kummituksia niin on hulluja :D :D
Ja skeptikot huutelee aina, mutta eivät ikinä tarjoa parempiakaan selityksiä. 8) Sinällänsä kyllähän tuo ufo on, mikäli tosiaan on ilmassa eikä pleksissä tai lasissa oman teoriani mukaisesti, sillä toistaiseksi se on tunnistamaton lentävä esine videossamme ja sellaisena pysyy, kunnes joku sen selityksen sille antaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... &pos=no-tu

Avaruusalus onkin lennokki - katso "ufon" kuvaama video!
Kotivideolle tallentunut ufo säikäytti paltamolaismiehen
Kotivideolle Kajaanissa tallentunut tunnistamaton lentävä esine ei ollutkaan ufo, vaan radio-ohjattava lennokki. Ufo-video ehti jo herättää kohua Kainuussa, kun Kainuun Sanomat uutisoi ufo-havainnosta.

- Ilmakuvasimme Talvivaaran kaivoksen ratatyömaata VR:n tilauksesta, kertoo kuvaaja Janne Kaarla helsinkiläisestä AVP Ilmakuvaus -yrityksestä.

Kuvaukset tapahtuivat kesällä 2008 ja kestivät pari päivää. Sitä ennen heidän ilmakuvauslennokkiaan ei ole luultu ufoksi. Yritys on tehnyt ilmakuvauksia seitsemän vuotta.

Paltamolaisen Pertti Nikkisen se kuitenkin säikäytti perin juurin. Kauhun hetket Nikkinen koki keskiviikkona alkaessaan katsella tyttärentyttärensä kanssa vanhaa tallennetta.

- Ensimmäisenä minä hyppäsin ja istuin perseelleni, että herra jumala minkä minä olen muun filmannut! Että ei voi olla totta! Mikäs tuo on?

Lennokki on itsetehty kuvauskone. Sen siipien kärkiväli on kaksi metriä, samoin kuin pituuskin.

Painoa koneella on 5,5 kiloa ja sitä ohjataan radio-ohjaimella maasta käsin.

Koneen sähkömoottorilla on tehoa 1,2 kilowattia ja lentoaika on tavallisesti noin vartin kerrallaan.
Ei ole enää UFO, vaan pelkkä FO :D
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Mariacka kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... &pos=no-tu

Avaruusalus onkin lennokki - katso "ufon" kuvaama video!
Kotivideolle tallentunut ufo säikäytti paltamolaismiehen
Kotivideolle Kajaanissa tallentunut tunnistamaton lentävä esine ei ollutkaan ufo, vaan radio-ohjattava lennokki. Ufo-video ehti jo herättää kohua Kainuussa, kun Kainuun Sanomat uutisoi ufo-havainnosta.

- Ilmakuvasimme Talvivaaran kaivoksen ratatyömaata VR:n tilauksesta, kertoo kuvaaja Janne Kaarla helsinkiläisestä AVP Ilmakuvaus -yrityksestä.

Kuvaukset tapahtuivat kesällä 2008 ja kestivät pari päivää. Sitä ennen heidän ilmakuvauslennokkiaan ei ole luultu ufoksi. Yritys on tehnyt ilmakuvauksia seitsemän vuotta.

Paltamolaisen Pertti Nikkisen se kuitenkin säikäytti perin juurin. Kauhun hetket Nikkinen koki keskiviikkona alkaessaan katsella tyttärentyttärensä kanssa vanhaa tallennetta.

- Ensimmäisenä minä hyppäsin ja istuin perseelleni, että herra jumala minkä minä olen muun filmannut! Että ei voi olla totta! Mikäs tuo on?

Lennokki on itsetehty kuvauskone. Sen siipien kärkiväli on kaksi metriä, samoin kuin pituuskin.

Painoa koneella on 5,5 kiloa ja sitä ohjataan radio-ohjaimella maasta käsin.

Koneen sähkömoottorilla on tehoa 1,2 kilowattia ja lentoaika on tavallisesti noin vartin kerrallaan.
Ei ole enää UFO, vaan pelkkä FO :D
Tai ehkä paremminkin IFO, joka ei siis ole sama kuin IFA, sillä jälkimmäisten lentokyvyssä on tunnetusti havaittu merkittäviä puutteita... 8)
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Valdovas kirjoitti:Tai ehkä paremminkin IFO, joka ei siis ole sama kuin IFA, sillä jälkimmäisten lentokyvyssä on tunnetusti havaittu merkittäviä puutteita... 8)
Näin juuri :D
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Belker »

Mahtava pikkukertomus.

Ufot ja kummitukset ovat mielikuvitusta.
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Bias »

Carina kirjoitti:
Nikkinen ei ollut katsellut filmiä sitten sen taltioinnin vuonna 2008. Nyt hän on tarkastellut filmiä diplomi-insinööriveljensä kanssa.

Nikkinen on myös vahvasti sitä mieltä, että hän olisi huomannut lentokoneen, jos se olisi kulkenut räjähdyksen aikaan yli.
No tämähän on selvä. Onhan sen oltava ufo, jos kerran DI niin sanoo. Vaikka olisi sitten tekstiili- ja vaatetustekniikan DI niin DI on aina oikeassa!

Nikkinen olisi siis huomannut lentokoneen, mutta ei kiinnittäisi huomiota avaruusalukseen?
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Bias kirjoitti: No tämähän on selvä. Onhan sen oltava ufo, jos kerran DI niin sanoo. Vaikka olisi sitten tekstiili- ja vaatetustekniikan DI niin DI on aina oikeassa!
Näin on! :mrgreen:
Nikkinen olisi siis huomannut lentokoneen, mutta ei kiinnittäisi huomiota avaruusalukseen?
First things first! ;)

Teemaan liittyen ja jälleen hiukan koleahkoa viikonloppua lämmittämään! :D

- http://www.youtube.com/watch?v=bY4gOQ7GDRk
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Lentääkö tässä videossa ufo? (K)

Viesti Kirjoittaja härkä »

Suattaapa taivolla jottain välleen kuleksiaakii.
Kahtokeehan tarkkaan :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=Xsfw9CEQITA

Nimimerkki mukana mänijä :D :mrgreen:
Vastaa Viestiin