Vielä toteutumattomat enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Still love »

Kaarma kirjoitti: To Tammi 11, 2024 12:41 am
Still love kirjoitti: Ke Tammi 10, 2024 8:40 pm
Kaarma kirjoitti: Ke Tammi 10, 2024 12:48 am

Osaatko/haluatko kertoa unestasi lisää? pienetkin yksityiskohdat merkitsevät, universumi ei heitä sattumia sekaan, kaikki on suunniteltu huolella ja tarkkaan. Onhan kyseessä jumalainen näytelmä.

Aina kun päädyn minfon jälkeen mapsiin, osuu eteeni lintutorni. Ilmeisesti linnut ovat intohimon kohde Suomessa. Merja Vaara kadonnut 27.7.? kun huuhaa-osastolla ollaan niin.. 2+7+7=16=1+6=7. 1+6+9=16=1+6=7. Toki tämän lisäksi että unesi viestittää henkilön maallisen matkan päättyneen, voipi kyseinen numerosarja tai lopputulema tulla vastaan kadun tai rekisterikilven muodossa. Tai vaikkapa ankkana.
En muista muuta siitä unesta, vain tuo jäi selvästi mieleen. Mietin hetki ennen nukahtamista tuota Merjan katoamista. Harvoin näen unta esim. kadonneista tai rikoksista.
Myös sillä on merkitystä missä muodossa tiedon unessa saa. Onko numeroita vai sanooko kenties joku sen. Värit, valaistus, tunnelma, muodot jne. Uni joka sisältää tietoa, toisinaan herättää omalla tavallaan. Ehkäpä omat muistiinpanosi sisältävät tuon tiedon joka sinulle unessa tuotiin. Paikallistuntemus on toki hyödyksi aina.
Unessa oli Merja ja joku mies ( josta en muista muuta kuin hatarasti, ruskeat lyhyet hiukset, ehkä 30-40v, melko hoikka). Joku (jompikumpi heistä tai joku ääni, en muista enää) sanoi, että lukusarja 169 liittyy vahvasti paikkaan missä Merja on nyt.

Tätä ennen tuli muuta tietoa liittyen, mutta en muista sisältöä harmikseni.
Lohduttaudun sillä, että jos mun on tarkoitus saada tietoa liittyen, saan sen vielä joskus, hereillä ollessa, kuten tähänkin asti.
Avatar
Kaarma
Martin Riggs
Viestit: 638
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Mitenköhän Heikki Lampela voi? Näin unta hengailevani Herran kanssa samoissa kemuissa. Ruokatarjoilut oli hyvät. Paikalla oli myös jengiläisiä, myös veljekset, joista yhdestä oli tarkoitus tulla kuningas. Valitettavasti hänen juttusilleen en päässyt, oli kovin hiljainen.
Jäämme odottamaan!
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä.
Avatar
Kaarma
Martin Riggs
Viestit: 638
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Näin turhan elävää unta hatusta, joka oleili ikkunan alla 1950/60/70(?) Rakennetun talon ikkunan alla. Ikkunassa oli yksiväriset jouluvalot, kyllä säikähdin niin perkeleesti. Tai oikeastaan valot olivat kietoutuneet puhuvan hatun ympärille.
Oli jonkinasteinen unihalvaus ehkäpä, kun hattu todella tuntui olevan luonani valoineen.

Olinpa helikopterilennollakin yhdessä unessa, jossa etsin kadonnutta henkilöä ja luulin jo löytäneeni hänet, mutta olikin toinen saman niminen nähty jossain. Niinpä käynnistin helikopterin, koska juopunut kuski ei ollut kovin innostunut ilman hyötyä moista tekemään. Niinpä suuntasin korkeille kallioille, oranssia/punaista kalliota oli.johon oli muodostunut suuri risti vihjaten hautapaikasta. Henkilö löytyikin katkeroituneen miesihmisen seurasta, kallion alta. Ilmeisesti kohdasta jossa aiemmin oli vesi virrannut.

Myös Jani Jarva tuli tuplarattaiden kanssa vastaan, ennenkuin matka jatkui vesihuvipuistoon.

Olisiko minfotauko paikallaan?
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä.
Avatar
Kaarma
Martin Riggs
Viestit: 638
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Mikäköhän tarkoitus enneunilla mahtaa olla? Välillä käy unet liian raskaiksi. Olen muutaman väkivaltatapauksen unissani nähnyt, mietin mahtaakohan joku muu jossain jakaa uneni kanssani. Onkohan enneunia laisinkaan tutkittu jollain tasolla.
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä.
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Still love »

Kaarma kirjoitti: La Helmi 17, 2024 4:19 pm Mikäköhän tarkoitus enneunilla mahtaa olla? Välillä käy unet liian raskaiksi. Olen muutaman väkivaltatapauksen unissani nähnyt, mietin mahtaakohan joku muu jossain jakaa uneni kanssani. Onkohan enneunia laisinkaan tutkittu jollain tasolla.
On tutkittu paljonkin. Kirjallisuuttakin löytyy aiheesta valtavasti, esim. kirjastosta eri hakusanoilla (yliluonnollinen, selittämätön, enneuni, selvänäkö jne.)
Esimerkiksi niinkin tunnettu ihminen kuin Freud, on aikanaan tutkinut unia ja enneunia.
Avatar
Kaarma
Martin Riggs
Viestit: 638
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Still love kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:07 pm
Kaarma kirjoitti: La Helmi 17, 2024 4:19 pm Mikäköhän tarkoitus enneunilla mahtaa olla? Välillä käy unet liian raskaiksi. Olen muutaman väkivaltatapauksen unissani nähnyt, mietin mahtaakohan joku muu jossain jakaa uneni kanssani. Onkohan enneunia laisinkaan tutkittu jollain tasolla.
On tutkittu paljonkin. Kirjallisuuttakin löytyy aiheesta valtavasti, esim. kirjastosta eri hakusanoilla (yliluonnollinen, selittämätön, enneuni, selvänäkö jne.)
Esimerkiksi niinkin tunnettu ihminen kuin Freud, on aikanaan tutkinut unia ja enneunia.
Ai katos! Oon joitakin freudin opuksia lukenut, tosin ei taitu englanti itsellä. Jos satut tietämään Suomen kielellä olevia kirjoja aiheesta, kerro toki. Oon suht paljon uniopuksia lukenut, mutta ehkä en ole vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Toki suunnittelen myös opiskeluja enkun suhteen, heh.
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Unista

Viesti Kirjoittaja CSI »

Penttimutikainen kirjoitti: Ke Huhti 25, 2007 12:49 am
hannibaali kirjoitti:Muutaman kerran olen unessa onnistunut tajuamaan, että näen unta sillä hetkellä. Silloin on kiva huomata, miten pystyy "kontrolloimaan" unia, voi siirtyä paikasta toiseen, saada uniin tiettyjä henkilöitä.

Jos epäilen että olen unessa, vilkaisen kelloa, katson muualle ja sitten vilkaisen kelloa uudestaan. Ainakin minulla tämä kikka on toiminut, unissa aika heittelehtii miten sattuu.

Pitäisi oikeasti alkaa harrastamaan unien näkemisen harjoittelua, älyttömän mielenkiintoista!
Tuo unien kontrollointi kyllä kieltämättä on erittäin hauskaa, varsinkin kun voit todella vaikuttaa mitä unissa tapahtuu.
Siitä se vasta riemu alkaa, kun pistää vähän härskejä ajatuksia peliin :wink: :lol:
Tuolle tilalle on ihan nimikin: Valveuni. Ihan täysin unessa tuossa ei olla.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 706
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Unessa pääsin Supon johtajaksi, aloitin sodan kaikkia maita vastaan, voitin sodat ja hallitsin maailmaa. :mrgreen:
Avatar
Kaarma
Martin Riggs
Viestit: 638
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Näin unta jossa tapasin puolitutun miehen joka oli samassa tilassa kuin minä, nukkui sohvalla istuen. Vaelsimme isommalla porukalla johonkin yökahvilaan (?) kahvinkeitin oli suuressa osassa laittomuuksien lisäksi. Siviilipoliisi otti meidät kiinni ja kollasi kaikki läpi ja jouduin maksamaan laskun, hinta oli 187€. Tuntematon mies , pitkä, vaalea ja hoikka maksoi lähimaksulla puolestani. Poliisi yritti kovasti kaveraata tämän jälkeen porukan kanssa joka jakautui kahtia.
Suorastaan jännittävää.
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä.
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 706
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Kun olin ensimmäistä päivää ilman piristeitä, näin unta missä ihmisen sisäelimet suolistoineen pullahtivat ulos maahan kropasta. Heräsin kylmähikisenä kauhuissani. Viikon päästä sain ruokamyrkytyksen, jolloin teki mieli itse kaivaa suolet pihalle ällötyksestä.
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 511
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Elpram kirjoitti: Su Tammi 07, 2024 11:25 pm Näin unta, että Tanskan vanhaan postitaloon tehtiin ohjusisku. En tiedä onko sellaista edes olemassa, ja se muistutti unessa enemmän kauppahallia ja linja-autoasemaa.
Tuommoinen tiilitönöhän se rakennus oli myös unessani.
https://yle.fi/a/74-20083865
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Näin tämän unen joskus maaliskuussa 2022, mutta se ei ole vielä käynyt toteen. Nämä enneunet ovat jotenkin "tekstuuriltaan" erilaisia kuin normiunet, josta tiedän että tämäkin sellainen oli:

Unessa seisoin suuren barokkilinnan / palatsin edessä. Paltsista oltiin kärräämässä ulos jotain, joka ensin näytti mielestäni valtavan suurelta vuoteelta, mutta lähemmäs edetessäni huomasin sen arkuksi. Arkkua seurasi toinen, hieman pienempi ja kolmas, lähes normi ihmisen kokoluokkaa oleva. Nämä jonossa etenivät pois rakennuksen edestä ja heräsin.

Yritin etsiä tuota palatsia sillä se oli erikoisesti tummempaa kiveä, ei vaalea kuin esmes ranskalaiset linnat yleensä. Väriltään sopisivat esimerkiksi Rotchildin linna, Kensingtonin palatsi ja Stalinin datsa, joskin viime mainittu on liian pieni unen linnaksi. Eniten unen linnaa noista muistutti ehkä Kensingtonin palatsi. Kun kuningatar kuoli ajattelinkin heti tätä unta, mutta kysymys kuuluu kenen ne 2 muuta arkkua sitten olivat?

Toivottavasti eivät kuitenkaan kuninkaan tai prinsessan. Molemmat vaikuttavat mukavilta ihmisiltä.

2 päivää ennen kuin prinsessa kertoi sairaudestaan näin seuraavan unen:
Olin kävelytiellä talvisaikaan, kun edesmennyt koirani juoksi viereiselle pellolle ja lähdin seuraamaan sitä. Näin tien vieressä suuria paljaita puita, joita pysähdyin katsomaan koska niiden käyrät oksat muistuttivat aivan persettä :D ja minua alkoi naurattaa. Kun pääsin niiden alle niin nauru loppui sillä ne olivatkin valtavan suuria ja kauniita, taivaaseen kohoavine metrin paksuisine oksineen. Minut valtasi pyhyyden kokemus ja jatkoin polkua eteenpäin kunnes tulin syvälle ojalle enkä päässyt yli. Katsoessani oikealle näin polun josta olisi päässyt kaupunkiin, toisessa suunnassa oli palatsi puiston keskellä. Käännyin takaisin kävelytielle ja kohti rakennusta ja heräsin. Koiraa ei näkynyt.
Viimeksi muokannut Hexan, To Huhti 18, 2024 2:53 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Still love kirjoitti: Ke Tammi 10, 2024 8:40 pm En muista muuta siitä unesta, vain tuo jäi selvästi mieleen. Mietin hetki ennen nukahtamista tuota Merjan katoamista. Harvoin näen unta esim. kadonneista tai rikoksista.
Jännä että Merja Vaara tuli esille sillä joku aika sitten näin myös unen joka viittasi häneen sekä toiseen Lapissa kadonneeseen eli Anttiin.

Kävi näin: Olin nokosilla päiväsaikaan ja näin unta että olin automatkalla kaverini Antin kanssa jossain Suomessa ja menin huoltikselle. Paikalla oli myös toinen kaverini, jonka puolison nimi on Merja. Siellä myytiin toodella hyviä munkkeja joita päätin ostaa. Myytävänä oli myös pohjoisen matkamuistoja. Myyjä oli vanhempi nainen, joka kassalle mennessäni yllättäen katsoi minua tiukasti ja totesi jokseenkin näin: "[Se paikka on] Lohiojan viereisen kaivon luona. Muista tämä!" Kun olin astumassa ulos, hän vielä toisti sanomansa painokkaasti.

Herättyäni setvin asiaa ja kävi ilmi että Suomessa on 17 Lohiojaa, joista 2 on Lapissa ja molempien lähellä on kaivo/lähde. Toinen on Levin lähistöllä olevan Antti-Raukan maan lähellä ja toinen Rovaniemestä itään johtavalla tiellä parin km päässä keskustasta. Ja unen nimet siis Antti ja Merja...

Lisäys: Kun puhuin kaverini kanssa joka esiintyi unessa, niin täsmälleen samalla hetkellä kun uneksin munkeista oli hän ollut huoltiksella munkkikahveilla!

Käykäähän tsekkaamassa nuo paikat jos kiinnostaa :D
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 706
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Hexan kirjoitti: To Huhti 18, 2024 2:47 am
Still love kirjoitti: Ke Tammi 10, 2024 8:40 pm En muista muuta siitä unesta, vain tuo jäi selvästi mieleen. Mietin hetki ennen nukahtamista tuota Merjan katoamista. Harvoin näen unta esim. kadonneista tai rikoksista.
Jännä että Merja Vaara tuli esille sillä joku aika sitten näin myös unen joka viittasi häneen sekä toiseen Lapissa kadonneeseen eli Anttiin.

Kävi näin: Olin nokosilla päiväsaikaan ja näin unta että olin automatkalla kaverini Antin kanssa jossain Suomessa ja menin huoltikselle. Paikalla oli myös toinen kaverini, jonka puolison nimi on Merja. Siellä myytiin toodella hyviä munkkeja joita päätin ostaa. Myytävänä oli myös pohjoisen matkamuistoja. Myyjä oli vanhempi nainen, joka kassalle mennessäni yllättäen katsoi minua tiukasti ja totesi jokseenkin näin: "[Se paikka on] Lohiojan viereisen kaivon luona. Muista tämä!" Kun olin astumassa ulos, hän vielä toisti sanomansa painokkaasti.

Herättyäni setvin asiaa ja kävi ilmi että Suomessa on 17 Lohiojaa, joista 2 on Lapissa ja molempien lähellä on kaivo/lähde. Toinen on Levin lähistöllä olevan Antti-Raukan maan lähellä ja toinen Rovaniemestä itään johtavalla tiellä parin km päässä keskustasta. Ja unen nimet siis Antti ja Merja...

Lisäys: Kun puhuin kaverini kanssa joka esiintyi unessa, niin täsmälleen samalla hetkellä kun uneksin munkeista oli hän ollut huoltiksella munkkikahveilla!

Käykäähän tsekkaamassa nuo paikat jos kiinnostaa :D
Tärkeitä huomioita aina nuo yksittäiset lausahdukset tai sanat, mitä unissa esiintyy. Itsellä oli kerran sellainen "Moira". En muista koko unta, mutta Moira oli tärkeä sana. Siitä on jo aikaa, mutta moirat olivat kreikkalaisessa mytologiassa kolme kuolematonta naista, joiden tehtävänä oli kehrätä, säilyttää ja katkaista ihmisen elämänlanka. (wikipedia) Ennen unta en tiennyt tuon sanan määritelmää. Luulin että mulla on vain kahvipuute ja unessa hoettiin Meiraa. Mutta kyllä se Moira oli.

Yhdessä vaiheessa toistui usein karhut ja käärmeet. Silloin elämässäni tapahtui paljon muutoksia ja nopeasti.
Nornat ovat skandinaavisessa mytologiassa kohtalon jumalattaria. He muistuttavat antiikin taruston kohtalottaria.[1]

Nornia on kolme: sisarukset Urðr ("kohtalo"), Verðandi ("kehittyminen") ja Skuld ("syyllisyys"). He säätävät niin jumalten kuin ihmisten kohtaloita ja maailman muuttumattomia lakeja. Nornat asuvat Asgårdissa, maailmanpuu Yggdrasilin juurella ja Urðrin kaivon äärellä, missä he kehräävät kunkin syntyneen ihmisen kohtalon langan. Erään tarun mukaan Urðr kehrää säikeet, Verðandi kiertää ne yhteen ja Skuld katkaisee langan.[1] [2]

Mikään ei kuitenkaan ole ikuista, ja jopa Yggdrasilin on määrä kuihtua. Nornat yrittävät estää tämän, tai ainakin hidastaa prosessia kaatamalla kohtalon kaivosta mutaa ja vettä maailmanpuun juurille. Taianomainen neste pysäyttää mädäntymisen toistaiseksi.[2]

Nornia koskevat myytit kuvastavat fatalistista suhtautumista elämään.[1]
Uskotko kohtaloon?
Ignatz
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Elo 16, 2022 6:37 pm

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Ignatz »

Kaarma kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:38 pm
Still love kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:07 pm
Kaarma kirjoitti: La Helmi 17, 2024 4:19 pm Mikäköhän tarkoitus enneunilla mahtaa olla? Välillä käy unet liian raskaiksi. Olen muutaman väkivaltatapauksen unissani nähnyt, mietin mahtaakohan joku muu jossain jakaa uneni kanssani. Onkohan enneunia laisinkaan tutkittu jollain tasolla.
On tutkittu paljonkin. Kirjallisuuttakin löytyy aiheesta valtavasti, esim. kirjastosta eri hakusanoilla (yliluonnollinen, selittämätön, enneuni, selvänäkö jne.)
Esimerkiksi niinkin tunnettu ihminen kuin Freud, on aikanaan tutkinut unia ja enneunia.
Ai katos! Oon joitakin freudin opuksia lukenut, tosin ei taitu englanti itsellä. Jos satut tietämään Suomen kielellä olevia kirjoja aiheesta, kerro toki. Oon suht paljon uniopuksia lukenut, mutta ehkä en ole vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Toki suunnittelen myös opiskeluja enkun suhteen, heh.
Freudilta löytyy Unien tulkinta (Die Traumdeutung) suomeksi. Sivuja on yli 500 ja ainoa kommentti koskien enneunia löytyy viimeiseltä sivulta: ”Entä mitä uni kertoo tulevista? Siinä ei tietenkään ole pohtimista.” Siis jäitä hattuun.
Vastaa Viestiin