Itsestään sammuvat katuvalot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan ole kuulemassa kuuluuko siitä ääntä? Kuinka tämä todennetaan?

Täten ei voida myöskään varmuudella tietää että lamput sammuvat itsekseen jos kukaan ei ole näkemässä.

Itse veikkaan sammumisten aiheuttajaksi ihmisen auraa. Yli-ihmisellä tämä on voimakkaampi. Ja mikä tärkeintä auraa ei voida nykytieteen konstein todentaa. :wink:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja Ailar »

härkä kirjoitti:Mietin viime yön tuleen tuijottaen tätä asiaa :shock:

Tulemani on se , että jos kulkija on riittävän valoisat ajatukset ja kirkkaat mielipiteet omaava , niin lamppu sammuu. :lol: :mrgreen:

Voi kuinka yksinkertaista elämä lopulta onkaan :idea:
Kukas sen sun lamppus himmensi tässä taannoin valoisilla ajatuksillaan ja kirkkailla mielipiteillään?
(No kyll mie arvaan!)
Ahrum
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 2:54 pm

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja Ahrum »

Tapahtui myös minulle viime viikolla. Olin kävelemässä maanantai aamuna tyttäreni kanssa koululle. Kun olimme erään tolpan kohdalla niin rimpsu valoja sammui siitä eteen päin missä köpöttelimme. Lamppuja pimeni ehkä 5-6 kappaletta. Kun tulimme palavien valojen kohdalle sammuivat sitten nekin olisiko ollut 5-6 lamppua niitäkin. Tultuamme seuraavien palavien valojen kohdalle odotin että ne sammuvat mutta ne ei sitten sammuneetkaan. Tyttärelleni (10v) kuittasin asian että onmpa mamma sähköinen, kun valotkin sammuu. Ja hymyilimme jutulle. Ajattelin ihan muita juttuja kuin huuhaata. Mutta hätkähdin kyllä kun juuri olin edellisellä viikolla löytänyt tämän jutun täältä ja epäileväisenä sen lukenut. En tiedä minkämoiset sähkösysteemit täällä Espanjassa on, mutta kehnot, myönnettäköön se. Aikas hassua.
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Minä en todellakaan usko, että kyse on mistään yliluonnollisesta tai aurasta tai mistään. Sähköstä ei nyt vain tiedetä kaikkea vielä. On sähköallergikkoja, jotka voivat saada pelkästä sähköstä kouristelukohtauksia ja sitten omakohtaisesti lapsena vanhalla mökillä huomasin, että telkkarin kuva paranee, kun menee seisomaan telkkarin viereen ja huononee taas kun menee kauemmas. Katulamput ovat lisäksi joka paikassa ja sammuvat itsekseen koska sattuu. Tokihan siinä ihmisen läsnäolossa voi olla jotain, joka vaikuttaa valojen sammumiseen, mutta jos näin on, niin sille on sitten jokin tieteellinen syy. Ihmisillä voi olla eroa, vähän niin kuin silläkin, kuka saa sähköstä oireita ja kuka ei. En siis tällaisten lampunsammuttajien housuissa kauheasti ylpistyisi.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Nepenthe kirjoitti:omakohtaisesti lapsena vanhalla mökillä huomasin, että telkkarin kuva paranee, kun menee seisomaan telkkarin viereen ja huononee taas kun menee kauemmas.
Jos oli sisäantenni käytössä niin television kuva saattoi tosiaan analogiaikoina riippua ihan siitä missäpäin huonetta liikuskeli. Ulkoantennilla harvemmin moista tapahtui, mutta mahdollista toki sekin. Tuskinpa kyse oli siis sähköstä, vaan antennisignaalista (tai sähköähän sekin toki on).
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mä en usko että tässä nyt mitään "yliluonnillista" on,vaikkakin aina kun kotiin ajetaan erään risteyksen kohdalta valot sammuvat. Sitä en oo mieheltä kehdannut kysyä et sammuvatko ne myös silloin kun hän ajaa yksin. Mutta mun mukana ollessa/ajaessa yksin ne sammuvat aina.
Ennemmin mä uskoisin siihen että ne lamput on tullut tiensä päähän.
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Mulla 99,99% valoista pysyy päällä, kun saavun niiden kohdalle. Silloin joskus todella harvoin, kun valo sammuu kohdalla en sen enempää ole hämmästynyt vaan pidän sitä luonnollisena mutta epätodennäköisenä "sattumana". Mitään yliluonnollista tuossa ei ole, sillä luonnollisia syitä sammumiselle löytyy kasapäin. Se joka epäilee yliluonnollista syytä niin pistäköön todisteet pöytään. Lisäksi monin verroin useammin valot sammuvat, kun olen vasta tulossa niiden kohdalle. Tämä on tietysti todennäköisempää sillä mitattava matka, jonka näen ennen valon kohdalle saapumista on yleensä paljon pidempi mitä mitattava matka juuri kohdalla (joka ymmärretään kait joistain kymmenistä senteistä muutamiin metreihin). Lisäksi valot todennäköisesti myös sammuvat ne ohitettuani kuin myös silloin, kun en ole edes näköetäisyydellä niihin.

Sammuvat jos sammuvat eikä sillä todennäköisesti ole mitään merkitystä olenko kohdalla tai jossain Huitsin Nevadassa. Miksi kukaan ei ihmettele miksi kuitenkin lähes aina valot pysyvät päällä, kun kohdalle osuu? ;)
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Itsestään sammuvat katuvalot

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jos kunnan katuvalot sammuilevat niin muuta äkkiä toiseen kuntaan, koska nykyinen kuntasi on konkurssikypsä eikä sillä ole varaa maksaa sähkölaskua. Tai sitten olet kunnan suurin juoppo ja kunta antaa sun kohdalla vaivihkaa valomerkkejä jotta ymmärtäisit laittaa pullonkorkin kiinni. Kolmas vaihtoehto on et se onkin sun järjenvalo mikä pätkii. Silloin kannattaa mennä kunnanlääkärin juttusille ja pyytää valaistusta antavaa pilleripurkkia.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Vastaa Viestiin