Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

On H.Moilasella outo vaisto löytää hämärät tapaukset. Työskentelen freelancerina samantyyppisissä projekteissa kuin tuo herra. Välillä määräaikaisella sopparilla työsuhteessa, välillä oman oy:n kautta. Enkä ole ainoa, meitä on paljon. Eikä takuulla löydy keneltäkään sen enempää nettisivuja kuin facebookkia. Viimeisen viiden vuoden aikana on ollut toistakymmentä työsuhdetta joista yksikään ei näy missään Linkedinissä. Ei sitä profiilia sen takia pidetä että sä pystyisit validoimaan työhistorian tai (kesken jääneen) koulutuksen. Siellä verkostoidutaan että tietyn osaamisalueen tekijiötä etsivät työnantajat löytävät haluamansa.

Oma firma on ainoa "pysyvä" työnantaja, ja sille ei joinakin vuosina kerry liikevaihtoa lainkaan. Tietyt kiinteät kulut ja poistot juoksee joten tappioita syntyy joskus enemmän ja joskus vähemmän. Yritys ei ole Suomen paras veronmaksaja..

Että jatka vaan tutkimuksia, sinun roisto-kriteereilläsi löytyy YTJ:stä tuhansia itsetyöllistymiseen perustettuja yrityksiä. Mitä tuon henkilön firmaa ja linkdein-profiilia tsekkasin, se on aika prikulleen samanlainen kun mulla. Kai minä sitten olen aito huijari, kun ei mun henkilökohtainenkaan veronmaksuhalu ylitä uutiskynnystä. Ja vaimo nostaa tälläkin hetkellä kotihoidontukea että yhteiskunnan rahoillahan mun on pakko elää, eiks juu ?
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 2:58 pm On H.Moilasella outo vaisto löytää hämärät tapaukset.
No, ehkä tässä oli useampi juttu, mitkä tuoksahti nokkaan. Ei pelkkä LinkedIn, nettisivujen puute tms.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

H.Moilanen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 3:04 pm
strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 2:58 pm On H.Moilasella outo vaisto löytää hämärät tapaukset.
No, ehkä tässä oli useampi juttu, mitkä tuoksahti nokkaan. Ei pelkkä LinkedIn, nettisivujen puute tms.
Nettisivut asiantuntijapalveluiden markkinoinnissa ??? Salli mun nauraa.

Mainittakoon että mun soppareissa on aina salassapitovelvollisuus. Mulla ja tuhansilla muilla ei ole mitään kerrottavaa työn sisällöstä.
loikkari

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Tämähän on ihan yksinkertainen juttu. H. Moilanen on luonut hahmon nimeltä Cagri Akgül, tehnyt uskottavat jutut nettiin ja jättänyt uskomattomat jutut tekemättä, ottanut yhteyttä YLE:n ja pyytänyt heitä tekemään juttua hahmostaan ja nyt loistaa täällä muka löytämiensä epäolennaisuuksien pohjalta ja me mennään halpaan ja aletaan vielä kirjoittelemaan ja selittelemään. Case closed.
strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

Mun mielestä tämä on todella asiaton ketju kun H.Moilasella ei selvästi ole mitään oikeaa tietoa uhrinsa tilanteesta. Hänen tähän saakka esittämillään "faktoilla" tämä on lähinnä kunnianloukkaus.

En tunne tätä Cagria, mutta voisin itse olla hänen asemassaan eli H.Moilasen maalittamisen uhrina. Minun ja monien muiden täysin lainkuuliaisten henkilöiden näkyvyys intternetin ihmeellisessä maailmassa täsmää täydellisesti Cagriin.

Tottakai ihminen on rikollinen jos perustaa yrityksen mutta ei luo sille nettisivuja.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 3:46 pm Mun mielestä tämä on todella asiaton ketju kun H.Moilasella ei selvästi ole mitään oikeaa tietoa uhrinsa tilanteesta. Hänen tähän saakka esittämillään "faktoilla" tämä on lähinnä kunnianloukkaus.
"uhrinsa"? :shock:
strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 3:46 pm En tunne tätä Cagria, mutta voisin itse olla hänen asemassaan eli H.Moilasen maalittamisen uhrina. Minun ja monien muiden täysin lainkuuliaisten henkilöiden näkyvyys intternetin ihmeellisessä maailmassa täsmää täydellisesti Cagriin.
Mitä mieltä sinä täysin lainkuuliaisena henkilönä olet siitä, että suomalaisruotsalaisen pörssiyhtiön palveluksessa kertomansa mukaan työskentelevä henkilö laittaa Linkedin-profiiliinsa tiedon suorittamastaan MBA-tutkinnosta, jota ei ole suorittanut?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Ylelle on tänään lähetetty postia, missä heiltä pyydettiin tarkennusta toimittaja Mira Pelon kirjoittamaan juttuun. Tarkennusta pyydettiin jutussa esiintyneen Cagri Akgülin työpaikan osalta, jotta kansalaiset voisivat luottaa jutun sisällön vastaavan todellisuutta. Ainakaan vielä juttua ei ole päivitetty.

Kyseinen uutisjuttu on otsikoitu “Nyt on yksi kakkapyllyn pyyhkiminen, palaan palaveriin pian” – Nappaa tästä leikkivinkit ja psykologin neuvot siedettävämpään poikkeusarkeen ja se löytyy täältä: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/2 ... ppaa-tasta
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5150
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja meitzi »

H.Moilanen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 4:02 pmAinakaan vielä juttua ei ole päivitetty.
Ei kannata pidättää hengitystä odotellessa. Ihmisten työnantajat eivät kuulu toisille tipan tippaa. Mun viimeiset neljä työnantajaa olisivat antaneet satikutia (ehkä jopa loparit), jos olisin jollain tapaa tuonut heidät esiin missään kakkapyllyhöpöhöpöjutuissa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

meitzi kirjoitti: To Huhti 30, 2020 4:25 pm
H.Moilanen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 4:02 pmAinakaan vielä juttua ei ole päivitetty.
Ei kannata pidättää hengitystä odotellessa. Ihmisten työnantajat eivät kuulu toisille tipan tippaa. Mun viimeiset neljä työnantajaa olisivat antaneet satikutia (ehkä jopa loparit), jos olisin jollain tapaa tuonut heidät esiin missään kakkapyllyhöpöhöpöjutuissa.
Ei tässä ole kiire ja odotetaanhan me vastauksia useammastakin paikasta.

Tässä vaiheessa ajattelen, että onhan se varmaan ainakin pienesti kiusallista sekä Ylelle että toimittaja Mira Pelolle, että Cagri Akgülin opiskeluhistorian vääristely on varmistunut. Monestihan tuppaa olemaan niin, että kun yhdessä asiassa huijaa, niin ehkä sitten toisessakin jne.

Toisaalta Linkedin-profiilissaan Cagri Akgül on ilmoittanut tämän hetkiseksi työnantajaksi pörssiyhtiön, joka liikevaihdolla mitattuna lukeutuu Suomen suurimpiin. Olisi se ainakin minusta kiusallista, jos firman HR-väkeäkin olisi vedetty höplästä väärennetyllä ansioluettelolla tms. Jotain pahempaakin pystyn kuvittelemaan.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5150
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Miehelle on kyllä noloa, jos ei cv pidäkään paikkaansa
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

H.Moilanen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 3:54 pm
strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 3:46 pm Mun mielestä tämä on todella asiaton ketju kun H.Moilasella ei selvästi ole mitään oikeaa tietoa uhrinsa tilanteesta. Hänen tähän saakka esittämillään "faktoilla" tämä on lähinnä kunnianloukkaus.
"uhrinsa"? :shock:
strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 3:46 pm En tunne tätä Cagria, mutta voisin itse olla hänen asemassaan eli H.Moilasen maalittamisen uhrina. Minun ja monien muiden täysin lainkuuliaisten henkilöiden näkyvyys intternetin ihmeellisessä maailmassa täsmää täydellisesti Cagriin.
Mitä mieltä sinä täysin lainkuuliaisena henkilönä olet siitä, että suomalaisruotsalaisen pörssiyhtiön palveluksessa kertomansa mukaan työskentelevä henkilö laittaa Linkedin-profiiliinsa tiedon suorittamastaan MBA-tutkinnosta, jota ei ole suorittanut?
Eipä tuo mitään lakia riko. Kuten sanoin, voisin olla maalittamisesi uhri koska näkyvyyteni intternetissä täsmää valitsemasi uhrin näkyvyyteen. Tutkinnoilla pääsee valtiovarainministeriön kansliapäälliköksi, muttta on olemassa tehtäviä johon pääsee tekemällä tuloksekasta yhteistyötä projekteissa.

Enkä edelleenkään tunne henkilöä, mutta mielestäni olisi huomattavasti viisaampaa sinulta selvittää mahdollinen hämärä bisnes ENNEN KUIN avaat niistä topicin MURHA.infoon. Jos sinulla olisi keinot selvittää hänen asemansa sr-pörssiyhtiössä, olisit sen jo tehnyt. Mutta kun työsuhteisiin liittyy rajoituksia tiedon jakamisen suhteen, sinulla ei ole vähäisintäkään mahdollisuutta vahvistaa tai kumota epäilyksiäsi.

Olet siis idiootti. Tai siis olette idoootteja.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 6:18 pm Jos sinulla olisi keinot selvittää hänen asemansa sr-pörssiyhtiössä, olisit sen jo tehnyt. Mutta kun työsuhteisiin liittyy rajoituksia tiedon jakamisen suhteen, sinulla ei ole vähäisintäkään mahdollisuutta vahvistaa tai kumota epäilyksiäsi.

Olet siis idiootti. Tai siis olette idoootteja.
Ajattelet ilmeisesti, ettei Suomen kokoisessa maassa kukaan tuttu tai tutuntuttu olisi töissä ko. firmassa, tuntisi ketään siellä työskentelevää tai saisi muulla tavalla (varmaa) tietoa käsiinsä. Vai miten ajattelet?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
strömmingen
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

H.Moilanen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 6:26 pm
strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 6:18 pm Jos sinulla olisi keinot selvittää hänen asemansa sr-pörssiyhtiössä, olisit sen jo tehnyt. Mutta kun työsuhteisiin liittyy rajoituksia tiedon jakamisen suhteen, sinulla ei ole vähäisintäkään mahdollisuutta vahvistaa tai kumota epäilyksiäsi.

Olet siis idiootti. Tai siis olette idoootteja.
Ajattelet ilmeisesti, ettei Suomen kokoisessa maassa kukaan tuttu tai tutuntuttu olisi töissä ko. firmassa, tuntisi ketään siellä työskentelevää tai saisi muulla tavalla (varmaa) tietoa käsiinsä. Vai miten ajattelet?
Älä tuhlaa aikaa sen miettimiseen mitä minä ajattelen vaan yritä todista väitteesi. Olen tätä kanavaa seurannut vasta jonkun kuukauden ja jossain toisessakin asiassa jäänyt odottamaan lupaamaasi lisäinformaatiota, turhaan. Hämmentää että selvästi jaat intternetissä epäluotettavaa informaatiota siitä että Cagri jakaa intternetissä epäluotettavaa informaatiota.

Kuten sanoin, jos sinulla olisi keinot selvittää hänen asemansa, olisit sen jo kyennyt tekemään. Tunnen itsekin kyseisestä firmasta kymmeniä ihmisiä jotka toimivat eri projekteissa, enimmäkseen alihankkijoina. Ja tiedän että firmassa on tuhansia ihmisiä joista minä tai minun tuntemat kymmenet ihmiset eivät ole koskaan kuulleetkaan.

Jään odottamaan tutun tutun tuttusi selvitysten tuloksia, joita varmastikin saan odottaa siihen saakka että tämä sivusto kuolee vanhuuteen.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 7:19 pm Hämmentää että selvästi jaat intternetissä epäluotettavaa informaatiota siitä että Cagri jakaa intternetissä epäluotettavaa informaatiota.
Voisitko sinä todistaa, että Cagri Akgül on suorittanut sen Master of Business Administration -tutkinnon Laurea ammattikorkeakoulussa? Näinhän Cagri on Linkedinissä kertonut.

Nimimerkki mitzy kertoi löytäneensä todisteen Akgülin valmistumisesta "jostain Laurean viralliselta nettisivulta", mutta minä en kyennyt samaan. Pyysin jo aiemmin tässä ketjussa, että mitzy laittaisi linkin kyseiselle sivulle, mutta mitzystä ei ole vähään aikaan kuulunut mitään.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Porin

Re: Onko tässä rehellinen veronmaksaja vai aito huijari?

Viesti Kirjoittaja Porin »

strömmingen kirjoitti: To Huhti 30, 2020 6:18 pm Kuten sanoin, voisin olla maalittamisesi uhri koska näkyvyyteni intternetissä täsmää valitsemasi uhrin näkyvyyteen.
Nyt voit toki tunnustaa, että et tiedä mitä maalittaminen tarkoittaa.
Koska käytät sitä täysin väärässä yhteydessä.
Vastaa Viestiin