Rosemary Brown

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Rosemary Brown

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosemary_B ... tualist%29

Rosemary Brown oli keski-ikäinen pikkasen pianoa pimputellut leskirouva joka yhtäkkiä alkoi säveltää kuolleitten suursäveltäjien "ohjeilla" uusia musiikkiteoksia. Jostain kumman syystä eukko osasikin soittaa, jos ei nyt virtuoosimaisesti niin kuitenkin erinomaisesti. Sai myös yhtäkkiä kyvyn kirjoittaa uusia sävelteoksia.

Nainen itse väitti pystyvänsä näkemään kuolleita. Suuret säveltäjät olivat hänen mukaansa hieman tyytymättömiä kun osa maanpäällisistä saavutuksista jäi kesken kuoleman johdosta. Automaattikirjoituksen kautta pistivät sitten tämän pikkurouvan apulaisekseen, eräänlaiseksi sihteerikseen.

Rosemary Brown on tapauksena kiintoisa monesta yllättävästäkin syystä. Musiikkiasiantuntijat ovat arvostelleet hänen kirjottamiaan sävelteoksia (siis säveltäjien, sanoisi Brown) ja ovat yhtä mieltä siitä, että ovat "esikuviensa" tyyliin tehtyjä ja taitavia. Teoksia joita yksikään pitkällisesti musiikkiin perehtymätön ei kykenisi säveltämään. Toisaalta mitään elämää suurempaa musiikillista "tajunnan räjähdystä" ei ole näistä löydetty. Ennemminkin olisivat tekijöittensä teosten joukossa keskinkertaisuuksia tai harjoitelmia. Tällaisiako teoksia vuosisatoja sitten kuolleet säveltäjät ehdoin tahdoin haluaisivat julkaista? Eikö sadoissa vuosissa saa aikaan parempaa?

Rosemary Browniin ei ole ihme kyllä kohdistunut sen kummempaa huijariksi leimaamista. Hän ei näyttänyt sanottavammin rahastavan vaikka kirjoja kirjoittikin ja yksi levykin taisi tulla julkaistuksi näistä teoksista. Arvostelijatkin olivat lähinnä ymmällään. Mikä olisi tällaiselle sopiva selitys...

Itselläni on kirjansa "Kuolemattomat tietäni ohjaamassa". Mielenkiintoista luettavaa toden totta. Suurin kysymys minulle heräsi lukiessani kuolleitten kuvailemaa tuonpuoleista. Se poikkesi "järjestyssääntöjensä" kanssa useimpien selvänäkijöitten kertomasta. Mikä sitten olisi oikea? Jos nyt ylipäänsä tässä olisi päätä ja järkeä niin kehen heistä uskoa?
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rosemary Brown ym. kanavoijat

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Rosemary Brown on klassinen esimerkki kanavoinnista, jossa herkkä ihminen välittää eli kanavoi henkimaailmassa elävien viestejä. Viestit voivat olla sanallisia (automaattikirjoitus, unissasaarnaajat, meediot) tai muiden ilmaisumuotojen kautta tulleita (musiikki, kuvataide).

Ilmiö on Suomessakin yhä yleisempi. Suuri osa taiteilijoista on samalla kanavia, vaikka eivät aina ole siitä tietoisia. Tunnen monia tällaisia taiteilijoita, joista osa hyvinkin tunnettuja (kaikki eivät julkisesti puhu kanavoinnista, vaikka sen tietävät).

Ehkä tunnetuin kanavoija Suomessa oli Mika Waltari, joka kirjoitti tärkeimmän menestyskirjansa Sinuhe Egyptiläinen pitkälle kanavointina. Siksi siinä on niin tarkkaa muinaisen Egyptin kuvausta, vaikka Waltari ei tuossa vaiheessa ollut edes käynyt Egyptissä.

Musiikin puolelta tunnetuimpia julkisuudessa esiintyviä ovat Aulikki Plaami (laulaja) ja Erkki Ertama (säveltäjä ja pianisti). Myös Katri-Helena kanavoi, mutta ei vielä ole julkistanut vastaanottamiaan tekstejä.

Toisaalta kanavoinnissa on oltava varovainen ja kriittinen. Rajan takaa voimme saada ohjausta myös vähemmän kehittyneiltä hengiltä, joten on syytä arvioida, ovatko tuotteet sen arvoisia, että niitä kannattaa esittää. Kaikissa viesteissä tärkeintä on sisältö, ei taho, mistä se on tullut.

Kanavoinnin lähde voi olla moninainen: oma alitajuntamme, kuolleiden henget, avaruusolennot... On myös negatiivisia energioita ja olentoja. Yleensä kanavoimme niitä tahoja, jotka tuntevat oman energiakenttämme läheiseksi. Voi vain miettiä, mitä tahoja juopot kanavoivat. Oletko koskaan ajatellut, miksi ihminen juopuessaan vaihtaa persoonallisuuttaan?

Näistä syistä jokaisen tulisi "suojata" itsensä siirtyessään herkkään tilaan eli ns. muuntuneisiin tietoisuuden tiloihin. Suojaaminen tarkoittaa sitä, että ennen esim. meditaatiota tai kanavointiyritystä pyytää mielessään suojausta (myös rukous toimii). Nämä ovat asioita, joita viisaat ovat oivaltaneet käytännön kokemuksen kautta. Siksi niistä ei juuri kannata väitellä.

Henkimaailma on niitä virallisen länsimaisen tieteen hylkäämiä kiehtovia ilmiöitä, jotka kuitenkin toimivat kaiken aikaa ihmiskunnan keskuudessa. Viihdemaailma on senkin osittain pilannut, koska kirjojen ja elokuvien tekijät haluavat lisäillä rajatiedon ilmiöihin kauhua ja väkivaltaa kuvitellen, että saavat tuotteensa paremmin kaupaksi.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Rosemary Brownin tapauksessa minua häiritsi eniten hänen kertomansa "tuonpuoleisen" maailman ristiriitaisuus muiden vastaavanlaisten kertomusten kanssa. Niin sanotusta klassisesta mallista poikkesi ja selvästi.

Miten voi olla mahdollista, että näillä näkijöillä on erilaiset vastaukset? Jos nyt ylipäänsä haluaa heihin uskoa niin kehen sitten?

Itse tapaushan on kuitenkin erittäin kiintoisa. Oletko kuullut näitä teoksia?
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rose-Mary Brown

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Olen ehkä joskus kuullut näytteen Brownin musiikista, mutta en varsinaisesti ole päässyt tekemään vertailuja hänen kanavoimiensa sävellysten ja klassikoiden välillä. Hänen suomennettuihin kirjoihinsa olen tutustunut.

Olen kyllä perehtynyt kymmeniin kuvauksiin kuolemanjälkeisestä elämästä, ja olen muodostanut mielestäni melko ehyen kuvan, mitä meille aikanaan tapahtuu. Missä suhteessa Brownin kuvaus poikkeaa valtavirrasta?

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Rose-Mary Brown

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Olen ehkä joskus kuullut näytteen Brownin musiikista, mutta en varsinaisesti ole päässyt tekemään vertailuja hänen kanavoimiensa sävellysten ja klassikoiden välillä. Hänen suomennettuihin kirjoihinsa olen tutustunut.

Olen kyllä perehtynyt kymmeniin kuvauksiin kuolemanjälkeisestä elämästä, ja olen muodostanut mielestäni melko ehyen kuvan, mitä meille aikanaan tapahtuu. Missä suhteessa Brownin kuvaus poikkeaa valtavirrasta?

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Täytynee hakea tuo kirja ja lukaista vielä nopeasti läpi mutta muistaakseni suurin eroavaisuus oli reinkarnaation puute kuvailemassansa tuonpuoleisessa. Näissä "normaaleissa" kuvauksissa kerrotaan välitilasta josta sitten synnytään uudelleen ja yhä uudelleen jne. mutta R.B.:n henkien kertomassa "taivaassa" oltiin vaan ja opittiin :shock: Takaisin ei tultu. Johan nämä suuret säveltäjätkin olivat siellä jo satoja vuosia hiippailleet ja odottaneet vaan sopivaa "johdinta" jonka avulla julkituoda keskeneräisiä teoksia.

Yhtä kaikki. Omituinen ja mielenkiintoinen tapaus. Hieman vastaavanlainen tapahtui Jenkeissä muistaakseni viime vuosisadan ensimmäisillä kymmenillä. Takahikiän kotirouva kirjoitti tuosta noin vaan viktoriaanisella englannilla mittavia romaaneja vailla mitään koulutusta. Automaatiokirjoitusta väitti käyttävän. Kirjallisuuspiireissä oltiin aivan hämmästyksissä. Kirjoitan tämän tarinan lähipäivinä tänne foorumille.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rose-Mary Brown

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Vaikka valtaosa näkijöistä pitää jälleensyntymää todellisuutena, jostakin syystä pieni osa kieltää sen. Kaikki näyttävät kuitenkin uskovan elämään kuoleman jälkeen. Suomalaisista selvänäkijöistä Johanna Broman on Rose-Mary Brownin kannalla.

Myös itse olen varma, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen. Jälleensyntymään uskon vain 90-prosenttisesti, koska itselläni ei ole muistikuvia edellisistä elämistäni, kuten monilla ystävilläni.

Myös avaruuskontakteissa vieraat olennot ovat halunneet korostaa yhteyshenkilöilleen, että olemme mukana jälleensyntymiskierrossa (mikä ei välttämättä koske kaikkia universumin olentoja).

Mielenkiintoista on, että myös hypnoosikokeet viittaavat vahvasti sekä tuon Rose-Mary Brownin välitilan että reinkarnaation olemassaoloon. Kaiken tarkoituksena on henkinen kehitys.

100-prosenttisella varmuudella jokaiselle meistä lopullinen totuus paljastuu - sitten kun saamme nykyisen roolimme päätökseen elämän teatterissa.

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Rosemary Brownista minulta löytyy levy. Kertokaa jos kiinnostaa niin voin pistää muutaman näytteen imuroitavaksi nettiin. Tuskin on kovin laitontakaan sillä
a) taitaa tekijäoikeuslaki olla jo vanhentunut tämän osalla
b) varsinkin on vanhentunut säveltäjien osalta :D

P.S. Tapani, laitoin oman topicin missä voi sulta kysellä näitä, jotteivat hyvin ja perustellusti kirjoitetut vastauksesi huku muun asian alle.
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rosemary Brown

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Ainakin itse olen kiinnostunut Brownin näytteistä.

Rosemary Brown on siinä kiinnostavien ja luotettavien rajatiedon näkijöiden ja asiantuntijoiden nimilistassa, jota olen koonnut 40 vuoden aikana oman maailmankuvani rakennuspuiksi.

Listani ei välttämättä noudattele "yleisesti hyväksyttyjä" rajatiedon näkemyksiä (kuten alle kokoamastani näytteestä paljastuu). Mielestäni aivan liian moni on leimattu huijariksi vain hokemalla tiedotusvälineissä "huijari"-sanaa riittävän monta kertaa. Monikaan ei kysele syvempiä todisteita...

ufokontaktihenkilöt

George Adamski
Daniel Fry
Travis Walton
Betty Andreasson-Luca
Billy Meier
Vlado Kapetanovich
Uri Geller
Kalevi Riikonen
Liisa Riikonen
Sirkku Törnroos

parapsykologian näkijät ja kokijat

Edgar Cayce
Rosemary Brown
Matthew Manning
Uri Geller
Peter Solomon
Aino Kassinen
Tapio Kaitaharju
Pekka Suominen
Iiris Roine
Svea Richnau
Marja Pennanen

ufojen ym. paranormaalin tutkijat

Hans Holzer
Colin Wilson
Andrija Puharich
Valdo Vieira
Wendelle Stevens
Raymond Fowler
Anthony Dodd
Stanton Friedman
John Mack
Leo Sprinkle
Timothy Good
Jim Hurtak
Heino Tiik
Igor Volke
Ahti Karivieri
Olli Pajula
Olavi Kiviniemi
Etzel Cardena
Russel Targ
Harold Puthoff

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rosemary Brown

Viesti Kirjoittaja skoone »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Ainakin itse olen kiinnostunut Brownin näytteistä.

Rosemary Brown on siinä kiinnostavien ja luotettavien rajatiedon näkijöiden ja asiantuntijoiden nimilistassa, jota olen koonnut 40 vuoden aikana oman maailmankuvani rakennuspuiksi.

Listani ei välttämättä noudattele "yleisesti hyväksyttyjä" rajatiedon näkemyksiä (kuten alle kokoamastani näytteestä paljastuu). Mielestäni aivan liian moni on leimattu huijariksi vain hokemalla tiedotusvälineissä "huijari"-sanaa riittävän monta kertaa. Monikaan ei kysele syvempiä todisteita...

ufokontaktihenkilöt

George Adamski
Daniel Fry
Travis Walton
Betty Andreasson-Luca
Billy Meier
Vlado Kapetanovich
Uri Geller
Kalevi Riikonen
Liisa Riikonen
Sirkku Törnroos

parapsykologian näkijät ja kokijat

Edgar Cayce
Rosemary Brown
Matthew Manning
Uri Geller
Peter Solomon
Aino Kassinen
Tapio Kaitaharju
Pekka Suominen
Iiris Roine
Svea Richnau
Marja Pennanen

ufojen ym. paranormaalin tutkijat

Hans Holzer
Colin Wilson
Andrija Puharich
Valdo Vieira
Wendelle Stevens
Raymond Fowler
Anthony Dodd
Stanton Friedman
John Mack
Leo Sprinkle
Timothy Good
Jim Hurtak
Heino Tiik
Igor Volke
Ahti Karivieri
Olli Pajula
Olavi Kiviniemi
Etzel Cardena
Russel Targ
Harold Puthoff

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Rauni Luukanenko ei ole mukana? Ja jos ei, miksi ei?
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rosemary Brown

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Kuten varmaan totesin, tuo lista oli esimerkin omainen. Toisaalta silläkin on merkitystä, mitkä nimet ensimmäisinä tulevat mieleen. Ajatuksena oli myös, että noista nimistä vasta-alkaja voisi "turvallisesti" lähteä liikkeelle.

Kyllä Rauni-Leena Luukanenkin tuli mieleen, mutta hänen nimensä perään olisi pitänyt lisätä "ennen vuotta 1997". Sen jälkeen hänen väitteensä muuttuivat niin hurjiksi ja uskomattomiksi, etten voi suositella. Esimerkiksi minä olen hänen mukaansa vieraan vallan maksettu agentti (ellen peräti kaksoisagentti!). Joku voisi sanoa, "ettei se sitä itse tietenkään myönnä"...

Nyt saman tien huomaan, että listasta on jäänyt muitakin ehdottoman tärkeitä nimiä pois:

ufojen ym. paranormaalin tutkijoita

J. Allen Hynek
Bruce Maccabee
Whitley Strieber
Courtney Brown
Maichel Heseman
Björn Borg
Hans Otto König
Irma Weisen
Orvo Raippamaa
Voitto Viro
Tapani Kuningas
Erkki Lähde
Matti Ollila
Teuvo Laitinen
Kalevi Pusa

ufokontaktihenkilöitä

Paavo Kinnunen

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Näytteitä

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Täältä voit dl näytteitä Rosemary Brownin musiikista, ole hyvä.
edit: ei ole enää siellä, toivottavasti ehdit saada sämplit



Täytyypä kuunnella itsekin tässä kun on aikaa. Luonnollisesti keskiyöllä yksin ja pimeässä... :D
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Jeee sain juuri lahjaksi (hieman ot) kirjan vuodelta 1972. "Aino Kassinen kertoo". Kirjoitan tähän takasivun tekstin:
"Selvänäkijällä on omalla tavallaan arvostettu asema tämän päivän suomalaisen mielessä - paras esimerkki tästä on juuri Aino Kassinen. Tässä suomalaisen selvänäkijän muotokuvassa saamme seurata Aino Kassisen elämänvaiheita Oulujoelta Helsinkiin, näkyjä näkevästä pikkutytöstä Suomen tunnetuimmaksi selvänäkijäksi ja monien arvostettujen ihmisten uskotuksi ja neuvonantajaksi. Kassinen kertoo, missä ja millaisissa olosuhteissa hän tietonsa saa, miten näyt tulevat ja miten niitä on tulkittava. Kirjan eniten huomiota herättävä jakso on kenties kuitenkin suuri näky; se kattaa Suomen, Euroopan ja koko maailman kohtalot."

Täytyykin näin yömyöhään mennä heti lukemaan tuota. Muistin, että Ainolle oli avattu oma topic täällä, mutta taisi tehdä tepposet nuo muistisolut. Jos joku avaa Aino Kassiselle topicin, lupaan kirjoittaa pitkän arvostelun kirjasta sinne.

Back to topic; en ole vielä kunnolla kuunnellut näitä RB:n sävellyksiä. Kirjoitan niistä lisää tuonnempana.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Voisiko niitä näytteitä saada vielä kuultaville jonnekin? On aikoinaan tullut hikoiltua monta vuotta musiikkiopistossa, jossa mm. opeteltiin tunnistamaan suurten säveltäjien teoksia vain muutaman tahdin perusteella.
Every ship must sail a world.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Onpa mielenkiintoinen juttu. Olisi tosiaan kiva kuulla noita näytteitä, kun itsekin on tullut musiikkia, nimenomaan pianoa opiskeltua. Tällä rouvalla ei siis ollut mitään koulutusta taustalla vaan oli ihan itseoppinut harrastelija? Jään mielenkiinnolla odottelemaan juttua myös tuosta takahikiän kirjoittelevasta rouvasta.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mä koitan tässä puolen vuorokauden päästä laittaa noi näytteet uudelleen. Nyt nukkumaan.
Vastaa Viestiin