Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Viisas ihminen osaa olla lankeamatta ansaan. Asioista voi myös poimia niiden huvittavat piirteet ja jättää muun omaan arvoonsa. Tai jopa ohittaa kokonaan.
Minä en näe siinä mitään pahaa, että kukin yrittää elantonsa tienata jollain tavoin. Jos siihen käyttää muiden hölmöyttä, on sekin minusta ok. Niin kauan kun uhreina ei ole tarkoituksellisesti lapset, sairaat tai muut ryhmät jotka eivät teoistaan osaa/pysty kantamaan vastuuta.

Tämä oli minusta oiva tapa mainostaa omaa tuotetta käyttämättä siihen kymmeniätuhansia.

Mieluummin minä nauran tällaisille 'löydöille', kun luen kotona makaavista lorvakkeista, joita muut elättää.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

^ Kieltämättä rehellinen työ alkaa olla niin tiukassa, että ihmisten on yritettävä elättää itsensä mitä ihmeellisimmillä yritelmillä. En silti pidä huijareista.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
LyijyS
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 7:19 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja LyijyS »

Vastaanpa minäkin vaikka taitaa tulla jo aika myöhässä tämä.

Minullahan on siis tuo loistava Chaplin kokoelma ja kun tämän otsikon näin oli pakko kaivaa levy esille ja katsoa mitä kohtauksessa todella tapahtuu. Kohtaus siis löytyy bonus levyltä (on siis kuvattu 6.1.1929 Strand Theathren edustalta eikä kuulu itse elokuvaan) ja vielä erittäin hyvätasoisena tallenteena. Bonusmateriaalitkin on restauroitu todella hyväkuntoisiksi (en voi sanoin kehua miten täydellinen Chaplin boksi on kyseessä :P ). Tämä tarkkuus vaan tekee hallaa sille olettamukselle, että nainen puhuisi puhelimeen. Youtuben heikolla laadulla saattoi ehkä saada kuvaa, että nainen pitäisi jotain esinettä kädessään, mutta se musta "esine" joka näyttää näkyvän naisen kädessä, kun hän aivan lopussa hieman kääntyy paljastuu pelkäksi varjoksi hyvällä laadulla katsottaessa. Viimeinen puolikassekunti paljastaa, että naisen kädessä ei ole todennäköisesti mitään. Sormien ja nivelten asento näkyy hyvin selvästi.

Ps. Itse elokuva on loistelias
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

...ja niin saapui LyijyS ja kertoi totuuden, joihin vain harva hurskaista oli uskonut. Kiitos sulle!
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Jaakos kirjoitti:...ja niin saapui LyijyS ja kertoi totuuden, joihin vain harva hurskaista oli uskonut. Kiitos sulle!
Ja höpöhöpö!

Tuota(kin) "pätkää" on jälkikäsitelty ja videokikalla luotu ns. tyhjän käden illuusio.

Spedekin sai jo aikanaan Simon kutistettua ja ilmestymään milloin mistäkin. Ja "Kuussakin" käytiin ja "Kennedyynkin" "osui" "luoti".
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja Rocket »

No hyvä että selvis(?), saa taas nukuttua. :wink:
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja vivy »

Rocket kirjoitti:No hyvä että selvis(?), saa taas nukuttua. :wink:
Juu, kun naisen kädessä ei ole todennäköisesti mitään. :lol:
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja Belker »

LyijyS:n tekstiin pohjautuen:

Olen itse näytellyt ja ohjannut eri teoksia. Nyt kyseessä on mykkäelokuva. Mykkäelokuvassa ei ole ääntä. OK?

Mykkäteoksen tekemisessä ei tarivtse jännittää puhumisia tai ääniä - jos ne eivät näy. Nyt kuvassa naisen puhuminen näkyy, minkä takia se on leikattu POIS. Muutoin kohtaus voisi toimia, mutta "tyhjänpuhuminen" olisi sekoittanut katsojia.

Miten kaikki meni:

tusinaotoksessa on sisääntuloa päätapahtumille. Avustajat luovat tunnelmaa. Vanha rouva pitää kättä poskella, rapsuttelee etusormellaan(kin?) päätään. Kokemattomuudesta ei ole niin haittaa.

Ohjaaja tai ohjaajan avustajat sanovat naiselle jotakin. Nyt täytyy ymmärtää, että mykkäelokuvassa ohjeita voidaan HUUTAA ihan surutta, kunhan lopputulos tyydyttää. (Tuohon aikaan vielä filmi oli kallista, joten säästöjäkin varmaan haettiin, jos voitiin. Ja olette oikeassa, Chaplin hioi välillä kohtauksia kymmeniä kertoja ja poisti kuitenkin, eli säästönäkökulma ei ole ratkaiseva. Mutta kallista filmi oli!)

Vanha nainen on sen verran surkea esiintyjä, että häntä piti opastaa ja - ennen kaikkea - pitää miettiä, miksi otos poistettiin? --> Koska siinä oli vikaa. --> Mitä vikaa? --> Vanhan naisen osuus. --> Nainen alkaa huutaa/puhua ohjaajille, ja se ei ihan sovi otokseen. Toisinpäin puhuminen kyllä onnistuu: ohjaajan puhe ei näy filmillä.

Olkaa hyvä.
Paikalla
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja vandt »

Belker, eikös tuo ollut pätkä ensi-iltaan tulevista katsojista, eikä mikään osa mykkäelokuvaa, joten puhumiset tuskin haittaisivat.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
LyijyS
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 7:19 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja LyijyS »

Olet vandt oikeassa. Kyseessä on kuvattu otos elokuvaa esittävän teatterin ulkopuolelta. Muutoinhan Belkerin tulkinta olisi mainio. Ja myös minulle kohtaus näyttäytyy selkeästi siten, että nainen rapsuttaa juuri etusormellaan ohimoa (lopussa tämä näkyy hyvin) ja "puhelee" itsekseen.
Mischa
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Huhti 01, 2013 11:26 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja Mischa »

Mitenköhän tuossa toisessa findance- linkissä esiintyvä "aikamatkalainen" on selitetty?
nuuskija
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 4:11 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja nuuskija »

^Aurinkolaseille ja teepaidalle löytyy vastineet 1940-luvulta, eli silloin on tuollaisia ollut myynnissä. Näyttää vain yllättävän modernilta jonkun mielestä.
Rebdomine
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:15 am
Paikkakunta: 7878km Columbine High Schoolista

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja Rebdomine »

Mä olin oikeesti hieman kateellinen tolle mummolle aina siitä mahdollisuudesta että on aikamatkustaja, vitutti kun en itse pääse kokemaan 80 ja 90lukuja. Hyvä että saatiin selitys :mrgreen:
“Fine, I’ll start shooting anyway!”
-Eric Harris 20.4.1999
Pätemistä Minfossa vuodesta 2011
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Kännykkää käyttävä mummo Chaplinin filmissä

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

MissHolmes,mistä tiedät taikka vastaavan olevan sanojasi lainaten fiksu ihminen. :D Mitenkäs määritellään toi fiksu?ihmisellä on luontainen vaisto erottaa,tai halu ja pakko nähdä jotain,mitä siellä välttämättä ole(marssin kuviot,loch nessi,ym ym)Elä käsitä millääntavalla väärin.Tuosta levitoivasta metsäsessiosta voisimpa väittää,että hyvin tehty silmäänkuseminen,tiedättekös mitenkä saa täysin ilmatiiviissä aennossa olevan tulitikun syttymään?Minäpä tiiän ja "tieteellisesti" koettu tutkielma ei.Ei mene kk eikä toisenkaan jälkeen.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Vastaa Viestiin