Rajatiedon mysteeriot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Joo, mutta puhut nyt kristinuskon jumalasta. Onhan noita jumalia ollut ennenkin, ja uskonnon syy on aina sama: turvan hakeminen. Esimerkiks tuo rukous ona varmaan vanhempi kuin kristinusko Välimeren seuduilla.

Ajattelen suurin piirtein samoin kuin sinäkin, mutta ymmärrän kyllä oikein hyvin ihmisiä, jotka saavat turvaa uskonnosta. Tavallaan kadehdinkin heitä: heillä on se turvallisuuden ja tarkoituksen tunne.
Every ship must sail a world.

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja supernova »

Bombay kirjoitti:
Jep, totta. Kyllä minä ymmärrän ja olen samaa mieltä että rahaa saa ja PITÄÄ ottaa omasta työstään. Mutta tuota, 60e kuulostaa aika hurjalle tuntipalkalle, jos ei ole varmuutta toimiiko koko asia. Sama kuin palkkaisi putkimiehen hommiin (Paitsi että putkimiehen tuntipalkka taitaa olla puolet tosta..) jonka työntulos EHKÄ toimisi. Tosin, itse kyllä voisin ihan mielenkiinnosta joskus testata moisia palveluita, olen avarakatseinen ja kukkaroni kestää tunnin session mutta onko Kuopiossa tarjolla näitä palveluita?

Ja myös kiinnostaisi tietää mikä on Tapanin mielipide näistä puhelinennustajista joita lehdissä mainostetaan, rahastusta, toimivaa ennustuspalvelua, osa huijareita osa ei?
On muistettava että ennustaja on freelancer, jolla ei ole töitä tasaisesti 8h/5päivää.

Ottamatta kantaa sen enepää ennustamiseen, niin monella ennustajalla on kulujakin, kuten mahdolliset lehti-ilmoitukset.

Omaa työtäni olen tehnyt kuukausipalkalla ja freelancerina. Freenä tekeminen on joskus todella kannattavaa. Yhden kuukauden tulot saattavat olla enemmän, jopa useamman kertaa enemmän kuin kuukausipalkkaisena.

On kuitenkin muistettava se että ensin tuosta menee muiden verojen ohella ALV 22 % jos toiminta on vähänkään ammattimaista.

Lisäksi jos mielii joskus jotain eläkettäkin saada, se vie oman viipaleensa. Ei ehkä ennustajan ammatissa mutta monissa freenancerhommissa työpäivän pituus ei ole rajoitettu ja aikataulut on tiukempia. Monasti yli vuorokauden tylsää tekstiä tuijottaessa on kyllä tullut mieleen että onko tää ihmisen hommaa.

Jos ajattelen ennustajan hommaa, niin usein mahtaa käydä niin, että ajat venyy sen verran ettei voi ottaa listaa tyyliin herrax, 10.00-11.00, rouva y 11.00-12.00.

Lisäksi täytyy olla tilat mitä käyttää. Ei varmaan ole hyvä jos ennustajan kuoneessa kirkuu kakarat samalla.

Jos sairastut, se tarkoittaa sitä että joko teet töitä kipeänä tai sitten et, etkä saa palkkaakaan.

Entäpä jos sairastut vakavammin?

Jos et ole sen alan ammattilainen, tilitoimistoa on syytä käyttää (okei, siitä hyötyy myös taloudellisesti sillä hyvä tilitoimiston ihminen keksiii sellaisia verovähennyksiä, mitä itse et keksisi, ja estää vähentämästä sellaisia menoja jotka ei mene läpi. Ja jos joku meno ei mene läpi, niin ootkin äkkiä verottajan hampaissa ja sen jälkeen on vaikeaa saada läpi juuri mitään.)

Markka-aikana laskin niin että jos jostain hommasta ei oleta saavansa sataa markaa tunnilta, sitä hommaa ei kannata ottaa, ja kieltäydyin monasti semmoisistakin duuneista joissa tuntipalkaksi olis käytännössä tullut se satanen. Ja mun hommat oli sellaisia että yhtä duunia saattoi tehdä viikon, eikä vaan satunnainen asiakas joka käy kerran. Ja mun homman alkupääoma oli tietokone ja muutama ohjelma siihen. Eli eipä lopulta paljon. Olin ensimmäisen kuukauden aikana kuollettanut menot.

Sori. Oli OT mutta silti mielestäni paikkaansa puolustava kirjoitus.

Enkä ota kantaa onko ennustajilla yliluonnollisia kykyjä vai ovatko vaan psykologisesti näppäriä. Itse veikkaisin että 60 euroa tunnissa laskuttavalla ei voi olla mitään merkittävää ennaltanäkemisen lahjaa.
Tyhmälle iloksi on ilkityön teko, mutta ymmärtäväiselle miehelle viisaus.
Sananlaskut 10:23

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Damien »

Koitin etsi onko ketjua rodeista mutta tuo haku nyt on mitä on.
Tässä ketjussa oli jotain mainintaa niistä.
Tuollaiseen törmäsin: 02.52 kohdasta eteenpäin:
http://www.youtube.com/watch?v=_NnH2udl ... re=related
Tietääkö joku onko noista kirjoitettu täällä enemmänkin?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^^ Kuka tietää, maksavatko ennustajat veroa ja alv:tä tuloistaan? Saako asiakas kuitin? Vai voisiko tuo 60 € per tunti olla myös nettoansio? Voiko ennustamista tehdä o.t.o. (tai muun elannon ohella)?

serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja serialist »

Luin tämän ketjun nyt kokonaisuudessaan läpi ja olen tainnut hieman myöhästyä, koska keskustelun aiheet ovat muuttuneet niin nopeasti. Tässä oma näkemykseni tulee silti :) :

Koivula vaatii muita kunnioittamaan kanssa keskustelijaa, mutta itse puhuu skeptikoista vähättelevään ja soimaavaan sävyyn. Eikö sinunkin pitäisi kunnioittaa heidän työtään? Itse en usko Jumalaan, mutta kunnioitan niitä, jotka uskovat ja oletan, että he kunnioittavat minun päätöstäni olla uskomatta. Näin ei tosin aina tapahdu, mutta saahan sitä aina toivoa. :)

Itse olen aika skeptinen UFOja kohtaan, mutta silti näen aiheen mielenkiintoisena enkä tyrmää mitään ennen kuin minulle esitetään aitoja konkreettisia todisteita. Todisteiksi ei riitä satunnaiset peltokuviot tai texasilaisen farmarin abduktio -väite. Julkisuudessa esiintyneet UFOja nähneet ovat mielestäni tuntuneet melkoisesti henkisesti epätasapainoisilta ihmisiltä.. Uskon (ainakin toistaiseksi), että jossain kaukana avaruudessa on samanlainen paikka kuin tämäkin eli toinen tellus. Avaruus on niin suuri paikka, että tätä väitettä emme valitettavasti pysty ehkä ikinä todistamaan.

Eräs tunnettu scifi -kirjailija on joskus sanonut, että hyvä tapa ansaita miljoonia on keksiä uskonto. Skientologithan (hollywoodin muoti -uskonto) uskovat, että maapallon ytimessä on avaruusalus. Kun maailmanloppu tulee, alus pelastaa skientologit eli "valitut". Tässä uskonto pähkinänkuoressa. Tämän vuoksi esimerkiksi Tom Cruisehan meinasi syödä vastasyntyneen lapsensa istukan. Jäi kyllä väliin herralta sillä kertaa.

Minua on myös askarruttanut näiden alieneiden ulkonäkö. Mielestäni elokuvateollisuudella ja kirjallisuudella on osansa tässä. Miksi me olemme päätelleet, että alienilla on suuret soikeat mustat silmät, ei karvoitusta vaan aika limaiselta näyttävä iho ja pitkät ET:mäiset kädet? Miksi UFO -alus on litteä ja pyöreä? Puhumattakaan alieneiden ihmisillä tehdyistä kokeista! Samat kaavat ja tavat toistuvat jokaisessa elokuvassa.

Mitä tuohon väitteeseen tulee, että alienit varoittavat meitä luonnon tuhoamisesta.. En usko, että he viitsisivät varoitella satunnaisia ihmisiä (usein vain amerikkalaisia) luonnon saastumisesta. Miksei varoittaisi kerran kaikkia yhtäaikaa? Ihminenhän saastuttaa jo avaruuttakin kaiken maailman satelliiteilla, jotka lilluvat siellä ilman mitään työtä ja jotka ehkä jossain vaiheessa tipahtavat alas. Jos he varoittavat siitä, että saastuttamisemme seurauksena on ilmaston lämpeneminen ja tätä kautta maailmanloppu niin mitä se heitä haittaisi? Hehän asuvat aivan muualla! Tästä pääsenkin ilmaston lämpenemiseen.. Uskoisin, että ilmaston lämpeneminen johtuu maapallon omasta elämänrytmistä. Maapallolla on oma rytmi, jota se seuraa. On kylmiä ja kuumia aikoja, täytyyhän jääkaudenkin jostain johtua, eikö? Tämän hetkinen lämpeneminen on siis maapallon oma elinrytmi, jota ihminen toki on omilla teoillaan edesauttanut. Vaikea selittää kun en tosiaan noita tieteellisiä termejä osaa käyttää, mutta toivottavasti tästä joku edes tajusi jotain. Voin koittaa selventää, mikäli joku haluaa. :)

ps. Muistaakseni YLE:llä tulee jonkun brittitoimittajan ohjelma, "vinksahtaneet viikonloput". Koitin metsästää ko. sarjan nimeä telkku.comista, mutta en äkkiseltään löytänyt. Anywho, tässä äskettäin nähdyssä jaksossa toimittaja matkusti pitkin Amerikkaa ufoja etsimässä ja tietenkin tapaamassa kyseisen piirin suuria vaikuttajia. Eräs pariskunta vaikutti niin henkisesti epätasapainoisilta, että se kyllä syö uskottavuutta UFO -piireiltä. Pariskunta meni aina kyteksimään laaksoon, joka kuulemma on julkinen UFjen kohtauspaikka. Heillä oli erikoisaseetkin, jotka vain havaitsevat alienit ja vain näillä aseille ne voidaan tappaakin. Heidän mielestään alienit ovat väkivaltaisia ja aggressiivisia olentoja.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -

Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

serialist kirjoitti:ps. Muistaakseni YLE:llä tulee jonkun brittitoimittajan ohjelma, "vinksahtaneet viikonloput". Koitin metsästää ko. sarjan nimeä telkku.comista, mutta en äkkiseltään löytänyt.
YLE Teemalla pyörii Louis Theroux'n vinksahtaneet viikonloput.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja strangelove »

En oikein tiedä, mihin ketjuun seuraava uutinen sopisi, mutta mielenkiintoinen se on joka tapauksessa (jos pitää paikkansa!).

http://www.findance.com/uutiset/16002/v ... a-joku-muu

Vahvistaako 11-vuotiaan pojan tarina jälleensyntymisen? - muistaa olleensa joku muu

Monet uskovat 11-vuotiaan James Leiningerin (kuvassa vasemmalla) tarinan vahvistavan uskomukset jälleensyntymisestä. Leiningerin edellisen elämän muistoista kerrotaan hiljattain julkaistussa kirjassa Soul Survivor.

Leininger muistaa edellisestä elämästään kymmeniä yksityiskohtia, jotka kaikki on saatu vahvistettua.

Poika on kertonut olleensa hävittäjälentäjä James Huston (kuvassa oikealla), joka kuoli Toisessa maailmansodassa Iwo Jimassa. Poika on niin vakuuttava, että myös Hustonin elossa olevat perheenjäsenet uskovat sukulaisensa palanneen Maan päälle.

11-vuotias poika on mm. tunnistanut valokuvista entisiä työkavereitaan ilmavoimista ja hän muisti tarkalleen oikein kuolinpaikkansa, jossa hävittäjä ammuttiin alas. Entisestä perheestään hän tiesi yksityiskohtia, joita ei olisi voinut kukaan muu tietää.

- Haluan auttaa ihmisten ymmärtävän, miten arvokas elämä on ja miten nopeasti se voidaan viedä pois. Haluan myös ihmisten avaavan silmänsä sille, että jälleensyntyminen ei ole valhe, Leininger sanoo Fox8:n haastattelussa.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Lassie »

En löytänyt sopivaa ketjua siihen, mitä mulla olisi viestittävää enkä halunnut perustaa uuttakaan ketjua (miten otsikoida jne).

Joka tapauksessa, henkistyneille (tai henkisesti energeettisille tai siihen päin kallellaan oleville/epävarmoillekin, miten nyt ikinä ilmaistaan) tärkeää:

henkisesti herkkävireisten energioilla sekä aistitaan että niihin vaikuttavat ympäristön energiat, voi käydä kuormittumista ihmisvaltaisissa paikoissa (yhteisötkään eivät välttämättä kaikille olekaan parhaaksi, tai no, kannattaa olla vaalimassa/kuulostelemassa sitä, mikä käy itselle) - sekin on tarpeellista tiedostettavaa. Se ei mene kuten monella muulla, mutta kun ymmärtää hommaa, niin sekin on helpottavaa. Ilmoilla voi joskus olla lähes demoniset energiat haastamassa/hyökkäämässä diabolisessa plänissä ja yrittämässä energioiden imentää/näivettämistä, satuttamista, alistamista ja tuhoamista; mutta sitä vahvempaa on teissä jo lähtökohdiltaan, kuin mitä ikinä juontuisikaan pyrkimysten alk.per heikkoutena negatiivisperäisten suunnall/ta.

Nouskaa itsenne kanssa tasoon joka on. 🔆 Hyviä pärjäämisterveisiä ja voimiintumisiakin hyv henk/int kanssakulkijoille. 🔆
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja skoone »

Lassie kirjoitti:
Ti Maalis 10, 2020 9:01 am
En löytänyt sopivaa ketjua siihen, mitä mulla olisi viestittävää enkä halunnut perustaa uuttakaan ketjua (miten otsikoida jne).

Joka tapauksessa, henkistyneille (tai henkisesti energeettisille tai siihen päin kallellaan oleville/epävarmoillekin, miten nyt ikinä ilmaistaan) tärkeää:

henkisesti herkkävireisten energioilla sekä aistitaan että niihin vaikuttavat ympäristön energiat, voi käydä kuormittumista ihmisvaltaisissa paikoissa (yhteisötkään eivät välttämättä kaikille olekaan parhaaksi, tai no, kannattaa olla vaalimassa/kuulostelemassa sitä, mikä käy itselle) - sekin on tarpeellista tiedostettavaa. Se ei mene kuten monella muulla, mutta kun ymmärtää hommaa, niin sekin on helpottavaa. Ilmoilla voi joskus olla lähes demoniset energiat haastamassa/hyökkäämässä diabolisessa plänissä ja yrittämässä energioiden imentää/näivettämistä, satuttamista, alistamista ja tuhoamista; mutta sitä vahvempaa on teissä jo lähtökohdiltaan, kuin mitä ikinä juontuisikaan pyrkimysten alk.per heikkoutena negatiivisperäisten suunnall/ta.

Nouskaa itsenne kanssa tasoon joka on. 🔆 Hyviä pärjäämisterveisiä ja voimiintumisiakin hyv henk/int kanssakulkijoille. 🔆

Olisko mahdollista semmoinen tulkinta, että esimerkiksi vahvasti hypersensitiviset henkilöt ovat myös tähän ryhmään kuuluvia?
Muista lähdekritiikki!

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Lassie kirjoitti:
Ti Maalis 10, 2020 9:01 am
En löytänyt sopivaa ketjua siihen, mitä mulla olisi viestittävää enkä halunnut perustaa uuttakaan ketjua (miten otsikoida jne).

Joka tapauksessa, henkistyneille (tai henkisesti energeettisille tai siihen päin kallellaan oleville/epävarmoillekin, miten nyt ikinä ilmaistaan) tärkeää:

henkisesti herkkävireisten energioilla sekä aistitaan että niihin vaikuttavat ympäristön energiat, voi käydä kuormittumista ihmisvaltaisissa paikoissa (yhteisötkään eivät välttämättä kaikille olekaan parhaaksi, tai no, kannattaa olla vaalimassa/kuulostelemassa sitä, mikä käy itselle) - sekin on tarpeellista tiedostettavaa. Se ei mene kuten monella muulla, mutta kun ymmärtää hommaa, niin sekin on helpottavaa. Ilmoilla voi joskus olla lähes demoniset energiat haastamassa/hyökkäämässä diabolisessa plänissä ja yrittämässä energioiden imentää/näivettämistä, satuttamista, alistamista ja tuhoamista; mutta sitä vahvempaa on teissä jo lähtökohdiltaan, kuin mitä ikinä juontuisikaan pyrkimysten alk.per heikkoutena negatiivisperäisten suunnall/ta.

Nouskaa itsenne kanssa tasoon joka on. 🔆 Hyviä pärjäämisterveisiä ja voimiintumisiakin hyv henk/int kanssakulkijoille. 🔆
Hyvin kiteytetty ja selvennys niille jotka ei ymmärrä tätä meidän taajuutta. Terveisiä kaikille henkisen tien kulkijoille. Tämä tie ei ole ollut huono valinta.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

En ole havainnut, että nämä erityisherkät olisivat päättelyissään tai moraalikäsityksissään normaalia kuolevaista ylempänä, paremminkin vähän toisin päin. Mutta jokainenhan tulee omalla uskollaan autuaaksi, ja elämänsisältöä ja erityisyyden kokemuksia aina tarvitaan.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Lassie »

^ Sellaista ei ole kukaan väittänytkään. Jos aiheeseen ei ole mitään annettavaa kuin vittuilemista, kannattaa pitää suuta suokeammalla.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Lassie, Kuolemannaakan viestiin voimme suhtautua myös huumorilla, eli siitä ei ole syytä loukkaantua. Ehkä se oli sellaiseksi tarkoitettukin.
Minulla on aika paljon vastaavia kokemuksia, jotka eivät ole järjellisesti selitettävissä.

Katso YouTubesta "Ufot ja paranormaalit ilmiöt " osa 5. klo. 35:40 alkaen. Miulla on vastaavanlaisia kokemuksia, mutta ei ihan yhtä dramaattisia.

https://www.youtube.com/watch?v=YYl5TSuT7mo
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Minulle ei tarvitse sanoa, miten suhtautua. Intuitio on asialla.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Lassie kirjoitti:
La Loka 17, 2020 2:39 pm
Minulle ei tarvitse sanoa, miten suhtautua. Intuitio on asialla.
No sinulle, jos kenelle se pitäisi sanoa. Intuitio ei ole synonyymi sanalle "vaikutelma", kuten arkikielessä sana usein väärin ymmärretään. Intuitio tarkoittaa "varmaa tietoa ilman loogista päättelyä".

Tiedeyhteisössä intuitiolle voi löytää muitakin merkityksiä, yleisemmin sillä tarkoitetaan "sisäistä näkemystä" tms.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Vastaa Viestiin