Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

jsamu84 kirjoitti:Joo kyllä elukat vaistoo aika paljon asioita tuosta koira jutusta olen kuullu et haistas syövän
(Kovax puhui samaa asiaa)
Itse olen vuosia sitten katsonut dokumentin ko. aiheesta missä kultaistanoutajaa kierrätettiin syöpäläisen ympärillä ja koira sitä sitten haisteli. Ilmoitti, en muista miten, aina kohdan missä se syöpä oli ja kas kummaa siellähän se oikeasti olikin.
Tuosta kuoleman kissistä olen myös lukenut aiemmin, taisi peräti iltalehti taannoin kertoa siitä. En sitten muista oliko se ihan suomessa vai jossain muualla.

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

Kovax kirjoitti:Koirien kuoleman vaistosta olen kuullut ennenkin. Ja onhan nyt suunniteltu, että koiria voitaisiin käyttää syövän toteamiseen.

Toisaalta, kun jotain tapahtuu on ihmisillä ikävä tapa ruveta etsiä jotain järkeä syvempää...
ei tässä minun mielestäni ole mitään selittämätöntä. eläimillä on tarkemmat aistit kun ihmisellä, erityisesti haju ja kuulo. ihmisillä on isot aivot mut ne on kasvanu muiden aistien kustannuksella, ollaan eläinmaailmaan verrattuna ihan sokeita ja kuuroja. kaverit jotka on työskennelly saattokodissa sanovat että ihmisen ominaishaju muuttuu vähän ennen kuolemaa. ja jos kadonneita etsivät koirat haistavat ruumiin järven pohjasta ni ei kai se ole temppu eikä mikään haistaa syöpäkasvain.
parempi ottaa siinä vaiheessa jalat alleen ku linnut hiljenee ja rotat pakenee kaupungista. tsunami tässä ketjussa jo mainittiinkin, samalla tavalla eläimet käyttäytyvät maanjäristyksen tai tulivuorenpurkauksen uhatessa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Kyllä minä ainakin pitäisin harjanvartta sänkyni vieressä, jolla antaisin katille huutia.
(varmasti tulen olemaan kärttyinen vanhus).
Siellä vaan nostelisin helmoja ylös ja Ainot vilkkuen jahtaisin kissaa...(samalla kun hoitajat lisäisivät lääkitystäni)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re:

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Lydia07 kirjoitti: Pitääköhän se sanonta paikkansa, että rotatkin jättävät hukkuvan laivan?
Pitää paikkansa. Puulaivojen aikaan kun pohjarakenteet alkoivat lahota ja vettyä, niin rotat eivät viihtyneet luonnollisestikaan enää vaan jättivät paatin . Seuraavassa satamassa vaan vilistivät köysiä pitkin maihin.

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Melanoomaa ainakin tutkitaan koirien avulla ja tulokset ovat vakuuttavia. Koira haistaa paljon pienemmän, alkavan syövän kuin tutkimuksilla olisi helposti löydettävissä. Pari tenavien liimakorvaa haistavaa koiraa tiedän ihan koto-Suomesta. Itselläni oli aikoinaan koira joka ilmaisi reikiintyvän hampaan. Eli kipeä hammashan ei aina ole se jota vihloo. Valitettavasti koiralla oli tuuhea parta joten "tutkimus" oli sekin ikävä toimenpide. Sitä ei koskaan tiennyt mitä suustansa jälkeenpäin löysi. Mutta sen tiesi että alkoi varailla hammaslääkäriaikaa kun koira pyrkii poskea tökkimään.

Kampamaneetti
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:11 am

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

..." Rotat jättää uppoavan laivan..."

Jep, ja mihinkäs ne sit luulee menevänsä? :P :P :P
Jag har talat :)

Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Taitaa olla sama Oscar, josta kertova kirja on juuri ilmestynyt suomeksi.

Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Diana Cooper selittää jotenkin näin, että kissat suojelevat ihmistä, jonka kanssa ne elävät, parantavat ja ajavat pahaa pois ja palaavat uudelleen, siis seurravassa elämässään, entisen emäntänsä luokse, jos ovat hyvää kokeneet.

Ne ovat vanhoja sieluja, pitkällä valaistumisessa, ne tulevat Orionista, Atlantikseen aikaan niillä oli tärkeä sija perheissä.
Optimum et pessimum in homine est lingua.

Magenta
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 7:40 pm

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Magenta »

Muistelisin jostain lukeneeni että koira haistaa ihmisestä jopa verensokerin vaihtelun ja että tällaisia hypokoiria olisi jo Suomessakin koulutettavana, ja että koira koulutetaan siihen että se ilmoittaa kun verensokeri alkaa laskea, että diabeetikko huomaa korjata asian. Ilmeisesti myös syövän etsimiseen koiria käytetään.

Olen kuullut puhuttavan, että kun pitkään sairaana olleen loppu alkaa olla lähellä, tulee sellainen 'kalmanhaju' tms. Voisiko olla että jos esimerkiksi kuoleman lähestyessä verenkierto kehon ääreisosissa heikkenee, solut ääreisosissa alkavat tehdä kuolemaa, erittyy jotain tiettyjä aineita, entsyymejä mitälie? ja tämä kuolon kissa haistaa ne tai jotain sellaista?

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Tämä nyt ei sinällään liity aiheeseen, tai no, tavallaan liittyy kun kuolemasta ja eläimistä on kyse.

Elikkäs mä olen työskennellyt hoitoalalla vuosia, ja useat vanhukset näkevät ennen kuolemaansa "mustia koiria". Minullekin moni vanhus on sanonut esim. että "mitä tuo koira täällä tekee, aja se pois" tai "onpa ihana koira, tuitui" ja vastaavaa. Tämä tapahtuu aina n. vuorokausi ennen kuolemaa. Me (henkilökunta) ei olla koskaan näitä koiria nähty, mutta ilmeisesti kuolema tulee vierailulle koiran muodossa. Joo, tiedän, kuulostaa hullulta. :P

Voin kertoa, että tuo on aika inhottavaa ja itsellä nousee karvat aina pystyyn, kun joku mummo tai pappa alkaa lepertelemään näkymättömälle mustalle koiralle..

Creepy.

edit. Wikipediasta löytyi tynkä juttua. http://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_koira
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Rocpy
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: To Syys 08, 2011 4:07 pm

Re: Oscar-kissa vaistoaa kuoleman

Viesti Kirjoittaja Rocpy »

^Huih, toi oli pelottava.. Kannattaisi laittaa tonne helvetin koirat ketjuun.

Kuten täällä moni jo aikaisemmin on sanonut, kyllähän eläimet havaitsee jos jonkinmoista. Jos kerta erottavat verensokerin laskun, tunnistavat kuolleen hajun järvenkin pohjasta, niin miksi eivät tunnistaisi kuolevan hajua?

Vastaa Viestiin